paradox hranic a volnosti

paradox hranic a volnosti

Anotace: ... věnováno Muži

Víš, nebo snad alespoň tušíš,
že v tom je ten paradox
dát dostatečnou volnost
a přesto stanovit jí
pevné mantinely

Něco jako dvoreček,
kde je bezpečno

A buď si jist,
že bude pořád někde klovat
a hledat díry v oplocení

Opravdu ji zpacifikovat
je něco jiného,
než jen hravě naplácat

Chce to použití mužské síly,
se správným dávkováním
laskavosti – něhy,
a opravdu pevné objetí

Neví zda má špatnou frekvenci,
(neb je zaslepena očekáváním)
ale zachytila jen (ne)jisté signály
a ty ji zatím nechávají na pochybách

Jestli má zůstat divokou růži,
co roste, jak se jí chce,
takového nepotřebuje

Však když se má
pod ochranu zahradníka svěřit,
tak žel potřebuje věřit,
že dá ji prostor k růstu,
však bude umět i s citem zastřihovat,
že se dokáže navzdory
růžím rozhodovat.

Neví,
zda existuje zahradník
co by uměl přistřihovat právě ji,
žel už taky ví,
že po takové péči hladoví
Autor Romana Šamanka Ladyloba, 15.10.2008
Přečteno 549x
Tipy 56
Poslední tipující: PIPSQUEAK, umělec2, cevert, Squat_the_world, Lorraine, Láďa, Holis, teranosaur, The Crow, Jiparo, ...
ikonkaKomentáře (37)
ikonkaKomentujících (22)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Tak něžný zahradníku,
za pár dnů je tomu rok
Zdali-pak již umíš
rozmarům své růže čelit

růže neví, jestli zůstat
nebo přelézt plot …

K tobě do zahrady …



I kdybys chtěl Ji k sobě přesadit …
nelze to, dokud nerozluštíš Manawee
dokud neznáš její kód …

Má-li se dál plazit
sama v prachu cest?
Nebo zůstat zdobit
zeď u tvé zahrady?



Ač volná jsem,
mám pocit spoutání,
slíbila jsem Ti,
alespoň vyčkat do září

22.09.2009 12:27:00 | Romana Šamanka Ladyloba

líbí

:-)

21.10.2008 14:17:00 | JardaCH

líbí

děkuji Všem za ty rady
kamarádi - rozumbrady

sioraku již níže psala jsem,
že táto báseň vlastně měla
spíše jediného adresáta jen
byla návod
a taky trochu zkouška

do užšího kola
postoupil jen jeden
ten můj favorit :)
ty co zaváhali,
nebo couvli,
račte nám dvěm ustoupit :)

19.10.2008 13:14:00 | Romana Šamanka Ladyloba

líbí

jo, to je věčný dilema...a když tu růži konečně vypěstuješ, pipláš se s ní každým dnem a okamžikem, tak přijde ten chlap ze sousední zahrady a klidně ti ji sebere. ani svaz pěstitelů tě neochrání:)

19.10.2008 13:12:00 | Squat_the_world

líbí

Vydařené dílko, moc se mi líbí.Troufám si říct, že jsem svého zahradníka našla ( nebo pěstitele?)

17.10.2008 21:50:00 | JaniHani

líbí

Budu sledovat tvůj nick, je mezi Oblíbenýma, tak to nebude problém... :-))

17.10.2008 07:51:00 | Aťan

líbí

apropo Aťane - Seeking - nesouvisí s touhou po zahradnikovi a nejspíš to tam zůstane pokud se zase u mne něco zasadního nezmění

17.10.2008 06:50:00 | Romana Šamanka Ladyloba

líbí

Aťane nemusíš ...

17.10.2008 00:23:00 | Romana Šamanka Ladyloba

líbí

Upřímně ti přeju vše nejlepší, to mi můžeš věřit. Že ti někdy řeknu názor, který ti moc nevoní, to je už můj blbej zvyk. Musím si to hlídat.

16.10.2008 19:48:00 | Aťan

líbí

Aťane omlouvám se za zbrklou reakci, nicméně myslím, že ten komu tato báseň byla určena primárně již dle mého názoru zareagoval - to víš, nebyl si na srazech, tak ti něco uniklo :-P

Mnohem víc mi dala reakce od Pavla - za což jemu i jeho růži děkuji

16.10.2008 18:31:00 | Romana Šamanka Ladyloba

líbí

moc krásná báseň a moc krásně napsaná je vidět že se moc dobrá spisovatelka budu ti držet palce dál v psaní a těším se na další báseň

16.10.2008 12:48:00 | The Crow

líbí

ok :)

16.10.2008 12:39:00 | Romana Šamanka Ladyloba

líbí

...myslel jsem to dobře, ubylo by ti možná couvajících.

16.10.2008 12:10:00 | Aťan

líbí

Hele kámo, couvej a dej prostor těm, co se trénují na vichřice.

16.10.2008 11:22:00 | Romana Šamanka Ladyloba

líbí

Možná zahradník zacouvá, když na ženě pozná, jak strašně moc hledá a hledá. Jestli je to, subjektivně viděno, divoká růže nebo ne, to už bývá jedno.

16.10.2008 09:53:00 | Aťan

líbí

Zahradník jsem ve výslužbě
pár růžím jsem již péči dal
na vadnoucí květu kružbě
možná se i podepsal
V laskavé dotyků hudbě
bujnost růstu omezil
vznešenost přál sadby půdě,
zlý den, kdy bych nezalil
Trny chránila si sama
ostražitost přec má v sudbě,
krok je to vždy do neznáma
a já? Jsem už ve výslužbě ..
:o)
Jiří senior

16.10.2008 08:50:00 | j.c.

líbí

myslím, že takový muž určitě někde chodí a souhlasím s názorem na zapojení do výchovy u muže, který ještě není ůplně dokonalý zahradník. Jinač to bylo zajímavé a poučné čtení. Určitě si na to ještě několikrát v živote vzpomenu. Doufám že v pravou chvíli. Děkuji...

15.10.2008 21:23:00 | piťura

líbí

Jo, děvče, na divokou růži se musí pomaloučku, polehoučku a to opravdu ne každý chlap zvládá... Je pozdě ohýbat proutky, ale na radikální řez je příliš brzy... Budeš se muset do procesu "výchovy" zapojit se svým zahradníkem a pomoci mu ;-)

Ale teď jsem trochu na vážkách
roboti říkají B(lbej)GP ... :-D

15.10.2008 16:09:00 | G.P.

líbí

Myslíš, že život je hrát roli, to mne nikdy nenapadlo, ale, kdo ví, třeba kdybychom se ve škole místo psaní a počtů učili životu, nebylo by tolik nešťastných lidí na světě...
i tak si myslím, že tato báseň je jedna z nejvydařenějších tvých básní...

15.10.2008 15:14:00 | SZN

líbí

Malých princů moc není...
...alespoň na téhle planetě ne...*

15.10.2008 14:27:00 | Severka

líbí

je to hodne myslenkove dilo, je v tom hodne smutku, nechces se jen tak smirit s tim, ze ten zahradnik jen tak nekde coura , zatimco ty obrustas plevelem - promin, nic prihodnejsiho me nenapadlo...
a ano, souhlas s 6th sun, taky v tom vidim tytez temata,ale to je normalni, kazdej tak z podvedomi vicemene pise, dobre je, ze je to pokazde jinak podano, coz tady je, takze je to porad neotrele.
Já bych radila jedine- kdo moc hleda, nic nenajde.. je to osvedceno v praxi, proste se na ty chlapy vyser! :)

15.10.2008 11:51:00 | saddova

líbí

Víš Ty, kolik času už hodiny odtikaly a já pořád jenom dumám nad Tvou básničkou...

15.10.2008 11:24:00 | Iva Borecká

líbí

TP - mít ji ráda říct to je dobrý předpoklad, a možná ještě před půlrokem by mi stačil - i chlapečkové, i holčičky, i muži v sukních - ti všichni umí mít taky rádi - potřebovala jsem nebo potřebuji signál, že bude chtít taky hrát svou roli navzdory všem růžím, včetně mne - natrénovat roli pořádně - na to je snad celý život, ne-li několik životů

6thSun - ano je to jedno z témat, kterými se zabývám, a třeba se časem téma změní, ale opravdu nevím kdy - a holt, když tě to začne nudit, proste mě přestaneš číst, vzhledem k tomu, že Tě to zatím baví číst, třeba je to taky tvoje téma

15.10.2008 11:22:00 | Romana Šamanka Ladyloba

líbí

Kéž by měl každý dvoreček,kde by se cítil v bezpečí!

15.10.2008 11:18:00 | čertíček

líbí

Cítím za pokaždé trochu jinou formou Tvých básní v podstatě pořád stejný obsah... Ale je nám servírován tak zajímavě, že se to jen tak neočte... Jednou ale přece, tak prosím, rozeznej tu hranici včas :-)

15.10.2008 10:03:00 | 6thSun

líbí

...možná by toho zas tak moc ten zahradník umět nemusel, stačilo by, kdyby řekl jsi má růže a mám tě rád...ale zahradníci toto považují za zbytečné, většinou se vrhnou s nožíky, jaképak cavyky, a hned zastřihnout..
Krásně jsi to napsala...

15.10.2008 09:54:00 | SZN

líbí

Lady.
Mozno si z tych popinavych ruzi, ktore ocaria krasou len ak ich nestrihaju. Len vtedy ponuknu vodopad kvetov a omamnu vonu. Taka ruza potrebuje len pevnu oporu, bez ktorej hynie na zemi.
Myslim, ze ty vies, aka si, a co potrebujes. To je dobry zaklad.. niektore berieme, co pride a potom lutujeme... a radsej tomu hovorime, ze nie sme narocne...

15.10.2008 09:52:00 | maranika

líbí

je to možná paradoxní, že to říkám já, ale já hledám sebelepšího zahradníka, co si troufne právě na takovou růži jakou jsem já a bude se starat pouze o ni ...

a taky to nebude lehké, taky mnoho věcí neumím jako růže, protože doteď jsem si dělala spíš sama sobě zahradníka

15.10.2008 09:25:00 | Romana Šamanka Ladyloba

líbí

udržbář - hm, nečekám, že to bude hned fungovat, nebo že bude hned hotovej - jen potřebuji signály, že si je vědom do čeho jde - a promiň od Tebe ty signály opravdu nečekám

Koukej raději stíhat výhonky te své růže, lehce se Ti může stát, že Ti taky začne utíkat.

15.10.2008 09:22:00 | Romana Šamanka Ladyloba

líbí

ST Lady moc tě zdravím a smekám tohle je opravdu majstrštyk...bravo

15.10.2008 09:14:00 | Noc17

líbí

..jenomže.. když je výhonků moc, tak i sebelepší zahradník nemusí zvládnout zastřihovat najednou všechny..:) a když růže přeroste zahradníkovi přes hlavu, neni pro něj nic jednoduššího vykopat ji, hodit na hnůj, a vysadit novou.. takže i růže by měla v některých případech růst některých svých výhonků utlumit, zahradníkovi se pak lépe (a radostněji:) opečovává..
(ad ten chlapeček níže - řek bych že motáš víc věcí dokupy - přijde mi, že chceš někoho "hotovýho", ale nikdo neni "hotovej", každej se každou vteřinu vyvíjí, takže i ten zahradník se péčí o růži učí, jak o ni pečovat lépe než včera.. stejně jako chceš aby zahradník správně opečovával růži, měla by i růže určitým způsobem zahradníka "zpracovávat", aby on poznal, jak na růži nejlépe... protože žádný zahradník ani žádná růže sami nejsou dokonalí, ale SPOLU mohou dokonalosti dosáhnout)

15.10.2008 08:59:00 | údržbář

líbí

ano vztahy se musí pěstovat ..a zahradníci ..ti praví asi vymřeli...

15.10.2008 08:54:00 | Mbonita

líbí

hezule žel vím, že když nebudu náročná, tak to bude zase chlapeček a ne Muž - a takového prostě fyzicky nebo psychicky v krizové situaci preválcuju ... a já potřebuji oporu, jak můžu věřit někomu, kdo se bojí mne, že nás bude chránit

15.10.2008 08:43:00 | Romana Šamanka Ladyloba

líbí

... je to fuška ... když zastřihuješ moc ... růže usychá ... když málo ... přerostou výhonky k sousedovi ... :-) ...

15.10.2008 08:23:00 | JardaCH

líbí

Básnička je pěkná ale máš na zahradníka poněkud vysoké nároky...
Nejsem v tomto ohledu nijak náročná a stejně zklamal... :(

15.10.2008 08:13:00 | hezule

líbí

..krásně jsi to napsala..a vystiženo-super..

15.10.2008 07:13:00 | igniss

líbí

...ST za obsah,protože to tak má být,ale zahradníků je nedostatek,asi mají málo citu pro růže

15.10.2008 06:18:00 | WAYWARD

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel