Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27229 záznamů. Zobrazuji 18421-18435.

SRANDA BUDE Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Tak Ti nevím, milá Amelie, nepopsala jsi teď českou mentalitu skoro stejně jako já, jen bez té mé dehonestující ironie…? :-/ ;-)

Ano, jsme na tom zatím ještě dobře, jenže ty konflikty jinde jsou už duněním toho, co se nám bude čím dál víc jako bumerang vracet. Svět je už tak neskutečně propojený, že se nedá nadále účinně předstírat, že se za ty nečisté nitě netahá především od nás, tj. z mocného západu, který nechce o svou dosavadní obrovskou hegemonii přijít a kope kolem sebe v bezradném zoufalství čím dál víc, což je ovšem cesta do pekla. Ono to má (jako vždy) především ekonomické příčiny – stávající ekonomický systém se vyčerpal a bude se muset kvalitativně (tj. ze samé podstaty) změnit, nemá-li se zhroutit fatálně. Ovšem to si mocní zatím nechtějí připustit, protože se tím cítí sami ohroženi, nechtějí přijít o své astronomicky vysoké výhody, čímž ovšem celý systém sami nejvíc ohrožují. Zatím je to začarovaný kruh, který se ale jednou bude muset nějak rozetnout a nebude to už myslím příliš dlouho trvat. Řítíme se podle mne do zatím nejhlubší globální ekonomické krize a v té se to rozhodne. Ale to už jsem se dostal hodně daleko od původního textu, vím… ;-)

ad P.S. :-)

08.05.2015 23:36:41 | Amonasrreagovat

Uschlé květy Publikoval(a): bogen | Básně » Smutné

Pěkně a uvěřitelně se Ti tam ta nostalgie přetavila a dokonale to ladí i se skladbou Janis Joplin :-)

08.05.2015 16:34:16 | Amonasrreagovat

LÁVA NA LEDU Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

A pokud ano, vábí jen krátce vůní prchavou… :-D

08.05.2015 16:27:18 | Amonasrreagovat

SRANDA BUDE Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ze života

Já se nezlobím, není přece na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem ;-) Naopak si cením Tvé upřímnosti a jsem za ni rád, ať si mi to kdo chce věří... :-)

Pokusím se blíže vysvětlit, bude to ale delší. Ona ta báseň původně neměla být o českém vlastenčení, ale o tom, jak stále pohodlnější život vede ke zpovrchnění člověka obecně, k jeho stále méně pevnému sepětí s těmi nejhlubšími kořeny. Nějak se mi to samo posunulo trochu jinam, to občas verše i navzdory autorovi dělají. Nicméně každý národ má své silné i slabé stránky, které se dají nějak zobecnit, i když se samozřejmě nikdy nemůžou týkat všech jednotlivců. A když už se ironizuje, těžko to něčím vyvažovat, taková „korektnost“ myslím do poezie ani nepatří.

Měl jsem v životě štěstí na to poznat poměrně zblízka lidi z různých národů, bavilo mě vždy poznávat jejich mentalitu, jejich kořeny, které jsem pokaždé přijímal s otevřeností a pokorou, stejně jako své vlastní. A Čechům jsem nikdy před těmito „cizinci“, troufám si tvrdit, špatné jméno nedělal. Na druhou stranu mi to setkávání umožnilo podívat se na nás na Čechy s jistého nadhledu a za vším, co jsem tu napsal, si stojím, všechno se opírá o mé poměrně pestré a bohaté životní zkušenosti a neber to prosím jako nějaké vytahování, tak to nemyslím. Úplně stejně bych dokázal ironizovat kterýkoliv jiný národ z těch, jejichž mentalitu jsem měl někdy možnost skrze své přátele a známé blíže pochopit.

