Modroazurová sklenka z tenkého skla

Modroazurová sklenka z tenkého skla

Anotace: infantilní filozofie I... navázání na Člověk dán skladbou orgánů, takže Náčrt nové filozofie II

Člověk pije a přitom neví, co se stane s vodou, kterou do svého těla vpravuje. Jistě, zná souvislost mezi pitím a močením, dvěma prostými životnými úkony. Ale voda má přece v těle nějaký účel, přece ji nepije jen proto, aby z něj zase odtekla. A co když je to takhle: člověk, který je bytostí z masa a vody, stále odkapává, stále se rozpadá, zatímco se doplňuje vodou; člověk je vlastně jen rozložením, konstelací látek a skladbou orgánů, je jen voda, která se zdvihla a opět skape.
Proč musí ukapávat, proč musí v domě být toaleta? Proč je jediná věčnost v životě jako v celku, který má stále své umírající a rodící části i své kypění? Proč člověk není něčím vskutku samo o sobě jsoucím, proč je jen vztahem mezi vzniknutím a zánikem, "afektem hmoty"?
Autor ludmil, 31.05.2010
Přečteno 343x
Tipy 2
Poslední tipující: Monthy Tamah, ewon
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

ty "údajné kvarky", jak píšeš, jsou podle současného tzv. standardního modelu elemementárními částicemi stejně jako třeba elektron čili se zatím nepodařilo prokázat jejich vnitřní strukturu a předpokládá se že žádnou nemají. Samozřejmě se projevují korpuskulárně ale měly se projevovat i vlnově, čili typický dualismus částic by měl být zachován. Kostičky z lega, to je pěkné. V podstatě existuje taková grafická interpretace kvarků a leptonů, jež jsou pospaány v závisloti na teorii (QED, QCD, QFD - čili QFT) jistou (Lieovou)
grupou symetrií. Takže to dá takovou symetrickou kostku. Jestli je tato kostka konzistentní a finální závisí na konzistenci teorií samých, takže nepodaří-li se na LHCb najít Higgsův boson pak je QCD zřejmě špatně a musíme najít jinou modelovou teorii silných interakcí. Zatím se ukazuje že Feynmanova QED jako teorie elektromagnetické interakce je v pořádku. O QFD to zatím říct neumíme.
Chceš-li, půjč si v knihovně ještě Elegantní vesmír od Briana Greena - pojednání o superstrunách a M-teorii. Ale fyzici zatím věří spíše tzv. standardnímu modelu, který mají a na který zatím M-teorie nevede. Bohužel.

10.06.2010 21:21:00 | 11477

líbí

...tak nějak jsem si vzpomněla na to Vypaří se, je mrakem, zkondenzuje, spadne jako déšť, horní tok je rychlý, kyslík a udrží se tam leda pstruh, dolní je bahnitý, s bohatými společenstvy rostlinnými a živočišnými, nekonečnej oceán, vypaří se; někteří /třeba homeopati/ tvrdí, že se do ní otiskuje více informací, než nám říkají ve fyzice;

....tak trochu nechápu, co se ti nelíbí. Podle mne je to lepší, než navěky blbě vytesaná socha.

btw hmota --- co jsou to ty údajné kvarky? fakt kostičky z lega?

...

02.06.2010 10:23:00 | pamp_elka

líbí

Tak, hovna mohou odpadávat někde mimo byt, kdyby se tam člověk mohl obtěžovat. Ale jde tu o problém jiný.

01.06.2010 00:14:00 | ludmil

líbí

proč musí být v domě toaleta? abysme se nebrodili v hovnech. :-)
je to docela pěkná úvaha

31.05.2010 22:57:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel