Velká bojovnice Jana Lorencová

Velká bojovnice Jana Lorencová

Anotace: Jsem si vědom, že tento článek není tvůrčí, ale v sekci Ostatní/Politické ho snad Liter snese. Je výjimečná doba a stále se ukazuje jako nutnost, aby o výjimečných událostech a osobnostech vědělo co nejvíce lidí.

 

 

Po dvaceti letech se poměry nezlepšily

"Vidím, že po dvaadvaceti letech se poměry v naší zemi nezměnily k lepšímu. Ze všeho, čeho jsme dnes svědky, jde mráz po zádech. Přibyli nám tuneláři, zloději a darebáci a my jako občané jsme naprosto bezmocní a jsme nuceni jen přihlížet tomu, co se kolem nás děje. Zloděje a tuneláře se nesmíme ani odvážit nazvat jejich pravými jmény, protože oni už mají dnes v rukou takové prostředky, kterými nás jsou schopni zničit. Najmou si nejdražší možné advokáty, na které obyčejný člověk nemá," říká Jana Lorencová, jejíž jméno je spojeno například s pořady Klekánice nebo Za zdí vysílané Českou televizí, kterou po čase musela opustit, protože se stala nepohodlnou mimo jiné pro odhalení kauzy lehkých topných olejů.

 

Otravám metanolem se dalo předejít

Poté přišla řeč na aféru s metylalkoholem, ke které podle Lorencové vůbec nemuselo dojít, pokud by stát konal. Následně popsala posluchačům praktiky s pančováním alkoholu, na což upozorňovala již v devadesátých letech. "Lihovary v Čechách vyráběly líh a vyvezly ho na Slovensko do Leopoldova, aby nemusely platit v Česku daně. Ze Slovenska putoval líh zpátky, možná i ve stejných sudech, jen do nich přisypali živočišné uhlí a vraceli je zpět jako technický líh například pod názvem Karbopur. Já jsem pak viděla stáčírny, kde se tento čistý líh stáčel do flašek s originálními etiketami, byla to doslova velkovýroba. A takových stáčíren byly jen na severní Moravě možná stovky. Tehdy skoro všechna auta v Českém Těšíně stála před garážemi, protože garáže byly narvané sudy s lihem. Jako novinářka jsem prostřednictvím svých reportáží nedosáhla téměř ničeho kromě změny zákona o spotřební dani k lehkým topným olejům. Pocit bezmoci je tragický a převládá ve velké části národa, ale nesmíme se mu poddat," dodala.

 

Politici, celníci a policisté měli podle ní tyto informace chápat jako formu trestního oznámení a pátrat. "Mohli zabránit těm obrovským daňovým únikům ve výši desítek miliard korun. A nemuselo dojít k nynějším tragickým úmrtím otravou metylalkoholem," doplnila kandidátka do Senátu s tím, že když jí v této věci volají zahraniční novináři, tak se prý i stydí za Českou repuliku a také za prezidenta Klause a jeho ostudu s ukradeným perem. Nicméně věří, že je v silách občanů tento negativní obraz naší země v zahraničí změnit. Více v Parlamentních listech >

 

______________________________

Do morku kostí jsem si jist, že lidé podobní Janě Lorencové by měli vystřídat trapné panoptikum na politické scéně. Janička kandiduje na senátorku a já jí držím všechny palce, aby se jí to podařilo. Senát ČR má 81 křesel, tak už jen zbývá najít dalších osmdesát senátorů... trochu jsem myslel na poetu, kočkopsa a kutila, ...také na děvčata z Literu (ale na ty myslím furt :)

Autor Aťan, 21.09.2012
Přečteno 921x
Tipy 5
Poslední tipující: ewon, poeta
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
líbí

