Jdu blejt vaše svatá velebnosti, aneb restituce, stávka a revoluce verze 1.1

Jdu blejt vaše svatá velebnosti, aneb restituce, stávka a revoluce verze 1.1

Anotace: Titulek k současné absurdistánské situaci v naší res-publice a další možná řešení...

Omlouvám se, že budu tak nějak skákat mezi tématy...

Stávka odborů - Kalouskova totalita.
K napsání této své další úvahy mě motivovala snaha odborových svazů uspořádat generální stávku proti zlodějským a absolutně nekompetentně vedeným reformám současné "vlády". Ostatně jak by mohli být nezlodějské, když je vede soudruh Kalousek.
Stávka ohlášená 8. června v 5:00 byla neúspěšně sabotována Kalouskovou machinací jaká nemá v žádné demokratické zemi(ne že bychom byli demokratickou zemí...) obdoby. Kalousek podal trestní oznámení proti stávce s tím, že nebyla ohlášena 3 pracovní dny předem, což vzhledem k datu ohlášení byla a aby odbory nestihli na toto trestní oznámení zareagovat, úmyslně jim jakékoliv oznámení zatajil.
Z Kalouska je nefalšovaný bolševik, řeknete se, avšak to je celá dnešní vláda. A co teprve s jakou vehemencí a sebejistotou soudruh Nečas prohlašoval, že zažaluje odbory a bude po nich vymáhat škodu, protože se domáhají svého základního demokratického práva na stávkách. Skoro jako bych slyšel:"republiku si rozvracet nenecháme...", či spíše "demokracii si rozvracet nenecháme".
V souvislosti se stávkou se objevila typická demagogie o "brání si cestujících jako rukojmích", úplně stejnou demagogii jsem již slyšel při stávce lékařů, stávce učitelů, to nemají nic lepšího v arsenálu?

Církevní paradox daně z přidané hodnoty.
Před několika měsící vláda prosadila zvýšení DPH u potravin, léků a dalších základních životních potřeb z 10 na 14 a nakonec na 17%, což jak ví každý člověk, který zná aspoň nejzákladnější základy ekonomiky povede k drastickému propadu příjmů státu vzhledem ke zhroucení koupěschopnosti obyvatelstva, popř. nakupování obyvatelstva v zahraničí.
Vláda zvýšení obhajovala nutností získat 51 miliard Kč na transformační náklady důchodové reformy, OK... a před několika dny, vláda oznámila, že předložila církevním hodnostářům (čti pijavicím) návrh na majetkové a finanční vyrovnání (restituce, které se týkají soukromých osob a nikoliv právnických, tudíž církev nemá právo na restituci na což ovšem vláda úmyslně zapomíná) církvím, resp. hlavně katolické církvy, která byla za komunistů, stejně jako za Masaryka nebo císaře Josefa II. tvrdě perzekuována. S čímž jsem slyšel i komický sarkastický návrh, že po dokončení majetkové restituce komunisty zabaveného majetku bude muset začít restituce majetku zabaveného Masarykem a císařem Josefem II.
Katolická církev, která s komunisty kolaborovala (Plojhar, vedení ČSL a spol.) by správně neměla dostat nic, ale místo toho dostane 59 miliard Kč + pozemky v hodnotě 70 miliard Kč. Zopakujme si, že náklady na transformaci důchodového systému jsou 51 miliard Kč a že kvůli tomu vláda zvyšuje DPH a nyní tu máme 59 miliard Kč, které prostě vyletí oknem.
Ministr kultury obhajuje restituci tím, že katolická církev je ve špatném stavu a má nedostatek financí. To je možné, všechny finance má totiž v těch tunách zlata, kterými disponuje a v tom co nakradla během tisíce let své nadvlády nad Evropou... rve mi to srdce...

Hyenismus proti handikepovaným
A máme tu další stránku naší krásné liberální reformy financí a sice okrádání tělesně a mentálně postižených obyvatel našeho státu, kterým budou sníženy invalidní důchody a různé další sociální dávky, zatímco tvrdě pracujícím spoluobčanům, kteří si dělají ohýnky na náměstí, budou dál vypláceny. Vláda místo, aby provedla protikorupční opatření, zastavila sanování soukromých bank a pojišťoven a nechala je zkrachovat, místo aby provedla kompletní audit veřejných zakázek, raději sníží důchody handikepovaným a vyhodí skoro 60 miliard Kč oknem pro katolíky.

Stávka je nedostatečné řešení.
Narozdíl od mnohých liberálních a umírněných přispěvatelů na tomto literárním serveru já zastávám jiný názor a sice, že jedině násilná revoluce může tyto pořádky konečně změnit. V roce 1989 proběhla "nenásilná" revoluce, kdy se moc přesunula z rukou komunistů do rukou komunistů, ehm dneska kapitalistů, ale bývalých členů KSČ(Tříska, Dienstl, Babiš a spol.).
Velká listopadová sametová revoluce jejíž kult po socialistickém vzoru tu každoročně slavíme nic dobrého nepřinesla. Přinesla definitivní zničení hospodářství (jak jsem již psal ve své předchozí úvaze, těch částí hospodářství, které ještě fungovali), přinesla iluzorní demokracii, která funguje ryze na papíře, ale v realitě nemá žádné podklady, přinesla zhroucení posledních morálních zábran, přinesla tunelářství, přinesla komunistické presidenty Havla a Klause, přinesla prasácké odměny lidem, kteří si je nezaslouží za něco co neudělali a má sebrat i to málo co nižší a střední vrstvě zůstává a zůstalo.
Proto, jedinou možností je násilná revoluce po níž dojde k nastolení vláda nezainteresovaných stran (těch, které nejsou propojeny s vrcholovou politikou - Piráti, Strana svobodných občanů, národních socialistů, Strany občanské sebeobrany a tak dále), které provedou kompletní reformaci společnosti, rozpustí ústavu a vypíší novou demokratickou ústavu obohacenou o zkušenosti posledních 20 trpkých let a pokud možno, nastolí korporativistickou ekonomiku, nejlépe Baťovského stylu.
A jak by revoluce měla být násilná? Mimo klasického tvrdého boje v ulicích jak ho známe z apokalypticky sestříhaných videomontáží z Řecka apod. by měla spočívat v zatčení všech politických činitelů, ministrů vlády a VŠECH poslanců a senátorů, přičemž soudy (debolševizované) by následně rozhodli o míře jejich provinění a rozhodli o rozsudku, popřípadě propuštění, ale rozhodně by se dotyčné osoby nevrátili do politiky. Zároveň by začala nenásilná čistka v armádě, policii, soudnictví a na ministerstvech s kompletní obměnou všech úředníků a zatčením těch zkorumpovaných.
Tož to je asi všechno co jsem chtěl napsat a na závěr jen přeji hodně štěstí odborářům.

Na závěr snad ještě malé post scriptum: obyvatele této země nepochybně štve, že nejsou peníze na platy lékařům, zdravotním sestrám, učitelům, hasičům a na důchody... a ještě víc je štve, že je na plat "náměstka pro kosmickou dopravu", což je absurdita ad absurdum a naštěstí byla zrušena panem Bártou.
Autor Stalker, 12.06.2011
Přečteno 583x
Tipy 3
Poslední tipující: Aťan, Daniel S.
ikonkaKomentáře (27)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Vladane, o přímé demokracii švýcarského typu už konečně vím víc než dřív, hrabu se v tom... a proto vím, že tady plácáš.

Prostuduj jejich systém, je snadno vygooglovatelný, uvidíš že tvoje "názory" doznají KONEČNĚ lepší kvality.

30.06.2011 08:13:00 | Aťan

líbí

Strana která nemá připravené kádry, kteří mohou ministra zastoupit, převzít jeho angendu, kde není konkurence, kde se ministr nebojí, že může přijít jiný straník, mladší, šikovnější, tak to není žádná strana. To je jen spolek amatérů, kteří vůbec netuší, co je to státní zpráva.
V normální vyspělé demokracii je zcela normální, že se na každé ministerské křeslo třese pět kandidátů a všichni mají nejen přehled, jak se to dělá, ale také mají přehled o tom, co vlastně sami prosazují, jaký program na ministerstvu zastávají a čeho chtějí dosáhnout. Je úplně normální, že premiér vé ministry mění a není to problém - má za koho. Stejně tak je připravená i opozice, má na to stínovou vládu, sleduje agendu ministerstva a má přesnou představu, jak na to jít.
Takže sentiment, že chudák ministr se seznamuje s prací svého předchůdce až když ho to vynese na jeho místo a potřebuje čas se zorientovat, není vůbec na místě. Pokud strana posílá na ministerstvo někoho, kdo věci nerozumí a nikdy ji nedělal, je to ukázka neschopnosti a pitomosti.

21.06.2011 09:37:00 | Daniel S.

líbí

No Vladane, to nemyslíš vážně! ministr se chudák seznámí s prací a jde ven... to je nějaké divné ne? To jako strana jako svého lídra, který se jednou má stát ministrem cpe do popředí někoho, kdo se v tom vůbec nevyzná? Takovou stranu bych fakt raději nevolil.
Super ministr, než se seznámí se svojí prací, tak je konec volebního období. Mně trvalo o dost dýl než rok, než jsem pochopil finesy svého poměrně primitivního oboru.
Chudák chlap, sedne tam a než se rozhlýdne, tak ho často vymění vlastní premiér.. a to nějak nevadí, že se tam zase rozkoukává druhej. Všeobecně máme za volební období o dost víc ministrů než ministerstev, ale tam to nějak nevadí. Když ministra odvolá premiér, tak je to asi ku prospěchu věci, když ministra odvolávají voliči, tak je to prasárna... Dost zajímavé měříš Vladane.

Já sakra myslel, že alespoň mezi lidmi které tady hájíš sedí hoši, co na ministerstvech strávili nějakou dobu jako náměstci, šéfové odborů, tajemníci a podobně. Sice vím, že se u nás může stát ministrem člověk, který v politice předtím nebyl, ale nepovažuju to za výhodu demokracie... ostatně moc to těm novým, co předtím nikdy nikde nebyli, nejde. Bursík, Kuchtová, Džamila, John, Bárta, Dobeš už se taky hroutí... Fakt to jsou ministři, že by jeden brečel... to mi má být líto, že se neměli chudáci šanci seznámit s ministerstvem? Tak tam neměli lézt... V normální západní demokracii většinou ministr předtím odsloužil nějaký rok na resortu v nižší funkci.
Ministr, co se potřebuje dlouhodobě seznamovat s rezortem není žádný chudák, ale blbec, který si své místo nezaslouží. To je stejné jako kdyby si naši ředitelé dosadili jako podnikového ředitele čerstvého maturanta. Chudáky ministry, co si nemají šanci ošahat resort, tím mě nedojmeš Vladane. Rozhodují o největších penězích a penězovodech a oni jsou to vlastně pitomci, kteří nevědí která bije...

Vladane existují pojmy jako stínová vláda, stínoví ministři a zavedené strany mají i u nás dost lidí schopných kdykoliv nastoupit na ministerstvo, protože to tam znají.

20.06.2011 19:51:00 | Daniel S.

líbí

Pozor frajere... problém trvá už dýl...To jo, rpolbém tu máme asi už dvacet let. Česká korupční republika se budovala dlouho a důkladně... Nemluvě o všem ostatním demografickými trendy počínaje a čínskou konkurencí konče.
Ale řešení se ne a ne dostavit.. a ta řešení, která sliboval program součané koalice vypadal úplně jinak než co se prosazuje teď. A to voliče žere... Že jedno zvolili a jiné se teď vnucuje... O problémech víme všichni, diskutují se všude. Akorát jaksi řešení je v nedohlednu a to co předvádí současná vláda, to nás k nim jaksi nepřibližuje ani o píď. Deficity jsou na vyšší úrovni než kdy udělala levice, výběr přímých daní klesá, výběr nepřímých taky a zároveň ještě ničí koupěschopnost... no ještě máme boty a nemáme hlad... slováci ještě taky mají boty, ale hlad už se pomalu dostavuje... Super práce vládo, naštěstí máte alespoň jednoho příznivce, který je rád, že za nás hloupé občany přebíráte plnou moc.
A co se mně týče, raději mít novou vládu každý rok, dokud se ti parchanti v parlamentu, pravice i levice nenaučí, jak se dělá kvalitní rpogram a jak se dodržuje. Jinak ať táhnou... neschopný a korupční politiky je třeba odstavovat od moci nejen volbami, ale kdykoliv.

20.06.2011 15:22:00 | Daniel S.

líbí

Co mám na tohle odpovědět? Třeba to že vůle občanů se těžko tlumočí a přišlo se na to, že bude nejlepší, když se přetaví do nějakého programu vzniklého soutěží politických stran... ale jaksi náš program politických stran, které jaksi vyhrály soutěž se nám nějak zvrhl a to, pro co voliči volili, to se nějak nedaří a neplní se to. Takže šup milé strany, pryč od válu, zkuste vymyslet lepší program a jak ho líp dodržet a vykomunikujte to s lidmi. Třeba dostanete hlasy...
Pokud je tvoje pojetí demokracie jiné, třeba takové, že strany jsou zvoleny a pak mají voliči čtyři roky právo mlčet a vláda je odpovědná nejen za svoje rozhodnutí, ale ještě i za ta voličská a zdá se, že je i odpovědná za to, že se tam zuby nehty udrží navzdory jejím hloupým a rozhazovačným voličům, kteří ji tam nechtějí a nechtají, tak to žijeme každý v jiném světě. Švédsko nebo švýcarsko ti schvaluju... akorát mám pocit že tě tam taky poslouchat nebudou... ale alespoň by ses něco dověděl o skutečné demokracii.

20.06.2011 14:18:00 | Daniel S.

líbí

A tobě Vladane doporučuji to samé... zřejmě to ti rozhazovační voliči nakonec vyhrají ať už volbami nebo vidlemi. Zajímavé, jak podobně to zní... Takže ti doporučuji vystěhování do nějaké pravicovější země plné nerozhazovačných občanů.
A pokud chceš nějakou zemi, kde si vláda ještě pořád myslí, že rozumí líp než občané, co je pro ně nejlepší, tak doporučuji Rusko... Severní Koreu, Čínu a podobně. V evropě i USA si rozhodují občané, co je pro ně nejlepší, howgh.

20.06.2011 11:00:00 | Daniel S.

líbí

Jestliže jsou lidé nezodpovědní, chtějí utrácet a je jich ta větší půlka nebo markantní většína, zárověň nehodlají poslouchat dobré rady o tom, jak to dopadne a hodlají dál utrácet, tak jako vláda jim má dělat spasitele? Tuhle roli už si zabral Ježíš a zkoušela to i církev... a nebylo to šťastné řešení.
Vláda tu není od toho, aby přebírala nějakou odpovědnost za svůj národ, to udělal naposled Hitler. Demokratická vláda je tu od toho, aby dělala co se jí řekne a od toho je velmi dobře placená z našich daní. Rozhodně si neplatíme vládu, aby nám dělala spasitele, to jsme tu už všechno měli... já myslel že právě proto jsme svrhli komunisty, že jsme jaksi měli na to jejich spasení jiný názor. A teď jaksi máme jiný názor na spasení od této vlády. Pokud se to pánům nelíbí a mají lepší informace než národ a nehodlají se podílet na té národní katastrofě, kterou na sebe chystají hloupí a rozhazovační voliči, tak ať rezignují a vystěhují se někam, kde budou jejich názorům naslouchat. Máme volné hranice, volný pohyb osob a nikdo jim v tom nebude bránit.