Vím také samozřejmě i o našich silných stránkách, kterých si cení i jinde, jako je například obecný přehled, schopnost rychle se učit a pronikat k jádru věcí, umění improvizace, schopnost rychle se orientovat v cizím prostředí, kultivovanost, kulturní rozhled, mírumilovnost a schopnost vyjít s každým (to se někdy možná mylně považuje spíš za zbabělost a změkčilost, ale to je právě ten rozdíl mentalit) a určitě jsem spoustu našich předností ještě vynechal. Napsal bych třeba něco i o nich, ale jelikož jsem štír, určitě by to zase vyznělo spíš ironicky, tak ať nás raději opěvují ti, kterým to půjde líp. Kdybych skládal slova k národní hymně já, asi bychom se u toho nikdy pýchou nedmuli, ani by nám při tom neslzely oči, leda tak smíchy… :-D

A nejsem sice škarohlíd, nicméně zavírat oči před tím, že nežijeme (jako lidstvo) v právě povznášející době, zkrátka taky nemůžu, to bych byl pokrytec. Lidstvo nikdy v historii nešlo nepřetržitě jen po vzestupné linii a momentálně nestoupáme vzhůru, ocitáme se na prahu velké dějinné katarze, o tom jsem pevně přesvědčen, stejně jako o tom, že jednou zase stoupat budeme… ;-)

08.05.2015 16:20:10 | Amonasrreagovat

LÁVA NA LEDU Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

Láska je paradox a někdy i pěkný prevít - zvlášť když chytá nápady na prevétu... ;-)

08.05.2015 12:59:51 | Amonasrreagovat

S vařečkou na každou kaši Publikoval(a): básněnka | Básně » Ze života

Kde jinde se rodí geniálnější myšlenky než na latríně - jen tam mohl vzniknout nápad stvořit člověka :-D Básněnko, tys to bezvadně rozštípla, no vida, co dělají rozkvetlé třešně ;-)) Na tohle je ST málo... ;-)

08.05.2015 12:54:40 | Amonasrreagovat

HUMANISTÉ Publikoval(a): Amonasr | Miniatura, hříčka » Filozofické

Souhlasím, vždy se asi současně opíráme i o nějaké autority, kterým jsme se z různých důvodů rozhodli věřit víc, než těm druhým. Ale i takové autority by měly být neustále konfrontovány s naším kritickým myšlením a neměli bychom jim věřit slepě – nikdo není neomylný.

Je prima, že sis vybral zrovna Chomského, možná by bylo dobré si svou následnou tezi porovnat právě i s jeho mnoha dalšími výroky. Jen tak narychlo a vlastně úplnou náhodou jsem si teď vygoogloval zajímavou stať o jeho pobytu u nás – je tam třeba zmíněn i jeho vztah právě k Havlovi… :-) http://a2larm.cz/2014/06/chomsky-v-zemi-pomazankoveho-masla/

08.05.2015 11:23:21 | Amonasrreagovat

HUMANISTÉ Publikoval(a): Amonasr | Miniatura, hříčka » Filozofické

;-)

08.05.2015 01:14:31 | Amonasrreagovat

HUMANISTÉ Publikoval(a): Amonasr | Miniatura, hříčka » Filozofické

Kočárník se naučil sestavovat rozpočet už za socialismu a sám Klaus to nikdy ani neuměl. Oba se ale předem dobře připravili i s celou další suitou především na velké zhasnutí a když se posléze rozsvítilo, už kolem neběhaly žádné šedé myši, ale pěkně vypasené krysy. Ale to není ani tak personifikace, jako spíš metafora. Někteří byli holt větší pragmatici než jiní, ale ono i mnozí zdánliví idealisté si dokázali počínat ekonomicky víc než zdatně... :-D

07.05.2015 23:56:00 | Amonasrreagovat

HUMANISTÉ Publikoval(a): Amonasr | Miniatura, hříčka » Filozofické

Asi máš pravdu, jen nejsou tak vidět, protože je všude přeřvou a každého oslní hlavně všudypřítomné CELEBRITY :-D

07.05.2015 23:45:25 | Amonasrreagovat

HUMANISTÉ Publikoval(a): Amonasr | Miniatura, hříčka » Filozofické

:-D Vcelku názorně jsi ukázal, jak je snadné manipulovat veřejným míněním. Z jedněch se vyrobí ti „zlí“, my se přihlásíme k těm „hodným“ a když se k tomu promítnou správně jednostranně vyselektované (často také zmanipulované) záběry v TV, je v podstatě vymalováno. Jugoslávie, Irák, Lybie, Sýrie, Ukrajina – vyber si co libo. Uspořádá se halasně vytrubovaný hon na jednoho zloducha, který nevyje s námi (Miloševič, Husajn, Kadáfí, Asad atd.), přitom se pozabíjí miliony nevinných lidí včetně dětí (ano, už to jde do milionů), ověřují se nové zbraňové systémy, zbrojovky si mastí kapsy a to, co zničíme, vybrané zahraniční korporace za tučný peníz daňových poplatníků rekonstruují, pokud se tam zrovna nevede permanentní válka. Jenom si pořád lámeme hlavu, kdeže se proboha bere ten terorismus, který ne a ne porazit, ba právě naopak… A proč nás výsostné demokraty nemají už skoro nikde mimo náš prostor rádi, když tak usilovně a doslova přes mrtvoly prosazujeme všude ta lidská práva. Že se téměř všude po našich zásazích vždycky jen zhoršila, většinou drasticky, nad tím si samozřejmě umyjeme ruce…

Jedinou obranu proti tomu máme každý sám u sebe – kritické myšlení, čerpání informací z různých zdrojů a v podstatě obyčejný selský rozum. Jenže myšlení bolí, takže je to vlastně začarovaný kruh… ;-)

07.05.2015 23:37:20 | Amonasrreagovat

HUMANISTÉ Publikoval(a): Amonasr | Miniatura, hříčka » Filozofické

To si rozumíme - cítím to přesně tak :-)

07.05.2015 20:10:58 | Amonasrreagovat

HUMANISTÉ Publikoval(a): Amonasr | Miniatura, hříčka » Filozofické

:-D Beru to jako diskusi a žádnou hádavost v tom z Tvé strany necítím, doufám, že tak nevypadám ani já. Mám občas vyhraněné názory, ale ani tehdy je nevnímám jako jediné správné a možné a respektuju i odlišná vidění světa, protože pod různými úhly pohledu se všechno jeví vždy jinak a pravda sama o sobě je mnohotvárná a proměnlivá. Tzv. jediná pravda je vždy ve skutečnosti lež. A pokud jde o Havla - bude-li ho někdo hanit, budu ho hájit, a naopak, mám pro jeho svérázné lišácké člověčenství porozumění a mám ho za ně i docela rád, ač to tak třeba na první pohled nemusí vždycky vypadat... :-D

07.05.2015 20:09:46 | Amonasrreagovat

Hádej, kdo přijde na oběd? Publikoval(a): básněnka | Básně » Ze života

No jo, už to vidím...! :-D Ale kdybys jen tušila, co všechno jsem v tom viděl doteď... ;-)))

07.05.2015 19:59:47 | Amonasrreagovat

HUMANISTÉ Publikoval(a): Amonasr | Miniatura, hříčka » Filozofické

Já ho jen těsně minul :-P :-D, ale jako dítě a puberťák jsem ho doslova hltal a m.j. snad i kvůli jeho Anglickým listům jsem se tenkrát zamiloval do Anglie a vymohl si maturitu z angličtiny místo nějaké zbytečné biologie nebo chemie. S někým tak noblesním a přitom lidským, jako byl určitě Karel Čapek, by muselo být nádherné se někdy potkat, takoví lidé už asi dnes ani neexistují... :-)

07.05.2015 19:55:31 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel