- Vláda musí podat demisi
- Musí odejít Rada pro finanční dozor
- Musí odejít Rada národní banky
Anotace: …radí ikona islandské revoluce HÖRDUR TORFASON na Václavském náměstí 15. 3. 2012. Přepsal jsem jeho projev do textové podoby.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/120775-island-chce-dostat-svym-zavazkum-z-dob-krize
a tohle taky nevypadá pro Islanďany vesele.
21.03.2012 19:33:48 | ewon
Ze zmanipulovaných médií sem dáš starou zprávu z 11. 4. 2011, v projevu zaznělo: "Ale přesto chceme, aby lidé z Anglie a Holandska, odkud to bylo půjčeno, dostali svoje peníze spět. Ty jim zaplatí banka! I s úroky!"
Ty mně řekneš, že banka peníze nemá, já tě odkážu na koment, kde už jsem o tom psal... trochu se motáme v informačním kruhu, nemyslíš? :-)
21.03.2012 19:39:58 | Aťan
jinými slovy to řeší policie, nebo interpol.
Jsem jen tradičně skeptickej. :-)
21.03.2012 20:47:05 | ewon
poznámka- to co je (a řek bych právem) Holešovu vytýkáno nejvíc: není tu co potom, kdyby vláda padla. (a zase bych řek, že tam (na demonstraci) padlo něco jako je to ve Švýcarsku)
Ale nikde to není a Popelka taky nějak mlčel v televizi- co Islandňan vymyslel, co potom, když už se jim to podařilo. Nějak to nestih říct. :-)
19.03.2012 17:35:28 | ewon
jsem rád, že to píšeš. Někdy na to nemám nervy, ale jsem rád, že se aspoň někdo nějak snaží...
19.03.2012 17:31:46 | ewon
Před 14 dny byl před soud postaven náš premiér. Těchto 14 dní pozorujeme, jak naše politická a bankovní elita před soudem vypovídá. Je to šokující! Proč? Protože všichni před soudci odpovídají: "Nevěděl jsem, neviděl jsem, nerozuměl jsem, nechtěl jsem, neudělal jsem to, nebyl jsem tam…"
před jaký soud a za co by byli postaveni naši politici?
Řekněme, že skutečně porušili nějaký zákon- pokud existuje korupce a soud nikdy nezačne, nebo třeba neskončí (ztratí se důkazy) apod. Kdo a jak může takového politika odsoudit?
(pak by měl ještě někdo odsoudit toho, kdo ztratil důkazy, podplaceného sodce- jak to lze právně provést?)
(nabízí se otázka odvolatelnosti politiků v referendu- jenže neodvolá pak lid politika, který je jen nepopulární- lid místo soudu?)
19.03.2012 17:29:48 | ewon
Tady je přehledně a trochu zjednodušeně popsáno, jak a na co se používá referendum. Takže je ošetřeno, aby na každou malichernost či hloupost se referendum nevyhlašovalo, musí se sehnat peticí určitý počet ověřitelných podpisů, atd.
http://atanova-zasuvka.blog.cz/1112/proc-se-vladci-boji-svycarske-prime-demokracie
19.03.2012 17:42:38 | Aťan
Jedna z bank vytvořila pro Island obrovský dluh, vypůjčili si peníze z Anglie a Holandska - téměř 7 miliard Euro. Tahle banka chce po občanech Islandu, aby je za ně splatili. Ale my jsme řekli: NE! My občané Islandu nebudeme platit dluhy, které udělali zločinci z privátních bank. Ale přesto chceme, aby lidé z Anglie a Holandska, odkud to bylo půjčeno, dostali svoje peníze spět. Ty jim zaplatí banka! I s úroky!
kde ty peníze vezme, když je nemá?
19.03.2012 17:24:11 | ewon
Banka je nemá, ale mají ji zlodějští finančníci, kteří se napakovali a zbaběle z Islandu utekli. Už existuje zákon, že mafiánům se odtajňují konta. A jestliže islandští finační vyšetřovatelé tvrdí, že mají v hledáčku 80-90 viníků, peníze se nakonec dohledají. Právě probíhá sledování toku špinavých peněz po celém světě, podílí se na tom mnoho vyšetřovatelů z více států, a tak doufám, že i na ty naše zločince dojde řada.
Tak si mnozí z nás představují spravedlnost, včetně mne.
19.03.2012 17:49:50 | Aťan
působil jako taková naděje, tam...
"Do konce února 2009 byly splněny všechny požadavky. Nová vláda slíbila, že bude naslouchat lidu, což dodnes činí. Minulý rok byla sepsána nová ústava a letos v červnu bude o ústavě celonárodní referendum."
(jak tu vládu sestavili? kdo ji vybral a odkud? co je v té ústavě? já vim... utčitě si to můžu vygooglovat)
19.03.2012 17:22:21 | ewon
Myslím že jsem někde četl, že se ve volbách dost používal internet. Ale evropská média o tom celou dobu mlčela, nebýt internetu, víme prd. :)
http://www.vasevec.cz/vip-blogy/islandska-revoluce-%E2%80%93-navod-pro-zadluzenou-evropu
19.03.2012 17:56:55 | Aťan
na mě to teď zhruba působí tak, že Island krachnul (jak nevím, ale tuším, že o tom mluvil kdo jiný než koukolík a použil oblíbenou stupiditu- dohledat to nemůžu.
Slovo Island a revoluce jsem na ČT24 nenašel.
mám toto:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/77073-island-cizincum-penize-ze-zkrachovalych-bank-hned-tak-nevrati/
( tedy není pravda, že by o tom neinformovaly- a taky referendum o tom jestli peníze vrátí bylo v té staré ústavě- nicméně nějaké změny zřejmě provedli)
např. si sepsali novou ústavu- ještě takový obraz- přijde mi to jako oprava už spadlé budovy (krach státu)- tady bych mohl říct, to co Islanďan protože byli "stupid"- ale myšleno spíš stupidní ve významu právě Koukolíka. (a přiznejme si, že ten význam jsem nepochopil):
http://www.youtube.com/watch?v=eb_6MdUZyw0
takže to na mě působí tak. Islandské banky to podělali. Stát krachnul, rostal nezaměstnanost, rostla nespokojenost > revoluce. O síle lidu bych nemluvil, spíš o jeho nasranosti. (je to hodně jednoduché vidění). Je pravda (a to si pamatuju), že se víc řešila ta sopka. (a taky si pamatuju víc kuřimskou kauzu a kajínka a já nevim co...).
Jinak Egypt: zase Koukolík- nevim jestli to bylo expost, nebo dopředu říkal: to je jen otázkou času než tam se něco stane.
ještě trochu osobně: Aťane, chápu, že tě to sere. Oceňuju, že se zajímáš a angažuješ, ale přijde mi, že tomu oba prd rozumíme.
(na druhou stranu ve všech revolucích jsem měl tendenci si říkat: no tak tyhle byly ty dobrý a tyhle ty špatný... V Rusku byly bolševici ty špatný, přece narozdíl od menševiků a nevim koho- asi demokratů. A otec mi řek: přečti si Tichej Don- a já: to je moc tlustý...
(sorry už je to moc dlouhej a nesrozumitelnej koment)
21.03.2012 19:25:41 | ewon
ewone, nezlob se na mne, ale co se týká informací, nejsme na jedné lodi. Sám si je najít neumíš, a když ti je přinesu na stříbrném tácu až pod nos, přijde mi, jako bys je ani nečetl.
21.03.2012 19:32:23 | Aťan