Nuly

Nuly

Anotace: ...nula na nultou se rovná jedna

 

Zatoužily nula s nulou

stát se větším číslem

sčítaly se, násobily,

stále tu byl problém...

 

Vždy od nuly nula pošla

jak jen na to přijít?

Nakonec se umocnily,

to by mohlo vyjít!

 

 

Autor Hanka, 30.07.2019
Přečteno 620x
Tipy 11
ikonkaKomentáře (19)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

01.08.2019 09:54:50   uživatel smazán

točí se mi z toho hlava nula že je jedna ?
když si občas pustím zprávy je jich celá bedna ....

Moc hezky píšeš :-)

líbí

01.08.2019 18:10:36   Hanka

Červenám se. Díky!

líbí

30.07.2019 18:41:04   yarek

Je mi líto, ale tato pěkná básnička je nepravdivá. 0^0, stejně jako ∞^0 jsou nedefinované výrazy. Pouze limita lim (x^x) pro x->0+ = 1 (limita x na x pro x jdoucí do tzv. kladné nuly).
Já jsem studoval matematickou analýzu takže mám právo šťourat :))

líbí

30.07.2019 19:36:37   Hanka

Yarku, máš pravdu, ale já taky...MFF nemám, ale tím mým, jednodušším způsobem se učí umocňování i na ZŠ. Jinak máš pravdu, zcela obecně není výraz 0^0 definován. Limita mocniny, jejíž základ i exponent konvergují k nule, je totiž tzv. neurčitý výraz a pro její vyčíslení je potřeba znát vztah mezi základem a exponentem. Na výraz 0^0 se tedy lze dívat dvěma základními způsoby. První pohled na něj hledí jako na limitu funkce x^0, která je všude kromě nuly rovna jedné, takže je možno ji v nule dodefinovat stejně a klade se 0^0 = 1. Naopak druhý pohled vychází z funkce 0^x, která je pro všechna kladná x nulová, takže se i v nule dodefinuje 0^0 = 0.

V běžných situacích se používá hlavně první definice (0^0 = 1)

líbí

31.07.2019 11:24:37   yarek

Já taky nemám MFF, ale PřFUP :) Ano, obě jednostranné limity funkce x^0 se rovnají 1, tudíž by se dalo očekávat, že i 0^0 = 1. Nicméně je tam bod nespojitosti protože 0^0 není definováno. Takže ano i ne, ale spíše ne. Je to taková matematická Schrodingerova kočka : ))

líbí

31.07.2019 16:48:04   Hanka

Hele, Yarku, dohodnem se, že to není definováno, ale že to vlastně platí, jelikož se to dá dodefinovat...Děti na ZŠ taky neví, co jsou funkce, nebo limity...A pro obecnou platnost binomické věty, nebo derivaci mocninné fce se také uvažuje 0^0=1.
A navíc! Vždyť je to v básničce krásné, že se z nul může stát jednička...! :-D

líbí

30.07.2019 11:36:36   uživatel smazán

Závěr je trochu chudší spolu s rýmem "přijít-vyjít". Slabika přebývá na ř.3 a snadno se vypustí. Odborně by bylo třeba ozřejmit co je v anotaci, že každé číslo na nultou je jedna. Ta zajímavá jednička nám v ději chybí.

líbí

30.07.2019 15:04:13   Hanka

Když já to nechci nikdy napsat úplně jasně, protože mi pak připadá, že bych lidi moc poučovala, což nechci. Myslím, že základy zná každý...A díky za ty slabiky, ještě, že mi je vždycky přepočítáš...:-) Jsem na ty počty vážně hrozná!

líbí

30.07.2019 11:02:14   Lighter

Nikdy jsem nulám nevěřil, to nula na nultou je určitě podvod! :-D

líbí

30.07.2019 15:28:11   Hanka

No, zní to dost nelogicky..ale matematika nelže! ;-D

líbí

31.07.2019 14:18:23   Lighter

Tohle mi jako matematický důkaz nestačí! Ne, žádný sem nepiš, je to jen vtip..:-))

líbí

31.07.2019 16:48:40   Hanka

:-D

líbí

30.07.2019 10:32:53   Frr

..až zmizely obě plny tvůrčího přetlaku na 00-WC :-D ST*

líbí

30.07.2019 14:58:51   Hanka

:-)

líbí

30.07.2019 10:24:48   danielsoft

to takhle jedna samotná nula chtěla být větším číslem, tak moc to chtěla, až vykřikla. takže tam byl vykřičník, čili faktoriál a 0! = 1, čili se jí to také splnilo :)

líbí

30.07.2019 11:37:46   uživatel smazán

ano pěkně, zabásni to taky

líbí

30.07.2019 09:25:12   Iva Husárková

chce se mi křičet: ANO!!! ó kéž by mi bylo shůry dáno chápat matiku :-(( však Hanka ji má v malíku :-))

líbí

30.07.2019 09:43:06   Hanka

Ivo, já bych zas chtěla umět být tak pohotová jako Ty...Díky za krásný komentář!

líbí

30.07.2019 09:47:18   Iva Husárková

su šťastná že jsi taková... já nula su z Tebe hotová... Hani ať máš krásný den :-))

líbí
© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.5 ⋅ Facebook ⋅ Threads ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel