Anotace: Mráz pomalu ochromoval celé její tělo. Vnímala pouze osvobozující proudění horkých slz po svých tvářích... moje první povídka
Můj styl povídek..nádhera,nádhera,nádhera.Piš prosím víc takovýhle povídek.
07.07.2010 12:16:00 | Toda
dost mi to pripomina me..ale ja byla tak zvedava jestli si vubec vsimli ze jsme se vratila ze jsme prilezla domu a pokukovala oknem dovnitr slysela jsme vecernicek a uklouzla na terase..a bylo to..nevsimli si z ejsem s 10 minut neozyvala a tak jim to nebylo divny..od ty doby sme to vzdala..ale to uz je jedno...protoz ejinak bych ani nevedela o tomhle vsem cos napsal a takze jsme rada ze sme s evratila:) a to je dobre..jinak samozrejme uzasne dilo!:)
13.10.2007 22:07:00 | Fried Green Tomatoes
Dobře napsané dílko. Jen tak dál. I když já raději čtu něco s veselejším koncem. Ale žiot už je takový. Někdy to prostě jinak nejde. Pokud máš ráda povídky ze života, zkus se podívat do mojí autorské dílničky. Možná i Tebe nějaká z mých povídek potěší.
05.10.2007 16:28:00 | Aliwien
Moc povedený! Plný emocí, krásně se to četlo... Přesně můj styl:) Blahopřeju! Nemůžu jinak než za 100 :o))
16.09.2007 11:18:00 | Liss Durman
Co je to za slušňáka, ten Tömätäri? :P Já taky nemám rád, když člověk napíše "líbí/nelíbí", jako by o tom nebyl schopen říct cokoli víc, ale nepovažuju za nutné kvůli tomu někoho hned označit za blbce. Pořád si myslím, že je pro androida lepší, když jí vypíšu všechno, co mě k tomu napadlo, a specifikuju plus a mínus tak, jak je vidím já ;)
15.09.2007 18:10:00 | Perilan
Ještě jedna rada: nenech se otrávit ve svém psaní "kritikou". Piš, jak to cítíš, tak, jak Ti to plyne ze srdce. To je ta nejlepší cesta, jak se postupně vylepšovat. Držím pěsti-hodně štěstí přeje Vanda
20.08.2007 09:00:00 | vandule
Och, jak smutné. Nemohla jsi jí nechat alespoň trošínku naděje? Asi ne, viď. Hezké.
20.08.2007 08:55:00 | vandule
Co je to za blbce (perlian)? Nesnáším pseudointelektuální rozbory...
Jinak jsem rád, že píšeš i povídky, i když je to očividně první a poslední...
Líbilo se mi to, moc... Mám rád začátky... Nechává se v nich nejvíce emocí...
11.07.2007 14:26:00 | Tömätäri
Ehm... bych byl zapomněl - v celé povídce se Ti nadmíru opakuje slovo "Anna", které je naprosto zbytečné. V celém ději je víceméně pořád jen sama se sebou, takže není potřeba ji neustále nějak oslovovat a pojmenovávat. Čtenář vždy pochopí, o koho se jedná.
Totéž se týká také častého "jejích", které mi připadá zbytečné, např. u těch šedomodrých očí. Copak tam těch očí je víc? :o)
15.05.2007 19:39:00 | Perilan
No...
Všichni tu chrlí chválu a slova o velkém talentu. Jak by ne, napsané je to veskrze dobře a talent nepochybně máš. O tom žádná. Přece ale budu mít pár výtek.
Předně k příběhu: byl předvídatelný. Možná tomu napomohlo i to, že jsem si všiml zařazení povídky mezi "smutnými", možná ne, ale myslím, že málokdo nečekal Anninu smrt.
Na druhou stranu musím pochválit skvělé detaily, které dokáží zamrazit svou lidskou obyčejností a jednoduchostí; kabát jako dárek, o kterém dívka nevěděla, útěk vedený nespravedlivou, pubertální žárlivostí dospívajícího. To bylo moc dobré a na povídce pro mě jednoznačně nejlepší.
Stylistika je - pokud je to opravdu Tvoje prvotina - na velice dobré úrovni. Měl bych výhrady vůči některým výrazům, které mi moc nesedí do jinak civilního vyznění celé povídky brané z pohledu Anny (tohoto x toho; avšak x však) - já všeobecně těmhle výrazům moc nefandím. Pak dvě místa, která mě trošku pálila do očí..
"Ne, to není to správné vyjádření" - správné vyjádření? To je ale krkolomné sousloví. Snad správný termín? Těžko říct. Takhle to vybočuje ze stylu povídku (toho civilna, viz. výš)
"Její šíleně povznesenou náladu" - to mi zas připomíná typický hovorový slovník dnešní doby, jako by někdo o něčem říkal, že je to fakt "šíleně hustý, šíleně dobrý atp., atp...". Možná kdyby tam bylo šílenou nebo "zvláštně povznesenou".
Obojí případy jsou jen mé názory vycházející z toho, jak psaní vnímám já.
Třetí věcí, které jsem si všiml, je chvíle, kdy Anna pomalu ví, že zemře. Co bude dělat? Neosobním způsobem - jak je to napsáno - prosit o odpuštění a záchranu? Nemyslím. Člověk se tehdy vrací k těm, kteří jsou mu nejbližší v srdci i vzpomínkách. Spíš bude volat "promiň mi to, maminku" (příp. něco ve stejeném duchu), než aby žádala odpuštění tímhle způsobem. Připadá mi to málo uvěřitelné - druhá varianta by čtenáře možná vzala mnohem víc za srdce.
I tak byla ale povídka hodně dobrá. Nejsem si jistý, jestli si zrovna zaslouží plných 100 % (sám bych dal tak 90 %, a to nejde), a proto nechám dílko beze známky. Jen tak dál, potenciál máš velký.
15.05.2007 19:34:00 | Perilan
Dyž to říká Bíša žmúlám tú čepicu také. Celé sem to nečetl, sa přiznám, idu fčil do básniček, ahoj.
27.04.2007 22:24:00 | stryc
krásná a smutná nemusejí být protiklady:) každopádně moc děkuju
20.04.2007 21:15:00 | paranoidandroid
Tak jsem si řekla, že si přečtu nějakou povídku. A nezklamalo mě to … jen mi to vyrazilo dech.. je opravdu moc krásná, ale šíleně smutná..
20.04.2007 21:09:00 | Najlin
A netvrď mi.. povídky máš moc pěkný, básničky taky.. chtěla jsem původně říct, že ty píšeš líp, než já.. ale to bychom se o tom mohly dohadovat donekonečna =)
píšeš jinak než já, a to se mi na tobě líbí..
03.03.2007 22:18:00 | Kapika
Přečetla jsem to jedním dechem. Musím říct, že různých příběhů na tohle téma je spousta, ale tvoje vyjádření, je naprosto jedinečné, úplně mě to vtáhlo. ještě teď mi mrzne celé tělo.
Lidé by si víc říkat, co cítí...
17.02.2007 22:21:00 | Elvien
Ten konec byl strašně smutnej. Ale hezky se to četlo, ty pocity Anny byly dobře vyjádřeny.
04.02.2007 14:36:00 | christine
Kafka tě prozradil, íčko usvědčilo... Měla bys psát víc - jednak ti to prospěje a já si to ráda přečtu!
01.02.2007 16:21:00 | Aranael