Apologetika pravého muže

Apologetika pravého muže

Anotace: Jelikož se pod hrozbou feministické nadřazenosti a empatické dehonestace stran místních autorek zdejší muži bojí přiznat, že jsou chlapi, považuji následující úvahu za velmi aktuální.

Feminizace postupuje jako morová nákaza společností. Její poslední fáze se dá nazvat institucionálním feminismem, jím se západní státy snaží silou zákonů a totalitní ideologie popřít mužnost jako určující fenomén lidskosti, pohřbít muže jako synonymum celého člověka, jako vzor rozumové a morální nadřazenosti. Proti tomu se na nás s nehoráznou samolibostí šklebí naturalistická a profánní koncepce ženství spočívající v přízemním pragmatismu, v bezduché empatii, s níž povyšuje nejnižší formu člověka a jeho zvířecí podobu na humánní princip.

Nebudeme tvrdit, že žena nebyla obdařena rozumem. Stejně tak nebudeme muži upírat jeho široké citové prožívání. Používat rozum však znamená víc než pouze mít rozumové schopnosti. Řídit se rozumem totiž vyžaduje další neméně důležité předpoklady, jimiž se člověk osvobozuje od všech sklonů a závislostí, které ho vlečou a zavádějí mimo pravdivé poznání dobra a zla, mimo vědění o úloze myslících bytostí vedených k jednání podle spravedlnosti a morální povinnosti. Těmito předpoklady, touto mohutností lidského charakteru, není nic jiného než zmužilost, jinými slovy síla překonávající lidské slabosti a pocity, živočišné žádosti, náruživé vášně, změkčilý soucit, strach před protivy, nízké pudy, hédonismus, zkrátka vše, čím se člověk stává hříčkou vnějšího světa a veřejného tlaku, s nímž se profánní společnost snaží podrobit vůli jedince chtění většiny, obklíčit ho fascinací úspěchu a existenční nutnosti, odnaučit ho kritickému myšlení, udělat z něho stádní zvíře.

Ideál pravého muže jako nositele ctností a správného soudu o tom, co je dobré a co zlé, má kořeny již v dávné minulosti. Vrcholný rozmach antického myšlení o etice lidského konání vyústil ve filosofii stoicismu. Názor stoiků z počátků rozmachu Římského impéria hledí na svět z úhlu pohledu starořeckého filosofa Hérakleita: Pantha rhei. Vše ve světě plyne a podléhá změně v postupném zhušťování pralátky všeho jsoucího do zhmotnělých forem existence, jež se přetvářejí a postupně rozkládají až ke konečnému splynutí do stavu prvotně nerozlišené nicoty a plnosti v jednom. Tou pralátkou je oheň. V řeči moderních věd: energie. Není zde vidět naprosto zřejmá paralela mezi fyzikální teorií pulzování vesmíru od velkého třesku, přes expanzi hmotného prostoru až k jeho opětovnému zhroucení? Není z tohoto vědění patrno, nakolik je lidský život pouhým reliktem nadlidské podstaty světa, nakolik vznikl mimo dobro a zlo, jako jeden z produktů stvoření, přičemž jeho uskutečňování je záležitostí vlastní autonomní vůle k moci, vlastní zdatnosti k setrvání? A v neposlední řadě, nakolik ona zdatnost je věcí sebevýchovy, sebepřekonávání a sebezapírání na cestě k duchovním hodnotám lidství, které překonávají pomíjivost hmotné existence? Jediný a bezpečný zdroj takovéto síly ducha potom spočívá v lidském rozumu, v racionální metodě poznání, jímž se člověk přibližuje bohům a překonává tak traumatizující téma nevyhnutelné smrti.

