Anotace: vážně mě to štve a vás by mělo taky...
Přesně tak, je to o systému, pravidlech, vymahatelnosti práva atd. Mám pocit, že kdyby Švýcaři měli zlodějský systém nastavený tak, jako jsme si ho v 90. letech nastavili za Klause my, tak už si dávno Švýcaři rozkradli i Alpy. Mít se dobře za každou cenu je běžná lidská vlastnost, ...a národ, který s touto vlastností nepočítá a špatně nastaví mantinely, blbě skončí.
26.03.2012 13:10:06 | Aťan
Když jsem psal tuhle úvahu, někdy před čtyřmi lety, ani ve snu mě nenapadlo, kam až rozkrádání státu může zajít...
26.03.2012 14:12:52 | Hérakleitos
...mě taky ne. Jestli znáš Babiše, tak on přesně popsal, kdy se korumpovalo za statisíce, kdy za milóny, a od kdy už za miliardy. Jemu věřím, protože byl u těch machinací přítomen, ...ale začal mluvit.
Poslanci nám budou říkat, že máme šetřit? Že jsme si to prožrali? :-)))
26.03.2012 17:07:45 | Aťan
Ano to jsem viděl, když to říkal. Ne že bych si myslel, že je bezúhonný ale kdo z nejmajetnějších v tomhle státě je. Kdyby se každý zachoval jako on a uvědomil si, že jsou nějaké hranice, které nemůžeme překročit bylo by nám lépe.
27.03.2012 11:22:03 | Hérakleitos
Také si nemyslím, že by každý, kdo vezme někde v automatu bagetu, když mu to systém přístroje dovolí, byl zlodějem i v budoucnu,třeba je to opravdu v této situaci jen frajeřina, ale tuším, že vím, o co Ti jde. O ten nesouhlas s lidskou myšlenkou využívat všech nedokonalostí ve svůj prospěch, když to nic nestojí. Taky mě tenhle nešvar bolí, hlavně když se to pak dostane do těch větších rozměrů, kdy se třeba využívá různých děr v zákonech a tam už nejdem o částky tak malé jako je cena jedné bagety. A kupodivu těch děr někteří lidé využívají stále, s čistým svědomím a tvůrci na to s čistým svědomím koukají, vždyť "z cizího krev neteče". Tak proč tedy každý občan tohoto státu, i ten čerstvě narozený je zatížen desetitisícovým dluhem ze státního rozpočtu...možná to začíná právě u té bagety...
29.03.2008 12:32:00 | Lorraine
Taky si nemyslim že krádež bygety by byla něco jako cesta k větším zločinům. Nicméně s tím, že to jsou spolu nesouvisející věci rozhodně nesouhlasím. Chtěl jsem tím především poukázat na morální stránku věci a na to že těžko může někdo odsuzovat činnost kterou, někdo, byť v nesrovnatelně větší míře, dělá když jí dělám také...
25.03.2008 21:26:00 | Hérakleitos
nuu, myslím, že to takhle uplně není..řekla bych že většina těch co čórnou bagetu z automatu by si nikdy netroufla udělat něco většího jen kvůli tomu, že jim ta bageta prošla - navíc popisuješ situaci na nějaký střední škole...kde si každej potřebuje trochu zamachrovat a sám sobě dokázat že na to taky má...jsou lidi který k tomu nic nenutí - jako třeba ty - a asi jsou trochu dál..ale nemyslím že by z tohohle zárodku vznikaly ty velký problémy, jsou to dvě oddělený kategorie..
21.03.2008 17:23:00 | kokeš od pana krbce
mas pravdu mne sa to tiez velmi prieci a neznasam ked niekto povie ze sa to musi...ved nikto mu to nekaze nikde to nie je napisane nevidim dovod preco by sa to muselo...
12.03.2008 21:13:00 | Namine