Gryn

Gryn

Anotace: Příběh o přátelství chlapce a gryfona

Před tísíciletími se v daleké zemi na východě,v zemi Elon,odehrál zvláštní příběh,který někteří považují za legendu,někteří za pohádku a někteří ho vůbec neznají.
Tricon byl desetiletý sirotek.Jeho rodiče zabil Pán světa,lord Kimol.Kimol byl zlý.Původně mu patřila jen jedna vesnice.To mu ale nebránilo v tom,že jezdil se svou družinou po okolí a drancoval města,vesnice a celé kraje.Za pár let mu patřila polovina Elonu.Každý Kimola nenáviděl,protože každého nějakým způsobem poškodil.Lidé,kterým nasilím sebral majetek,patřili k těm šťastnějším.Podařilo se mu vyvraždit sedm šlechtických rodů.Triconův otec se všemocnému,namyšlenému lordovi postavil a plivl mu do tváře.Kimol ho zabil vlastní rukou,zbytek rodiny pak pobili sluhové,zajatci lorda.Jen Triconovi se podařilo uniknout,protože na svůj věk byl velmi malý a schoval se do kádě na vodu.Tak se mu podařilo utéct...
Elon byla starodávná země,plná magie a obřích překrásných stvoření.Tyto obry se Kimolův rod snažil vyvraždit už po generace.Byla to země kterou obývali obrovští gryfoni.Napůl orli,napůl lvi.
Tricon utekl do hlubokých lesů,kterých je Elon plný.Celé dny se brodil močály,bažinami,trním a šel pořád dál.Živil se jen houbami a bobulemi,protože lovit uměl jen málo a kromě raněné holubice nikdy nic nezabil.Snažil se zapomenout na lorda Kimola,na vraždu svého otce a zabití celé své rodiny.Tricon putoval až po pěti dnech došel na konec temných hvozdů.Z dálky viděl mezi stromy prosvítávat večerní slunce.Přidal proto do kroku.Byl velice zesláblý a doufal,že za lesem najde nějaký dům,kde ho pohostí.Když vyšel z lesa Ukázala se mu nádherná podívaná.Otevřená pláň obklopená lesy,z jedné strany krásná čistá řeka,z druhé strany obrovský sráz dolů.Uprostřed té pláně byla skalní sluj,která vedla dolů do podzemí.Tricon byl unavený a začínalo se stmívat a proto šel ke sluji.Vchod byl obrovský,vysoký pres deset sáhů.Nepřemýšlel nad tím a šel dolů do podzemi.Nalezl tam trochu slámy.Lehl si tam a rychle usnul.
Probudil se až kolem poledne.V tu chvíli spatřl,že vedle něj něco leží.Byl to mrtvy jelen.Tricon se lekl.Myslel si,že je v doupěti medvěda.Rozhodl se tedy,že bude nejlepší opustit sluj.Běžěl proto rychle ke kraji jeskyně.Než ho ozářily paprsky slunce vysoko na obloze,něco mu zatarasilo cestu.Bylo to něco obrovského.Když si Tricon uvědomil co to je,strnul úžasem.Byl to gryfon.Obrovské krásné bájné zvíře,o němž lord Kimol tvrdil,že je všechny vyvraždil.Ale on stál před ním.Byl vysoký jako tři dospělí muži.Měl krásné šedé peří,lesklé černé drápy a obrovský zobák.Gryfon se podíval na Tricona a zvedl se na zadní.Roztáhl přitom svá ohromná křídla a zařval.Gryfon ho chtěl zahnat.Tricon se rozhodl,že se dá na útěk,ale nebyl schopný pohybu.Tak tam stál a díval se na zázrak přírody.Hrdý gryfon dopadl na všechny čtyři a udělal krok k Triconovi.Znovu zařval.Tricon už byl schopný pohybu.Ale nechtělo se mu utíkat.Ogryfonech slyšel z vyprávění,a věděl že jsou to neobyčejně hrdí tvorové.Nechtěl ho urazit tím,že by utekl.Zároveň ale cítil zvláštní hřejivý pocit.Natáhl ke zvířeti ruku a pokusil se ho pohladit.A gryfon kupodivu souhlasil.Nepokusil se zaútočit.Tricon ho chvíli hladil a pak se