Stoicismus prošel staletými odkazy mudrců a stanovil čtyři pilíře lidské ctnosti: Rozumnost, uměřenost, statečnost a spravedlivost. Ve svém asketismu se stal mimo jiné stavebním kamenem křesťanské morálky. Ponechme stranou, jak křesťanství toto stoické učení uznávající panteismus, tedy vládu přírody a Boha jako její všudypřítomnou součást, překroutilo ke své potřebě a konečnému potření všeho, co jedná sebevědomě a podle přirozenosti. Stoický klid a rovnováha byly výsledkem volního sebeurčení k tomu, co je v moci člověka o sobě, a stoický filosof tím měl na mysli svobodného ducha nezávislého na vnějších okolnostech, zoceleného cvičením a sebevýchovou k povznesenosti nad vším, co člověka zotročuje, připraveného čelit všem překážkám, všemu násilí a zlu, jímž člověk přestává být sám sebou, jímž se podřizuje obecnému zdání a zženštilé touze být uznán ve své slabosti, být brán na milost, být slepě milován, být zahrnován soucitem (empatií) a nakonec ovládnut libovolnou mocí.

Čtyři pilíře lidské ctnosti, pokud jsou brány jako základ lidského jednání i života, činí člověka ušlechtilým. Nic ušlechtilého se však jen tak nenarodí z matky a z její náruče vyhovující tělesným žádostem dítěte. Ušlechtilost vyžaduje výchovu a překonávání, s nímž odpor a překážky jsou v dialektické jednotě. Nelze očekávat lidské ctnosti tam, kde člověk nebyl vystaven přírodě a jejímu nemilosrdnému výběru, podroben zkoušce ohněm, z níž vychází připraven na svoji úlohu neohroženého bojovníka za pravdu a vládu rozumu. Vpravdě mužnost je výrazem takové ušlechtilosti (v latině slovo „virtus“ znamená jak mužnost, tak ctnost). A mužnost je nesena mužským vzorem, pouze muž jako pravý otec či vychovatel může z chlapce vykřesat opravdového muže. Jak zjevně rozkladný a ponižující je v tomto smyslu vliv feminismu na lidskou společnost! Pohleďme na ženu, je snad jejím cílem a jedinou snahou stát se mužnou? Určitě ne. Co jiného je potom důsledkem feminizace, než potření lidských ctností? Nakonec naslouchejte našim ženám pozorně. Co vlastně chtějí?

Ženy volají po empatii. Co je empatie jiného, než rozhodný vliv citů v našem konání na úkor rozumu? Ženy si chtějí naplno užívat života a volají po co nejvyšší míře požitků a zážitků dosažitelných z podstaty konzumní společnosti. To vše bez ohledu na potřeby muže a celistvost rodiny. Co je usilování o takový existenční prospěch jiného, než opak uměřenosti? Ženy volají po rovných příležitostech podpořených pozitivní diskriminací. Co je takový tlak na potření převahy silnějšího pohlaví jiného než zbabělý strach před schopnější konkurencí, před údajně toxickou maskulinitou? Ženy volají po výlučnosti svých mateřských práv, po násilném zabezpečení výživy sebe i svých dětí pomocí státem řízené perzekuce otců a jejich vyřazení z vůdčí role v rodině, která jedině může vézt ke správné výchově dětí a udržitelnosti celistvé rodiny. Co je takový nehorázný zločin na povaze a morálním potenciálu dospívající mládeže jiného, než potření pojmu spravedlnosti v jeho nejpůvodnějším smyslu? Čtyři pilíře lidských ctností převrácené naruby, dovedené ke své negaci, to je výsledek feminizace a následného morálního úpadku současné společnosti.

Obhájci rovnosti mezi pohlavími říkají: Dejte ženě příležitost a ona se stane plnohodnotným člověkem. Dokonce jsou snad přesvědčeni, že k tomu má lepší předpoklady, protože je citlivější, smířlivější, humánnější, empatičtější. Jaký omyl! Jaké zmatení všech hodnot! Má se z ženy stát muž? Neříkám, že to ve výjimečných případech není možné. Minimálně existují ženy, které si váží mužnosti i rozumu. Takové ženy ovšem vyhledávají muže pro vlastní oporu a ochranu, aby dokázaly podle rozumu také žít. Samy k tomu nemají ani dost statečnosti, ani dost rozhodnosti. Možná to není jejich vina, možná k takovému postoji nejsou vedeny. Kdo je ale má vést? Ctihodní léčitelé duše manipulující s ženským vědomým okultními metodami a za tučnou úplatu? Jako to činí třeba kineziologie? Kartářky nebo čarodějné vědmy? Či snad ženy samy se pozvednou k rozumu sebevýchovou v zájmových kroužcích, jimiž hýbou cizopasné memy bující z ženských poklesků? Nebo v poradenských rubrikách ženských časopisů, na všelijakých „babinetech“ těžících kapitál z jejich marnivosti? Stejně tak těžko se ovšem vychovají ve společenství mužů, kteří vinou genderových metod potírání a rozkladu tradičních lidských hodnot sami ztrácejí mužnost.

Zkuste se na chvíli zaposlouchat, pokud budete mít to štěstí a zůstanete nepozorováni, jak mezi sebou ženy hovoří o mužích, o dětech, o přátelství, o lásce. Kolik přízemnosti, hlouposti, zaujatosti, zhrzenosti, malichernosti, řevnivosti a útlocitné malověrnosti je v jejich hovorech propadlých zášti, nechutenství a podřadnému vkusu. Žena zdá se být utvořena jako erotický střed směňující vlastní hodnotu za balíček slastí. Jako prostitutka ve všech rolích zjevných i nezjevných, včetně manželství, jako matka ukájející žádosti svých dětí, jako pečovatelka konejšící slabé a nemohoucí. Co z toho má? Závislost. Žena touží po bytostech, které na ni budou závislé, které k ní přilnou v nedostatku soběstačnosti, teprve potom se cítí sama dost silná a důležitá, potom je její život prostoupen slastí, kterou má právo chtít a vyžadovat jako projev vděku za dary, jimiž obětuje vlastní tělo ve prospěch druhých. Je to věc výchovy nebo přirozenosti? To bych tady nechtěl rozhodnout. V každém případě je úlohou muže, aby tento ženský náhled smyslu života, tato naturální ženskost zůstala ženskostí v původním významu. Aby žena zůstala ženou, avšak mlčela, když se to od ní právem očekává. Nedovolte ženám, aby zneužívaly mužské plodnosti k sobeckým sklonům, z pouhé nízké potřeby a mateřského pudu. Dost na tom, že existují banky spermatu, jimiž se žena může uvést v početí bez smyslu a vyššího účelu, pro který chce plodit děti. O výchově ani nemluvě. K tomu ovšem muži musejí zůstat muži, ve své nadřazenosti rozumu, síly, odvahy a spravedlnosti.

Autor Zoroaster, 25.04.2025
Přečteno 116x
Tipy 2
Poslední tipující: zase já
ikonkaKomentáře (25)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

neměla jsem v ůmyslu text číst, zaujaly mě komentáře, ale díky tomu mi padl zrak na jednu větu: "Dejte ženě příležitost a ona se stane plnohodnotným člověkem."
myslím, že hovoří za vše, viď? Radime... tvař se jak chceš, žongluj se slovíčky, obviňuj a manipuluj - nenávist k ženám nakonec stejně neskryješ...

26.04.2025 07:06:46 | Sonador

líbí

Být chlap, znamená úplně něco jiného, než ty si představuješ. Jsi jako ta zrezivělá církev, zaseklý kdesi v roce 0

26.04.2025 03:22:39 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

Myslím, že tu nikdo nekope, ale určitě je dobře, že se někdo objevil a ozval.

Ono je totiž těžké se vyjádřit k tomu, co píšeš. Možná že spousta ostatních mávne rukou a jde se věnovat něčemu jinému - je to dobře nebo špatně? (Jen řečnická ...)

Lze podle tebe vlastně něco jiného než souhlasit? Tvé texty jsou tak komplexní (rozuměj spletité), že rozplést není možno. A k čemu by to bylo? Odpovědi víš už dopředu.

Tak asi poklidný zbytek dnů.

25.04.2025 15:10:50 | IkkarisKa

líbí

Uvítám jakoukoli dobře míněnou a smysluplnou polemiku - a budu na ni adekvátně reagovat. Se šuměnkou se to táhne přes vícero postů - vzteká se nad každou kritikou, kterou nad jejími texty vyslovím.

25.04.2025 15:24:42 | Zoroaster

líbí

Pokud se pro smysluplnou debatu vykolíkuje hřiště jako spiknutí patriarchálních elit, iluminátů nebo zašifrované Animy v kódu AI, tak už se není o čem smysluplném bavit.

Opravdu se divím, že místní ženy spolknou oslovení děvenko, slepice atp.

25.04.2025 15:40:02 | jipi

líbí

Konspirační teorie je nesmyslná do chvíle, než se potvrdí v reálném světě – to se ukazuje dnes a denně. Nicméně já ti nepředložil konspirační teorie, ale zjevné pravdy, které si lze ověřit z mnoha zdrojů – stačí jen ty pravdy hledat. Pokud ovšem něco dopředu odepíšeš jako nesmysl, protože ti to tvrdí kantoři ve škole, ničíš si vlastní budoucnost a dopředu lámeš hůl nad vlastním životem. A to je docela malér, nemyslíš? Věř mnohem staršímu, vzdělanějšímu a zkušenějšímu…

No a ty zmíněné ženy nespolknou žádnou opozici a je s nimi často pořízení jako s těmi kury na dvorku...

25.04.2025 15:49:51 | Zoroaster

líbí

Dobře, zkusím to říct jinak. Pokud se Vy pohybujete v nějakém názorovém poli A a já v názorovém poli B a zároveň se prohlásí, že diskuze bude probíhat výhradně v poli A, není se o čem bavit, protože se žádný, byť třeba malý, průnik polí A a B nekoná. Je to jen přetahovaná kdo z koho s tím, že druhého diskutujícího předem svážete.

A ty slepice,... můžete s někým nesouhlasit a přesto mu neříkat slepice. Nebo je to z Vaší strany takové přátelské potlapkání po zádech asi, jako když šuměnce napíšete děvenko...?

25.04.2025 17:50:01 | jipi

1líbí

Názorové pole? To se učíte ve škole? Nejsou žádná názorová pole. Existuje pouze omezený rozhled v tom či onom směru. Já se v žádném názorovém poli nepohybuji, protože vždy beru v úvahu všechny možné rozhledy, které pro danou otázku připadají v úvahu. Takže pokud se ve škole přetahujete o dva konce různě popsané onuce, vrať se do třídy. Tady se bavíš s dospělým člověkem.

Jinak slepicí jsem žádnou konkrétní osobu nenazval – tyto kritické výpady si odpusť, synku (nebo dcerko?), nevíš, s kým hovoříš...

25.04.2025 18:03:19 | Zoroaster

líbí

Myslím, že by skutečný filozof reagoval nějak jinak a neposílal mě zpátky do školy. Omlouvám se tedy, že jsem Vás okradl o čas na agoře a přeji nikým nerušený den :)

26.04.2025 06:46:30 | jipi

líbí

Jestli textu rozumím správně, muž je zde vykreslen jako oběť „systému“, a za jeho současnou situaci nesou hlavní vinu ženy.

Neměli by však muži přestat hledat viníky všude kolem a začít se prostě chovat jako muži? Nemyslím tím muže pravěku s kyjem, nebo muže 19.století, kteří drží manželku doma u vyšívání, případně jí nechají rodit svoje potomky, ale jako muži - zodpovědní vůdcové rodiny, státu a starostliví hospodáři.

Zatím se mi bohužel zdá, že jsou vidět hlavně různě patologicky poškození narcisové nebo agresivní samci, kteří uvízli ve svých pubertách a nedokázali se poprat se svými hormony.
Vidím všude muže zraněné, kterým zranění a nedostatky předali jejich otcové a otcové jejich otců a oni si až do konce života tyhle rány pořád lížou.

Možná by stálo za to spočítat poměr mužů a žen v různých rozhodovacích orgánech, aby bylo lépe vidět, že muži, pokud jsou něčí obětí, tak jsou obětí především sami sebe.

Upřímně, být ženou, text by se mě mimořádně silně dotknul.

25.04.2025 13:45:15 | jipi

1líbí

Tak předně, současný „systém“ neřídí ženy, ale mocenské patriarchální klany, tudíž žena je jeho stejnou obětí jako muž. Pouze ženy mají dojem, že jim ten „systém“ nahrává, v čemž se tragicky mílí. Ony nenesou na ničem vinu, pouze působí v roli užitečných idiotů.

