Anotace: ..dá se zneužít, ale pro mnoha lidí by byla skutečným vysvobozenim
Já jsem taky pro eutanazii stejně jako každý člověk, který nechce skončit v bolestech a čekat na vytouženou smrt. Zneužít se to dá, ale řekněte mi, co ne?
26.07.2008 18:44:00 | Alžběta.
Já osobně jsem pro legalizaci...
Je pravda, že cokoliv se dá zneužít, že i lidé postiženi nemocí AIDS a dalšími nevyléčitelnými mají právo, aby o ně bylo pečováno. Ale s vizí, že dřív nebo později zemřu a budu každým dnem trpět většími a většími bolestmi...?
23.07.2008 11:21:00 | Simísek
jo, dá se zneužít... ostatně co ne? Avšak jedná-li se o euthanasii, nelze jen říct ANO, legalizova, nebo NE. Není to tak jasně dané, jde tady o lidské životy, se kterýma se nemá a nesmí zahrávat (ač to mnozí dělají). Není to jednostranné. Vzhledem k tomu, že shodou okolností je téma mý diplomky právě otázka euthanasie, tak jsem přečetla mraky informací, které mě utvrdili v tom, že člověk má mít právo na euthanasii a to nejen ten, který je schopen se o tom sám vědomě rozhodnout, ale i ten, který tuto schopnost pozbyl, či jí nikdy neměl tj. lidi v komatu ale třeba i postižení novorozenci. Čímž rozhodně nechci říct, že bych nějak snižovala hodnotu života postižených lidí, to v žádném případě... Pouze vyjadřuju názor ovlivněný díly australských filosofů P. Singera a H. Kuhse... jsou-li povoleny potraty postižených jedinců (a nej postižených), je stejně morálně ospravedlnitelná euthanasie pro postižené novorozence (samozřejmě s opravdu vážným postižením jako je spina bifina atp.)páč možnost euthanasie jim "ušetří" případné další trápení...
Já jsem teda rozhodně pro legalizaci, avšak neměli by o tom rozhodoval laici, museli by se stanovit přesný podmínky, tresty za jejich porušení.... funguje to tak v Holandsku, Oregonu, albánii a jiných zemích, což myslím dokazuje fakt, že její legalizace by možná byla...
/sakryš, to jsem se rozepsala :-)
23.07.2008 04:49:00 | Caracol