Anotace: Jen taková malá drobná úvaha o tom, že se nemáme moc ohlížet ani dalekohledem zkoumat daleké obzory; jde o to, užít si cestu...
Sbírka: Úvahy mé duše
Myslím, že užívat si cestu je pořád lepší, než se hnát za přeludy a to štěstí si třeba neužít nikdy :) K téhle úvaze prostě sedí ono okřídlené: Hic et Nunc.
06.05.2012 17:40:21 | Dorimant
Nutno uznat, že tento typ domněnek je bezpochyby silně individuální a že to, co považujeme za smysl života, se liší napříč věkovými, zájmovými a všemožnými dalšími vrstvami lidí. A zrovna podle mě není život tunel vedoucí do ráje, ale dlouhá cesta obklopená spoustou zážitků. Je asi zřejmé, že já osobně svou cestu nesměřuji k žádnému konkrétnímu cíli, ovšem podle mého názoru je vychutnat si cestu pořád lepší, než bloudit vesmírem bez cíle.
10.06.2011 17:45:00 | Liena
Domnívám se, že koncept užívání si cesty je takovou výmluvou pro ty, co vlastně nechtějí nikam dojít a vlastně ani nevědí, kam by dojít chtěli. Ti pak skutečně musejí zůstat na cestě a maximálně si ji užívat, ale ti co vědí, kam chtějí dojít, ti jdou. Ti si budou užívat až tam dojdou...
01.06.2011 06:44:00 | Daniel S.
Ti si budou užívat až tam dojdou... Tak to je ten nejhorší možný cíl.
Až dostudují, dosáhnu patřičné kariery, najdou partnera, postaví dům a přivedou na svět dvě děti. Potom si po té vší honičce narovnají záda a v šedesáti si začnou užívat chozením po doktorech.
Ve vyspělých zemích světa je již od nepaměti takovýto systém.
Přibližně, v každé generaci je 10% vysokoškoláků, 20% středoškoláků a ostatní, se nazývají pracující třída. Ta je na tom na zeměkouli nejhůř. Pokud patříte mezi první desítku, čeká vás koukat štyčicet let někomu do ůst a spravovat zuby, nebo lítat po soudech a shánět majetné klienty, či čtyřikrát deně někomu rozříznout břicho a něco tam opravit. Jen jedno procento s té vzdělané desítky vlastní 60% veškerého majetku na zeměkouli. Dobré že??
Co poradit. Žít v tempu středně progresívním, dělat práci která vás baví, být v souznění s přírodou. Vždyť zázrakem zrození, je nám dána možnost prožít na této krásné planetě jeden lidský život.
07.05.2012 16:13:12 | kolinko