Pavouk aneb když v místnosti najdete pavouka

Pavouk aneb když v místnosti najdete pavouka

Anotace: Něco ze života, co se mi dnes stalo. Snad vás to pobaví…

Byl krásný den, i když bylo zataženo. Právě jsem se vrátil z procházky se psy a šel jsem do svého pokoje, abych zkusil na počítači něco napsat. A právě když jsem byl v pokoji, uviděl jsem černou tečku na stropě. V předtuše se podívám blíž a opravdu, je to pavouk. Sice byl malý a neškodný, ale když já vidím pavouka, hned ho musím rozmáznout. Nemám je rád a nesnáším, když se někde nečekaně objeví, nejlépe někde u hlavy.
„Jen počkej, ty jeden,“ zamumlal jsem si pro sebe a začal hledat vhodnou zbraň na jeho odstranění. Nakonec jsem v šuplíku našel starou školní učebnici do hudebky.
„Konečně k něčemu bude,“ řekl jsem si pro sebe a jal jsem se útočit na pavouka na stropě. Knihou jsem párkrát minul, ale nakonec jsem ho shodil na zem, přičemž jsem rychle zkontroloval, jestli ho nemám na nohách. Oddechl jsem si, když tam nebyl, a nakonec jsem ho našel raněného u zdi, kde jsem ho učebnicí dorazil. Nato jsem si sedl do křesla, spokojený, že nebezpečí je zažehnáno.
Jenže pak si všimnu další tečky, tentokrát na zácloně u okna.
„No, to si děláš srandu,“ zhodnotil jsem rychle situaci. Trochu jsem doufal, že je to moucha, jenže to byl další a větší pavouk. V hlavě jsem horečně přemýšlel, jak se ho zbavit, než mi došlo, že to chce větší kalibr. Tak jsem vytáhnul starou učebnici do literatury. Pak jsem další chvíli přemýšlel, jak vetřelce bouchnout, aniž by spadl na mě, ale nakonec jsem to nechal dílu náhody a odvážil se ho zasáhnout. Spadl na podlahu a bleskově zamířil do přítmí pod postelí, kde se mi ztratil. Vskutku úctyhodný protivník.
Jenže já jsem se nevzdával. Navíc myšlenka, že vyleze na postel a v noci mě překvapí u hlavy, mi dodala odhodlání se ho zbavit. Sehnal jsem baterku, podíval se pod postel a našel ho. Protivník stál výhružně rozkročený u jedné z noh postele. Nato mi došlo, že to chce opět větší ráži a po chvilce pátrání jsem objevil dřevěnou tyč ze stojanu na oblečení. Takto připraven jsem se rozhodl utkat s pavoukem. Rozsvítil jsem baterku a tyčí jsem se ho snažil zasáhnout. Jenže pavouk byl odhodlaný a utíkal ze strany na stranu a můj přesný útok se změnil na bouchání tyčí o zem v marné snaze ho zasáhnout. A přece jen se poštěstilo a pavouk skončil rozmázlý na zemi. Teprve tehdy jsem si oddechl a uvědomil si, jak moc nesnáším pavouky. Od té chvíle také očekávám jejich pomstu. Mají jediné štěstí: že nemám zbraň. Jinak by skončil můj pokoj celý rozstřílený.
Autor Aurelian, 07.07.2024
Přečteno 94x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

...není snadný napsat na téma fobie něco zábavnýho, to jsi nevybral snadný téma...nevím, jestli to má být vtipný, drsný, fobický nebo jaký...asi mě tam chybí něco víc psycho emotivního, hlavní myšlenka, protože to není o pavoucích, ale o emo prožitku hrdiny...ten závěr je málo, navíc laciný jak z akčního filmu...(snad mou kritiku sneseš, sám prózu nepíši)

22.07.2024 18:16:41 | Marten

líbí

Zdravím, naopak Vám děkuji za kritiku. I když nepíšete prózu, nechcete se podívat na moje Artarova dobrodružství? Konstruktivní kritika by se mi hodila.

31.07.2024 12:32:06 | Aurelian

líbí

...jsem rád, že kritiku bereš sportovně-...;-)jsem starej knihomol, jako mladej zvláště klasických scifi a později fantazy...ale dnešní tvorbu v těchto žánrech už nečtu, protože mě ničím nepřekvapuje a nezaujme; stále stejné motivy, témata, děje, omílané dokola...ti autoři umí sice skvěle psát, ale s ničím novým nepřicházejí...protože obsah je to podstatné....něco jako ve filmech...jsou dobré filmy, které přesahují škatulky žánrů a škatulky témat a pak žánrové, které naplňují jenom klišé svého žánru, nic víc...

ps: a s tímhle přístupem nerad něco kritizuji, abych někoho neodradil..;-)) tvoje povídky jsem nečetl, takže nevím...

31.07.2024 13:33:19 | Marten

líbí

Zase zdravím, chápu Váš postoj a částečně s ním i souhlasím. Vyprávění příběhů a vůbec umění obecně provází lidstvo od samého počátku, je tedy logické, že témata a motivy, i samy příběhy, se postupem času neustále opakují a je velmi těžké přijít s něčím novým, originálním. Jenže pak se naskytne zřejmá otázka: proč v tom vůbec pokračovat? Má to smysl?
Ano i ne. Témata s motivy se budou opakovat, protože jsou z většiny vyčerpaná. Ale může se měnit spousta jiných věcí, děj, forma vyprávění, úhel pohledu atd. Je o tom těžké psát, ale pokusím se to vysvětlit třeba Vaší filmovou verzí: máte dva filmy, ovšem každý se stejným tématem. Jenže každý má jiný příběh, jiný svět, jiné postavy, a každý má jiný úhel, jiný aspekt onoho tématu. Takže ve finále máte dva filmy, sice se stejným motivem, ale každý originální svým způsobem a provedením.
Takže myslím, že příběhy obecně sice můžou mít stejná témata a motivy, ale přesto můžou být originální a zajímavé.

Tohle je samozřejmě jen můj názor a doufám, že jsme se navzájem pochopili. Ave

31.07.2024 16:48:15 | Aurelian

líbí

...jasně, že souhlasím...proto pořád ještě někdo něco píše...;-))

31.07.2024 21:36:46 | Marten

líbí

Povídka není humorná, spíš existenciálně dramatická a také smutná jako vždy když tajně pozorujeme ne zcela zdravého člověka. (Což jsme téměř každý.) Ještě bych maličko zvýraznil o co jde. Hlavní hrdina má literární parametry a můžeme si představit jaké jemné psychologické zajímavosti napáchá, až vyjde mezi lidi.

08.07.2024 07:05:39 | Ezop

líbí

Tohle by mě tedy nikdy nenapadlo. Mělo jít o vtipnou příhodu (zpětně uznávám, že se to moc nepovedlo), kdy konec měl být pouhá nadsázka na můj strach z pavouků. I tak děkuji za zpětnou vazbu. Dělat srandu holt není sranda.

08.07.2024 11:58:46 | Aurelian

líbí

Pavouk je problém , když je třeba na zaclone, letí i kočka

07.07.2024 13:16:38 | mkinka

líbí

Jsem rád, že v tom nejsem sám

07.07.2024 13:31:23 | Aurelian

líbí

To nejsi

07.07.2024 13:38:35 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí