Anotace: Konspirace nebo krutá pravda?
Tak jsem si po létech u tohoto mého příspěvku přečetla komentáře a užila jsem si to ;) Mimochodem nejsem si jista, jestli jsem v komentářích napsala čí černé plíce bývají obrázkově na krabičkách cigaret. Takže dopisuji - TY FOTOGRAFIE ČERNÝCH PLIC, KTERÉ JSOU NA KRABIČKÁCH CIGARET - JSOU PLÍCE HORNÍKŮ ! ;)
27.09.2017 23:24:30 | vandule
Rakovinu plic podle mě kouření opravdu nezpůsobuje, přece jen moji příbuzní kuřáci mají plíce zdravé a nekuřáci mi umíraj na raka plic. Spíš bych měla strach, co to dělá s cévami, přece jen nikotin je stahuje, aby zapřičinil rychlejší tok krve a malá sraženina může udělat paseku. Hmm, i když na mrtvici mi vlastně taky umřel příbuzný nekuřák... No pro jistotu kouřím, ať mám kdyžtak za co nadávat sobě.;) A schody zatím vyběhnu jedna báseň, tak v tom snaha přestat taky nebude ;)
P. S. Článek dobrý na zamyšlení, ale konspirace z toho krásně smrdí. Tak aspoň jednu konspirační teorii budu mít v hlavince. :)
20.11.2012 17:54:26 | kryndy
Hulme trávu, a bude klid.
20.11.2012 16:55:06 | Michal Kebrt
Tráva je to nejodpornější, co jsem kdy vzala do pusy, hnus! Čoud jak z pálených pneumatik a bylo mi špatně od žaludku, To bylo jediné "potěšení" z marjánky :D
21.11.2012 23:25:42 | vandule
takže shrňme si to:
0) začínáme s tvrzením, že kouření způsobuje rakovinu plic.
Na základě tohoto článku se dozvídáme:
1)že nám vláda a doktoři lhali (spoustu let)
2)že rakovinu ve skutečnosti způsobuje radioaktivní spad
3)že kouření naopak chrání před rakovinou (o tom nám lhali ještě víc)
Takže jestli z předchozí 0) vyplývalo racionální chování: nebudu kouřit může mě to zabít. Potom z tvrzení 1, 2, 3 plyne racionální chování začnu kouřit, protože přeci nechci umřít.
Původně jsem chtěl věcně argumentovat... toho se snad radši vzdám (uznávám není to lehké).
Nicméně se ptám kdo tyhle "články" proboha píše? Neměla by ho ta vláda, co nám lže, rovnou zavřít?
...ale uznávám jednu věc: vyvolává to ve mě docela emoce a těžko k celé věci můžu mít nestranný odstup.
Jěště si neodpustím poznámku: kuřák, který má rakovinu plic, vlastně kouřil málo, protože i přes snahu chránit se tím hlenem, podlehl- stejně ho dostal radioaktivní spad. Smůla holt.
18.11.2012 18:06:56 | ewon
Dobré postřehy.
20.11.2012 11:44:00 | Lilien
nejhorší na kouření je nikotin
17.11.2012 03:05:57 | Tadam
Tu máš ťafku harašníku - plesk! :D
18.11.2012 00:49:25 | vandule
Prosím?
18.11.2012 01:04:08 | Tadam
To nebyla dvojsmyslnost? Tak sorry, už jí vidím všude :D
20.11.2012 01:06:00 | vandule
Nikotin způsobuje závislost a nutí k dalšímu kouření. Je v podstatě nejhorší z cigarety.
20.11.2012 03:00:01 | Tadam
Řekl bych, že daleko horší na kouření jsou ty chemický sračky v cigaretách a dehet.
Nikotin jako takovej způsobuje závislost, ale kdyby šlo jen o jeho účinky, tak podle mě nenadělá tolik paseky jako výše zmíněný.
20.11.2012 22:05:25 | Jan Voralberg
Jane, musím se přiznat, že posledních 10 let si dělám cigarety sama, tudíž z čistého tabáku. Možná proto, mám plíce čisté jako diamant :D Já totiž tady nenapsala, že když se paní doktorka divila, jek je možné, že mám plíce totálně čisté, když kouřím 10 cigaret denně (kouřím však kolem 30ti), tak jsem jí dopověděla, že je to proto, že kouřím zdravě, hahaha. Otevřela pusu dokořán a udiveně se ptala, jak to myslím. Já na to, že si dělám cigarety z čistého tabáku, takže v nich ty chemické příměsi, co dávají do vyráběných cigaret, nemám. Neměla prostě co odpovědět a tak na mě jen koukala a nevěděla, co říci. Jen sestra se za chvíli vzpamatovala a dloubla si, že i v těch cigaretových dutinkách něco chemie je, kupř. v lepidle, kterým se spojují. Já jí na to kývla a odpověděla, že je to jistě možné, ale jak je vidět, tak na plíce to lepidlo nijaký škodlivý vliv nemá. Pak jsem hezky pozdravila obě vykulená děvčata a s vítězným úsměvem na rtech odešla. :D :D :D
22.11.2012 09:56:31 | vandule
A ten tabák si sama pěstuješ? :)
22.11.2012 10:49:44 | Jan Voralberg
Samo, že ne, i když bych moc ráda. Jenže mám na parcelu jen balkon ;)
22.11.2012 15:55:14 | vandule
A kde ho bereš ten čistej tabák?
22.11.2012 15:59:27 | Jan Voralberg
Kupuji v trafice - 66 modrá za 250 Kč, dutinky 250 KS za 28 Kč - z toho udělám 190 cigaret.
23.11.2012 15:02:59 | vandule
A jak si můžeš být jistá, že ty příměsi chemický nejsou i v tom tabáku?
23.11.2012 16:08:32 | Jan Voralberg
No, zajímavý článek.. jsem kuřák a věci, co to způsobuje v těle, znám..
Zajímalo by mě, jestli se to dá někde ověřit, jestli teda dá..
Každopádně díky!
Aneb hned jsem dostal chuť a jdu si zakouřit. :D
16.11.2012 13:20:50 | Jan Voralberg
Já jsem začal kouřit z blbosti. A z ještě větší blbosti kouřit přestal. Když jsem kouřil, tak jsem aspoň něco měl, teď už mě na světě nebaví skoro nic. Dělal jsem různý věci, scházel se s různejma lidma, ale jenom pro to, že mě u toho všeho bavilo kouřit. Naučil jsem se nemít nic jiného, než cigarety, který už nemám. Řekne se léto a mně se vybaví cigareta, řekne se Praha a mně se vybaví, jak jdu po Praze a kouřim, řekne se ráno, řekne se večer, řekne se kafe, řekne se kámoši, řekne se láska a mně se nevybaví nic jiného, než cigareta. V mých dnech bylo deset až dvacet světlech bodů, záchytnejch bodů, světlejch míst, od kterých se dalo odrážet a na který se dalo dopadat. V mých dnech neni už nic.
16.11.2012 13:06:13 | Dehet
Mmm... asi si jdu rožnout. Na zdraví.
20.11.2012 10:29:38 | Písnička...
jak já bych si dal, trochu toho světla do plic...
20.11.2012 10:31:35 | poeta
Škoda, že to tu zapadne.
17.11.2012 00:13:38 | Lilien
Nenapadá mě jak si to vše ověřit,ale jelikož ten text působí velmi důvěryhodně,budu mu věřit.Ač sama nekuřačka a chtělo by se říct ta zdravější,jenže teď už asi chápu,že mou výhrou je spiš finanční uspora,prolouskala jsem se tím na jeden nádech.No je to nemožné, ale ačkoliv se jednolo o řekla bych odborný text,je tak dobře napsán a velmi mě obohatil.Díky za informace, které nám všem byly doteď utajeny..
od teď chodím jen na oblázkové pláže :o)
16.11.2012 12:34:01 | poetka
Ahoj. Já tomu článku věřím. Před pěti lety jsem byla na rengenu plic. Kouřím bez přestávek (jednou pouze 2 mesíce)od svých 16ti a bylo mi 55 let. Doktorka se mě ptala zda kouřím, já na to, že ano. Na otázku kolik, jsem 20 cigaret "ubrala" a řekla 10. Po vyvolání rentgenu mě zavolala a udiveně mi řekla: "Opravdu kouříte 10 cigaret denně? Vy máte plíce naprosto čisté, jako nekuřák!" Usmála jsem se, poděkovala a odešla. Mimochodem, u nás v rodině - babička nikdy nekouřila a zemřela na rakovinu, táta hulil a zemřel na žaludeční problémy, maminka kouřila a zemřela na zápal plic do 10ti dnů po zlomení stehenního krčku...
18.11.2012 00:48:24 | vandule
tak tabák to možná přímo není, ale když se zapálí a vdechne...
(upozornění: nejsou to moc hezký obrázky)
http://smokerslungs.net/page/2
16.11.2012 12:10:41 | ewon
Nepopírám, že ten čoud asi v plicích moc pěkně nevypadá a asi není moc zdravý na dýchací orgány, ale fakt je ten, že rakovinu tabák, pokud není chemicky pančovaný, nezpůsobuje. Jo kašlík a chrchlík to ano, ale ty nás přeci podle těchto lékařů chrání proti vdechnutí rakovinného spadu. Zamysli se nad tímto - proč je rakovinových onemocnění stále víc, když kuřáků ubývá?
18.11.2012 00:55:53 | vandule
Ve skutečnosti i zkušený patolog jen velmi těžko rozezná plíce kuřáka od plic nekuřáka. Dokonce je možné, že kuřák z venkova bude mít čistější plíce než nekuřák z Prahy. A v neposlední řadě, i kdyby tak- k čemu ti budou na pitevním stole čistý plíce?
16.11.2012 12:56:05 | Dehet
tohle je zase docela zajímavý téma... ve smyslu kdo má pravdu. Protože... já ten článek nečet- protože mě přišel jako totální blbost. jen jsem dal do googlu, kde se objevuje a stačilo mi to. Tak možná by stálo za to si ho přečíst... protože nejsem doktor, stejně bych laicky řek, že kuřáci víc umíraj na rakovinu, víc umíraj na nemoci srdce než nekuřáci. A je mi trochu divný, že by ministerstvo zdravotnictví tajilo něco, když na každý krabičce je teď nápis jak kráva.
Ale uznávám, že svůj výrok nepodkládám argumentama spíš obrázkama. Argumenty by byly, že to, co vzniká hořením a vdechováním je karcinogenní.
Teď se to pokusím přečíst.
16.11.2012 14:42:35 | ewon
Co kdyby ses zamyslel ne nad tím, že na krabičkách je obrázek o zabíjení jako kráva, ale nad tím, jak je možné, že vražedné výrobky mohou být veřejně dostupné? Jak je možné, že je vlády na celém Světě nezakazují, když údajně vraždí? Koupíš si v obchodě heroin? Kokain? :D
18.11.2012 01:00:18 | vandule
ta poznámka je docela relevantní. :) Proč jsou k dispozici?1) protože z nich stát má příjmy z daní. 2) protože tabáková lobby z nich má přijmy i tak, takže by asi státu nedovolovala to ilegalizovat (tady by moh bejt protiargument, proč se zakazuje kouřit na zastávkách a apod.
3) ne zcela košér argument: protože lidstvo potřebuje nějaký drogy, aby vůbec přežilo.
Tohle může bejt diskutabilní.
18.11.2012 17:34:26 | ewon
Stále jste mi nikdo neodpověděl na mou otázku: Proč přibývá nemocných lidí rakovinou, přesto, že jich kouří stále méně? Mrk ;)
19.11.2012 13:23:52 | vandule
Přibývá aut, průmyslu, znečištění všeobecně..a ubývá imunity, protože i další špatný věci (třeba potraviny) zatěžujou tělo na tolik, že už neví, kde to má dřív záplatovat.
19.01.2013 16:28:01 | Robin Marnolli
neříkám, že to je odpověď na otázku. A upřímně, taky nedokážu ověřit pravdivost každé informace, co na webu udávají:
http://www.kurakovaplice.cz/koureni_cigaret/zajimavosti-a-statistiky/statistiky-tykajici-se-koureni/10-statistiky-tykajici-se-koureni-cigaret.html
(píšou, že devadesát procent rakoviny plic jsou kuřáci. To samozřejmě neznamená, že jí dostane každý kuřák)
19.11.2012 16:14:09 | ewon
odbočka mimo: je asi zavádějící tvrdit, že stát na kuřácích vydělává... To co vydělá může rovnou vydat za jejich léčbu (opět neznám čísla), jen vím že léčba onkologickejch pacientů je drahá...
takže je otázka, proč to stát dělá... Nenapadá mě jiná odpověď než že nějaký drogy bejt povolený musej. A je taky pravda, že cigarety vás nezabijou hned.
19.11.2012 16:18:21 | ewon
Rakovinu nezpůsobuje kouření. Co sem pleteš léčbu rakoviny?
20.11.2012 01:05:01 | vandule
narážel jsem na: 1) protože z nich stát má příjmy z daní -a pochyboval jsem o tom.
Já netvrdím, že kouření rakovinu způsobí vždy, ale že je rizikovej faktor.
A můžu mít otázku já? ty tomu článku na 100% věříš? nebo co si vlastně myslíš?
20.11.2012 11:11:51 | ewon
Ewone věřím mu na 100%. Musím, protože v mém okolí zemřelo noho lidí na rakovinu a nebyli kuřáci. Také rakoviny v minulosti nebylo tolik, jako dnes, stále jí přibývá, i když kuřáků ubývá.
21.11.2012 23:32:47 | vandule
nevim, nejsem doktor. :) (ale podle mě bych to nevěděl ani tak)
Můžu tady něco vymyslet, i když si myslím, že to nemá smysl. Třeba je to tím, že se lidé dožívají vyššího věku, třeba je to tím, že maj špatný stravovací návyky, špatnou životosprávu obecně, tudíž i víc tý rakoviny. Je docela možný, že třeba rakovina tlustýho střeva je mnohem častější než rakovina plic...
ale podle mě by mělo bejt dohledatelný, že když je někdo kuřák bude spíš nemocnej, než když je nekuřák. Něco na způsob: jestli je kuřáků v populaci např. 33%, tak ty co maj rakovinu plic budou z 50% kuřáci.
(je možný, že to tak není, spíš ukazuju, jak to vidím)
Moje argumentace je nejspíš negativní: netvrdím, jak a proč to je. Snažím se tvrdit, že ten článek lže a že je nebezpečný, když mu někdo věří.
19.11.2012 16:06:36 | ewon
Každý máme jistě svůj názor. Pokud ale není objektivně podložený, tak vlastně víme oba dva houby ;) Jiné je to o zkušenosti. A tu já mám a tak spíše článku věřím, než ne.
23.11.2012 15:07:20 | vandule
Já ale nepopírám, že kouření je karcinogenní, jako ten článek...
16.11.2012 14:50:24 | Dehet
jo, já si to přečet, tak letmo... takže už některý věci chápu... trochu jinak
18.11.2012 17:59:44 | ewon