Trosečníci
Anotace: Trochu odbočka od mé obvyklé tvorby, ale psát něco na zadání taky není na škodu. Snad to není tak špatné...
Malá plachetnice jménem „Mořská víla“ se kymácela na hladině rozbouřeného moře. Několikametrové vlny narážely do boku lodi a zdálo se, že jí každým okamžikem převrhnou. V jejím podpalubí se pak k sobě v objetí tiskli mladí milenci a vzájemně si dodávali odvahu.
Celá loď se chvěla. Nádobí v malé kuchyňce drnčelo a zvuk kvílejícího větru zvenčí drásal uši. Jedna problikávající žárovka byla to jediné, co dvojici dělilo od úplné temnoty.
Skrz drobné okénko šlo v dálce spatřit bouřková mračna sršící blesky. Pak obří vlna narazila do lodi, roztočila jí na hladině a po ní následovala další, která plachetnici vynesla do vzduchu, a potom přišel náraz. Jako kdyby si s lodí hrálo malé dítě a na závěr znuděně hračku zahodilo.
Žárovka zhasla. Ani blesky skrz okénko nebylo vidět. Milenci se ocitli v úplné tmě, trochu potlučení, ale živí a zdraví. Ještě víc se k sobě semkli v objetí. Neviděli na sebe a přítomnost toho druhého vnímali jen skrz doteky a horký dech na těle. Vteřina se stala minutou, minuta hodinou a hodina celou věčností. Jako kdyby se pro oba zastavil čas. Vše kolem nich ztratilo význam. Semkli své rty v dlouhém polibku, vzájemně se vysvlékli a dlouze se spolu milovali.
Probudil je až sluneční paprsek vnikající do podpalubí skrz drobnou škvíru z dvířek vedoucích na palubu. Pomalu a opatrně vykoukli ven, aby zjistili, že jejich plachetnici moře vyplavilo na pláž.
Žena se už chystala propadnout panice, když k ní muž přistoupil a objal ji. Pak se rozhlédl. Kolem nich palmy, o kousek dál zahlédl banánovníky a v dáli na klidném moři spatřil nějaký odraz. Nechal utěšování, seběhl rychle do podpalubí a vylezl s dalekoholedem v ruce. Zaostřil a na obzoru spatřil výletní loď. Přejel o kus dál a uviděl další. Pak si v hlavě vybavil mapu a došlo mu, že je bouře nejspíš zanesla k jedné z nejfrekventovanějších námořních tras. Rychle podal své lásce dalekohled, aby jí uklidnil, a už se chystal dojít pro signální pistoli, když dostal nápad. Loď byla téměř netknutá, ostrov za nimi kypěl životem a zásob měli také dost. Zatoužil si zahrát na Robinsona, jen šťastnější, že má svou milou namísto Pátka. Vyložil jí tedy svůj návrh a ta po mírném váhání souhlasila.
První den po ztroskotání se nesl v duchu prozkoumávání. Vzali si sebou nějaké jídlo, vodu a vyrazili po nádherné pláži zjistit velikost ostrova. Neušli však ani tři sta metrů od lodi, když narazili na lagunu, do které tekla sladká voda z nitra ostrova. Podél ní byla álej ovocných stromů. Banány, palmy s kokosy a nějaké i ananasy. Letmým pohledem s úsměvem si beze slov rozhodli, že další průzkum ostrova pro dnešek ukončí.
Našli si pěkné místečko ve stínu, kam si dopředu nanosili nějaké ovoce a vyrazili si užít radovánek v průzračné vodě. Vysílením pak vedle sebe ulehli ve stínu, kde jediní obyvatelé ostrova, ptáci, jim zpívali své milostné serenády.
Dny plynuly a trosečníci se na ostrově hezky zabydleli. Jejich plachetnice se změnila v bezpečný přístřešek, ve kterém se přes noc zavírali a před spaním si dopřávali vášně, po níž semknutí k sobě usínali. Ráno pak vstávali, až když se dosytosti vyspali.
Jak zjistili, ostrov nebyl nijak velký. Dokázali ho po pláži obejít za půl dne. Možná i proto na ostrově chyběla zvířata, až na pestrobarevné druhy zpěvného ptactva, a nebyl obydlený. Do nitra se sice nepodívali, ale to nebylo třeba. Jejich laguna, jak si ji objevitelsky přivlastnili, jim dávala všechno, co potřebovali. A když se jim přece jenom zastesklo po civilizaci, leželi ve stínu pod palmou na pláži a dalekohledem pozorovali obzor. Vždy uviděli několik lodí, signální pistoli a ohniště měli připravené, ale ani jednou ještě nezatoužili po záchraně.
Jak dny v tropickém ráji ubíhaly, roční období se střídalo, tak i počasí se měnilo. Ochladilo se, z moře začal foukat studený vítr. Milenci se nechtěli svého ráje vzdát, ale když se počasí nezlepšilo ani po týdnu, naposledy se ve svém ráji pomilovali a hned druhý den zapálili signální hranici a vystřelili světlici.
Loď, která je zachránila, byla výletní. Obrovitý kolos mající na své palubě vše, nač si člověk vzpomene. Kapitán se ukázal jako velkorysý muž a dvojici ubytoval ve volné kajutě první třídy. Kdyby tušil, že se pobyt na ostrově stal jejich nejlepší dvouměsíční dovolenou v životě, asi by jim spíš záviděl, než je politoval.
Muž a žena se dívali na jejich ostrov ze zádi výletní lodi, dokud jim nezmizel v dálce. Nedokázali se zbavit lítosti, že právě přicházejí o něco vzácné. Potom si však vzájemně vyměnili úsměv a na závěr jejich dobrodružné dovolené si udělali ještě mnoho kouzelných vzpomínek, než se dostali domů.
Komentáře (0)