PROCHÁZKOVÁ II

PROCHÁZKOVÁ II

Anotace: ...prozobáseň.

***

Jdu do Zoo, ne na furt, jen se podívat. Vstup sto.
Zase jsem ušetřil. Důchodci to mají za pouhých sedm desetikorun.
Suma sumárum, manželka, dcera (taky žena) a ten její kolík.
Vyplázl jsem čtyři kila a máchnul rukou.
Babka se usmívala, cpala železo do kapsy a měla blbý řeči, jako například,
příjďte zas, pane.
Kdyby věděla, ale o tom někdy jindy.

Maminka mi vyprávěla.
Taky jsem míval babičku, někdy dokonce dvě. To jsem byl malý a zlobivý, to mi vydrželo.
První se to nedozvěděla, odešla dřív, než jsem se nadál.
"Mami, pamatuju. Ležela v kuchyni pod duchnou a vypadala jako křeček, mrtvý. Au."
Ta druhá přikládala do kamen, husu cpala šiškami. Když umřela, dostali jsme maso,
sádlo s játry, játrama jak říkávala babi.
Jo, abych nezapomněl.

Za branou lidi tam a zpátky, stánky na fronty i s občerstvením na bázi coca cola.
Zvířena nikde, jen holubi zobali odpadky a místo kontejneru hroch. Pochopitelně plný.
Plameňáci, zamutovala dcera a vytrhla mi foťák z ruky. Zapálil jsem si a čekal.
Po digitalizaci těch růžových ruďochů a jednoho jiného, jsme se vydali do údolí.
Šipka nás neomylně zavedla k opicím, jen jsme nějak záhadně minuli plazy,
medvěda, co ještě nevím a já přestal chodit.
Posadil jsem se na lavičku, dělal opičky na šimpanzí samičku. Po chvíli ji to přestalo bavit.
Donesli mi colu na zapití, polkl jsem a šli jsme dál.
Za nějakou budovou koukaly krky a opodál v podhůří tráva s exkrementy.
Viděls velbloudy, zaskočil mě ten její. Jo, ale to už je dávno, synku. Tvářil se, jako by je nikdy neviděl.
Tu máš brýle dědku, řekla manželka a mile se ušklíbla. Mám rád, když se směje.
Jééé hrbatci a kde jsou hory, vyprskl jsem.
Raději mě střídavě vedli za ruku, koupili zmrzlinu na pobryndání, fotili a říkali,
že si to doma prohlédnu v klidu na plazmě.
Ještě pamatuju slůňátko Rashmi, vůbec tak nevypadalo a ...
Můj pes tam nebyl, nedivím se, volně pobíhat se nesmí.

Kam půjdu příště? Nevím, jestli mě pustí.

MAXíííí

***
Autor WAYWARD, 05.10.2011
Přečteno 722x
Tipy 30
Poslední tipující: PIPSQUEAK, Jožin z Moravy, Jeněcovevzduchukrásného, Stoneman, Emmelia, Azure angel, Lea Aura, Juan Francesco de Faro, jitka.svobodova, Radiii, ...
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

No jo, taky jsem se před pár dny po téhle zoo toulala. :-) Moc pěkná procházková.

06.10.2011 14:59:00 | Lea Aura

líbí

Hezky prožitá próza a napsaná kouzelně jak poezie!

05.10.2011 20:43:00 | Zasr. romantik

líbí

Dobrý, dobrý..!!
Ale "V posteli" bylo líp
:-(
J.

05.10.2011 17:03:00 | j.c.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel