Anotace: Jedeme sportovat to země bezpráví? Jupí!!!
Co na to říct? Porušují se lidská práva, mučí se zvířata, zabíjejí se kojenci, porušjí se ekologické normy. Bylo to tady, je to tady a vždy bude. U Číny je to pouze viditelnější.
Jak říkají ostatní komentátoři, je to prostě o penězích. Sport už dávno není sport, ale doping, sázky a obrovské nepředstavitelné sumy peněz.
15.04.2008 21:37:00 | Hippy
Daniel:
Co se týče víry, jsme na různých cestách, ale v oblasti politiky (nejen u téhle úvahy) mi vždycky mluvíš z "duše". ;)
15.04.2008 14:39:00 | Dao de
Hm... budu tě trochu buzerovat za neznalosti:
1. Čína není ekonomicky nezávislá a naopak je závislá na dovozu surovin a na odbytu svého zboží. Kdyby se Čína uzavřela, tak by se taky uzavřely její odbytiště.
2. Kjótský protokol nepodepsalo ani USA a taky ho nedodržují. A mimochodem USA vypouští do ovzduší 2x tolik CO2 než Čína...
3. V Číně je pácháno bezpráví... To jistě ano, ale v USA se také konala olympiáda a přitom země práškovala Vietnam bojovými plyny zakázanými ženevskou konvencí. V dalších letech zase provedla invazi v Panamě. Stejně tak dneska prakticky všechny "vyspělé" země válčí v iráku a Avganistánu. Kdo tedy víc porušuje lidská práva?
Staří Řekové, když dělali olympijské hry, tak přerušili všechny války. A když je nemohli přerušit, tak nedělali olympiádu.
4. Kdybychom opravdu dodržovali olympijsou chartu, tak by se olympiáda musela konat v Republice Kiribati v Tichomoří a soupeřila by tam tak Jamaika s Papuou.
Bylo by už načase říct zcela jasně, že olympiáda už dávno není o sportu, ale o penězích a v zájmu peněz je možné cokoliv...
15.04.2008 13:33:00 | Daniel S.
Je to jako v každé jiné zemi, stovka politiků řídí zemi.
Zanedlouho se tam chystám a moc se tam těším. Je mi jedno jaký je tam systém, krása této země má své kouzlo a prostí lidí jsou prostě prostí lidé, žádní komunisté ;)
Neměli bychom odsuzovat Čínu jako celek, za situaci, která tam panuje mohou stovky lidí ve vládě a bohužel jejich mizerná práce se nutně dle Tao Te Ťing přenáší na nižší vrstvy, naštěstí ne na všechny. ;)
Případná změna bude asi dlouhodobějšího charakteru. Jediným pozitivem systému je to, že alespoň trochu zůstane jako trochu z jiného světa, žádné západní vymoženosti (krom měst) a to má své kouzlo.
15.04.2008 11:56:00 | Dao de