Anotace: Pro mýho tátu...
Sbírka: Ty víš že je to navždy
Je to provokativní. Je to jen literární střípek, nic většího. Takové jen na to překvapit, někoho šokovat. Ale i bizarní netypické věci mají své místo v literatuře. Já to hodnotím pozitivně.
04.03.2013 12:27:37 | Draconian
SuperTrapnost excelentní.
26.11.2012 23:20:00 | Lilien
závidíš, co? Ještě mám pár děl, který jsi zapoměla negativně okomentovat :-* Musíš se víc snažit.
26.11.2012 23:44:14 | LadyElis
Mám ti závidět, že jsi vesměs všem pro smích svou hloupostí? Tak dobře, ale číst tě nehodlám, dva excelentní vzorky mi stačily akorát.
27.11.2012 00:39:57 | Lilien
Pokud sis nevšimla, tak reakce jsou krapet rozdílné... Je vidět, že ani ty dvě věci jsi nečetla pořádně :-*
27.11.2012 23:18:21 | LadyElis
Možná sis nevšimla, že jsem nenapsala úplně, ale vesměs. Ty arogantně trapné polibky posílej hrstce spřízněných, mě je z nich poměrně šoufl.
28.11.2012 11:45:33 | Lilien
nelíbí s mi to a silně nesouhlasím... jestli je tohle umění či humor, tak já jsem papež!!!
26.11.2012 21:31:20 | Tanecnice
když je někde 60 komentů, nejde se v tom nehrabat... :)
takže (varování pro čtenáře: možné rozuzlení zápletky :) ):
1) zas nějak extrémně moc mě to nepobouřilo, i když kdybych byl schopnej to napsat sám, asi bych měl problém to publikovat
2) ani v nejmenším mě nenapadlo, že to je o něčem jiném než o dívce toužící po otci, Freud by měl radost
3) současně tu bylo řečeno, že to o tom není. Tak jsem si přečet jiná díla autorky. A tímhle kontextem jsem dospěl k názoru, že to je o docela jiném píchání.
(jsem samozřejmě zvědavý jako malý chlapec, jestli to tak je) (Joe něco naznačoval, ale absolutně jsem ho nepochopil)
26.11.2012 11:24:04 | ewon
K tomuto malou poznámku ewone: že je úchylný ten první smysl, to je myslím každému jasné, ale že je úchylná i takto napsaná dvojsmyslnost, to už každému jasné není. Jsou témata o kterých se špatně žertuje, např. rakovina, vraždy dětí, dvojsmyslná soulož otce s dcerou apod. Autorka se hájí tím, že o souloži text není, ale ta dvojsmyslnost tu je nad slunce jasnější.
26.11.2012 12:17:47 | Aťan
já se přiznám, že nevím, kde je nějaká hranice. Mě osobně tohle zavání cenzurou, ale sám za sebe nedokážu všechno říct, natož publikovat.
Vyjádřit se opravdu věcně, co není a co už je za hranou (jestli vůbec nějaká je) je podle mě dost těžký.
Když to řeknu zcela jednoduše: může tohle dílo někoho mravně narušit? (o tom jsou většinou soudní spory). Velice laicky se domnívám, že ne. Někomu se udělá špatně, tak to nečte, nebo začne komentovat. Někomu to nevadí, protože je na podobný story z netu (nebo ze zpráv) zvyklej. Ale nemusíš to brát jako absolutní pravdu, asi trochu straním autorce, ale nevím, jestli se takovýhle spor dá rozhodnout nějak nestranně.
konec konců celej Trainspoting je o tom, že si z toho dělaj srandu. A člověk je buď vyděšenej zhnusenej, nebo se může chechtat, často se to kombinuje.
26.11.2012 16:22:34 | ewon
Aťane nebuď tak zaujatý. A nebo buď, velmi mě baví vaše pokrytecká pohoršení... Zajímavé je, že od začátku nikoho nenapadlo, že táta není vždycky biologický otec ale jen metaforické vyjádření vztahu. No, a pointa je venku. A že to ani nebolelo :-*
26.11.2012 12:34:10 | LadyElis
Táta od tří dcer nemůže být nezaujatý ani kdyby moc chtěl. Ale vidím že je zle i bezdětným, jak jsem četl komentáře. Každý kdo provokuje ještě automaticky není "umělec". Dobře, ve správnou chvíli a na správném místě provokovat není jen tak, chůze na tenkém ledě se musí trénovat. Tady ses myslím utopila.
26.11.2012 13:17:21 | Aťan
ty pořád nechceš pochopit že to není "pokrytecké" pohoršení - že to tu u tebe četli něčí rodiče a nebo prostě lidi, pro který je zneužití dítěte kýmkoli zločin, hnus a noční můra
nedělej udivenou - přesně takový reakce jsi čekala - proto jsi to napsala, jak jsi to napsala
až ti opravdu bude v životě někdy ouvej, možná si na tuhle "nevinnou legrácku" vzpomeneš a budeš se stydět a cítit přinejmenším hloupě
26.11.2012 12:40:07 | hanele m.
A ty prostě nechceš pochopit, že jsou mi vaše reakce u pr :-) že to je text, který nikdo z vás nepochopí a že prostě - opakuji po milionté -není o sexu :-*
26.11.2012 12:47:22 | LadyElis
já jsem to předtím pochopila - proto se tu s tebou ani nebudu pouštět do dalších debat - už podle tvé první odpovědi Mirisce jsem zjistila že to nemá cenu
předchozí koment jsem dlužila sama sobě aj ostatním co se tu projevili - bylo to upuštění mýho ventilku - jinak tě mám, děvčico, taky u prdele - aj bez hvězdičky
26.11.2012 12:52:34 | hanele m.
Hej :-) že by? :D
26.11.2012 11:30:14 | LadyElis
já nevim, asi jo... :)
navíc, když si někdo sedne mezi roznožená stehna, tak úplně nemůže tento... (kor když pravděpodobně sedí zády) k dívce
26.11.2012 11:45:18 | ewon
čeče zády né, spíš tak trochu bokem... Ale musím říct, že "jízda na lochnesce" jsem tomu nikdy neslyšela říkat. No jo, hold jsem začátečník, amatér ;-)
26.11.2012 11:46:26 | LadyElis
Velmi zvláštní pojetí, hodně smutné. Bohužel, tak to v některých částech světa chodí.
26.11.2012 06:04:37 | Tulačka
Já se obávám, že to slečna myslela úplně jinak, zkus se podívat na její níželožené komenty...
26.11.2012 06:14:55 | Písnička...
Navíc, to, ehm, "pohoršení"... Víš, někteří umělci prostě pohoršují. Tak, jako někteří malíři fotí šílené akty na podlaze (já jednoho takového znám, sama odebírám jeho příspěvky na deviantartu... říká si kitamba...)
Jak jsem řekla, někteří umělci pohoršují, ale to je dobře, protože i tato jejich práce je šokující a zajímavá a o lidech, a to lidi baví.
26.11.2012 06:11:21 | Tulačka
Holka Ty vůbec nevíš čím se bavíš. DíkyBohu to nevíš. Držím Ti palce, věř že ne úplně všichni jako Ty mají to štěstí bavit se takovouhle nevědomostí. Nemám nic proti pohoršení, ale co je moc, to je příliš, takže snad z osobní zaujatosti: nejsem POHORŠENA jsem ZNECHUCENA. Dík;)
26.11.2012 06:00:10 | Písnička...
Lidé na sebe upozornují všelijak, někteří tím co dokážou se slovy, s pastelkami, notami, jiní si zase libují v pohoršování.
Můj názor se od jiných neliší, tohle psaní je jako vytržené z LEA o představivosti jedné malé holčičky.
25.11.2012 21:18:45 | whiolet
jestli je to popis první jízdy na lochnesce tak gratuluju...
25.11.2012 21:01:33 | Joe Vai
Joe, můžu se zeptat? Je to vtipný nebo trapný?
25.11.2012 21:10:08 | Aťan
je to očividně účinný ;)
25.11.2012 21:15:15 | Joe Vai
Vím jak tě nadzdvihla báseň o koncentráku, myslím že jsi mluvil o své babičce. Tak tahle "filozofická úvaha" je pro mne stejná prasárna, a myslím že pro každého normálního tátu. Vtipnýho tam nevidím ani ň, a to jsem se díval dvakrát.
25.11.2012 21:20:05 | Aťan
aťane - psal sem účinný - nikoli vtipný - a tím účinný myslím to, že autorka dosáhla toho, co měla v úmyslu tj. "zvednout vás ze židle " - ačkoli že se jí to podařilo i u tebe mě popravdě překvapuje protože triviálnost příběhu z textu přímo křičí. aspoň na mě... spíš nechápu, že to někdo mohl pochopit tak, jak se to prvoplánovitě jeví..
25.11.2012 21:28:59 | Joe Vai
možná je to tím, že se takový hnusný věci dějou (nemyslím lochnesku, ale mnohem větší netvory).. možná tím, že některým lidem ještě na jiných lidech záleží - existují lidi, co takhle (polo)anonymně volají o pomoc - mně bylo po prvních dvou komentech jasný, že je to provokace a že si to autorka užívá a bylo mi z toho dost smutno
25.11.2012 21:40:40 | hanele m.
Kopíruju můj koment ve 20:46, čili před tvým odhalením pointy:
Jestli je to "humor" s jinotajem, tak hodně špatnej. Nic k zasmání, chápeš? Asi ne.
25.11.2012 20:46:02 | Aťan
Takže pro mne to má stejnou "účinnost" jako ta kravina s koncentrákem, na tom fakt trvám. Bude tě to stát o jitrnici víc.
25.11.2012 21:35:00 | Aťan
taky bych se zkopíroval, kdybych někde napsal jediný slůvko o humoru, ale nikde sem ho nenašel - já v těch dvou "dílech" vidim rozdíl dost podstatnej - gekon se pokusil zviditelnit velmi ubohým ponižováním obětí holocaustu, kdežto autorka popisuje poměrně triviální záležitost, neuměle zahalenou do roušky incestu, jehož obětí je ona sama, a navíc jak už sem řekl, po prvním přečtení mi bylo okamžitě jasné o co jde, takže mě to nějak nevzalo - asi umim líp číst mezi řádky ;)))
25.11.2012 21:48:38 | Joe Vai
Tak jo, jdeme dál. Na tohle téma chci co nejdřív zapomenout, nechápu autory kteří se chtějí zviditelnit za každou cenu a ještě mají pocit dotyku s uměním, jak se tu její obhájce seh nám snažil namluvit.
_________
ještě pod čarou - ona v incestu nevystupuje jako oběť, ale moc se na to těší, sice v uvozovkách, ale odporný je to úplně stejně.
25.11.2012 21:54:15 | Aťan
:D Velmi. Ale s politováním musím říct že mi to s tu lochneskou nedošlo. Já to myslela doslova a ty asi obrazně... :D
25.11.2012 21:16:16 | LadyElis
Uhodl :-) A díky, bylo to fakt prima... ;-)
25.11.2012 21:02:58 | LadyElis
Úžasná pointa. Čelist mi spadla až na zem - jen aby to bylo k pochopení, tak to byla ironie ;)
25.11.2012 21:04:38 | Anne Leyyd
Naprosto souhlasím s Miriska. Ze začátku jsem si myslela, že jde o popis znásilnění tak jsem si říkala - dobře, drsná úvaha - ale ten konec... Tohle opravdu není normální. Myslím že ty, co si něco podobného prožily by asi na závěr tvé "úvahy" nevěřícně třeštily oči. Zkus se nad tím trochu zamyslet...
25.11.2012 20:13:33 | Anne Leyyd
XD XD XD strašně se bavím vaším pohoršením, když vůbec nevíte o čem to je
25.11.2012 20:17:46 | LadyElis
Pokud to ma byt tva prvni navsteva u gynekologa, tak ani tak neni normalni mit u toho tatu a to mozna ani v pripade, ze mamu nemas.
25.11.2012 20:28:04 | Miriska
Těsně vedle...
25.11.2012 20:31:52 | LadyElis
Byla by jsi tedy tak laskava a nam hlupakum, kteri te nechapou konecne vysvetlila o co ti timhle vytvorem vlastne jde? Pokud jsem tak tesne vedle, tak me opravdu zajima tve vysvetleni. Abych mela sanci pochopit tve chapani moralnich zasad, ktere hranici s trestnym cinem. A bez vytacek. Otevrene.
25.11.2012 20:44:34 | Miriska
Neřekla bych tomu pohoršení, spíš totální nechápavost. A pokud to má "jiný skrytý smysl a význam", měla bys ho poněkud více nastínit, jelikož si myslím, že většina to pochopíme tak, jak jsme to pochopili
25.11.2012 20:19:43 | Anne Leyyd
A to je na tom to zábavné :-)
25.11.2012 20:21:16 | LadyElis
Další z těch co neznají meze v takzvaném "humoru"
25.11.2012 20:24:33 | Anne Leyyd
Souhlasím s Anne. Jeden tady tvrdí něco o černém humoru v koncetráku, druhá tento humus chce s pobavením obhájit, zatím bez argumentů.
25.11.2012 20:29:44 | Aťan
Humorní jste vy, jak jste pohoršení :-)
25.11.2012 20:27:39 | LadyElis
Smutné by bylo, kdyby se na Literu proti tomuto braku nikdo neozval. Zítra tady bude někdo motorovou pilou přeřezávat nemluvně a divit se že se někdo pohoršuje? Dej si studenej obklad, LadyElis.
25.11.2012 20:34:10 | Aťan
hm když v dnešní době je normální mlátit důchodce kvůli pár stovkám tak ani novorozeňata motorovkou přesekaný bude za pár let normální
25.11.2012 20:37:33 | seh
A kdo jako tvrdí, že je něco podobného normální. To, že se to děje? Za to ale může jen hrstka hloupých násilníků, stejně tak jako někteří lidé nepíší proto, aby byl svět krásnější, ale aby pobuřovali jiné. Tohle opravdu nepochopím a k tomuto textu se nemám chuť vyhjadřovat. Už první věta je velmi zvrácená...
26.11.2012 09:58:10 | Veronikass
Kdyby novorozeňata ... Koukali jste někdy na to, jak "humánně" se dělá potrat? :D
25.11.2012 20:39:18 | LadyElis
Myslis, ze ji studenej obklad pomuze?
25.11.2012 20:37:20 | Miriska
Ne. :-)) Ještě jednou jsem si tu "úvahu" přečetl, jestli tam není nějakej žertovnej chyták, nějaká jiná pointa, než ta šílenost kterou si tu všichni myslíme. Ale nic jsem nevypátral. :( furt mně je špatně od žaludku...
25.11.2012 20:40:39 | Aťan
Obkládek už mi dneska ráno taky někdo nabízel, na chřipku. Prej to pomáhá tak já to teda asi zkusim :-)
25.11.2012 20:34:58 | LadyElis
Za prve : tohle neni uvaha. Za druhe : pokud to, co pises, myslis vazne, tak to pravdepodobne neni uplne vporadku a mela by jsi se nad sebou zamyslet. A za treti : divim se, ze tohle bylo dosud cteno dvanactkrat a nikdo se k tomu nevyjadril. Zasnu.
25.11.2012 20:05:00 | Miriska