O KRÁSE, DUŠI A PIHÁCH...

O KRÁSE, DUŠI A PIHÁCH...

Anotace: Jen tak...

O kráse, duši a pihách...
 
 
Dokonalá krása je nesmysl. Krása je zrcadlem duše, ta ale není nikdy dokonalá.
 
Možná proto je piha na kráse tak sexy? Právě proto, že se v ní odráží naše vlastní piha na duši?
 
Krása má mnoho podob a každá si najde svého ctitele. Nejsou totiž dvě duše stejné, proto ani není absolutně stejný vkus dvou lidí.

Čím šlechetnější je duše, tím víc krásy dokáže vnímat. Dokáže ji vidět totiž i tam, kde ji mnozí ostatní nevidí. Kamarád mi vyprávěl, že nejšťastnější lidi viděl při svých cestách v Nepálu – byli to ti nejchudší lidé, s jakými se kdy v životě setkal. Musí mít asi hodně čisté duše, vidí krásu všude kolem sebe i tam, kde by nás ani nenapadlo ji hledat... K naší škodě.

Zmrzačená či pokřivená duše je více či méně slepá…

V Praze, 3.8.2012
Autor Amonasr, 26.04.2013
Přečteno 1109x
Tipy 30
Poslední tipující: knihomolka, Amelie M., Pamína, sluníčko sedmitečné, C.alwen, Damian, Inna M., Miriska, kudlankaW, Sýkorka07, ...
ikonkaKomentáře (56)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

víš, dovedl jsi mě k zamyšlení.. a co když ty duše nejchudších lidí z nepálu nejsou až tak krásné a čisté a kdo ví jaké lalala? co když i oni se vraždí, třeba jen pro hrst rýže.. takové zprávy se k nám nedostávají.. stejně tak, jako k nim se nedostává obraz konzumního světa a možná je ten jejich svět mnohem jednodušší, než náš.. a díky tomu si ani nedokáží pořádně domyslet, jak moc chudí jsou..? a pak jsou šťastní.. a nic jim nechybí.. nesžírá je touha..

PS: anebo jsou úplně blbí.. jednoduchý lidi to mají prostě jednoduchý.. :))

16.11.2014 14:00:41 | Amelie M.

Zřejmě se nedokážeme vcítit do takto chudých lidí z úplně jiné kultury, ale umím si představit, že více hmotného majetku nevede k většímu pocitu štěstí. Naopak každý majetek s sebou nese další starosti - pocit ohrožení, strach o jeho ztrátu, starost o jeho údržbu, zabezpečení, přibývají složenky za pojištění, roste závist okolí (v Česku dokonce geometrickou řadou), za krkem se natrvalo usazuje obava ze ztráty dosaženého sociálního statutu, člověk je v permanentním stresu atd. atd. Ti největší boháči si kolem sebe staví ty nejvyšší zdi, bojí se chodit bez ochranky mezi lidi, žijí umělý a ne skutečný život, nemají žádné přátele, jen samé vypočítavce okolo sebe... Ale je asi čistě soukromá věc každého z nás, jak se své štěstí rozhodneme vnímat a nikomu asi nepřísluší soudit, s jakými pocity budeme jednou odcházet na onen svět - nikdo za nás náš život žít nemůže, než zase jen my sami :-D

16.11.2014 20:14:54 | Amonasr

ano.. určitě se nedokážeme vžít do někoho tak odlišného, o tom není sporu.. ale bavíme se tu o kráse duše.. a z mého pohledu to vidím tak, že nám mohou třeba lidé z nepálu připadat čistí a úžasní, protože si dokážou brát ze života to hezké i v tak těžkých podmínkách.. to ale stále neznamená, že jsou jejich duše čisté.. i oni mají jistě svoje třinácté komnaty, tak to myslím.. a to, že se umí radovat i z mála, pramení z jejich podmínek, které znají a ve kterých žijí..


a k tomu majetku.. souhlas.. to já bych ráda jen ty prachy, na co se vláčet s materiálnem.. rovnou bych to vyměňovala za zážitky.. třeba bych jela do nepálu probádat, jak to tam s těma dušema vlastně tedy je :D

PS: každému záleží na duši.. a když přijde na lámání chleba.. :)

16.11.2014 20:37:00 | Amelie M.

Souhlas :-) Jen mě tak napadá, že vydělávat prachy nějak umějí líp asi ti, co raději zhmotňují, než krmí duši... ;-)

16.11.2014 20:41:17 | Amonasr

to máš pravdu.. já krmím duše pořád.. a nic z toho :)

16.11.2014 20:44:07 | Amelie M.

To teprve přijde - hmotu si nikam jinam s sebou nevezmeme, duši třeba jo... ;-))

16.11.2014 20:46:52 | Amonasr

to abych si zabalila i ty cizí dušičky, kterým se věnuju :)) až to přijde

16.11.2014 20:48:44 | Amelie M.

Na lapání cizích dušiček jsou vodníci, nebral bych jim na Tvém místě živnost... :-D

16.11.2014 20:51:31 | Amonasr

hmm.. tak jo.. nechme to vodníkům.. my vodnáři máme rozum (občas) a umíme vyhodnotit své šance :D

16.11.2014 20:53:34 | Amelie M.

Jo, o tom my štíři víme své :-D

16.11.2014 20:58:43 | Amonasr

to jako ten s tím ostrým ocáskem? :D

16.11.2014 21:00:50 | Amelie M.

Někdy :-D

16.11.2014 21:09:21 | Amonasr

Na kráse je krásné, že je plná protikladů. V čem někteří vidí krásu, můžou ostatní vidět nechutnost. A taková rozmanitost, tvořící právě ty nedokonalosti na světě, je přece úžasná.
Nicméně nesouhlasím s poslední větou. (proto jen Tip) Pokřivená duše není rozhodně slepá. Duše může být zlomená, zahleděná do vlastní krásy, dočasně zaslepená.. Ale nikdy nebude slepá. Pokud ano, už se to dá těžko nazývat duší..
(K těm pihám.. Jsou na člověku tím, co jej dělá snad nejzajímavějším. A určitě jsou strašně sexy.. Ano, musel jsem se pochválit:D)

26.04.2013 22:46:07 | Isquieasuus

Prima zamyšlení, z jiného úhlu pohledu, děkuju :-)

Tu větší či menší slepotu některých duší vůči kráse jsem myslel obrazně, básnicky, či jak to nazvat. Bráno do důsledků by jistě šlo krásou nazývat i vysoké bankovní konto, vlastní jachtu s vrtulníkem někde poblíž kasina v Monte Carlu apod. Také pod pokřiveností a zmrzačeností duší vnímám spíš vady charakteru, právě onu sobeckost, zahleděnost do sebe, závistivost, chamtivost a každý může pokračovat dle libosti.

Jinak na duše jako takové odborník nejsem, ani z psychologického, psychiatrického či teologického hlediska, takže této polohy se mé dílko netýká. To by skutečně byla asi docela jiná diskuze. Poeticky bych pak třeba některé takové duše nazval spíš jako zraněné, než zmrzačené či pokřivené, a těm bych se rozhodně nevysmíval, ani nad nimi neohrnoval nos, naopak. A dokonce možná mají zraněné duše vůči kráse větší vnímavost, než ty ostatní. Ale to možná víš líp než já, neb cítím, že se o problematiku možná zajímáš hlouběji... :-)

27.04.2013 17:34:59 | Amonasr

Vnímám tuto drobnost jako jeden otisk - právě Vaší duše - a slova jsou mi teď kupodivu úplně fuk. Slepá neslepá, znovu bychom se vraceli k tomu, že co je opravdu důležité, je lidským očím neviditelné.
Jak já Vám rozumím...

30.04.2014 06:50:13 | Pamína

Ano, rozumíme si, děkuji :-)

30.04.2014 19:01:46 | Amonasr

Tvá slova zde mají váhu a znějí, lahodí mé mysli.

Jen tak dál!

Martin Kristián

26.04.2013 21:56:52 | kudlankaW

To se příjemně čte, od Tebe pak zvlášť. Děkuji :-)

27.04.2013 17:08:45 | Amonasr

Krásné myšlenky je potřeba povznášet a pečovat o ně.

Přeji mnoho sil!

Martin Kristián s pozdravením :))

27.04.2013 21:15:46 | kudlankaW

Děkuji, sil není nikdy dost, vždycky by jich mohlo být víc ;-) Takže nápodobně! :-)

28.04.2013 10:38:04 | Amonasr

...jsem zrzavá i pihatá, ale v Nepálu jsem nebyla. Kdo je dokonalý?? :D

26.04.2013 18:29:25 | Radhuza

..mně se v Nepálu sem tam piška udělala, přiznám se :D ale k dokonalosti mám už jen krůček, jak vidíš..
http://volanidalek.cz/cina-tibet-nepal/bild/nepal-logo.jpg

26.04.2013 20:29:55 | Aťan

Pihy jsou sexy.

26.04.2013 15:24:15 | DracoMalfoy

Taky si to myslím, díky za návštěvu ;-)

26.04.2013 15:33:33 | Amonasr

Pokud nejsou v kombinaci s pobledlou tváří a zrzavými vlasy. Není zač ;-)

26.04.2013 15:34:57 | DracoMalfoy

St...velmi pravdivá myšlenka

26.04.2013 13:30:33 | Robin Marnolli

To mě vždycky dobře naladí, když něco vnímáme podobně ;-)

26.04.2013 14:32:53 | Amonasr

krásné je to, co si zamilujeme.)

26.04.2013 10:38:08 | CCGREE

Nepochybně :-) Škoda jen, že i krása je někdy pomíjivá... ;-)

26.04.2013 10:44:20 | Amonasr

není. jen člověk je marnivý. a hledá krásu tam, kde je jen pozlátko. ale krása jako taková je věčná, stejně jako láska a život a tak dále.. a pokud se pletu, ať se v tu ránu zastaví planeta na místě!

26.04.2013 10:45:24 | CCGREE

Ta tvoje zapálenost je mi hodně sympatická. Souhlasím se vším :-) ;-) Krása jako taková je věčná, ale ta konkrétní je bohužel někdy pomíjivá. Ale i to by se dalo hezky v podobném duchu rozvést...

26.04.2013 11:05:35 | Amonasr

Tak třeba..ano, je pomíjivá. Krásná holka zestárne, narostou ji vrásky a odroste prostě do něčeho, co obecně už moc krásné není..ale přesto je. Pokud se nedíváš očima. Můžou přijít ocasové s plnou hubou mouder a říct, že je to jen fráze. Jak pro koho. Zase záleží na tom, co kdo od života chce, a proč to tak vlastně chce. Že :D

26.04.2013 11:15:34 | CCGREE

I s tím souhlasím :-) Milovaný člověk je krásný pořád, dokud ho miluješ, někdy může i krásnět s přibývajícím věkem. A pokud je to fráze, tak není aspoň prázdná. Je to vlastně subjektivní kategorie - když se ti něco přestane líbit, už to pro tebe není krásné, ale pro jiného třeba ano.

A také ta věčnost krásy jako takové je podmíněná - umře s posledním člověkem. Snad to ale potrvá ještě celou věčnost... ;-)

26.04.2013 11:24:03 | Amonasr

dílko mi mluví z pihovaté duše :o)

26.04.2013 09:48:34 | hanele m.

Je fajn, když jsou pihy na duších kompatibilní :-)

26.04.2013 10:02:38 | Amonasr

Jdu si spočítat pihy :-)

26.04.2013 08:49:58 | Kett

Kett ty podvádíš.. raději ti s tím pomůžu

26.04.2013 11:12:35 | Aťan

Aťane, byl jsem docela zvědavý, kdo s podobným návrhem přijde jako první. A musím říct, že by mi sázka na výsledek tentokrát vyšla... :-)))

26.04.2013 11:53:11 | Amonasr

:-)

26.04.2013 13:05:58 | Aťan

s počítáním? to bude rychlé :-D

26.04.2013 11:14:30 | Kett

to těžko... se to nesmí odfláknout :)

26.04.2013 13:06:50 | Aťan

Tak schválně...kdo bude rychlejší :-))

26.04.2013 13:12:26 | Kett

mám v úmyslu z tohoto vědeckého bádání udělat fotodokumentaci, kterou zveřejním v Myšlence dne (3)... abych literákům dokázal, že překvapivě nemyslím jen na politiku :)

26.04.2013 13:36:18 | Aťan

Tak to bude hooodně dlouhá dokumentace,aspoň na pět stránek :-D

26.04.2013 13:54:29 | Kett

herdek s tebou je při fotografování práce, ..sice se pěkně směješ, ale nesmíš tu pihu schovávat.. chjo..

http://www.dama.cz/kosmetika/foto09/922-01_l.jpg

26.04.2013 20:20:35 | Aťan

:-D a kolik jsi napočítal těch pih?

27.04.2013 07:59:20 | Kett

dej ruce vzhůru, ať je ten počet objektivní..

27.04.2013 09:03:34 | Aťan

Já se jen tak ale nevzdám,abych dala ruce vzhůru :-))

27.04.2013 09:58:59 | Kett

..tady se nedá vědecky pracovat :(

27.04.2013 10:50:05 | Aťan

:-D

27.04.2013 11:10:37 | Kett

:D

26.04.2013 14:29:39 | Aťan

Mně se pihy líbí, čím víc tím líp :-)

26.04.2013 09:04:56 | Amonasr

Nejsem holka pihovatá,ale někde pihu mám :-)

26.04.2013 09:19:26 | Kett

:-D

26.04.2013 09:25:18 | Amonasr

..jdu si půjčit klobouk, abych mohl smeknout :)
ST

26.04.2013 08:21:56 | Aťan

Nepřeháněj :-D Ale děkuju, jsem rád, že to vnímáme podobně ;-)

26.04.2013 08:29:29 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí