BÁSNĚ JSOU JAKO LIDÉ

BÁSNĚ JSOU JAKO LIDÉ

Anotace: Napadlo mě to před chvílí v tramvaji, když jsem si přečetl pár přetištěných básní z publikace Nejlepší české básně 2013. S těmi čtenými texty to ale nijak nesouvisí, jen mi kamsi na chvíli odletěla mysl a vrátila se takto lehounce obtěžkána...

 

BÁSNĚ  JSOU  JAKO  LIDÉ

 

 

básně jsou jako lidé

 

denně přicházejí na svět

po tisících

aby po většině z nich

časem neštěkl ani pes

 

když pak mizí na věčnost

potichu pro sebe šeptají si 

 

snad nežila jsem marně

 

  

Praha, 3.12.2013

Autor Amonasr, 03.12.2013
Přečteno 2238x
Tipy 92
Poslední tipující: Lesní žínka, DH22, Irena Majer, Caramel, blues, umělec2, Klára Němcová, mkinka, Martinecka23, Vydima27, ...
ikonkaKomentáře (85)
ikonkaKomentujících (24)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Krásné, smutné a pravdivé. A my jsme občas jako ty básně. Kdo z nás si v poslední minutě řekne... snad nežil jsem marně.

07.04.2022 13:05:46 | Irena Majer

líbí

Máš pravdu - a děkuji za milou návštěvu i v mé "historii" :-)

08.04.2022 20:18:17 | Amonasr

líbí

Nic pravdivějšího snad už není. Říkám si s F.Hrubínem:"Živote díky, žes nestál!"

17.06.2021 16:46:33 | blues

líbí

Díky za milou reakci :-)

17.06.2021 16:52:42 | Amonasr

líbí

Tak já ti pravdu po právu nejen díky příslibu st odměním. Ahoj a díky. Tomás

24.04.2021 00:47:32 | umělec2

líbí

Ahoj a děkuju ;-)) Josef

26.04.2021 18:44:21 | Amonasr

líbí

Naprosté souznění :-)

22.04.2020 18:06:28 | Majda

líbí

To mám radost - díky :-)

22.04.2020 18:47:07 | Amonasr

líbí

Je to trefnéé, úplně do černého :-D ;-)

09.11.2019 16:03:16 | jenommarie

líbí

Díky za milé přijetí :-)

10.11.2019 11:50:41 | Amonasr

líbí

Také děkuji;-) hezkou neděli

10.11.2019 13:31:43 | jenommarie

líbí

:-) A Tobě hezké pondělí ;-)

11.11.2019 11:13:28 | Amonasr

líbí

Děkujíí;-)

11.11.2019 13:06:35 | jenommarie

líbí

pěkné to máš

13.12.2018 01:31:33 | analfagot

líbí

Díky :-)

14.12.2018 15:16:01 | Amonasr

líbí

jak výstižné! .)

26.10.2018 22:44:22 | Divíšek.

líbí

;-)

26.10.2018 22:46:21 | Amonasr

líbí

To je dobré :) Líbí se mi :)

12.06.2018 10:24:48 | Zamila

líbí

Děkuji za návštěvu i za srozumění :-)

12.06.2018 10:27:13 | Amonasr

líbí

... trefné pojetí života v básni ...

02.05.2018 10:27:57 | Marcella

líbí

Děkuji za srozumění :-)

02.05.2018 10:48:36 | Amonasr

líbí

Víš, já věřím na sílu slova. A když by oslovila jen jednoho jediného člověka, pak to stálo za to!

30.10.2017 20:18:48 | Iva Borecká

líbí

Určitě ;-) Žádná báseň snad nežije marně, možná ani ta ne, která třeba nikoho ani neosloví (pokud se to vůbec může stát) - už jen to, že ji někdo stvoří, má asi nějaký smysl alespoň pro svého autora... Když tak o tom přemýšlím, bylo by to asi na celou disputaci... :-)

30.10.2017 20:27:38 | Amonasr

líbí

Básně své pevné místo mají, i když je možná někdy tají. Jsou tady pro Tebe či pro sebe a některé dostanou se do nebe :)

01.11.2016 04:57:19 | JSJ

líbí

Kásná odezva - díky za ni :-)

03.11.2016 12:06:18 | Amonasr

líbí

Myslím si,že básničky marné nejsou,určitě ne pro jejich autory. Často,pokud ne vždy jsou obrazem jeho samého a pokud se líbí byť jednomu dalšímu,marnost se do nich nevkrade. :-)

28.08.2016 14:12:52 | Dreamy

líbí

Beze zbytku souhlasím :-) Děkuji za zastavení i za pěknou reflexi :-)

28.08.2016 14:15:45 | Amonasr

líbí

A s vďakou a obavou v srdci
mlčky zakričím,
k nebu dvíhajúc hlavu:
Snad nežila jsem marne...
No nik neodpovedá,
len ticho ostalo mi spoločníkom.
A tak potichu,
vietor,
čo vesmír mi poslal
na cestu,
duje si svoju pesničku.
A on, ten vánok zbludilý,
vedie ma k tomu miestu.
Anima mundi, šepotá.
A ja sa snažím zistiť prečo.

Skvelá je...veľmi ma potešila, tak pravdivá a..a ťažko sa hľadajú slová. Ďakujem ti!

29.06.2016 11:02:35 | Sofia Filein

líbí

Nádherná reflexe - děkuji za ni i za tak vnímavé přijetí :-)

29.06.2016 11:08:40 | Amonasr

líbí

HAF HAF :)

P.S. když jsem procházel jednou obří knihovnou, svazky tam snad nikdo nedopočítá, přepadla mě místo radosti spíš depka - proč bych měl špinit papír, když už všechno napsali přede mnou? a líp ..a jak prťavé procento se z těch tun knih přečte?

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1001/nejkrasnejsi-knihovny-evropy

04.12.2013 17:59:13 | Aťan

líbí

Dík za případné zaštěkání, Ty mě Aťane dokážeš vždy něčím překvapit, kam na ty své bonmoty pořád chodíš...? Zeman by si vedle Tebe ani neškrt, mimochodem... :-D

Jinak na tom Tvém odkazu si smlsnu nejen já, ale především můj přítel, který doslova miluje jakékoliv knihovny a ty nádherné starodávné, na zámcích, v klášterech apod., obzvlášť. To je tedy fakt luxusní sbírka – to jsem ještě neviděl, gratuluju! :-)

A je legrační, jak některé myšlenky putují vzduchem téměř současně. Zrovna dnes jsem si četl rozhovor s Jiřím Žáčkem v prosincovém čísle Biblia a odpovím Ti jeho citací vytrženou z toho rozhovoru: „Nebylo už všecko napsáno? Ale i kdyby bylo, lidé jsou strašně zapomnětliví a některé věci je dobré jim – i sobě – připomínat.“ Tož tak ;-))

04.12.2013 18:55:43 | Amonasr

líbí

Díky za Žáčka, nevím jak se klávesou naznačuje palec nahoru :)

Knihovny všechny možné - to byla (za svobodna) moje láska největší, ..jdu prohrabat šuple, myslím že z tohoto prostředí tam najdu krátkou povídku.. :)

04.12.2013 21:41:27 | Aťan

líbí

:-) Jen hledej, to by mě zajímalo :-)

04.12.2013 23:35:38 | Amonasr

líbí

hmm.. mě taky, už jsem nenašel :( jsem bordelář

04.12.2013 23:43:52 | Aťan

líbí

Nevzdávej to ;-)

05.12.2013 15:49:15 | Amonasr

líbí

Když jsem si přečetla Tvoji výstižnou báseň,tak jsem si vzpoměla na slova
malé holky,hlavní hrdinky z filmu "Divoká stvoření jižních krajin".
....Svět se skládá z kousků,který do sebe zapadaj.Já jsem jeden malý kousek,který je součástí vesmíru,a tak je to správně...

04.12.2013 17:55:58 | jitoush

líbí

Děkuji za milé zastavení. Film sice neznám, nicméně slova jsou to nádherná. Opravdu případné, moc pěkně jsi to sem zasadila :-)

04.12.2013 18:50:34 | Amonasr

líbí

Já si sem dovolím dát úryvek z básně jednoho mladého básníka:

básník je básní


A jinak, moc fajn text :) Ta myšlenka je výborná. Básním a literatuře obecně stejně jako lidem taky tluče srdíčko, pokud ovšem autor umí ten tlukot nahodit ;-)

04.12.2013 17:54:22 | Elisa K.

líbí

Eliško, díky za tak pěkný a citlivý komentář, i to Tvé vlastní tlukoucí srdíčko se Literem vždy krásně rozezní, jakmile sem vložíš jakýkoliv svůj text nebo komentář. Ať Ti to zůstane už navždy! :-) A Tebou citovaný mladý básník to uchopil za správný konec, to se cení - u mladých básníků pak obzvlášť ;-)

04.12.2013 18:49:36 | Amonasr

líbí

tato stála za tu chvilku čekání na tramvaj...ta myšlenka je úžasná a vůbec celá básnička se mi z paměti nikdy neztratí,to vím,už teď jistě...o))

04.12.2013 14:30:32 | střelkyně1

líbí

Tak to jí závidím, protože tu bude mnohem dýl, než já. Ale v tak dobré společnosti jí to samozřejmě přeju ;-)) Díky moc Střelko, nevím, co hezčího už jsi mi mohla napsat. Ale přijímám to samozřejmě s veškerou střízlivou pokorou a skromností, jinak bych to ani neuměl :-) Ať máš krásný slunečný den i po brzkém západu slunce! :-)

04.12.2013 15:46:07 | Amonasr

líbí

Skvělá myšlenka, až ti ji trochu závidím.:):D

04.12.2013 13:26:28 | Isquieasuus

líbí

Upřímně - nejdřív mi to začalo jako obvykle košatět a pak jsem pochopil, že tudy cesta nevede, že méně je někdy více. Nerad odřezávám, ale tentokrát jsem řezal až na kost. To jsem se tedy zatetelil, protože já Ti závidím myšlenkový náboj skoro pokaždé ;-) Díky Tome :-)

04.12.2013 15:08:38 | Amonasr

líbí

Tomu rozumím, někdy je nutné řezat, někdy ponechat.. Ale v tomto případě bych se také přikláněl k první možnosti, více to umocňuje myšlenku. Navíc ty umíš velmi dobře odhadnout, kdy ponechat tu "rozkecanou" verzi a kdy zkrácenou.;) Samozřejmě nemáš za co.:)

04.12.2013 15:31:59 | Isquieasuus

líbí

Tak to už beru jako kompliment, i když příjemný. ;-) Sám si myslím, že to mám někdy rozkecané až moc, protože to řezání do hotového masa mě pak dost bolí... Ale člověk se tu poučí a snad i přiučí :-)

04.12.2013 15:37:25 | Amonasr

líbí

Tak nech maso pořádně vychladnout a uvidíš, jak ti půjde s odstupem času řezání do studeného.;) To už je vlastně pitva, co?:D Tak k tomu bych to zas nerad přirovnával.:) Já vím, že se mi to radí hezky, když sám to pořádně nedokážu.:D

04.12.2013 15:43:17 | Isquieasuus

líbí

Náhodou tahle rada zní rozumně :-) Už vím, že je dobré nechat dílko chvíli uzrát, než se zavěsí, ale nikdy to nevydržím dýl než půl dne. Možná to začnu trénovat a vychládání postupně prodlužovat. Díky, že ses kolegiálně podělil zřejmě o tajemství ze své kuchyně ;-)

04.12.2013 23:54:51 | Amonasr

líbí

To byla jen rada, jak jsem říkal, sám to nedokážu. Takže z mojí kuchyně to nebude vzhledem k tomu, jak netrpělivý člověk jsem.:D Ale že tedy není zač.;):D

05.12.2013 07:25:54 | Isquieasuus

líbí

:-D ;-)

05.12.2013 15:47:26 | Amonasr

líbí

Hezky vyjádřeno

04.12.2013 12:29:44 | Bananky v čokolade

líbí

Díky :-)

04.12.2013 14:59:17 | Amonasr

líbí

lidé jsou jako básně...

04.12.2013 07:14:25 | enigman

líbí

:-D Jak kteří – chtělo by se dodat… ;-) Ale jo, možná by z toho mohl být zajímavý fejeton :-)

04.12.2013 10:29:15 | Amonasr

líbí

klidně to zkus jsem zvědavý...

05.12.2013 00:39:49 | enigman

líbí

Uvedu Tě jako autora námětu ;-)

05.12.2013 00:41:20 | Amonasr

líbí

to beru...jako epigram...

05.12.2013 00:45:26 | enigman

líbí

;-)

05.12.2013 15:47:54 | Amonasr

líbí

..pár nádechů..pár písmenek.......a kulička se točí dál..

PS:..je bych si dovolila nesouhlasit..s tím, že všichni mají stejné šance..
..někdo je má podstatně snadnější..a jiní výrazně ohraničené...-)

04.12.2013 05:38:05 | isisleo

líbí

kdysi jsem četl jeden detektivní příběh...jmenoval se černá kulička...

05.12.2013 00:39:08 | enigman

líbí

:-) A přece se točí! ;-)

ad P.S. Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že to je k naší diskuzi s Tichou meluzínou. Ano, máš pravdu, všichni se nerodí ani životem neprocházejí se stejnými šancemi. Ale jednu šanci možná máme všichni stejnou – někam se sami v sobě posunout, udělat něco pozitivního sami se sebou, nežít marně. A s touhle vnitřní šancí možná umí lépet naložit dokonce ti, co se narodili s horšími vnějšími šancemi… ;-)

04.12.2013 10:28:09 | Amonasr

líbí

ani jsem nevěděl, že se tohle vydává...fajn.

03.12.2013 23:15:26 | Robin Marnolli

líbí

Taky bych to nevěděl, ale doplním tedy o informaci z Literárek bez nároku na honorář za reklamu - snad každý rok tuto ročenku vydává nakladatelství HOST a vybírá to vždy nějaký zavedený básník, letos byl výběrem pověřen Ivan Wernisch. Tak kdybys ho náhodou znal, už Ti to bohužel nepomůže, příští rok bude vybírat zase někdo jiný... ;-) /neber to osobně, to byl pokus o vtip, nemohl jsem se jako štír udržet/. Dík za zastavení a něco bys měl taky zavěsit, máš nějakou pauzu :-)

03.12.2013 23:36:49 | Amonasr

líbí

:D Nechci znít jako cynik, ale dobrý vtip. A pak, že ti to nejde.:D Zdravím vzdáleného bratrance. Já mám totiž taky klepeta. Akorát se skrývám pod kamínkem ve vodě. Já jsem rak. ŠMIK, ŠMIK. ;o)

03.12.2013 23:47:34 | Tichá meluzína

líbí

:-D No však já nejsem cynik a nemyslel jsem to ani nijak sarkasticky, a už vůbec ne vůči Robinovi ;-) Navíc to má obecnější platnost, mám radost, žes na to reagovala, milá vzdálená sestřenko ;-))

03.12.2013 23:52:08 | Amonasr

líbí

jo, už jsem kolem toho gůglil:-)
...Mám hodně starostí a práce a to tak nějak dusí mou fantazii...Ale ke konci roku jedu k přátelům do Ostravy, tak když ne do té doby, tam se to určitě probudí, jelikož budou prožitky...mé básně musí živit osobní prožitky, i kdyby pak třeba báseň vyzněla jinak:-)

Ještě k textu..když mi báseň prohřeje srdce, rozvíří úsměv, oblékne empatii, aj., už je pro mne hodnotou, stejně jako autor, který tu hodnotu vtiskl, a myslím, nebudu sám toho názoru, chodí se číst i neregistrovaní čtenáři...právě je nás tu 46, (někdy je i ke stovce)škoda, že ti od určité doby hodnotit nemohou.
RM.

03.12.2013 23:45:14 | Robin Marnolli

líbí

Jasně, chápu, psát se má jen z vnitřní potřeby, jinak to nestojí za nic :-) Ale někdy může pomoci i vnější impuls ;-)

S tím vnímáním zdejších básní to mám podobně a něčím mě obohacují skoro všechny, které si tu přečtu, hodně často je v nich cosi zajímavého ukryté, nad čím se člověk alespoň zadumá.

Tipování je kapitola sama pro sebe. Teď mě tak z chodu napadá, že kdyby měli tipovat i neregistrovaní, tak to jsou asi spíš jen čtenáři, než autoři, a pak by bylo zajímavé, kdyby tipovali odděleně. Už jsem to naznačil v jiném textu, že v autorskénm tipování se můžou promítat z části jiné vlivy, než v ryze čtenářském. To by pak mělo smysl a mohlo by to být zajímavé - i když i to by se dalo různě ovlivňovat třeba přes spolužáky a tak - takže je to možná blbost... ;-)

04.12.2013 00:00:43 | Amonasr

líbí

já bych spíše bral, aby mohli komentovat, tipování je věc dost zkreslená, sloužící jen pro základní přehled (líbí/nelíbí) a nemusí vyjadřovat nic o kvalitě textu... navíc někteří čtenáři jsou samo také dost sečtělí a mohou dát podnět, odraz, další náhled na dílko a tak:-), ale to už je pryč...

04.12.2013 00:10:22 | Robin Marnolli

líbí

Komentování od čtenářů neautorů bych samozřejmě bral. Nevím sice, jak to dřív fungovalo tady, ale anonymní internetové diskuze na jiných serverech už třeba dávno vůbec nečtu, protože jsou plné tak neuvěřitelné lidské hlouposti, nízkosti a špíny, že to nedává obrázek vůbec o ničem - je to jen odpadní stoka pro nízké pudy frustrovaných ubožáků. Ale co jinak brání zájemcům neautorům se tu zaregistrovat a hodnotit, když by chtěli...? Já bych je tu určitě přivítal - třeba by se jim mělo nějak zdůraznit, že mohou beze všeho hodnotit i bez publikování, že to je naopak fajn. Možná by stačilo jen malinko přeformulovat uvítací odstavečky na Literu, že to není server jen pro autory...

04.12.2013 00:40:05 | Amonasr

líbí

já jsem tu komentování od neautorů zažil a už to nikdy víc zažít nechci, tolik fekalismů nikdy před tím ani nikdy potom nebylo, anonymové bez přihlášení často byli největší "hrdinové" s obrovskejma ramenama :D ještě teď mně lítá mráz po zádech, když si na to vzpomenu :)

04.12.2013 22:51:10 | Aťan

líbí

Souhlasím s tím, že podmínka registrace by byla nutná. To vlastně můžou čtenáři neautoři dělat už teď, jenže uvítací odstavečky na Literu jsou formulovány tak, že to vyznívá jako server jen pro autory. Což může lecjakého čtenáře neautora od registrace odradit a to je myslím škoda. Každopádně to odradí zase spíš jen toho korektního, který z vrozené slušnosti respektuje i nevynutitelná pravidla. Zdá se mi, že o názory korektních čtenářů neautorů se tu zbytečně ochuzujeme, v tom jsem s Robinem zajedno. Možná by to podnítilo i věcné diskuze o tvorbě jako takové, kterých je tu stále poměrně poskrovnu, protože čtenáři neautoři by se nemuseli příliš ohlížet na vrozenou kolegiální ohleduplnost a třeba by byli otevřenější a věcně kritičtější - zpětná vazba od čtenáře nikdy nemůže škodit...

