V té kavárně jsem ji viděl často, ale stejně jsem ji nepoznával. Cizí mladá holka, která často měnila podobu i nálady. Někdy byla veselá, hovorná, provokativně oblečená, až chlapi v kavárně slintali. Ale hned druhý den přišla neupravená, jakoby chtěla svoje chyby ještě víc zdůraznit. „Dívejte se všichni, jak mně na té blbé kráse vůbec nezáleží,“ křičela její gesta do okolí.
Jdu z WC kolem Sebelítosti a neslušně ji mrknu přes rameno. Nejdřív jsem se zadíval do výstřihu, ...pak na papír. Psala báseň plnou bolesti, osamělosti, dala průchod i nenávisti. Nadávala nějakému syčákovi, který její trápení podle ní zavinil. Sebe, jako možný zdroj potíží, úplně přehlédla.
Ne... nepřisedl jsem si k ní, neměl jsem chuť ji utěšovat. Sedl jsem si k vedlejšímu stolu, zády k Sebelítosti. Myslíte, že jsme si spolu měli promluvit? Stejně by mě ignorovala. A jestli ne, tak to není slečna Sebelítost, ...zbytečně bych obtěžoval...
„Čuměl jste mně do výstřihu?“ otočila se k mému stolu.
„Promiňte, taky...“
„Taky? Kam ještě?“ otočila ke mně židli.
Nebylo mi moc do řeči, jako viník jsem v jasné nevýhodě. „Koukl jsem se vám na báseň...“
„Stihl jste si ji přečíst, pane zvědavej?“
„Kdybych se nezdržoval vaším hlubokým výstřihem, stihl bych toho víc,“ řekl jsem pravdu.
„A co vás zajímá víc, ženská ňadra, vystouplé bradavky, nebo básně?“ provokovala.
„To je různý...“ začala mě štvát. Byl jsem z ní nervózní. „Myslím, že vaše prsa jsou hezčí, než vaše báseň. Na můj vkus je v ní hodně nenávisti. Dáváte si víc záležet na slovních obratech, než na hledání příčiny vašich problémů.“
„Hele, pane šmírák, příčina mých problémů jsou chlapi, to už vím dávno. Na to nepotřebuju dlouhý a pracný hledání,“ zvyšovala hlas a v kavárně se po nás lidi začali otáčet.
Zaplatil jsem a odešel. Najdu si jinou kavárnu... a přestanu ženským čumět do výstřihu...
Pěkné, leč chybí mi tam vždy (doposud) ten krásný závěr - měli jsme si spolu víc promluvit. Škoda. Nebylo snad o čem?
xtlp
31.10.2008 15:56:00 | princip
Odvazna reakce na Sebelitost - sednout si k ni zady a kdyz ani to nepomuze, najit si jiny lokal...:-)
27.10.2008 15:53:00 | widder
V komentu sis správně odpověděla - ty nejsi slečna Sebelítost, protože na povídku reaguješ tak, jak reaguješ. :-))
26.10.2008 16:34:00 | Aťan
Hmm dovolím si s Tebou nesouhlasit, milý Aťane. A to v tom, že ženská sebelítost obviňující chlapy sebe jako viníka zcela přehlíží. Já když už si užívám své sebelítosti (a to já se v ní dokážu náramně rochnit), tak je mi naprosto jasno, kde je příčina.
No a z toho důvodu výstřihy proklatě nízko u pasu nenosím. Neprovokuju a zároveň o sebe příliš nedbám. Jen tak trochu, abych se na sebe mohla podívat do zrcadla.
Hele když to beru kolem a kolem, tak jak jsem vztahovačná, tak s uspokojením musím konstatovat, že tenhle Tvůj počin není o mně. Ňuf :o)
Jo a že přestaneš čumět do výstřihů? Děláš si srandu? Tomu nemůžeš věřit ani Ty sám :o)
26.10.2008 15:03:00 | Kes
No jen aby...to já se toho asi jen tak nevzdám :-)
26.10.2008 12:08:00 | Chancer
no mi nevadí, když se na mě chlapi koukají se zalíbením... hihi
asi sebelítostí netrpím :-)
25.10.2008 19:01:00 | Popelka
Ano, ženská sebolítost je taková, vyčítavá až útočná, stává se z ní tak trochu zbraň.
A mužská sebelítost? Asi je daleko líp skrývaná a možná potřebuje a vyžaduje víc satisfakcí a podpory. Muži jsou víc hrdí, ale nakonec si rádi nechají pomoct. Ženy na sebe strhávají pozornost, ale o pomoc jakoby nestojí, nějak s ní nepočítají.
25.10.2008 18:26:00 | sioned
Laduš, přeci tady nerozhoří feministická válka. Chlapi jsou ješitní, ženské jsou ješitné, dobrých chlapů je málo, dobrých žen taky... přeci se takhle nebudeme přetahovat, to necháme dětem ...nebo odborníkům, kteří na tom bádají za naše daně.
25.10.2008 16:43:00 | Aťan
Veřejně se ti omlouvám, myslela jsi báseň na jiném místě... hned jsem si jednu vrazil. :-)))
25.10.2008 16:33:00 | Aťan
Doňo, „Koukl jsem se vám na báseň...“ myšleno TU báseň, ne ten báseň. Zvyklala jsi mě, jdu se pohrabat ve slovníku na skloňování... :-)
25.10.2008 16:30:00 | Aťan
Já čumím do výstřihu každé
bez ohledu jak kritizuje
nebo jaké píše básně
I když se tváří sebelítostně
tak se tvářím pokorně a radostně...
25.10.2008 16:13:00 | Bíša
Aťane, Aťane... ty seš nenapravitelnej :o)
(ten báseň tam je schválně? ;o)
25.10.2008 16:05:00 | hanele m.
samozřejme, že jste na vine :) !
osoby mužského pohlaví, ale chlapi?
kdeže - těch je málo ...
však do ješitů se lze tak lehce trefit ..
jakoby z nebe padali :)
25.10.2008 15:31:00 | Romana Šamanka Ladyloba