Viděli ho, a zamlčeli to!
Anotace: Teprve pochyby, na něž nedostaneme okamžitou odpověď, přivádějí k poznání.
Takže: viděli ho, a zamlčeli to!
No představte si to!
Ne, to není dnes tak provařený "fejk".
Sledujte stopy, otisknuté přímo do knihy knih, takzvané Bible.
Jan suverénně tvrdí (1:18): "Boha nikdy nikdo neviděl."
No, ale jak známo, Jan je docela dobrý fantasta, a tady mu hodně ujela zem pod nohama.
Asi nečetl Mojžíše.
1)
V Ex. 33,21-23 Hospodin pravil: "Hle, u mne je místo; postav se na skálu. Až tudy půjde moje sláva, postavím tě do skalní rozsedliny a zakryji tě svou dlaní, dokud nepřejdu. Až dlaň odtáhnu, SPATŘÍŠ MĚ zezadu, ale mou tvář nespatří nikdo."
Možno říci: to je toho. Stejně ho neviděl (v běžném slova smyslu).
Ale zapamatujme si, co Hospodin tvrdí: mou tvář nespatří nikdo.
Jenže dostatečně šťouravý badatel může narazit i na jiné místo, 2. Mojžíšova (Ex.), 24, 9-11 kde se píše:
„Pak Mojžíš a Áron, Nádab a Abíhú a sedmdesát z izraelských starších vystoupili vzhůru.
UVIDĚLI Boha Izraele. Pod jeho nohama bylo cosi jako průzračný safír, jako čisté nebe.
Ale nevztáhl ruku na nejpřednější z Izraelců, ačkoli UZŘELI BOHA. I jedli a pili (v jeho přítomnosti).“
Pak se vrátili domů a... nic.
Není to trošku divné? Věřící SPATŘÍ své božstvo, a jediné co o něm řeknou, je že stál na nějakém namodralém bazmeku? Ani slovo o tom, jak vypadal? Jak se tvářil?
Správně bych čekal nejméně deset stránek popisu - což může být pro věřícího něco úžasnějšího, než popsat jak DOOPRAVDY vypadá božstvo, v něž věří?!
Ale tady... mlčení. Slyšíte to doslova třeskuté ticho?!
Proč??
Jakoby se nám někdo snažil něco raději neříci, vyhnout se svědectví.
A protože lhát je špatné, tak nezbývá než hodně usilovně mlčet.
Podle toho, co řekl Hospodin v 1), jeho tvář nikdo nespatří.
Bůh jak známo nelže, že ano.
Jakého boha tedy viděli nejpřednější z Izraelců, že o něm nepadlo ani písmenko??
Neměl ten zjev nad hlavou místo svaté záře třeba malé, docela nenápadné růžky...?
Komentáře (1)
Komentujících (1)