Anotace: Vkládám úryvek.., jen k zamyšlení, prosím...
Teorém označovaný sloganem "nic není zadarmo", říká, že v množině všech myslitelných krajin žádná strategie nefunguje lépe než náhodná procházka v ní. K tomu, aby se podařilo navrhnout lepší strategii, je nutné alespoň něco o krajině vědět a strategii přizpůsobit. Je obtížnější procházet se po povrchu Měsíce, nebo se toulat lidskou duší?
Proč jenom, milá Helen, zamyšlení je přesně to, co očekávám, že se dostaví při kontaktu s kulturou, s interprety - tedy hned poté, co se vstřebají emoce. Tvoje ukázka je vybraná fantasticky, zážitek se násobí... děkuju.
04.05.2016 21:40:13 | Pamína
Děkuji, milá Pamínko, jsem velmi potěšena Tvým vstupem, s pokorou děkuji :-))
04.05.2016 21:51:28 | Helen Zaurak
...zajímavé zamyšlení,milá Helenko,jen.....myslím,že digitální kontakt
nikdy nenahradí ten fyzický/duševní/....i když,možná si ani neumíme představit
možnosti budoucího světa.Jsem ovšem staromódní,oční kontakt,vřelý
stisk ruky,nevirtuální setkání energií dvou a více lidí.....to si neumím
představit čistě virtuálně....Máme li někoho před sebou skutečného,tak
se náš "systém"ladí,je to interakce dvou rozdílných bytostí,dvou
"systémů"...ty interakce jsou podle mého nenahraditelné.
A "dostaly" mě Tvé první dvě věty....zpívání to korunuje.Právé
sdílení bez toho,že by něco bylo na úkor toho druhého....vylaďování
na stejnou vlnu......Bytí beze slov.....ne boj,ale spolupráce.....
s tím plně souzním......najít ten střed ovšem není jen tak.....Ji.
23.04.2016 20:18:02 | jitoush
Ano, Jituško, i pro můj život je důležitý blízký kontakt, vložit svoji dlaň do dlaně nejbližšího člověka, prožívat společné úsměvy...
Na druhou stranu, nebýt technických vymožeností, nikdy bych nepoznala nikoho z vás tu na Literu, a musím přiznat, stává se mi, že cítím hřejivé teplo uvnitř kdesi ve své duši - existuje-li :-))) i jenom tím, že si tu vyměňujeme svoje pocity, náhledy na naši tvorbu. Cítím tu přátelství mezi vámi i bez toho, aniž bych kohokoliv z vás viděla a osobně znala, ale podporu lze přece vyjádřit také slovem, dobrým slovem, a těch tu nacházím přemnoho :-)
Děkuji Ti, milá Jituško, mám radost se s Tebou alespoň takto potkávat, moc mě to těší :-)
Hezký den.
24.04.2016 08:58:36 | Helen Zaurak
Mám ráda diskuzi, kde se neargumentuje a nevysvětluje. Kde se spíše zpívá.
ST, ano :-) Helen k takové souhře myslím musí ledé dozrát jako ovoce a pak to zní a chutná líbeznými tóny asi jako toto: https://www.youtube.com/watch?v=znlUBaLH2zY&list=RDznlUBaLH2zY#t=387
bez manipulace, ovládání jen souznění a souhra... velký úkol lidství :-)
23.04.2016 12:30:04 | Malá mořská víla
Malá mořská vílenko, velmi mě těší Tvoje slova a Tvá přítomnost, moc Ti děkuji.
Ano, bez souhry a souznění by nevzniklo mnoho krásných děl, Tvá připomínka je naprosto pravdivá a moc Ti za ni děkuji :-)
Jen, jestli mohu, tady jsou slyšet i disharmonické tóny, ale nakonec vše se sjednotí, Tvými slovy v líbeznou krásu... z mých nejoblíbenějších :
https://www.youtube.com/watch?v=NRTWLQ4nI6Q
Helene Grimaud, Vladimir Jurowski - 2009 - Ravel concerto in G Major - Adagio Assai
Děkuji, přeji Ti krásný den :-)
24.04.2016 08:47:55 | Helen Zaurak
Děkuji Ti Helen za to, že jsi mi dla poznat tuto fenomenální virtuosku, těším se jí už druhý den a skladba kterou jsi mi poslala, je už v vyššího levelu...:-)
je nádherné znát tak úchvatné bytosti, děkuji:-)
smutek vědomý si
sám sebe
zní po svém
až k místu
kde dotknou se ho
druzí...
24.04.2016 10:05:06 | Malá mořská víla
Především jsem to já, kdo děkuje, jsem šťastná za sdílení, milá Malá mořská vílko :-)
04.05.2016 21:14:15 | Helen Zaurak
Helen jen se dnes nelekni...s Kett jsme se vrátily tak o 30 let zpět a blbnem jako malé...bude z toho rekord v počtu komentů k dílu a možná i průšvih u admina...ale zatím jsme se moc nasmály a snad sem tam i ti ostatní.:-)
04.05.2016 21:20:26 | Malá mořská víla
mám radost, že jsem si Tě mohla zase přečíst, Helenko:-)
23.04.2016 10:46:10 | Nikita44
Milá Nikitko, vzpomněla jsem si, brzy to již bude rok, co jsem vstoupila na Liter.cz, Ty jsi byla první, kdo se mě ujal a vlídně přivítal, stále mne to těší :-)
Děkuji Ti, vážím si Tvého zastavení, krásný den, milá Nikitko :-)
24.04.2016 08:40:34 | Helen Zaurak
moc jsi mě potěšila tím co jsi mi teď napsala...mám radost, Helenko a děkuji:-))krásný den
24.04.2016 08:48:03 | Nikita44
souhlasím, ale sám pociťuju časem chuť, ba někdy i touhu-pokud virtuální debata není plytce samoúčelná-se s účastníky vzájemných debat sejít na živo. S těmi několika z našeho Literu, s nimiž mi to bylo okolnostmi umožněno, mně bylo moc dobře..mé představy o nich-co by živých tvorech-mě nikterak nezklamaly*** :-D*
23.04.2016 10:31:32 | Frr
Rozumím Ti, Jiří Frr.
V této souvislosti je zajímavé, co právě čtu v jedné knížce o psychologii /Erich Fromm/, tedy že všeobecný souhlas (členů skupiny) dokáže přeměnit fantazii na realitu, neboť Realita se pro většinu lidí vytváří všeobecným konsensem a nezakládá se na rozumných nebo kritických úvahách. - Myslím, že toto lze pojmout i mnohem obecněji, člověk si svým způsobem vytváří realitu ve své mysli, jak ji vidí jen on sám... Nicméně, zmiňuješ setkávání, ano, není nad živý kontakt s lidmi, které vnímáme jako sobě blízké, naprosto s Tebou souhlasím :-)
Moc Ti děkuji za zastavení. Dnes je svátek, Jiří - ještě jednou, krásný den a úsměv na tváři i v duši! :-))
24.04.2016 08:37:16 | Helen Zaurak
skvělé čtení Helen :)
ST
23.04.2016 10:17:28 | CeP
Zase jsi přinesla zajímavý úhel pohledu. Ono i když mluvíme, vyluzujeme nejen ten obsah, ale i melodie. Akorát, že nejsem jaksi majitelem hudebního sluchu, tak tyhle cestičky mi nejsou tak snadné. ;-)
23.04.2016 09:18:53 | A42
Děkuji Ti za milý a vlídný komentář, Zdeničko, moc mě těší, děkuji :-))
23.04.2016 09:20:53 | Helen Zaurak