Na Wall Street probíhá vlna zatčení. Kdypak se paní Spravedlnost koukne i k nám?
.
Díky odposlechům a sdílnosti korunních svědků zažívá USA největší vlnu zatýkání v historii byznysu na Wall Sreet. Aféra kolem zneužití důvěrných obchodních informací nabírá stále větší rozměry, nejen Wall Street, ale i mnohé americké koncerny zažívají nebývalou vlnu vyšetřování a maratón soudních procesů. Nic se nebojte, u nás je stále klííídek... :-)
Po sérii zatčení obchodníků, právníků a manažerů hedgeových fondů, se někteří obvinění z nezákonného zneužití důvěrných informací při obchodování již přiznali. Ve skandálu je obviněno přes 20 osob a tento počet se rozroste nejméně na 130.
Mezi obviněnými jsou kromě finančních profesionálů z Wall Street i analytici a právníci. Případ je zajímavý hlavně tím, že vyšetřovatelé poprvé v historii využili při získávání důkazů odposlech. Ten byl dosud používán výhradně při vyšetřování obchodů s drogami nebo organizovaného zločinu.
Nové případy se týkají zneužití informací o velkých firemních převzetích v posledních letech, například sítě hotelů Hilton, IT koncernů 3Com a Avaya. Skandál se týká i velkých amerických koncernů, jako je například IBM, Intel nebo AMD. Na základě tajných informací se obchodovalo i s akciemi Google. Někteří vedoucí manažeři zmíněných koncernů již museli opustit svá místa.
Při té příležitosti by mě opravdu zajímalo, kdy se u nás dotáhnou kauzy podvodných investičních fondů, Motoinvestu, vytunelované Agrobanky, Plzeňské banky, České spořitelny, IPB, Komerční banky, banky Bohemia, čachry Harvardských fondů s Viktorem Koženým, aféra Wallis, Mrázek, Krejčíř, Vladan, Iv, Paulmatthiole, Siorak... ááále, co se budu rozčilovat...
Mohl bych si to možná přečíst ve spisech, podléhajícím nejpřísnějšímu utajení, s názvy Vabank, Kmotr, Krakatice, Expert, atd. ...ale politici mně do nich nedají ani očkem nahlédnout, chjo
Přečteno 419x
Tipy 2
Poslední tipující: Iv
Komentáře (8)
Komentujících (4)