Divadelní hra - ŠVÁB NA MOZKU

Divadelní hra - ŠVÁB NA MOZKU

Anotace: Divadelní spolek "ŠMÍRA" - domovská scéna v hospodě U Aťana.

OSOBY A OBSAZENÍ:

Děda Hadraba (82 let) - starší dvojník Vlastimila Brodského
krásná vnučka Zdenička (28 let) - Eva Šikovná
Honza (30 let, manžel vnučky) - Pavel Liška
kamarádi dědka:
Václav (geolog a klimatolog, 45 let) - Václav Vydra
Vojta (entomolog a filozof, 40 let) - Jaroslav Dušek
krásná servírka Boženka - paní učitelová
ohyzdná sousedka baba Hanousková - Zdenek Srstka

OBRAZ 1.

Půdní byt ve starém činžáku. Šedovlasý, vousatý, 82letý čiperný stařec na invalidním vozíku je obklopen knihami. Na stole vesele skotačí šváb. Možná dva. Stařec bere do ruky tlustou knihu s názvem "Přežijí rok 2000?" a snaží se tímto svazkem švába umlátit. Možná oba.

Děda: "Buddhisti by mě nepochválili." (Brumlá si pod vousy.)
V zámku zarachotí klíč, otevřou se dveře, vchází vnučka s nákupem. (Vnučku musí hrát Evička Šikovná, protože má fyzické předpoklady. Na kostýmu šetřit s látkou, ať udržíme divákovu pozornost!)
Vnučka: "Ahoj dědo." (Rozhrne pavučiny a postaví nákup na židli.)
Děda: "Ahoj Zdeničko. To jsi hodná - nakoupil bych si sám, ale nejezdí výtah." (Děda štrachá v nákupní tašce, cosi hledá.)
Vnučka: "Rum jim došel, dědo. V celém supermarketu nebyla ani kapka."
Děda: (Ve tváři má smutný, až zoufalý výraz.) "To nevadí. Udělám si buchtičky se šódó bez rumu. ...Ani vodku neměli?"
Vnučka: "Vodku do šódó?"
Děda: "No jo, to je blbost." (Drbe se ve vousech.)
Vnučka: "Na baráku máte ceduli, že k vám přijdou deratizátoři na šváby. Vystříkají vám stoupačky. Já ti tu raději uklidím, kdyby toho chtěli vystříkat víc."
Děda: "Zadrž! Ať tě ani nenapadne! Minule jsi mi knihu o kvazarech uklidila mezi pohádky."
Vnučka: "Astronomie nebo pohádky, to máš dědo jedno." (Vnučka bere štětku-prachovku a smýčí pavučiny. Když je zády k hledišti, předkloní se. Když je hrudí k hledišti, předkloní se také. Náročného diváka musíme zaujmout.)
Děda: "Omyl. Kvasary nejsou pohádka, ale realita. V trapné iluzi a pohádce žijí jen lidi. Alespoň většina. V pohádce s blbým koncem."
Vnučka: "Zase máš rejpavou? Po rumovým šódó by se to zlepšilo?"
Děda: "Šódó se musí umět dávkovat. Viděla jsi mě někdy vožralýho?"
Vnučka: (Usilovně přemýšlí.) "Ne." (Na kraji jeviště si upravuje podvazky.)
Děda: "Vidíš! S realitou a pohádkama to je nemlich to samý, jako s rumem. Musí se to UMĚT dávkovat!"
Vnučka. "Víš co?" (Jde k oknu.) "Musí se tu hlavně vyvětrat." (Otevírá okno.) Máš tu nádherný výhled, můžeš pozorovat hemžení na ulici. Je dávno po Vánocích, ale lidi pořád běhají jako splašení." (Rozkročena se vykloní z okna.)
Děda: "Tihle dva švábi tu taky běhají jako splašení." (Ukazuje na podlahu.) "Zítra je zabije deratizér. Jestli si lidi nedají pozor, taky na ně přijde deratizér. Je to jen otázka času. Vesmírný a klimatický deratizér." (Sýpavě se rozesměje, pak zvážní a nakonec mávne rukou.)
Vnučka: "Ten rum jsem ti měla raději koupit. Není s tebou žádná sranda. Musím už jít." (Dá dědovi štípanou pusu a odchází levými dveřmi. POZOR - pravé dveře jsou jen namalované.)
Zvukař: Pustit zvuk výtahu.
Děda: "A hele, výtah už zase jezdí."
Ohyzdná sousedka baba Hanousková: (Zabuší zvenčí na dveře a řve:) "Pane Hadraba, vejtah už zase jezdí!"
Děda: "Děkuju, paní Hanousková."
Hanousková: "Abyste zase neječel, že jsem vám to neřekla."
Děda: (Už jí neodpoví. Jede na vozíku k otevřenému oknu, zamává Zdeničce a chvíli se dívá dolů.) "Pojedu se taky hemžit. Knihy jsou dobrá věc, ale já potřebuju živý lidi, abych si dobil baterky." (Zavírá okno, bere si batoh na klín.) "Chci lidi a přísadu do šódó - JEDÉÉÉM!" (Jede ke dveřím. Stmívačka. Na scéně je tma. Opona. V sále rozsvítit. Přestavba kulis.)

V hospodě U Aťana se využije krátké přestávky - roznáší se pivo a čerstvá tlačenka s cibulí.

(Pokračování)

Autor Aťan, 01.01.2008
Přečteno 533x
Tipy 29
Poslední tipující: Vénëa, Memento, Žqáry, Aglája, prostě já, maena, Romana Šamanka Ladyloba, David., Bíša, spare, ...
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

staří holubi se vracejí nebo jak se to říká....:) tak jsem zase tady, kuckám trochu smíchy a musím říct, že máš opravdu smysl pro divadlo!:) časem nakouknu dál...

18.06.2008 11:24:00 | Trdlo

líbí

Jedná-li se o vnučku, pak dnešní vnučky zřejmě netuší, co jsou podvazky. Doporučuji tedy rifle bokovky, kdy při předklonu vyčuhují tanga. To zabere víc. Jinak jsem k dispozici pro případné návrhy kostýmů. Pá.

03.01.2008 16:21:00 | MalaIzis

líbí

Tak to je to se světem špatné...Dobrá tedy, zkus angažovat Toma Selecka...

03.01.2008 12:43:00 | Aglája

líbí

Vlaďko, měla jsi se mnou být u konkurzu na role. Dědka a vnučku jsme měli hned, ale ten tvůj typ chlapáka - ani jeden. Vymřeli. :-(

03.01.2008 12:23:00 | Aťan

líbí

Nahý by rozhodně být neměl, ale správně ošoupané džíny, tílko, ze kterého čouhají svaly, dvoudenní strniště a pás s nářadím proklatě nízko u boku určitě zaberou u případných nelesbických divaček :o)

03.01.2008 12:06:00 | Aglája

líbí

Vsadil jsem si na lesbičky, je jich čím dál víc. :-) Nahý chlap na jevišti odpuzuje (prý).

03.01.2008 11:14:00 | Aťan

líbí

:o) Aťane, chce to udržovat i pozornost divaček, nejen diváků...Spoře odděná Zdenička v každém obraze dřív nebo pozdějc každou ženskou nasere :o)

03.01.2008 11:01:00 | Aglája

líbí

Yvetto, ozývají se hlasy, že bych měl vnučku ještě více propracovat. Ale to už by na sobě, chuděra, nic neměla...

03.01.2008 10:15:00 | Aťan

líbí

Super! Vrhnu se na pokračování. Myslím, že jsi zaujal i náročného diváka, postava vnučky je opravdu propracovaná do posledního datilu:))

02.01.2008 22:35:00 | prostě já

líbí

Tony, promluvil jsem s dramaturgem. Srstka ti bude alternovat, kdyby se ti nechtělo do práce.

02.01.2008 07:51:00 | Aťan

líbí

Je to trhák!!! Nemohl bych tam hrát ještě ohavnějšího
manžela sousedky? Předpoklady pro to mám. Jsem ohyzdný
a divadlo jsem hrál i profi...

01.01.2008 23:58:00 | Bíša

líbí

Nestávkoval jsem. Lítal jsem po horách s rodinkou daleko předaleko od počítače. :-)

01.01.2008 22:58:00 | Aťan

líbí

Aťane, už jsem si myslel že stávkuješ... :-)
A ukaž mi někdy Zdeničku, rád bych ji poznal... :-D

01.01.2008 21:40:00 | Eclipse

líbí

vtách si mě do děje...
dam si pivo burta s cibulej a tesim se na dali dejstvi..
a švábům bych dal milost her ober .o)

01.01.2008 20:45:00 | Bean

líbí

Freud by měl radost ;)

01.01.2008 20:37:00 | prostějanek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí