Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.
Ten devátý nech kočce Publikoval(a): Elisa K. | Básně » Ostatní
První řádek je v trocheji, druhej v daktylu a třetí v jambu.
Ten devátý nech kočce Publikoval(a): Elisa K. | Básně » Ostatní
Konečně to někdo pochopil.
Ten devátý nech kočce Publikoval(a): Elisa K. | Básně » Ostatní
***
Padáš mi na dno
hrudního koše
jako mrtvoly v koncentrácích
z oken -
odejít
zamknout
už se nevrátit
///
XXVIIIIXMMXI Publikoval(a): tvoje líčko. ale můj ďolíček | Básně » Sex, erotika
Další věc je samozřejmě ta, že intonace obecně zohledňuje jen výšku tónu (hlasu). Nikoliv ony dramatizující pomlky (zalomení řádků), který správně použity dělaj poezii poezií. V tomhle směru v tom má veršologie taky bordel.
XXVIIIIXMMXI Publikoval(a): tvoje líčko. ale můj ďolíček | Básně » Sex, erotika
Problém je v tom, že veršologie druhým dechem říká, že rytmus je to, co odlišuje verš od prózy. Rovněž ty jsi zde dříve napsal, že poezie je o rytmu. A tady jsme v bodě, kde se nemůžem shodnout, neboť by to znamalo, že za a) básnička mnou udaná nahoře není poezie (podle tebe), nebo dokonce za b) básnička mnou udaná nahoře je próza (podle veršologie).
XXVIIIIXMMXI Publikoval(a): tvoje líčko. ale můj ďolíček | Básně » Sex, erotika
To je hlavně tim, že kde se objevíš, tam plácáš hovadiny.
XXVIIIIXMMXI Publikoval(a): tvoje líčko. ale můj ďolíček | Básně » Sex, erotika
Budeš se tomu divit, ale básníci co píší ve volným verši si dávaj hodně práce s tim, kde zalomit řádek, kde udělat řádek mezeru, kde odsadit, jaký slovo kde použít a tak podobně. A narozdíl od kedlubnů tvýho ražení se musí spolehnout jen na svojí zkušenost, na svůj cit a dojem. Takže ano. Rytmus je u volnýho verše poměrně latentní věc. Když funguje, nikdo o něm prakticky neví, není vidět, ovšem, když nefunguje, je to sakra vidět.
XXVIIIIXMMXI Publikoval(a): tvoje líčko. ale můj ďolíček | Básně » Sex, erotika
Nepotvrdil jsem ti nic. Poezie bude vždycky fungovat na úrovni dojmů, pocitů. Je to koneckonců její podstata. Smiř se stim. Vole.
XXVIIIIXMMXI Publikoval(a): tvoje líčko. ale můj ďolíček | Básně » Sex, erotika
Vnímavej člově si minimálně všimne, že ten text se jaksi (vágně řečeno) "dobře čte". Ty si toho ale všímat nemusíš, ani jsem to nečekal. Z nás dvou jseš to ty, kdo poezii necejtí. Celou její podstatu bys nejradši deklasoval na úroveň dětských říkanek. Tam totiž dost možná tvuj potenciál končí.
XXVIIIIXMMXI Publikoval(a): tvoje líčko. ale můj ďolíček | Básně » Sex, erotika
K rytmizaci nepotřebuje žádný tvý věčný trocheje a daktyly, k rytmizaci - a navíc takový, že narozdíl od tý tvý nebude působit vyumělkovaně a strojeně - potřebuje jen hodně číst a rozvíjet si cit.
Příklad naprosto zvládnutýho rytmu.
Jonáš Zbořil: čekat
mám strach že na mě někde čekáš
televize tiše beze zvuku
a sedačky trochu páchnou potem
velké nohy máš přiskřípnuté
v botách jako čínská dívenka
prsty nemotorně rozesíláš vzkazy
vzpomínám si jak jsi do bytu
koupila záznamník
a všude jsme pak nacházeli
prázdné kazety
(http://artikl.org/literarni/sbirka-podoli-jonas-zboril)
///
XXVIIIIXMMXI Publikoval(a): tvoje líčko. ale můj ďolíček | Básně » Sex, erotika
Tak dobrou.
A přečti moje texty. Jsou dobrý.
XXVIIIIXMMXI Publikoval(a): tvoje líčko. ale můj ďolíček | Básně » Sex, erotika
Jsem produkt elektro-průmyslovky. Těší mě.
XXVIIIIXMMXI Publikoval(a): tvoje líčko. ale můj ďolíček | Básně » Sex, erotika
Determismus vs. svobodná vůle je jednou z klíčových a nevyřešených otázek psychologie. Ty jsi oba pohledy smíchala do jednoho a přidala navíc trochu římských dějin, nevadí, nechci mentorovat.
XXVIIIIXMMXI Publikoval(a): tvoje líčko. ale můj ďolíček | Básně » Sex, erotika
Upřímně? Radši to dělej, než o tom piš. Věřim, že ti to jde líp.
XXVIIIIXMMXI Publikoval(a): tvoje líčko. ale můj ďolíček | Básně » Sex, erotika
".. / Vždyť já, člověk, říkám si, / vůbec není fascinován svým osudem, / jen nic jinýho nemá." (Jáchym Topol)