20.06.2011 10:55:00 | Daniel S.

líbí

Vladan:
Vladane, vláda, která neumí vládnou v souladu s alespoň trochu větší půlkou občanů nemá ve strakovce co dělat. To nesouvisí s pravicí nebo levicí, ale s možným a nemožným. Ostatně pokud se vláda nelíbí nadpolovičnímu počtu poslanců, je také sestřelena. A oparávněně .Nevidím důvod, proč by lidi neměli právo poslat do háje vládu, která neumí vládnout tak aby alespoń větší půlka byla přiměřeně spokojená.
Pokud obhajuješ právo vlády na existenci, protože by měla krátkou životnost a padla by každá vláda, tak to je spíš důkaz naší pseudodemokracie a kolosální neschopnosti politiků, než nějaký problém na straně občanů. Vláda je tu kvůli lidem a jestli tu neumí být alespoň kvůli půlce lidí, má jít do kytek. To ej můj názor na věc.

18.06.2011 21:39:00 | Daniel S.

líbí

Jo... :-)) tvůj 19letý radikalismus tady sice někomu rozhodí žlučník, ale jádro a kostra je podle mě naprosto vpořádku: zločinci do vězení! A pokud to neumí zvládnout parlamentní demokracie ani po 20 letech, sami si koledujou o přesdržku, takovej už je život.

17.06.2011 14:21:00 | Aťan

líbí

Nevšiml jsem si, že by někdo vzal vidle... naopak vidím obrovskou úctu před zákonem, že byla použita jediná dovolená forma a když ji soud minulý týden zrušil, byla poctivě přesunuta. Byly splněny všechny náležitosti, pod tlakem veřejnosti byly zrušeny blokády. To nejsou vidle. Ale skutečně, pokdu vláda bude ignorovat hlasy veřejnosti a bude nadále odmítat změny a nebude brát v úvahu nesouhlas veřejnosti s reformami a nebude ochotná umožnit veřejnosti protest jinou formou než stávkou, tak holt bude zase stávka. A časem se to může vyhrotit na vidle... ostatně jeslti mají právo jinde ozbrojeně povstat proti utlačovateli, mohou to tady udělat taky. vláda nemá právo ignorovat veřejnost. A veřejnost má právo udělat něco víc než jen hodit lístek do urny. A pokud nemáme zákon na obecné rferendum a další¨zákony, měly by se rychle přijmout. nebo se použije ten jediný, který máme - stávka.

17.06.2011 10:58:00 | Daniel S.

líbí

V pararelní diskusi jsem jasně vysvětlil, jak se to má s tím fašistou.

17.06.2011 10:58:00 | Daniel S.

líbí

Omlouvám se Stalkere, ale ještě jednou musím...

Kdyby u nás existovaly standartní západní zákony třeba o obecném referendu jako snad kdekoliv jinde v západní evropě, tak by se místo stávky sbíraly podpisy na uskutečnění referenda o reformách a dalších krocích vlády. Nemusela by stát jediná tramvaj.
Kdyby u nás existoval zákon o odpovědnosti veřejných činitelů a jejich odvolatelnosti, což mají také skoro všude v západní evropě, tak se opravdu nemuselo stávkovat. Místo toho by se podepisovalo... Stávka je jediný negitimní nástroj, který naše zákony (a ústava) uznávají. K ostatním jsme se tu jaksi nedopracovali. Stávka skutečně není primárně vhodná - je to v tomto ohledu nástroj těžkopádný, nedokonalý a navíc poškozuje ekonomiku. A já budu jedině rád, když vláda schválí zákon o obecném referendu a celý balíček zákonů občanské participace. Tyto zákony jsou dávno připravené, ale odkládané, aby se jaksi hlavouni nemuseli o moc dělit.
Jestliže mají občané právo pouze volit a pak slovy "pana knížete" držet hubu do dalších voleb, tak tu není žádná demokracie. A mohu se celkem oprávněně obávat, že pokud je stávka jediný povolený prostředek, tak holt se bude stávkovat.

17.06.2011 08:57:00 | Daniel S.

líbí

Nechci to už otevírat, ale budiž... To, že nejsi demokrat neříkám proto, že používáš invektivy. To si klidně používej. Ale diskuse pak ztrácí smysl, stává se jenom hnojačkou. Myslel jsem si, že by se tohle vzájemné kydání hnoje mohlo přerušit tím, že vstoupím do diskuse a budu úzkostlivě korektní. Ale zdá se, že minulost je minulost a co jsme si řekli předtím, to bude znovu vybaleno a znovu vykydáno. Pak nemá diskuse smysl. Pochybuju, že má Stalker zájem číst vzájemné nadávky. Nemusel by si všimnout, že je mezi námi rozdíl.
to že nejsi demokrat jsem napsal na základě tvého komentáře: Občané mají plné prvo sesadit jakéhokoliv politika, pokud mají pocit, že pracuje proti nim." - kde ho vzali? Kde, v kterém zákoně je to PRÁVO napsáno? V žádném? Tak ho mají od Boha?
jednak existuje jistý koncept lidských a občanských prvá vyjádřený nejen naší ústavou ale i množstvím mezinárodních úmluv. Mezi jiným z nich vyplývá, že vláda je tu kvůli občanům a ne naopak. A právo vyměnit vládu je právo přirozené, protože občané jsou jediným zdrojem moci a nikdo jiný.
Takže občané nepotřebují zákon, kterým by mu elita milostivě dovolila, jak se může podílet na moci, jestli má právo jen hodit lístek do urny a pak má do dalších voleb držet hubu. Vláda není nositelem moci, jen vykonavatelem.
Pokud toto neuznáváš, pak nejsi demokrat jak tomuto termínu rozumím já a jak mě tento termín vyučovali na občanské nauce. Já vím tebe v občance ještě učili "lidovou demokracii," ale to opravdu není totéž.

a abych své příspěvky ukončil... způsob včerejšího rpotestu pomocí stávky byl použit proto, že neexistuje žádný zákon politické participace občanů. Další věc která nás odlišuje od západních zemí. Ti mají celý zákon na to, jak mezi volbami protestovat, jak vyjádřit souhlas i nesouhlas, jak vládu donutit, aby nedělala věci, které skoro nikdo nechce, apod, apod. Tento zákon umožňuje občanům participovat i jinak než jen volebním lístkem. U nás není. Proto se kvůli vládě stávkuje.
Tím končím, nemám už co bych dodal.

17.06.2011 06:50:00 | Daniel S.

líbí

Stejně tak nemá smysl mluvit, když si pod pojmem demokracie představuješ to, co jsi napsal níže. Jen mám přání, aby se u nás nenašlo moc takových, co si občanskou společnost představují jako ty. Myslím, že zde už se nedá mluvit o pravici nebo o levici, tady už jde o fundament demokracie jako takové. Původně jsem si myslel, že je problém v tom, že jsi pravičák a hluboce bych se chtěl omluvit všem pravičákům. Problém je v tom, že nejsi demokrat.

16.06.2011 20:03:00 | Daniel S.

líbí

Ano Vladane, máš pravdu. Končím tuto diskusi. Do invektivů už se znovu nepustím. Pokud máš na mě takový náhled, nemá smysl diskutovat.

16.06.2011 19:25:00 | Daniel S.

líbí

Vladan: pokud stávka nemá být politickým nástrojem, tak to znamená, že by si logicky v roce 1989 podporoval zásah armády proti generální stávce, že?

Ptáš se, kde bych snižoval výdaje?
1. Odebral bych sociální přídavky "ekonomicky velice aktivnímu obyvatelstvu", všichni víme o kom mluvím.
2. Zrušil bych armádu ČR. Naše armáda má 27 tisíc příslušníků vč. civilních zaměstnanců, někdejší ČSLA měla 150 tisíc mužů což už armáda byla. Dnešní armáda je jen prolezlá skrz na skrz korupcí, kterou tam zasel Kalousek a spol., na armádu se dávají poměrně velké peníze a ty bych všechny sebral a armádu rozpustil (k čemu nám ostatně je???)
3. Snížil bych výdaje na silnice, resp. zprůhlednil bych veřejné zakázky, tak aby se dostali na úroveň Německa, tzn. 1 km dálnice = 100 miliónů korun (dnes je 1 km dálnice = 1 miliarda korun!).
4. Snížil bych všeobecně platy poslancům a dalším veřejným činitelům, v rozumném rozsahu.
5. Zrušil bych stovky naprosto nesmyslných teploučkých místeček (např. pozici "náměstka kosmické dopravy", která byla zrušena teprve před nedávnem...).
6. Jako doplněk bych zavedl tvrdou daň na cigarety, alkohol a hazard a hlavně na hazard. Spadla mi čelist, když jsem četl, že daň na hazard je cca. 3-5%. Osobně bych v tomto odvětví zavedl 40% daň (možná i vyšší).

Mě je jedno co museli nebo nemuseli poslanci pod Paroubkem. Paroubka se nezastávám (kde se ho zastávám?), ale mluvím o tom, že média a bohužel i hlavně pravicově orientovaní lidé (ale i u levicových se to občas vyskytne) chtějí, aby obyvatelstvo drželo hubu a krok a bylo spokojené s tím, že si nechá nasrat na hlavu a ještě to hovno sežere a poděkuje (to je dnešní reforma financí).
Zadlužování nadále pokračuje navzdory reformám a škrtání, na což si stále nezareagoval.
Jestli je zadlužování součástí levice tak je Kalousek radikální komunista.
Dnešní vláda není středová, je pravicová, to že to tvrdí pomatenci ze SSO na tom nic nemění.

16.06.2011 14:18:00 | Stalker

líbí

o tom okrádání Vladane... ano, ten kdo koupí potraviny za 10.000, ten zaplatí na DPH víc. Dokonce i ten kdo koupí nějaké pitominky domů za milion, tak samozřejmě zaplatí na daních víc. Ale zapoměl jsi, že tento milionový frajer má snížené jiné daně, ktré tehdy platil. V konečném důsledku tak zaplatí stejně jako před reformou za stejný život. Jen za některé aspekty zaplatí víc a za jiné míň.

Náš chudák ovšem zaplatí jedině víc. Přímé daně se mu snižují nepatrně nebo vůbec a ty nepřímé mu vzrostou. Ve srovnání s předchozím stavem zaplatí za stejný život víc. Některé aspekty budou stejné a jiné dražší. Rozhodně ale žádné nebudou levnější.

A to je hodně hodně nefér.

16.06.2011 13:58:00 | Daniel S.

líbí

Tak za prvé - jesltiže je v textu Ha ha ha a to velmi ironicky, velmi snadno z toho vzniká dojem, že se mi vysmíváš... Pokud tomu tak není, jsem jen rád.
No a za druhé - Já nijak nepopírám, že by tu snad mohlo být několik milionů voličů, kteří si nepřejí levicovou vládu. To dokonce považuji za krajně pravděpodobné.
Nicméně podle všech anket si tuto konkrétní a jednoznačně určenou vládu nepřeje 80% lidí. Nepopírám, že by se mohlo najít stejných 80% lidí, kteří by si nepřáli určitou konkrétní levicovou vládu ať už by vypadala jakkoliv.
Ale podotýkám, že současná stávka není na podporu jakékoliv levicové vlády, ani na odmítnutí nutnosti reforem (žádný Paroubek či Sobotka na hrad), ale je výrazem odmítnutí této konkrétní vlády a těchto konkrétních reforem. Znovu opakuji, že tuto vládu odmítá 80% lidí a 70% lidí odmítá tyto reformy. A jak psal Paul výraz nevolit nemůže být chápán jako známka nezájmu o situaci, naopak může být vyjádřeným názorem "ať jdou hlavouni do prdele všichni" a rozhodně není možno tyto nevoliče odmítnout, že nemají právo do věci mluvit.
Svou podporou stávky také nijak nepodporuji nějaký samovolný převrat, který by měl dosadit novou "správnou" vládu, ale naprosto obyčejné volby, které by rozdaly znovu karty, protože politici se nám už "vodkopali" a teď je načase jim jejich aktivitu zhodnotit. Nijak nepopírám, že z voleb může vzejít znova nějaká pravostředová koalice, ale také doufám, že v ní budou nová jména a její reformy budou vypadat tak, aby je odmítalo méně než 50% lidí. Stejně i vládu by mělo odmítat méně než 50% lidí. Občané mají plné prvo sesadit jakéhokoliv politika, pokud mají pocit, že pracuje proti nim. Pád vlády Nečas-Kalousek-John vůbec neznamená podporu vládě Sobotka-další. Zjednodušování typu, že když tato špatná "pravicová" vláda odejde, nutně přijde "levicová" se nezakládá na pravdě.

16.06.2011 12:40:00 | Daniel S.

líbí

Ještě dvě věci. Včera jsem četl na aktualne.cz zajímavou zprávu, že Kalouskova protipovodňová daň je pryč. Postižené obce peníze nedostali... proč já jsem to jen tušil do samotného začátku???

A zadruhé, podle posledního průzkumu SANEP si 70% lidí myslí, že tato vláda je nejhorší od roku 89 (doufám, že se s tím číslem nepletu) a 92% je nespokojeno se současnou situací.

16.06.2011 11:46:00 | Stalker

líbí

Reaguji zpětně jen na některé argumenty, nečekal jsem, že se tu strhne u mého článku taková diskuse:)

1. Tato vláda nebyla demokraticky zvolena, neboť volba byla ovlivněna mediální kampaní, při které televize vysílali pečlivě sestřihané apokalyptické záběry z Řecka (ostatně stejně manipulovali i v případě ptačí a prasečí chřipky atp.)

2. Stávka je od toho, aby někoho poškodila a tím posílila postavení stávkujících. Stávka (demonstrace) ve volném čase, která nezpůsobí žádné škody není stávkou, ale směšnou pseudostávkou a fraškou.

3. Vladane, píšeš, že levice chce zadlužovat a pravice snad ne? V červnu 2010 byl schodek státního rozpočtu 4.7%, vláda avizovala snížení na 4.1%, dnes po roce vládnutí je schodek 5.2%!!! Jestli je tohle oddlužování tak si nedokážu představit jak podle tebe vypadá zadlužování...

4. Odborový bossové taky nejsou moje káva, ale jsou to slušnější, spořádanější a schopnější lidé než bolševici kolem Kalouska.

5. Privatizace v českém státě je nepochybně účinná proti stávce, protože nikdo nebude mít odvahu stávkovat, všichni tady budou muset "držet hubu a krok" (kde jsme to jen už zažili...)

Bohužel jsem si všiml, že u mnoha napravo smýšlejících lidí to vypadá asi takto:
Svoboda slova, tisku, shromažďování a stávky je správně, jen dokud mě podporuje. Pokud jsou tyto svobody proti mě jsou nedemokratické, bolševické, levičácké, nezodpovědné... dvojímetr, to je společné většině pravicově orientovaných lidí s nimiž jsem, kdy diskutoval.

A ano, ve volbách vládě dala pod tlakem médií, facebookových úderných mládežnických milicí a neschopnosti Paroubka (ještě, že vypadl!) hlas pravici, protože si mysleli, že pravice zatoží s korupcí a že začne reformu financí. Pravice však žádnou reformu financí nezačala a ty, kteří chtěli zamést s korupcí vyhodila pryč. Až začne vláda, ať již pravicová či levicová, reformovat ekonomiku bude to jen dobře. Zatím pouze okrádají střední a nižší vrstvy.

Na závěr k elasticitě poptávky zboží (to s drastickým propadem finančních příjmů státu). Byl jsi někdy v příhraničí, žiješ v příhraničí? Viděl jsi jak obchody v příhraničí jsou poloprázdné? Už teď a po všech těch pseudoreformách budou úplně prázdné. Navíc více než třetina lidí se v průzkumech vyslovila, že i když bydlí ve vnitrozemí, cesty do Polska, Německa atd. pro ně budou méně nákladné než nákupy v ČR. Zapomínáš, že DPH se váže na samotné zboží a pokud nikdo nebude kupovat zboží (ať již šetřením či je bude nakupovat v zahraničí) tak si to spočítej. Vycházejme z tvého předpokladu, že na rodinu dávají nižší a střední vrstvy 5 000 Kč a řekněme, že 1 milión lidí (zastupujících +/- 2-3 milióny rodin) po zvýšení DPH začne nakupovat v zahraničí tak je propad 5 miliard (za 1 měsíc!). Za rok to máš 60 miliard. To už něco trochu je. Sice to jsou nepřesné výpočty, ale to ostatně ty tvoje taky.

16.06.2011 11:41:00 | Stalker

líbí

Pokud je několik milionů voličů, kteří s vládou nesouhlasí, tak má vláda odstoupit a vyhlásit nové volby. Vláda není spolek spasitelů, vláda je volená instituce a je zde jen a pouze z vůle občanů. Pokud si občané vládu nepřejí (a to ještě v počtu několika milionů) tak to chce jinou vládu. V demokracii nemá ani dokonalá a úžasná vláda s dokonalým rozhledem, přehledem a perfektními reformami žádný nadstandartní mandát vyplývající z její dokonalosti, ale má mandát pouze a jen díky svým voličům. A pokud si voliči místo perfektní a dokonalé vlády budou přát vládu špatnou a mizernou, tak k tomu mají zcela plné právo. To je demokracie. Pokud s tím nesouhlasíš, tak se neshodneme ani v pojetí této poměrně základní věci.

Jinak v Řecku zadlužení provedla pravicová vláda... a ano, pokud vláda nejprve zdalužuje na stejném rpincipu jako vlády u nás - korumpuje si vrstvu lidí, kteří si na úkor zbytku dobře žijí a podporují vládu (a je lhostejné zda jde o podnikatele a straníky a nebo o státní zaměstnance, kteří pak tuto vládu volí) a pak tato zvěrstva přehodí na občejné lidi, aby je zaplatili, tak ano v takovém případ je na místě použít i zápalné lahve a tyče... a to obzvlášť, když jsme za celých řeckých protestů neslyšeli o jediném okradeném občanovi demonstranty nebo o případu lynčování nebo bitky.
Ostatně pokud máš rpoti sobě poliejní těžkooděnce v kevlaru se štíty a pendreky, může i vědomí, že protivníci mají taky zbraně - klacky a molotovy - zajistit jakousi rovnováhu sil a "zákopovou válku" kdy ani jedna strana nemá zájem na vyhrocení situace. A to se také v řecku děje. Řecké generální demonstrace za celý půlrok nezpůsobily ani desetinu škod, které způsobí jediná demonstrace v Paříži, kdy se počítá průměrně 50000 zničených aut na jednu demonstraci.

16.06.2011 09:58:00 | Daniel S.

líbí

A Vladane, zase už ukazuješ svojí převahu? Zase už se vysmíváš? V tom případě končím debatu. Své jsem řekl, další zájem nemám.

16.06.2011 09:58:00 | Daniel S.

líbí

A skutečně nešvidím žádný rozdíl mezi stavem, kdy protestující zastaví práci a tím svému zaměstnavateli udělají ztrátu a mezi stavem, kdy protestující zablokují komunikace, případně postaví barikády a tím způsobí také ztráty mnoha firmám. Rozdíl je jen kosmetický a náhledový. Nicméně jakýkoliv protest kdekoliv v evropě proti vládě (a že jich je) znamená velké ztráty pro ekonomiku.
Mimochodem v Řecku je generální stávka... a také to není kvůli platům, ale kvůli vládním škrtům. Něco podobného bylo i na Islandu a v Anmglii se to právě chystá. O Španělsku ani nemluvím.

15.06.2011 20:37:00 | Daniel S.

líbí

Mandát ve volbách je jedna věc a skutečně pro koalici byl nadpoloviční. Nicméně nebyl nadpoloviční ze všech voličů, takže v nejlepším případě má vláda mandát od jedné třetiny lidí.
Dále považuji za velmi nebezpečné zredukovat demokracii - tedy vládu lidu pouze na volby. To už se hodně blížíme diktatuře. A podle všech statistik reformy vlády odsuzuje a nepodporuje 80% lidí. Tedy i mnoho voličů vládní koalice.
Vláda je na tuto skutečnost dlouhodobě upozorňována. Nejen statitikami, ale i výroky známých osobností kulturního i podnikatelského života. Mezi jinými jsou například Tomio Okamura a mnoho dalších, dokonce i bývalí nebo současní čelnové NERVu. Pokud vláda není ochotná oslyšet hlas lidu (inu demokracie) musí nastoupit jiná forma. V našem případě jde o stávku. Jak jsem už napsal, stávka je de iure zcela legální, protože u nás neexistuje žádný zákon, který by ji zakazoval. Že jsou zákony jinde udělány jinak, to není relevantní. Naše stávka není protestem a nátlakem na podmínky mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, nicméně je to protest při kterém samozřejmě dochází k hospodářským ztrátám. Stejně jako kedkoliv jinde v západním světě.
Vláda nemusí povolit... ať se drží a bojuje. Nic tak nezpolarizuje celou společnost a veřejné mínění jako tato stávka. Velmi brzy se uvidí, na čí straně stojí veřejnost. A pokud veřejnost stojí za stávkujícími, je načase, aby vláda padla...

15.06.2011 19:37:00 | Daniel S.

líbí

Zkratka a dobře... já stávku podporuju. Je to odpověď vládě, že svoje reformy nedělá zrovna dobře (to jsem se hodně krotil, ve skutečnosti by se lsušelo říct, že ty reformy vysloveně "posr... ")
A handrkování se o tom, co je a co není stávka jaksi není na místě, protože to u nás nikdo nerozhodl a minimálně do zákonné úpravy mohou obě strany tvrdit, že jsou v právu.
Dokud se protestuje pomocí zastavení práce a blokády metra, tak je to dobré... vláda by měla zapřemýšlet, jestli náhodou nedělá něco blbě a pokud si myslí že to dělá dobře a stejně ti blbci občané hodlají dále protestovat, tak ať rezignuje a ať se zabývají něčím jiným soukromně. Nemusejí si hrát na mesiáše týhle země. Komu není rady, tomu není pomoci a nikdo po vládě nechce, aby dělala dobré skuty národu navzdory.
Pokud se protestuje takhle hezky bez násilí, tak je to dobré... jen ať se to nevyhrotí do střelby...

14.06.2011 14:17:00 | Daniel S.

líbí

Velmi smířlivě bych do toho chtěl vstoupit... Tak na prvním místě je třeba říci, že náš národ má zase jednou bordel v pojmech, k čemuž vydatně napomáhají média plná novinářských nedouků, kteří pletou holky s vdolky, je to sice něco jiného, ale zní to stejně.
Konstatuji v první řadě, že každý má v této zemi zaručené plné právo na protest a to mnoha formami z nichž je v ústavě vymezen blíže jen jeden a tím je stávka. Je to tam napsáno nějak tak, že právo na stávku je zaručeno ve znění zákona. Do ústavy to dali, ale ten zákon o stávce už nikdo jaksi nenapsal a tak existuje jen několik bodů, kdy se o stávce zmiňují jiné zákony. Čili víme, že během stávky nemá stávkující právo na mzdu ani náhradu mzdy. Pak taky víme pár detailů, kdo stávkovat nesmí a ještě pár zákonných drobností, se kterými se běžný stávkující, stávkokaz, ani jeho zaměstnavatel nesetká.
Jestliže tedy odboráři vyhlásili jako formu svého protestu stávku v dopravě, je to dle našich zákonů zcela legální a možné a může se tomu říkat stávka, protože u nás pojem stávka jednak nemá vlastní zákon, jednak je vágně formulovaná a jednak ze stávkování nevyplývá milion dalších předpisů narozdíl od Francie a Německa.
Pokud by chtěl někdo protestovat proti vládním reformám v Německu nebo Francii, volil by jinou formu protestu, přičemž by také klidně zastavil práci, zablokoval silnice, nepustil politiky do parlamentu, apod, apod, akorát by se to nejmenovalo stávka, ale demonstrace, blokáda, přerušení práce jako protest, apod, apod, apod, protože naši západní sousedé mají pro demokracii opravdu veliký smysl a tak vědí, že protestovat se někdy musí a protože mají také smysl pro pořádek, tak to mají pěkně posichrované pořádně tučným zákonem. Samozřejmě z každé formy protestu vyplývají trochu jiná práva protestujících. Ta slavná německá demokracie třeba během stávky nesmí stávku blokovat stávkokazy. Ovšem pokud protestuji proti něčemu, co s podnikem nesouvisí, tak práci zastavit můžu, ale může ji za mě někdo převzít a pracovat místo mně.
U nás stávkokazy nic neomezuje ani při normálním vyjednávání o mzdách, čili čistě selským rozumem dělají odboráři stejný protest jako v německu, akorát tomu u nás říkají stávka a v německu by se to muselo jmenovat jinak.

14.06.2011 07:02:00 | Daniel S.

líbí

Já bych Kalouska ještě chvíli nechal pracovat... díky němu bude stávka dvakrát tak dlouhá a přidá se skoro dvojnásobek odborových centrál... Co nedokázali šéfové odborů půlročním jednáním, dokázal Kalousek za deset minut...
Při toršce podobně provedené práce bychom mohli mít příští týden revoluci... Napište někdo Kalouskovi, že by měl zítra protlačit ve stavu legislativní nouze zákon o zákazu stávek, ve střebu zmobilizovat těch našich třicet tanků a ve čtvrtek vypnout internet... Příští týden bude revoluce... :-)

13.06.2011 06:34:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel