Anotace: ...kamarádi umějí společně porazit každou špínu...
Sbírka: Nezbednosti v domácnosti
Nevím odkud se na podlahách stále trousí špína. Jakoby se hlína, prach a smetí množily samy od sebe. Naštěstí skvělá parta domácích pomocníků umí dům umýt a nablýskat. Koho mám na mysli? Přece kyblík, mop a hadřík.
Zdají se vám špinaví a nudní? ...Pravda, při poctivé práci se nejednou umouní. Ale není třeba se bát. Pořádnou koupelí se zas všichni očistí.
Při práci si broukají:
„Špína sem a špína tam,
šplouchnu setřu, vyždímám!
Každý koutek a malou plošku
i ty skryté pod lenošku
umyjeme důkladně
čisté budou bezvadně“
V létě lidé odjeli na dovolenou a špínu si odvezli s sebou. Přátelé mop, kyblík a hadřík s nimi nejezdí. Povalují se nepotřebně ve skříni a nebo v koutě. Pokud je nenapadne žádná zábavná hra, dostihne je čekání a nuda....
Jedno lenivé ráno začal mop nadšeně vyprávět, jak celou noc sám uklízel dům, zatímco ostatní kamarádi spali. Kyblík rozespale protahoval své jediné ucho a natřásal ždímací košík. Hadřík si masíroval tělo, přes noc pomačkané. Nechápavě poslouchali, co mop povídá.
„Ty jsi uklízel nasucho? A proč?“ zeptal se udiveně kyblík.
„Pořádný úklid se dělá lépe bez vody. Nejsou nikde cákance“ , odpověděl hrdě mop.
„Jak jsi beze mě očistil koutky a utřel prach?“ hlesnul hadřík.
„Jsem štíhlý a dokonalý, dostanu se všude sám“ namyšleně zvedl hlas mop.
Proč si vymýšlel a co si od toho sliboval se nikdy nedozvíme.
Ráno bylo cítit bouřkou. Visela ve vzduchu a černé mraky se sbíhaly. V tom se ozvalo rachocení. Hrom a blesky? Ale ne. Bylo to šramocení klíče v zámku. Lidé se vracejí! Sláva! Dovezli nám špínu! Skutečně. Na podlahách se zakrátko objevil písek a jehličí, sem tam drobný kamínek. Nuda skončila.
Při práci není čas na zbytečné rozumování. Všichni se musí zapojit. Mop se namáčí do pěnové koupele v kyblíku. Po každém namočení z něj stéká potůček vody, který umí udělat pěknou potopu na podlaze. Louže pak schne pomalu a dlouho číhá na nožky v ponožkách... Naštěstí se mop velmi rád pořádně mačká a vyždímá před každou umývací procházkou po podlaze. Hadřík proklouzne i do malých skulinek, kam se mop nedostane.
Zkrátka, kamarádi dokáží společně úplné zázraky.
Marcel, čtu tvé pohádky jednu za druhou a všechny se mi moc líbí. A věřím, že budou i dětem... minimálně těm mým, až jim je dám taky přečíst :) Děkuju!
10.05.2016 21:50:00 | AndreaM
...v jednotě je síla/čistota...krásná pohádka...;-)
12.04.2016 20:57:44 | bogen