Anotace: ...
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Koho snad o vulkánu zajímá více, je možné dočíst se např. zde:
zrovna nedávno jsem četl že se často hovoří o hrozbách zbloudilých meteoritů z vesmíru ale na Zemi je nebezpečných míst mnohem víc třeba v Americe či Itálii...
20.01.2016 11:30:26 | enigman
Ano, Enigmane, také jsem četla.... asi nám nezbude, než se odstěhovat na Mars, někdy časem... znáš Marťanskou kroniku od Bradburyho?
Nesmírně si považuji, že ses u mého textu zastavil, moc Ti děkuji! :-)
21.01.2016 20:03:50 | Helen Zaurak
kroniku znám...ovšem myslím že se odstěhujeme mnohem dál...
22.01.2016 11:31:36 | enigman
Kam, do virtuality?
Ta knížka Bradburyho je úžasná, čtu již poněkolikáté... proč jsem ji zmínila, nu, Tvoje texty mi někdy připadají něčím podobné, již vím, fantazií, i když Ty píšeš svoji kroniku odsud, sice z vysněné, ale Země.
Děkuji Ti :-)
23.01.2016 09:16:46 | Helen Zaurak
Možná budu neslušná, ale já bych s humorem snad sobě vlastním, namalovala piktogram kosočtverný s čárkou uvnitř, myslím, že by to naši civilizaci vystihlo dost dobře, úplně ve mně zatrnulo, když Náčelník vyplachoval lahev, aby to ten vulkán nevzal jako výzvu...:-) snad se Helenko nebudeš zlobit nad mojí veselou hubatostí...
09.01.2016 13:05:14 | básněnka
Milá Ivanuško - Básněnečko, jak bych se na Tebe mohla zlobit, aha?! :-))
Naopak, velmi si považuji každého Tvého vstupu, a humor je mi blízký. Konec konců, ač téma "reportáže" bylo myšleno vážně, snad je patrné, že jsem psala s nadsázkou a snažila se alespoň místy o úsměv. Vždyť, proč by se člověk měl trápit tím, co nemůže ovlivnit..? Je třeba žít, dokud tu jsme... ale tak nějak jinak, šťastněji...
Moc a moc Ti děkuji, Ivanko.
10.01.2016 08:41:50 | Helen Zaurak
Helenko, taky čtu o vulkánech v Yellowstounu, jak malý krok může být k apokalypse a ani se nemusí válčit, lidi by si tohle měli uvědomit...taky jsem jaksi použila nadsázku a věř, že u tebe jsem i když třeba nepřihlášená...:-)
10.01.2016 11:31:37 | básněnka
Básněnečko, vždy Tě ráda vidím, já čtu také všechny Tvoje básně! :-))
14.01.2016 21:11:41 | Helen Zaurak
Když už jsme u těch apokalyps, velmi zajímavě píše RNDr. Jiří Jiránek, CsC., o srážkách Země s vesmírnými tělesy v minulosti a budoucnosti v knize "Země jako vesmírný terč".
09.01.2016 10:36:16 | paulmatthiole
Děkuji Ti za Tvůj vstup a doporučení. Knihu neznám, ale protože mě zajímá dávná minulost planety Země a zároveň i astronomie, vcelku mám jakési povědomí. Nicméně, budu-li mít příležitost, Tebou doporučenou knihu si velmi ráda přečtu. Ještě jednou, moc děkuji! :-)
10.01.2016 08:37:01 | Helen Zaurak
Zajímavé čtení, ale já bych intenzivní prožití hledala radši jinde. :-))
08.01.2016 22:22:25 | A42
Moc Ti děkuji za přečtení, a že jsi vešla i do komentáře :-)
Velmi ráda Tě vidím, děkuji :-)
09.01.2016 07:40:48 | Helen Zaurak
středoevrpští hermetici-navštěvující v 16-18 stol. Pražskou kotlinu, vyslovili, jistě ne zcela neopodstatnělou domněnku, že jednou se z Vltavy- Moldau vynoří obrovská megahadí příšera s dračí hlavou a pozře-pokud možno naráz-celou zmiňovanou kotlinu. V archetypech podvědomí se vždy vyskytují v nějaké
podobě varovné daimóny...vyvěrající především z pravědomí lidské hříšnosti..do jisté míry jsou tedy opodstatněny..ale běda když přerostou z hlubinných vrstev psýchy a zahltí lidské vědomí-budou jako ta megahadí příšera a pochutná
si na původně duševně zdravém zřeci...:-D***
08.01.2016 21:53:14 | Frr
S tou lidskou Psýchou máš určitě pravdu.
Jsou věci kolem nás, které nedokážeme ovlivnit, a nemá tudíž smyslu se jimi trápit. Ale je dobré si alespoň připustit, že člověk není tak zcela pánem planety, a veškerá naše honba za různými nesmysly je v posledku marná a vůbec mnohé naše počínání nemusí mít nijakého smyslu... potom je lépe soustředit se na život sám, učit se a především žít tak, abychom byli šťastni :-)
Moje fantasy reportáž je jakousi nadsázkou, snad je to z obsahu textu patrné, ale má svůj velmi reálný podklad. Baví mě zajímat se, četla jsem skvělou knihu o geologických dějinách Země, možné prognózy, jak se bude dále vyvíjet... nu, my lidé jsme jen nepatrným smítkem na povrchu úžasné a živé planety :-)
09.01.2016 07:36:33 | Helen Zaurak
Hezky napsané..a s tím Jupíkem fajn moment..
08.01.2016 21:34:36 | J's ..
Mnohokrát Ti děkuji za přečtení a zastavení, mám velkou radost :-)
Těší mne, že sis všiml momentu s Jupíkem, patří k těm, které jsem si přála zvýraznit - totiž, vyzkoušela jsem si, jak báječně se dá žit i bez potřeby konzumovat alkohol :-)
Děkuji Ti, hezký den :-)
09.01.2016 07:26:00 | Helen Zaurak
...ono třeba může něco "přiletět"z vesmíru...a to by taky nebyla
žádná legrace.....Ji.
08.01.2016 21:22:15 | jitoush
Ano, Jituško, máš pravdu, vesmírná tělesa, která by potencionálně mohla ovlivnit či spíše vyhubit život na Zemi, již lidé umí monitorovat, je otázkou, zda bychom případné nebezpečí dokázali eliminovat - kdyby to uměli v dávnověku brontosauři, možná by tu místo člověka chodili ještě stále oni a třeba i měli vlastní civilizaci :-)
http://technet.idnes.cz/podivejte-se-jak-meteorit-vyhubi-zivot-na-zemi-flc-/tec_vesmir.aspx?c=A060627_153511_tec_checktech_kuz
Děkuji Ti, Jituško, moc děkuji :-)
09.01.2016 07:18:29 | Helen Zaurak
Běsnící peklo, tak to vím určitě, že bych nechtěla, ani kdyby mne držel za ruku superman z plastu...:-)
Stačí mi běsnící současno:-)
08.01.2016 21:04:41 | xlps
Ani já bych nechtěla, při psaní šlo mi jen o uvědomění si, že naše planeta je stále živou, ať žijeme kdekoliv... Moc Ti děkuji za přečteni a zastavení, potěšila jsi mne, děkuji :-)
09.01.2016 07:11:50 | Helen Zaurak
:-)
09.01.2016 07:18:13 | xlps