Anotace: Letos nám Hromnice vycházejí na středu a já se velmi těším,až půjdeme zítra s manželem Mílou tento náš svátek opět oslavit do přírody. Užijme si tento den-ať nás naplní Nadějí, Láskou a Štěstím.
Svíčky pálím pravidelně, téměř celou zimu, oheň je očistný... a dnes u nás letos poprvé hřmělo... tak už se nemůžu dočkat jara ;)
Krásný večer a děkuji za připomenutí, Jaruško... objímám (*)
07.02.2022 21:46:43 | Emily Říhová
Tak já si zapálila svíčku
a moc ráda čtu o těchto tradicích, krásně jsi to napsala
a tuto si i uložím Jaruško*
pro další časy:).
Ano ŠTĚSTÍ, LÁSKU,NADĚJI
ať jsou s námi.
Krásný večer TI přeji
04.02.2022 23:10:59 | jenommarie
Maruško děkuji za přečtení a souznění.Pohladilo na srdíčku.
Také mám ráda ty staré tradice,historii....
Přeji Ti Maruško krásnou dobrou noc a pěkný víkend.
04.02.2022 23:19:55 | Jarunka
Děkuji TI moc a i TOBĚ přeji krásný večer i pěkný víkend * Jaruško;)
04.02.2022 23:22:49 | jenommarie
...Na Hromnice...o hodinu více.....a je to znát...
A když člověk zpozorní,tak i v místech,kde jsou stromy v městské zástavbě,neřkuli v přírodě přímo,se zvesela rozezpívávají ptáčci rozliční.....trylkuje ta drobotina..soustředím se na tu krásu ,abych se aspoň krapet propojila....Nahoře sice panuje zima a chlad a stromy jakoby
spí,ale kořeny už"pučí",rozpouští se vápník,už se elementálové snaží,pod povrchem se toho děje pro příští vzmach na povrchu...a tak je to i s námi........Hromniční zima a v hloubi živé Země již hemžení.....pohyb...oživování.....věčný koloběh.....Tak děkuji za připomenutí zasejc tím Tvým úhlem pohledu.....Ji./úsměv/
04.02.2022 18:43:20 | jitoush
děkuji, Jaruško… že jsem mohla nakouknout. O Hromnicích jsem věděla jen to, že lidé dávali za okno svíčku… a jinde odstrojovali stromeček … úsměv.Z
01.02.2022 20:44:17 | zdenka
Pěkně jsi to napsala, zpátky k tradicím je aspoň něco, společnost dobrých lidí, příroda a harmonie přírody. Nicméně jsem vždy upozorňoval na to, co lidé vzývají, nemusí to být zrovna dobré .) Stačí říci svým blízkým něco pěkného od srdce .)
01.02.2022 10:10:05 | Constantine
Velmi děkuji za Tvá slova,se kterými se stotožňuji,ale může být i vše jinak .-)
Ráda jsem poslouchala svoji babičku, která mi tyto příběhy vyprávěla a ona je zase slýchávala od své babičky i maminky. Život,který žili kdysi naši předkové,byl úplně jiný a my si ho možná ani nedokážeme představit.A jiný byl ve vesnicích,městech a jiný v horách. Tam byli lidé s přírodou spjati více. A je tomu tak i v dnešní době.
Já se před pár lety zúčastnila dvou ,,rituálů" k oslavě Slunovratů a neměla jsem z toho dobrý pocit a řekla jsem si,že již nikdy více....Cítila jsem,že to není správné a mohlo by mě to svést na špatnou cestu. Raději si prociťuji vše sama,ale na druhou stranu vím, že druhý člověk v tom může najít i něco málo,co ho osloví. Nevím....
My s manželem chodíme v tento den do přírody-pokud je to možné. V lese je malá studánka kterou čistíme a před lety jsme u ní vysadili dvě lípy.To je pro nás ,,oslava" a jsme rádi, že nám obě lípy rostou.To, co jsme zažili,abychom je mohli vysadit-by dalo na celou povídku.Ale nakonec úředníci povolení dali-stálo nás to více práce,ale nám to nevadilo .-)
Přeji Ti milý Constantine krásný den.
01.02.2022 13:13:15 | Jarunka
A tak to má být, příroda a my jedno jsme, tak jak my k přírodě, tak ona k nám :o)
02.02.2022 15:07:57 | Constantine