Anotace: Jak si vlastně představuje člověk spravedlnost a její dodržování? Prý můj pohled na ní není ten správný.
Doufám, vandule, že se na mne nebudeš moc zlobit, ale já si myslím, že má stoprocentně pravdu on. A to pokud jde o hospody, bary i jiné služby. Majitel firmy je ten, který má právo určovat si pravidla. Pokud se mi něco zásadně nelíbí, jdu jinam. Poskytovatelé si dobře rozmyslí, nakolik budou vyhovovat svým zákazníkům. Protože se jim jinak může stát, že se jim sníží podstatně návštěvnost, což není v jejich zájmu. Představ si,že bys byla ty tím majitelem, a někdo jiný by ti určoval, co a jak máš poskytovat. Kdyby měl někdo nesmyslné požadavky(například polít pivem kolena a pak je vyčistitt), řekla bys mu zajisté ne. V tvém konkrétním příkladě jde o něco jiného. Tam majitel chtěl požadavku vyhovět a šlo jen o spor s kuchařkou. Takže tento spor nelze paušalizovat a zařadit do boje o spravedlnost. Jenom si musíme zvyknout na tržní hospodářství a bojovat za dodržení skutečného práva daného zákony resp. právními předpisy.
06.12.2012 11:14:50 | Inna M.
Přečti si to ještě jednou, prosím. Majitel s postupem své zaměstnankyně jednoznačně nesouhlasil ;)Porušila právě ty právní předpisy, na které se odvoláváš.
06.12.2012 11:16:09 | vandule
Četla jsem velmi pozorně. Možná, ovlivněna emocí, jsi ty četla příliš rychle můj komentář. Nechci mít za každou cenu poslední slovo, jen chci upozornit, že existuje rozdíl mezi obecně závaznými právními předpisy a vnitrofiremními předpisy nebo pravidly. V tvém případě byla ta klika, že majitel měl stejný názor jako ty. V případě, že by souhlasil s kuchařkou, event. s vedoucím provozu, nemohla bys s tím nic dělat. Že by si přitom uřízl ostudu, že nedodrží, co má na jídelním lístku, to už by byl jeho problém. Ale věřím, že vždycky budou dva typy lidí, tedy ti, kteří si prostě vybojují to, co chtějí a ti, kteří radějí volí tu druhou cestu... (Aby to bylo úplné, ještě lze dodat, že vnitrofiremní pravidla nesmí být v rozporu s těmi obecně závaznými práv.předpisy.)
06.12.2012 12:05:54 | Inna M.
Ovlivněna emocí? Tak to ne, to opravdu v takovýchto případech nebývám. Tady máš názor jednoho mého kamaráda. Zkus se zamyslet na jeho vysvětlením:
I v soukromí ... zkrátka všude na všech úrovních . A ještě Ti k tomu něco napíši. Já bych mu tu kuchařku zavolal k telefonu, ať jí klidně dá výpověď. Jinak se totiž takto svévolně uvažující osoby, nikdy nenaučí jak se mají správně chovat ... Když dostane od několika zaměstnavatelů za takové jednání výpověď, v dalších případech už se tak chovat nebude. A ještě k té spravedlnosti. Měla by být jen jedna pro všechno a pro všechny. Jenže určitá skupina lidí to tak nechce a my ostatní bychom měli za jednotnou spravedlnost bojovat.
06.12.2012 13:37:50 | vandule