Teleřízení jako prevence migrace
Anotace: Teleřízení, neboli řízení zařízení na dálku může být způsob jak dát práci migrantům - bez migrace a sociálních výhod.
Musí bagrista sedět v bagru, aby bagroval? A nebo by mu stačilo sedět v pohodlí domova na gauči u televize s ovladačem v ruce a helmou virtuální reality na hlavě?
Takový bagrista může bagrovat po celém světě. Nemusí čekat na převoz materiálu. Pět minut bagruje v Bagdádu, hodinu bagruje v Londýně a tři hodiny řídí tři bagry najednou při převozu na jiné místo. Takový bagrista nemusí migrovat do Německa, aby tam mohl bagrovat. Může rozbagrovat celý svět z pohodlí svého domova.
Není nutné bagrování plně automatizovat. Stačí využít technologii, kterou máme už dnes a umožnit se k bagru na dálku připojit. Úplně stejně mohou fungovat stroje na sekání trávy, sbírání odpadků či mytí záchodů. Rozdíl je, že tyto práce mohou vykonávat i lidé s hendikepem, libovolné barvy a libovolného umístění.
Český bagrista tak může snadno práci ztratit. A úplně stejně snadno získat (v Německu, v Japonsku, kdekoliv). Můžeme tak zažít krátké období, kdy bohatství nejbohatších (což je prakticky celý západní svět) bude na dosah ruky celého světa.
Český student se bagrovat může učit v simulátoru na svém notebooku už první ročníku svého studia. Může soutěžit se spolužáky. Může brigádničit na malých jednoduchých výkopech.
Můžeme začít delší období, kdy znalosti a dovednosti západního světa budou k dispozici celému světu. Chybí bagristé v Nigérii? Už ne. Někde v americkém malém městečku se ztratila malá holka? Pošlete tam 1000 dronů tele-operovaných dobrovolníky z Facebooku.
Tedy než zjistíme jak z videa bagristova výkonu nenaučit neuronovou síť aby dělala to samé plně automaticky a lépe i bez bagristy.
Jak se Vám představa takové budoucnosti jeví? Jedná se o hororový scénář alá Black Mirror, nebo příslib zářnější budoucnosti?
Přečteno 410x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
Komentáře (1)
Komentujících (1)