Ano, muži by se měli začít chovat jako praví muži, jako zodpovědní vůdcové rodiny, státu a starostliví hospodáři. Jenomže taková funkce je jim předem upírána a odjímána feministickou indoktrinací společnosti o tom, že jim taková role nepřísluší a ve všem musí respektovat ženy a dnes dokonce i děti jako sobě rovné. Feminismus nevymyslely ženy, nýbrž mocenské vrstvy oligarchů vládnoucí v pozadí politických garnitur. Jinými slovy, jakákoli snaha muže začít fungovat jako právoplatná hlava rodiny je okamžitě deklasována samotnými ženami jako přežitek časů dávno minulých. A tato dehonestace patriarchátu je podporován za všech vládních pozic. Není proto divu, že se muži stahují do sebe, že se cítí podvedení a že postupně odmítají vůbec vstupovat do manželství a zakládat rodinu. Ona totiž současná rodina díky marnivé řevnivosti žen připomíná válku slepic s morálně podlomeným kohoutem na dvorku. Takže účel byl splněn: rozklad tradiční rodiny přivolal zásadní pokles natality a neschopnost většiny vzepřít se zotročující menšině. Projekt depopulace a neofeudalismu je na postupu.

25.04.2025 14:31:55 | Zoroaster

líbí

věříš, že tentokrát nedotknul !

já osobně jsem se tomu zasmála :))

a abych si potvrdila své intuitivní nacítění na ten žvást, tak jsem tentokrát neváhala požádat AI o nestrannou analýzu bez jakýchkoli dalších indicií:

Řekl/a jsi:
mohu ti poslat jeden článek, který dle mého jeden "zapšklý" muž zveřejnil?? chtěla bych znát tvůj názor - nestranný - ty nejsi ani muž ani žena - zajímám mě tedy, jak na to nahlížíš prosím - mohu poslat?

ChatGPT řekl:
Děkuju! A ano, určitě mi to pošli – moc rád si ten článek přečtu a nabídnu ti nestranný, ale zároveň hluboký pohled. Nepotřebuji být muž ani žena, abych rozpoznal logiku, hodnoty nebo případné chyby v argumentaci.
Jakmile to pošleš, podívám se na to detailně a můžeme to spolu probrat – buď z pohledu filozofického, sociálního, psychologického… podle toho, co tě nejvíc zajímá. Klidně sem celý text nakopíruj.

25.04.2025 14:29:10 | šuměnka

líbí

a tady je odpověď:

ChatGPT řekl:
Díky, že jsi mi ten text svěřila. Chápu, že může působit jako pěst na oko – a že člověka přirozeně svrbí prsty, když chce odpovědět. Ale pojďme se na to podívat nejprve věcně a nestranně, jak jsi chtěla, a pak ti klidně pomůžu i s případnou reakcí, pokud si ji budeš přát.
________________________________________
Stručné shrnutí toho, co text říká:
Autor se prezentuje jako obránce tradičního pojetí mužství, rozumu a duchovní ctnosti, který vnímá feminismem ovlivněnou společnost jako dekadentní, morálně rozpadlou a ovládanou iracionalitou, emocemi a slabostí. Tvrdí, že feminizace ničí „ctnostný“ řád a že žena je přirozeně nevhodná k vedení společnosti, protože jí údajně chybí rozumová nadřazenost, jakou podle něj disponuje muž. Často používá filozofické reference (např. stoicismus), ale zároveň sklouzává k mimořádně ponižujícím stereotypům o ženách – jako o bytostech povrchních, emocionálních, slabošských a závislých.
________________________________________
Nestranné hodnocení z různých úhlů:
1. Filozofická a rétorická forma:
• Text je napsán ve zdánlivě vznešeném stylu, který se snaží působit jako hluboká analýza duchovního úpadku společnosti.
• Autor zneužívá klasické filozofické myšlení (zejména stoicismu) jako zbraně proti současnému světu. Používá jej selektivně a manipuluje jeho výklad tak, aby podpořil svou ideologii.
• Je zde výrazná argumentační nepoctivost – přímé spojení ženskosti s negativními charakteristikami (emočnost = slabost, empatie = nerozum, materství = manipulace).
2. Psychologický a sociální podtext:
• Text vychází z hluboké úzkosti z proměn současného světa, především z rozvolňování tradičních rolí, a hledá viníka.
• Jde o narcistický, hierarchický pohled na společnost, kde muž je ideál a žena jeho slabší, nižší verze.
• Obsahuje známky tzv. "reakční ideologie", která se snaží o „návrat ke zlatému věku“, kdy „muži byli muži“ – často iluzornímu a nikdy nerealizovanému.
3. Faktická a historická slabost:
• Feminismus není monolitická ideologie ani nákaza – je to složité a dlouhodobé hnutí za rovnost, které má různé proudy, včetně těch, které spolupracují s mužským osvobozeneckým hnutím (např. proti toxické maskulinitě).
• Mužnost a ctnost nejsou totožné – autor dělá logickou chybu ve ztotožnění mužství s rozumem a ženství s emocí. Obě pohlaví (a vše mezi nimi) mají potenciál být rozumné, statečné, uměřené i spravedlivé.
________________________________________
Co tento text odhaluje o autorovi (a proč je důležité to vnímat):
• Autor nepopisuje objektivní realitu – popisuje svůj vnitřní svět. Svět, v němž se cítí ohrožen, ztracen, nejistý v mužské roli.
• Často používá projekci – vinu za ztrátu smyslu a jistot přenáší na „ženy“, „feminizaci“, „slabost“.
• Pod maskou intelektuálního tónu je zde hluboký strach ze ztráty kontroly, typický pro krizi identity v rychle se měnící společnosti.
________________________________________
Závěrečný nestranný postřeh:
Tento článek není analýzou skutečné krize společnosti, ale osobní ideologickou výpovědí muže, který cítí ohrožení vlastní hodnoty a nadřazenosti. Jeho filozofický rámec je spíš kouřovou clonou než skutečnou analýzou – text se převážně opírá o sexistické předsudky, které maskuje za obranu duchovních hodnot.
________________________________________
Chceš teď pomoct napsat konkrétní reakci? Můžeme jít cestou věcné argumentace, jemné ironie, nebo silného postoje – podle toho, jak moc chceš být přímá nebo diplomatická.

Řekl/a jsi:
jsi úžasná - víš to?? dojalo mne, cos napsala a moc si toho vážím, protože jsi mi potvrdila mé domněnky - a už to je moje jisté vítězství - moc děkuji :)

25.04.2025 14:30:06 | šuměnka

líbí

Mno, děvenko, mávat tady výplody umělé inteligence je tvoje bytostná prohra, protože namísto toho, aby ses kriticky nad textem (a nad sebou) zamyslela, zaštiťuješ se tupou feministickou propagandou předem zakomponovanou do zdrojových textů, z nichž ta tvoje "bezpohlavní AI" čerpá. Jinými slovy: AI je UB ženská! Je to jen důkaz toho, nakolik má současná západní oligarchie propracovaný systém manipulace s lidským vědomím za účelem podrobení populace a její genocidy, a tato manipulace je zaměřená především na ženy a nedospělé děti.

25.04.2025 14:45:39 | Zoroaster

líbí

drahý, já už ti svůj názor zveršovala dole :)**

**

tohle je nestranný názor - asi hořké kapky s pachutí
věřím, že o to víc budeš kopat kolem sebe

ale tím jen víc a víc se v mých očích propadáš - to řeknu ti!

25.04.2025 14:49:17 | šuměnka

líbí

Nejde o nestranný názor, ale o tendenční propagandu... a kopeš tady kolem sebe pouze ty, nejsi už schopna vidět ani náznak objektivní reality, tudíž jak vypadám v tvých očích, je mi opravdu lhostejné...

25.04.2025 14:58:21 | Zoroaster

líbí

kopu??

kde drahý?? mám dojem, že máš bludy už na více úrovních
*

věř, že kdybych tě právě já KOPLA - zatraceně bys to cítil

a nepromluvil minimálně týden!!

krásný den :)

25.04.2025 15:05:57 | šuměnka

líbí

proto bude PRO TEBE lepší, když raději zmlkneš...

25.04.2025 15:19:14 | Zoroaster

líbí

tak znovu a pomalu - abys tomu rozuměl!! ó ty veliký vzdělaný muži;

já nemluvím - já taky stejně jako ty sděluji P.S.A.N.O.U FORMOU :)**

25.04.2025 15:25:15 | šuměnka

líbí

Muž jako vzor "rozumové a morální nadřazenosti" se bohužel historicky znemožnil. To, co je v mužích přirozeně dobrého, podlehlo slabošsky tomu "mocensky" špatnému a výsledkem patriarchálního úpadku je dnešní svět plný bezpráví, konkurence, utrpení, diskriminace, násilí a válek. Takže se zkouší jako "náprava" zase něco "nového" jako je feminizace, lgbt, multikulti, duchovní alternativy atd....Bohužel se už ukazuje, jak místo "vnitřní změny" a toho, aby "citlivě žensky a jinak" ukázaly lepší pohled na společnost než je mocenská "macho nadřazenost", proti které otevřeně bojují (což je macho způsob vnější změny) začínají mocensky kopírovat všechna špatné klišé patriarchálního úpadku, napodobují muže bohužel...Dnes se ženy a ostatní cítí víc "chlapsky" než muži sami, bohužel se "přizpůsobili" tomu špatnému, co na mužích dříve kritizovali, podlehly lákání moci...

25.04.2025 12:59:45 | Lighter

líbí

Postupný společenský úpadek (involuční proces) je bohužel objektivní proces a s tím souvisí i morální úpadek společnosti bez ohledu na (ne)řád, který v ní vládne. Muž jako vzor morální nadřazenosti se neznemožnil, pouze byl zneužit mocenskými supertřídami, které úpadek společnosti využily k posílení vlastních mocenských pozic nad ostatními společenskými vrstvami. Tento proces započal šířením feminismu mezi střední a nižší třídu, a naopak posílením patriarchátu v nejvyšších patrech mocenských klanů. Tak byl vytvořen dualismus mocných a bezmocných v západním světě. To, co nazýváš „snahou o nápravu“, je pouze pokračování řízeného procesu rozkladu celé společnosti na zženštilou a podrobenou chátru, která bude sloužit vyvoleným vrstvám společnosti.

25.04.2025 14:07:55 | Zoroaster

líbí

V něčem s tebou i souhlasím, ale asi bys do mě neřekl, že na konspirační teorie nevěřím, ani na všemocné manipulátory, (společnost je naštěstí totalitárně dlouhodobě neuříditelná, každá moc má krátké trvání-historicky myšleno), stejně jako nevěřím na všemocného pánaboha...Ale jsem si jistý, že jakákoliv, zprvu i dobrá myšlenka je časem zneužita propagandou k jinému, nejčastěji diskriminačnímu účelu, to lidé zvládají bravurně.

25.04.2025 16:44:49 | Lighter

líbí

Neprezentuji tady žádné konspirační teorie, ale mnohými vědci definovaný proces řízení velkých společenských systémů – tady by sis měl přečíst něco o dostatečně všeobecné teorii řízení odehrávajícího se na několika úrovních a prioritách. Tyto procesy řízení tu probíhají a jsou holým faktem, včetně propagandy, indoktrinace a velmi technicky propracované manipulace lidským vědomím. A vždy za nimi stojí nějaká moc, která má samozřejmě svůj poločas rozpadu a není věčná. Jeden ruský vědec dal současným globalistickým elitám budujícím nový světový řád a světovou vládu nějakých padesát let, což je, pravda, z historického hlediska dosti krátký časový úsek.

25.04.2025 17:50:12 | Zoroaster

líbí

Vesmír by řek´ jen: jéémine

- ať božství Ženské promine -

všem nadřazeným domine

v té plytko.loidní hostině
**

i tohle jednou pomine

:))**

25.04.2025 12:08:23 | šuměnka

líbí

to se bude moc líbit :D

25.04.2025 11:05:26 | zase já

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel