Anotace: Dovoluji si vložit reakci na dnešní úvahu oblíbeného a váženého autora Enigmana... za inspiraci děkuji!
Odkaz: https://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/amerika/tajemny-amazonsky-kmen-objeven-bude-to-jeho-konec_62736.html |
Ahoj Helen. Tenhle tvůj text, reakce, se mi líbí víc svou střízlivostí, nadhledem a uvědoměním. Sama bych to líp nenapsala. Mám ráda tvůj styl, zvídavost i to jak široký máš rozhled. Pro mě osobně jsou příroda, vesmír, ekologie, planeta, lidstvo, člověk tak složité a obsáhlé pojmy, které možná nikdy plně do všech důsledků nepochopíme, a nelze je shrnout do pár odstavců, nad kterými narýsujeme kříž a zakončíme vykřičníkem. Děkuji opět, že jsem mohla číst. :O)
29.06.2020 23:39:36 | Tichá meluzína
Tichá meluzínko, děkuji za sdílení, vážím si Tvého vstupu, a popravdě, je mi velkou podporou, kterou i já občas takto potřebuji... Jsi laskavá.
Děkuji, těším se již na Tvé nové texty! :-)
04.07.2020 14:28:11 | Helen Zaurak
Souhlasím, chtít zastavit evoluci či dokonce zařadit zpětný chod sice můžeme, ale to je tak všechno, co se s tím dá dělat. Ve svých důsledcích jsou taková zbožná přání spíš kontraproduktivní a odvádí od toho, co každý z nás může sám u sebe doopravdy dělat. Jde o to naložit co nejlépe s tím, co máme, uvědomit si různá nebezpečí, dokonce i tu reálnou možnost sebezničení lidstva, pokud budou chod světa určovat nadále především jen úzké hrabivé zájmy těch, kdo svou ekonomickou moc dokáží efektivně přetavit v moc politickou. Líbí se mi Tvůj závěr - pasivní deziluze ze všech těch nepravostí, které kolem sebe vidíme, není cesta, to je zbytečná rezignace. Důstojný život, tak jak ho definuješ, to je ta naděje, které je možné se držet. Příklady táhnou, z malých věcí se můžou zrodit i velké - to už je starost společenského "samovývoje", který má své vlastní zákonitosti a neobejde se bez krizí, ale naštěstí ani bez katarzí, které jsou příležitostí k nápravě trendu. Úkolem jednotlivce není měnit svět, to není v jeho silách, to je jen nabubřelý mesiášský komplex, který zpravidla vede k větším škodám než užitku. Ale stát na té správně straně, to je v silách každého, pokud není líný zapojit své kritické myšlení a není jen pouhým sobeckým konzumentem papouškujícím levná propagandistická klišé... :-)
29.06.2020 11:31:29 | Amonasr
S pokorou čtu Tvé názory, Josefe, a jsem velmi šťastná ochotě je sdílet. Tvého vstupu si nesmírně vážím a vše, co píšeš, jako by vycházelo i z mých představ a přesvědčení. Neměla jsem vůbec v úmyslu psát tento svůj v uvozovkách článek, měla to být jen krátká reakce na jiné dílo, ale tak nějak se mi rozrůstala až do této podoby... nevím ani, co mě napadlo se tak rozsáhle rozepisovat,snad že jsem se nechtěla smířit s tak odsuzujícím závěrem o naší civilizaci, a také jsem v duchu doufala, že snad někoho přiměji k zamyšlení přesně v těch intencích, které zmiňuješ ve svém nadčasovém komentáři. Jsem velmi vděčna, mnohokrát děkuji za sdílení, ze srdce :-)
Pěkný podvečer :-)
29.06.2020 18:59:10 | Helen Zaurak
Ano, Helen, vnímáme to asi hodně podobně a jsou mi známy i souvislosti vzniku Tvého příspěvku, které zmiňuješ. Proto jsem cítil potřebu se k Tvému stanovisku svým úhlem pohledu také připojit, se stejnou pokorou, s jakou jsi ho i psala :-) I já Ti děkuji za srozumění :-)
01.07.2020 11:36:44 | Amonasr