04.12.2013 23:47:44 | Amonasr

líbí

U internetového hodnocení děl širokou veřejností převáží kladné hodnocení líbivých kýčů o dlaních, rose, andělských křídlech apod., ..a lhostejnost u složitějších textů. Smiřme se s tím, že na internetu je fundovaných kritiků poměr asi 1000:1, ale málokdo ví, který je to ten jeden. Často si to myslíme sami o sobě. :D lidé jsou různé, jak jsi správně poznamenal.. :-))

05.12.2013 07:54:46 | Aťan

líbí

Zřejmě z Tebe hovoří zkušenost, respektuju to ;-)

05.12.2013 15:51:42 | Amonasr

líbí

Musím se bez "poetova mučení" :) přiznat, že momentálně je Liter uživatelsky v dobré kondici, přestože nemáme editory, jako jsou u konkurenčních literárních webů. Tímto vzdávám hold bývalému adminovi Pavlu Kotalovi. Jen mnohé z nás mrzí, že při změně systému tipování jsme byli všichni v roce 2007 vynulováni. Proto v archivu moc bodíků u nikoho do r. 2007 nenajdeš, i když tam bude hromada čtenosti i komentů.

05.12.2013 20:04:57 | Aťan

líbí

Taky se mi zdá, že se tady poslední dobou nějak vyčasilo, nerad bych to ale zakřikl ;-) Vynulování bodů v r. 2007 je jistě věc mrzutá, ale jelikož nestíhám číst ani nové věci, tak jsem se tak daleko do historie zatím nedostal... Pokud se k něčemu prokoušu, rád někde přihodím :-) Ale já měl naopak pocit, že tu dřív muselo lítat násobně víc tipů, než teď, když vidím některé neuvěřitelné počty u občas vypluvších starších věcí. To už ty novější texty asi nikdy nedoženou, takže jak by řekl Churchill - "věřím pouze těm statistikám, které jsem sám zfalšoval" :-D Čímž nezpohybňuju tipování jako takové, jen tu historickou porovnatelnost. Naštěstí v literatuře je statistika až to poslední, co nás asi vzrušuje. Zaplaťbůh za současnou kondici Literu, hlavně jí dej pánbu dlouhého trvání... :-D

06.12.2013 00:25:14 | Amonasr

líbí

Upřímně řeknu zkušenost z první ruky, viz klik na Prózu / Tipy
http://www.liter.cz/proza?sort=tipy
5 let "ve vší skromnosti" :) jsem se uhnízdil nahoře se čteností 1614, tipů 156. V roce 2007 jsem tam měl i "Dědu Bohouše" než mi sletěl na nulu. Vysvětluju si to tím, že když máš kliku hned při startu vyletět úplně nahoru, jsi těžko k přehlédnutí. Má to své výhody (postupem let občas přiletí další bodík a klik za čtenost), ale má to i své nevýhody - stane se z tebe fackovací panák, protože tam nahoře moc fouká a dost umělců se diví, proč taková kravina má neprávem tolik bodů. Bíšu to semlelo, ..já nebyl tak hodný jako on. Ke slušným a korektním negativním kritikům se chovám slušně, k dobytkům se chovám neslušně. Tak to dělám celý život i mimo Liter. Mnozí mi to sice vytýkají, ale já s tím mám zatím jen tu nejlepší zkušenost, grázlům se (podle mne) nesmí ustupovat, ale nikomu tuhle filozofii nechci vnucovat, ani vlastní otec se mnou v tomto nesouhlasil - na grázly byl podle mě trestuhodně slušný. ..a taky to odnesl.. musí se na to jinak.. (ale to už zase žvaním o politice :D

06.12.2013 08:55:40 | Aťan

líbí

V podstatě s Tebou souhlasím. Na hrubý pytel patří hrubá záplata, toho už si naši předkové dávno všimli. Já se to snažím uplatňovat sice až jako krajní možnost, když vyčerpám smírnější metody, ale jsou případy, kdy je nutné látat okamžitě. A čím jsem starší, tím víc docházím k poznání, že zlu se nesmí nikdy ustupovat - je lepší se mu postavit v zárodku, než se vymkne kontrole... ;-) No vida, kam až jsme došli :-D

06.12.2013 10:55:33 | Amonasr

líbí

došli :) ..ono je to individuální, jsou rozdílní lidé i situace, a umět se v tom v mžiku orientovat je kolikrát moc složitý. Dávám přednost variantě: víc hlav, víc rozumu (už jsem zase zabrousil do politiky, musím si s tím zajít k doktorovi :D

06.12.2013 11:05:38 | Aťan

líbí

Nepochybně, umět naslouchat druhým je taky docela kumšt a ne každý to umí. Když se s takovými lidmi potkám, vždy mi to udělá dobře a jako bonus nás to kolikrát vzájemně obohatí. Nebudu raději nikoho jmenovat, aby ses třeba nemusel červenat.

Jinak - oba jsme z poddruhu homo politicus, takže kvůli mně k doktorovi nemusíš, to je stejně asi neléčitelná "úchylka" ;-)) A komu takové "úlety" nevoní, nemusí to číst - svoboda a demokracie mají i takové výhody... ;-)

06.12.2013 11:13:24 | Amonasr

líbí

asi tak :)

06.12.2013 11:14:25 | Aťan

líbí

Hmm...to by bylo fajn:-)

04.12.2013 10:58:16 | Robin Marnolli

líbí

Třeba si tu naši diskuzi přečte i někdo, kdo s tím může něco dělat... ;-)

04.12.2013 11:03:28 | Amonasr

líbí

Chce se mi napsat, že je mi jich všech líto. Těch lidí, i básní. Ale nechci litovat sama sebe. Patřím mezi ně. Ani po mě jednou pes neštěkne. Přesto nebudu sedět v koutě a litovat se. Na to je bytí moc krátký. :o)

03.12.2013 23:12:25 | Tichá meluzína

líbí

Zpočátku se mi to taky zdálo spíš smutné, ale čím víc nad tím přemýšlím, tak tím se mi to zdá pozitivnější. Po většině z nás sice časem ani pes neštěkne, ale podstatné přece je, aby život nebyl prožit marně. A skoro každá báseň, dobrá, průměrná i ta špatná, někoho potěší nebo pomůže třeba autorovi od nějaké bolesti atd. - čili ten její, byť třeba jen kraťoučký život, nebyl marný. Takže je to vlastně básnička plná optimismu :-)

P.S. To je strašné, co(?)- rozpovídat se o vlastním textu mnohonásobně víc, než je délka samotné básničky. :-D Promiň ;-)

03.12.2013 23:27:49 | Amonasr

líbí

Nemáš se za co omlouvat. Mě to pomohlo. Ta věta, že každá báseň, ať je dobrá či špatná, někomu pomůže. Ať už čtenáři či autorovi. V té větě jsem zahlédla skutečnou podobu té básně. Protože je to pravda. Žádná báseň není marná a žádný člověk nepřišel na svět zbytečně. Je na nás, jakou cestu si zvolíme. Šance máme všichni stejné. Díky :o)

03.12.2013 23:39:52 | Tichá meluzína

líbí

Teď je to dokonalé souznění, vrním blahem :-) Ale stejně je zvláštní, že jsem na ten výklad taky přišel teprve po napsání, nepsal jsem to cíleně s tím podtextem. Jak ty potvůrky básničky žijou opravdu vlastním životem a dělaj si co chtěj, mršky nezdárné - fakt jsou jako lidi... ;-))

03.12.2013 23:45:02 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel