Až se naplní zákon, kolik českých podnikatelů zůstane na svobodě?

Až se naplní zákon, kolik českých podnikatelů zůstane na svobodě?

Anotace: ---

.

Banky by podle zákona proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, který je lidově označován jako zákon proti praní špinavých peněz, měly sledovat, kontrolovat a případně hlásit Finančnímu analytickému útvaru (FAÚ) ministerstva financí transakce nad 15 000 eur (zhruba nad 370 000 Kč.).

Klienti přitom musí doložit smysl a účel takto vysokých transakcí a původ prostředků v nich použitých. Banka ovšem může prověřit i mnohem menší transakce, pokud je uzná za podezřelé.

Novela zákona proti praní špinavých peněz, která platí od září 2008, mj. ukládá lidem také povinnost identifikovat se při každé obchodní transakci převyšující částku 1000 eur (necelých 25 000 Kč). Podle dřívějších předpisů musely banky žádat o doklady jen u sum přesahujících 100 000 korun. Údaje o jménu klienta mají finanční instituce schraňovat pro případ, že by později transakci začala vyšetřovat policie a bylo by nutné zpětně dohledat, kdo peníze poslal.

FAÚ ročně eviduje tisíce podání o podezřelých transakcích, a to převážně z bankovního sektoru. Jak již dříve upozornila ČTK, o jejich vyhodnocení podávají úředníci každý rok zhruba 100 až 150 trestních oznámení. Zdrojem špinavých peněz v ČR jsou podle odborníků nejčastěji daňové úniky, zneužívání informací v obchodním styku a úplatky.

.
Autor Aťan, 29.01.2011
Přečteno 375x
Tipy 8
Poslední tipující: Stalker, Zasr. romantik, Judita, Daniel S.
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nestraš, Aťane, já do basy nechci!!! podnikatel (píšu se s malým, protože takový jsem)

15.02.2011 18:33:00 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí