Anotace: Jen tak...
O touze a štěstí
Kdo po ničem netouží, jako by ani nebyl.
Toužím, tedy jsem.
Nenaplněné touhy jsou energií života.
Touha a štěstí si jsou stále na blízku,
ale jejich krátké objetí je vždy smrtelné pro jednoho z nich.
Kdo prahne po splnění všech svých tužeb, dychtí po smrti…
V Praze, 15.7.2012
Touha a štěstí si jsou stále na blízku,
ale jejich krátké objetí je vždy smrtelné pro jednoho z nich.
to se mi moc líbí :)
22.04.2013 08:21:38 | Radhuza
Děkuji, Radhuzo, Ty mi asi vidíš do hlavy, začínám mít z Tebe strach ;-) To byla prvotní teze, která pak dostala úvod a závěr... :-)
Impulsem k tomu zřejmě byla věta, která mi utkvěla v hlavě, a nevím už, z čeho přesně to je - volně parafrázuji: "Kdo se dotkl krásy, ten už se zasvětil smrti..." Možná to zaznělo právě v té Smrti v Benátkách, že by to pocházelo přímo od Thomase Manna? Nevím, nepovedlo se mi to vygooglovat... Ale fascinuje mě stále.
22.04.2013 09:45:50 | Amonasr
Dekuji za vsechny necekane priznive ohlasy. Citaty to ale nejsou, je to muj souvisly textik, ktery jsem kvuli Literu rozkouskoval, neb se to tu vic nosi :-) Mozna jsem pri psani te hricky v duchu slysel Mahlera a videl v mlznem oparu prijizdejici parnik do Benatek ve Viscontiho Smrti v Benatkach... :-)
Ale nemuzu samozrejme vyloucit, ze nekterou z tech vet nenapsal nekdo uz driv...
22.04.2013 01:14:11 | Amonasr
...pozdě! :) už jsem si to uložil mezi citáty pod jménem dosud žijícího klasika Amonasra..
(na profilu mám mongolský, taky nejsou špatný :)
22.04.2013 17:18:57 | Aťan
Ta mongolská přísloví jsem už kdysi na Tvém profilu četl, jen jsem zapomněl, že byla mongolská. Nejvíc se mi líbí toto: Netopýr schne od slunce, zlý člověk sám od sebe. To je takové hodně neotřelé a přitom krásně výstižné ;-)
22.04.2013 19:33:14 | Amonasr
:-D Ty mi dáváš :-D
A mongolský nemusí být špatný, to byla kdysi mocná civilizace, tak snad i kultura... I když nic konkrétního asi neznám nebo si ani neumím představit. Jen jsem snad někde zaslechl, že nejváženější host v mongolské vesnici dostane na přivítanou tu největší lahůdku - syrové beraní oko a snad i stařešinovu manželku a nesmí hostitele urazit odmítnutím ;-)
22.04.2013 19:20:06 | Amonasr