Aťane asi mi vidíš do hlavy.Včera jsem měl dlouhý rozhovor o Janě Lorencové.Velmi dobře si pamatuju na její reportáže o LTO.Pamatuju si na ní když mluvila a dělala rozhovory s najemnými vrahy okolo Kájínka a taky to,jak ji odstřihli z Televize, protože je jedna z mála slušných lidí,kterým není jedno, co se v republice děje.Já paní Lorencové držím palce taky, protože si jí vážím. Často čtu její blog. Je statečná a hlavně, na české poměry věc nebývalá: je rovná, nenechala se pokřivit penězma, politickou mocí, ničím. A to se nevídá moc často. Já nemám ve zvyku dávat ST za odkazy na jiné články a podobně. Tobě ho chci dát proto,že jsi to nezabalil, i když je to skutečně pořádně na hovno co se kolem nás děje. Taky za to, že neúnavně informuješ a hlavně za to,že tady čtenářům představuješ lidi,kteří jsou ještě slušní a můžeme si jich vážit, těch,ktěří nepřišli o koule.Tak za to všechno ti dávám ST.

A k tomu pančovanému alkoholu. Celníci museli vědět už minimálně dva roky o černém trhu. Museli to vědět i policisté. Nakonec ne jednou prosáklo,že do obchodu jsou zapletené bývalé policejní šarže, celníci a lidé z vyšších míst.Musel to být tak výnosný byznys, že nevadilo,že státu unikají daně z nelegálního chlastu,ale kapsy se plnily tučně. A teď po chybě s mícháním jim kšeft bouchl.Musí přijít krk plno lidí,aby se aspoň něco dělo. Většina milionářů ze severní Moravy má své peníze z černého obchodu s alkoholem.Tolik vlivných o tom ví a nechají umřít desítky lidí. Protože prachy, korupce, mafiáni a lidi bez svědomí a skrupulí vládnou Česku.

21.09.2012 10:47:37 | kočkopes

líbí

Díky moc.

Momentálně je velká rvačka o tajný policejní spis KRAKATICE. Kdo neví, přiblížím:

Utajovaný policejní spis KRAKATICE naznačuje propojení mafiánů, politiků a státních úředníků od r. 1999. Ani po 13 letech nebyl na základě tohoto spisu nikdo obviněn - a přitom to má víc než 11 tisíc stran!!!

"Nikdy se nesmířím s tím, že mi zavraždili dva mé klíčové agenty, o nichž unikly informace z policie. Nechtěl bych zažít třetího...," řekl v exkluzivním interview pro Aktuálně.cz expolicista Karel Tichý, který jako první Krakatici založil.

Např. tady je o Krakatici zmínka z r. 2009:
http://lacosanostra.webnode.cz/famiglia/krakatice/

21.09.2012 11:06:29 | Aťan

líbí

Neteř chodila do hasičského kroužku.nasaju nějaké informace ,popadnu zpocenej ručník a letím.ještě se nosí ty bílé prostěradlobleky?

21.09.2012 10:25:07 | poeta

líbí

Nosí se leccos, např. tahle senátorka:
http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/165-marta-bayerova
nosí tyhle kalhotky:
http://www.kamoska.cz/obrazky/cstring-576x274.jpg

21.09.2012 10:36:59 | Aťan

líbí

Už chápu ty zpocené ručníky,alespoň u pánů :))

21.09.2012 10:44:20 | poeta

líbí

Máš pravdu, je to hrůza, ale Marta si to nedá vymluvit...

21.09.2012 10:47:27 | Aťan

líbí

Hele já to klidně vezmu ale jestli mi zakážou psát tak to někam napíšu..
Jak je to tam se zasedacím pořádkem???chci být poblíž únikového východu,kdyby senátní garáže vzplály..

21.09.2012 09:42:28 | poeta

líbí

http://img.aktualne.centrum.cz/520/91/5209105-predseda-senatu-milan-stech-ve-sve-kancelari.jpg

Je to předělaná konírna, na tyče u stropu si senátoři a senátorky dávají zpocené ručníky, spodní prádlo atd... však uvidíš sám. Já sedím až tam vzadu (v převleku dobrovolného požárníka).

21.09.2012 09:52:40 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel