Má ta žena ale štěstí, páč Duro na vojně nebyl a autor asi také ne. Leda že by cestou vyměnil pistolku za revolver...
02.02.2021 14:27:01 | Lesan-2
Vďaka za tip i komentár, no akosi nechápem súvislosť komentára k textu. A na vojne som samozrejme bol ...
02.02.2021 16:39:51 | P.Balam
Čtenář je šťoura nejšťourovatější. Z pistole, pokud není náboj v komoře a není natažen závěr, se nedá jen tak cvaknout. Z revolveru ano, Dagu Badmene. Stačí, když máš Smith and Wessony proklatě nízko u pasu. Nic ve zlým, sranda musí bejt. Ať se daří!
02.02.2021 22:02:38 | Lesan-2
Vďaka za postreh, má to svoju logiku. A aj kvôli takýmto detailom a upozorneniam tu tie texty predsa zverejňujeme, takže v pohode šťourej dál.:)
Z hľadiska textu mi išlo skôr o vizuálno zvukový detail, veď ak prijmeme predstavu brány nebeskej, Kmotra oblečeného v tóge ako vyberá pištoľ atď., tak to cvaknutie sa dá tiež si tam predstaviť... Slovo revolver sa mi v tomto texte akosi nezdá vhodné použiť.
03.02.2021 13:17:55 | P.Balam
Možná jsem se do technické stránky textu neměl navážet.
Ovšem stojí za povšimnutí, že v současnosti je minimum kvalitních děl především z oblasti literatury faktu, nebo dokonce Sci-fi, což považuji za nejtěžší. Tam musíte prokázat "nadupanou palici". Není čas na studium archivních materiálů, konzultace a tvoření vlastní nadstavby?
Autoři kvalitních děl sami přiznávají, že to nejkrásnější je právě pátrání, porovnávání a listování archiváliemi. Vytvořit jakýsi hodnotný přesah je nahrazováno čímsi pomíjivým, čistě osobním, tedy zbytečným. Bez obecné platnosti a mimo realitu doby. Můj děda tomu říkal "bič a pryč". Navíc je tu zřejmý strach autorů, aby textem příliš nevystoupili do opozice a neprovokovali. A pokud se najde kritik typu "Karel Koryntka" je zašlapán většinovým davem.
05.02.2021 13:34:17 | Lesan-2
To je uplne ok ten postreh s pistolou.
Suhlasim ze dnesna scifi, fantasy scena je faktograficky prevazne hrozna, casto aj historicke texty. Dtto filmy. Mensiu uvahu som k tejto teme napisal hned v uvode svojho textu Zablesk.
Aj osobne skusenosti mozu v texte vyjadrovat nieco nadcasove a nove, no taketo nove skusenosti sa, obdobne ako bitcoiny, doluju coraz tazsie a dlhsie...:)
07.02.2021 15:22:48 | P.Balam