rozhodl,že mu zkusí vlézt na hřbet.Gryfon byl sice vysoký ale pomohl mu nahoru.Pak se rozeběhl,roztáhl křídla a párkrát mohutně zamával.Vznesl se do vzduchu.Tricon se pevně držel jeho peří aby nespadl ale pak se pustil rukama a rozhlížel se na krajinu pod sebou.Konečně viděl jak to prostranství vypadalo.Byla to velká louka,uprostřed s tou jeskyní.Ze dvou stran ji obklopoval les,ze třetí pak hluboká rokle,na jejíž dně tekla řeka a ze čtvrté strany to byl hluboký sráz dolů.Když se gryfon dostal dost vysoko,viděl Tricon co je pod tím posledním srázem.Rozprostíralo se tam moře.Nekonečná pláň modré vody.Když letěli nad mořem,gryfon prudce změnil směr dolů.Tricon se pevně chytl,protože neuměl plavat.Byl cítit náraz jak oba prorazili vodní hladinu.Když byli pod vodou,otevřel Tricon oči.Viděl stovky neznámých ryb a obrovského vodního draka.Pak gryfon vyletěl zase do nebe a Tricon viděl celé širé okolí.Po dlouhém letu zase klesl na zem.
Tricon byl jeste unavený a velmi hladový.Jako by to zvíře ucítilo,rozběhlo se do lesa a za chvíli se vracelo a mrtvým zajícem.Tricon si zajíce opatrně vzal a tak,kde byla díra po drápech začal vytrhávat maso.Když se cítil polosytý,všiml si gryfona jak jak na něj kouká.Hodil mu zbytek zajíce.
V tu chvíli se utvořilo zvláštní pouto.
Pouto mezi člověkem a zvířetem.
Tricon byl se svým novým přítelem několik let.Chodili spolu na lov,létali vzduchem a žili stranou od okolního světa.Tricon dal gryfonovi jméno Gryn.
Po dlouhé době,když bylo Triconovi čtrnáct,se mu začalo stýskat po lidech.Kromě Gryna neměl nikoho.Ptal se sám sebe proč a vzpoměl si na krutého lorda Kimola.Rozhodl se proto,že se poletí podívat nad Kimolovo území,jak tam lidé žijí.Po nedlouhé cestě nad lesy se jim ukázala smutná podívaná.Obdělávaná pole byla plná rolníků,kteří se dívali nad sebe,na bájné zvíře.Jak zvedli oči,hned jim jejich hlídačí uštědřili ránu bičem.Gryn letěl dál a Tricon se díval dolů.Zdálky byl vidět Kimolův hrad.Zrovna se tam konala hromadná poprava vzbouřenců.Tricon byl nešťastný z toho pohledu a obrátil Gryna zpět.
Trvalo jen pár minut než se k lordu Kimolovi donesla zpráva,ře mu nad hradem krouží gryfon.Rychle vyběhl na ochoz a viděl ho jak odlétá.Všiml si však i postavy,která mu seděla na zádech.Sám lord byl přesvědčený,že všechny gryfony už zabil a proto se začal zajímat o toho posledního.Napadlo ho,že kdyby se domluvil s mužem,jehož na něm viděl,mohl by ho zařadit do své armády.Taková by byla neporazitelná.Hned druhý den se vydal s deseti svými muži do lesů směrem k místu,kam grygon odlétal.Po dvou dnech cesty se dostal na louku,kde Tricon přebýval v jeskyni.Když viděl Tricona jak Gryna hladí,měl radost.A když zjistil,že mladíkovi může být maximálně patnáct let,zaradoval se ješzě víc.Hned k němu přišel
,,Mladíku,jsem lord Kimol.Zdejší pán a mám pro tebe nabídku''
Tricon se na příchozího podíval a hned ho poznal.Byl to ten muž,který mu zabil otce.Držel se zpátky,zajímala ho ta nabídka.
,,Když propůjčíš své zvíře mojí armádě,daruji vám oběma život.Pokud ne tak mi stačí mávnout rukou a jste oba po smrti''
V tu chvíli se trochu zadrhnul,protože na něj Gryn hodil zlý pohled a zahrábnul pařátem.Trvalo pár vteřin než Gryna napadlo to,na co myslel Tricon.Skočil před Tricona a vzepjal se na zadní.Když to lord a jeho muži uviděli,okamžitě obrátili koně a dali se na útěk.
Když lord dorazil na svůj hrad,byl rozčilený.Poprvé se mu někdo úspěšně postavil.Kdyby se to někdo dozvěděl,byl by terčem narážek a proto nechal svou družinu zabít.Svůj úmysl s gryfonem ale chtěl uskutečnit.Začal verbovat muže a silné chlapce ze svého města.Když se rozhodl vrátit se za Triconem s úmyslem ho zabít,měl dvě stě bojovníků připravených kl boji.
Trvalo čtyři dny než se s touto armádou dostal na onu louku.Jeho muži byli v lehkém koženém brnění,jak bylo v té době obvyklé.Lord sám měl lehký kyrys z černého pancíře,helmu s rohy a temně černý meč s černým ostřím.
Tricon nebyl překvapen,když viděl že se lord vrátil.
Do té doby se společně s Grynem navzájem cvičili v boji.Tricon našel v jeskyni lehkou hnědou zaprášenou zbroj a krásný stříbrný meč.Byl to magický meč dodávající bojovníkovi odvahu a sílu.Ten meč tam podle legendy dal mocný čaroděj,aby ho hlídal bájný gryfon.
Netrvalo dlouho a začala bitva.
Když lordovi muži viděli Gryna,polovina z nich se dala na útěk.Sám Gryn pobil padesát mužů a Tricon bojoval stejně statečně.Bojovalo se na okraji rokle.Tricon svým magickým mečem shazoval nepřátele do rokle a Gryn je trhal na kusy.Pak se stalo něco co Tricon nečekal.Pět Kimolových mužů přivezlo něco,na čem bylo přehozeno velké plátno.Dva muži plátno strhli dolů a ukázal se nový lordův vynález.Obří samostříl.Tricon nikdy takovou zbraň neviděl,používali se jen luky.Boj porkačoval,meč na meč,lordovi muži padali.Z jeho družiny zbylo posledních osm mužů,kteří natahovali samostříl.Než se Tricon nadál zaznelo rolování provazu a svištění obřího šípu.Šíp se zarazil Grynovi do hrudi.Obří zvíře padalo s posledním řevem do rokle.Tricon přestal bojoval a zahleděl se dolů.Leželo tam velké mrtvé tělo jeho jediného přítele.Do oka mu vhrkla slza.Utřel jí a zle se podíval na ušklíbajícího se lorda.Stál na kraji srázu do moře a vysmíval se Triconovi.Ten na nic nečekal,zahodil magický meč a rozeběhl se proti lordovi.Dopadl náraz na jeho brnění a oba padali z dlouhého srázu dolů do moře.Tricon přitom křičel,že je to za jeho otce.Oba šplouchli do vody,hladina se za nimi zavřela.Vynořili hlavy a bojovali holýma rukama.Tricon měl v kožené zbroji oproti lordovi v pancíři velkou výhodu.Prali se několik minut,byli unavení.Vtom se lord začal potápět.Brnění bylo příliš težké a zrezivělo.Lord Kimol,utlačovatel a vrah se utopil.
Když se Tricon dostal nahoru,nechal se odvézt do města,kde lord vládl.Byl přivítán z jásotem a dosazen na trůn.Jako nový pán dal pochovat tělo svého přítele,gryfona Gryna s náležitými pooctami.
Tak skončil věk gryfonů...
Autor Ičnisan, 14.08.2009
Přečteno 326x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

plne súhlasím s komentárom Darwin...mám rovnaké postrehy :) nápad ma však zaujal :)

14.08.2009 19:09:00 | Syala

líbí

Nápad se mi moc líbí, jen mi připadá, že by se dal víc rozvinout, klidně i na několik kapitol. A taky mi přijde divné, že by brnění zrezivělo ve vodě za pár minut:-)Celkově to ale na první pokus vůbec není špatné, takže hlavně piš - máš fantazii a tu je škoda nevyužít.

14.08.2009 17:59:00 | Darwin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel