Zavražděný kmotr František Mrázek (vlevo)
a bývalý policista a voják Vladimír Svoboda (dříve Nešpůrek)
U nedávno zatčeného bývalého policisty a někdejšího spolupracovníka nepsaného šéfa českého podsvětí Františka Mrázka našli policisté doslova studnici velmi závažných informací. Na různých CD a v počítači Vladimíra Svobody (dříve Nešpůrka) objevili podle zjištění Práva velké množství kompromitujících materiálů na desítky lidí, firem i funkcionářů včetně různých politiků krajské úrovně napříč všemi stranami.
Informace z těchto dokumentů jsou natolik zásadní, že detektivové z Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) chtějí na jejich základě otevřít některé staré nevyřešené případy včetně vražd.
"Podle našich prvotních zjištění jde o kompromitující materiály vůči určitým skupinám lidí, které by mohly sloužit k jejich vydírání nebo majiteli těchto dokumentů zajistit od dotyčných osob různé služby či výhody," řekl ředitel ÚOOZ Robert Šlachta. Nechtěl však sdělit, na koho jmenovitě posbíral Svoboda-Nešpůrek "špínu", kterou by mohl využívat anebo tak už možná učinil.
"Sami ani zatím nevíme, koho všeho se to týká, je to velký objem informací v datových nosičích a budeme se tím probírat měsíce," podotkl Šlachta.
Nešpůrek dříve pracoval na pražské hospodářské kriminálce, kde vyšetřoval právě i Mrázka. Po odchodu od policie se jako voják zúčastnil mise v Afghánistánu a nakonec se podle spekulací přidal na jeho stranu. S Mrázkem, zastřeleným dosud neznámým pachatelem v lednu 2006, prý nějaký čas spolupracoval. Kvůli dřívějším problémům se zákonem si pak změnil jméno na Svobodu. Během té doby začal zřejmě stejně jako sám Mrázek shromažďovat informace o řadě vlivných lidí či konkurentů.
Na rozdíl od proslulého, ale spíše mytického Mrázkova archívu, policie nyní ten Nešpůrkův našla. (celý článek ZDE, zdroj Novinky.cz)
To je velice zajímavé čtení.Sice se moc nehodí dávat to na básničky,ale nevadí.Já to rozhodně oceňuji.
23.05.2012 01:36:05 | Ružka
Ale na Literu nejsou jen "básničky", je tu spousta jiných kategorií a toto je od samého začátku v kategorii "ostatní - politické". Básníci tu mají obrovský prostor, nedovolil bych si jim ho ubírat ani v nejmenším. :-))
23.05.2012 07:52:40 | Aťan