skrze naše proč???

skrze naše proč???

Anotace: ...

Chuť žít...Je to zvláštní, vítězí u mě touha po životě. I když vím, že přijde smrt.
Mám v sobě takový vnitřní pocit, že právě přes tu konečnost, je ve mně někdo, kdo chce, abych žila.
I s tím vědomím smrtelnosti. Právě skrze toto vědomí.
Proč???
Protože ukazuje a zjevuje mi stále vzkříšení.
To je velký dar. Měl by mě vést k zodpovědnosti, k pokoře a nechat konat Jeho.
Autor zdenka, 15.07.2014
Přečteno 847x
Tipy 12
Poslední tipující: te.re., Iva Borecká, Yazmin, Jeněcovevzduchukrásného, jitoush, Amonasr, Pamína, Jort
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

To je báječné téma na dlouhé, dlouhé filozofování...
Hodně by se dalo povídat.

21.07.2018 15:56:26 | Iva Borecká

líbí

děkuji Ti, že jsi sem nahlédla ... úsměv.z.

22.07.2018 20:11:37 | zdenka

líbí

P.S.Ano, život se pro mne stává mírem, světlem, nekonečnem, právě tak, jako smrt. Vždyť jde ,,pouze,, o smíření se...Ve smíření je jednota, právě ta, o které se zmiňuješ. Děkuji.Mám radost z našeho dialogu...z

20.07.2014 11:48:40 | zdenka

líbí

Ano, pravda je v člověku samém. Pravda také osvobozuje. Od čeho? Od jakýchsi našich konstrukcí...Vůbec není nutné nosit na čele cedulku, věřím v Boha. Toto křičení by nikam nevedlo. Ba naopak. Láska má jinou podobu a tvář...Tak ji společně poctivě hledejme, nacházejme a něco se z ní pokusme také rozesít...Hezký Den.Děkuji Ti. Z.

20.07.2014 11:26:17 | zdenka

líbí

Smrt je tajemstvím,a hned říkáš že smrt je pro tebe mír,světlo..Smrt je neznámá,především,všechny spekulace nemají smysl,smysl má jen poznat smrt jaká je opravdu-ne podle nás. Nejde o to čekat co bude po smrti a těšit se na nebe,nebo bát pekla apod. To je dětinské a hloupé. Pokud člověka-jak říká-zajímá život,musí ho zajímat i smrt. Ovšem ne jako opak života,protože kde je opak čehokoliv,tam je vždycky iluze. Člověk se nemůže bát smrti-smrt je neznámá,a nejde se bát něčeho co neznám. Člověk se bojí myšlenky na smrt, a kde není myšlenka, která existuje vždycky v čase,není ani strach-z čehokoliv. Problém není smrt,život,smrt,Bůh atd. Problém jsou myšlenkové konstrukce které jsme si o tomto všem udělali. Pokora je další z pojmů které jsou zprofanované. Pokora znamená nemluvit "životu do života" ne se plazit před svými představami,které jsme si posvětili. Pokora znamená žít od okamžiku k okamžiku,aniž bychom vnucovali životu své chtění,nechtění,víry,nevíry,-znamená naslouchat písni života,ne Mu do toho vrzat své falešné tóny. Jakákoliv představa o Bohu Boha popírá,stejně tak i život-což je asi totéž. Nejde si představovat,věřit že žiju-buď ano nebo ne,nic mezi tím není-stejně tak je to i s Bohem. Buď je,nebo není-žádné možná,asi,snad,doufám,věřím. Věřící člověk je člověk,kterého Bůh vůbec nezajímá,zajímá ho především jeho víra. Nejde sloužit dvěma pánům. A pokud by člověku Bůh nic nenabízel,věčný život,spasení,nebe atd.žádný Bůh by ho nezajímal. Člověku jde především o zisk,o to,co může od Boha získat- je to obchod,kšeft-já dám svou oddanost,víru,dobrý život,a Bůh mi dá věčnost.- Ať už něco jako Bůh je nebo není. Je to nekonečný tanec lidské sebelži,a pokud chce člověk poznat pravdu,musí být k sobě naprosto pravdivý,pak se mu pravda toho všeho sama objeví. Je to nepříjemné být bez iluzorních jistot svých domněnek,vír a představ,ale jiná cesta pro člověka,kterého zajímá Bůh-jak jich spousta tvrdí-není. Buď pravda-nebo něčí pravda.

20.07.2014 07:51:23 | Weylin

líbí

Pozoruhodný názor, jenom jsem lapala po dechu a musím si to nějak přebrat.
Každopádně úžasný komentář, je fantastické něco takového tady číst...
Takže předem děkuji Zdence, že to odstartovala a tobě, že ses tak zamyslel a podělil.

Víš, Weylin, pro mě je to hodně těžká věc. Byla jsem vychována jako křesťanka, pak jsem se trochu vzpouzela - ale to už nikdo nedohlížel, jestli chodím ke zpovědi :-) - a nakonec jsem se obloukem zase tak nějak vrátila, ačkoliv musím říct, že jako křesťanka jsem fakt špatná - dodržuju toho dost málo... Ovšem Ježíš pro mě vždycky znamenal bezpodmínečnou lásku - nevím, co je na tomhle snadnýho, pokud si to někdo vetkne jako cíl své víry. Myslím, že mě k té víře nežene strach. Nevím z čeho. A myslím, že pokud se člověk opravdu snaží jít touhle - možná dost osobní - cestou, tak si život fakt moc neulehčí...
Přemýšlím teď o tom, jestli to není z mé strany vypočítavost, jestli za to taky nečekám...něco. Nečekám. Nečekám na něco, co tady kolem mě je a vždycky bylo. Kdykoliv si chvilku sednu do ticha, tak to je, možná bych to nazvala přijetím. Ale na slovech nesejde. Prostě JE.

21.07.2014 15:12:54 | Pamína

líbí

To co tě vede není On-ale tvůj strach z nebytí který "ho" stvořil-ne naopak. Každý zahání strach ze smrti jak umí,a skrze víru je ten nejjednodušší a taky nejhorší-pro svět.

19.07.2014 22:13:44 | Weylin

líbí

Nemám strach ze smrti. Proč? Zůstává pro mne i tak tajemstvím. Život je také tajemstvím. Poodhrnujeme mu roušku, stejně jako smrti. Smrt je pro mne mír, světlo, nekonečno...děkuji.z

19.07.2014 22:26:29 | zdenka

líbí

Pěkně napsané.No, v některých zemích smrt člověka neoplakávají, ale naopak se veselí, asi vědí proč.:-)

01.01.2015 14:08:55 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

to máš pravdu...když jsem byla v Řecku...hřbitov byl oděn do bílého...nádherné...radostné...úsměv.z.

01.01.2015 21:26:12 | zdenka

líbí

..Děkuji za Tvoji otevřenost.....Ji.

15.07.2014 22:59:18 | jitoush

líbí

všichni jsme na jedné lodi...děkuji ji...z

18.07.2014 22:34:54 | zdenka

líbí

To je tedy neobvyklý pohled na vzkříšení! Objevný... děkuji za přčtení, Zdeni.

15.07.2014 22:50:15 | Pamína

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel