Znáte Stéphana Hessela a jeho evropský bestseller "Vzbuřte se!" ?
Anotace: Mám nesmělý nápad. Schází tady rubrika s názvem "ZNÁTE JE?" Nehodí se ani do reportáží, ani do úvah, a přitom by to mohla být studnice užitečných informací.
.
Určitě máte nějaké své oblíbence, anebo jste náhodou na někoho zajímavého narazili (myšleno mimo Liter). Inspiroval mě Daniel S., když navázal úvahou "Znáte Michala Pullmana?" S ostudou musím přiznat, že jsem ho neznal, v životě jsem o něm neslyšel, nic jsem od něho nečetl - ale díky Danovi jsem projel internet a Pullmana si tzv. vygoogloval.
Vůbec by mně nevadilo, kdyby se rubrika Znáte je "zvrhla" na literáckou encyklopedii, adminovi by to určitě také nevadilo, stejně tady není. :-)
_________________________
ZNÁTE STÉPHANA HESSELA?
Dvaadevadesátiletý Hessel zveřejnil vloni svůj text o třiceti stranách, který má od února do dubna již šest španělských vydání. Stala se novodobou biblí dnešních španělských demonstrací, možná evropských, kdo ví.
Francouzský originál je Indignez-vous!, španělsky pak !Indignaos!, česky !Naserte se! (můj volný překlad :).
Hessel píše zhruba o tom, že současnost je vzdálená ideálům, pro které šel bojovat do protinacistického odboje. Demokracie je zvrácená. Parlamenty a vlády neřídí společnost, nýbrž banky a nadnárodní společnosti vládnou parlamentům a vládám. Vzbuřte se! Netrpte to! Hessel vyzývá k nenásilným protestům.
________________________
Stéphane Hessel se narodil v Berlíně v roce 1917. V sedmi letech s rodinou emigroval do Francie. V roce 1941 se připojil ke generálu Charlesu de Gaulleovi v Londýně. Poté šel do Francie pomáhat s organizací odporu. Byl zajat, mučen a poslán do koncentračních táborů v Německu. Po válce pomáhal s návrhem OSN - Všeobecnou deklarací lidských práv (1948).
Foto zde:
http://atanova-zasuvka.blog.cz/1106/znate-stephana-hessela-a-jeho-bestseller-zburte-se
.
Přečteno 910x
Tipy 8
Poslední tipující: Duše zmítaná bouří reality, Zasr. romantik
Komentáře (6)
Komentujících (5)