Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 213 záznamů. Zobrazuji 121-135.

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

......To nad tím psala moje maličkost,nějak jsem "zmizela",asi je
to moc dlouhé..../smích/....Ji.

03.01.2018 22:11:24 | jitoushreagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Ač nemám ve zvyku se tady na Literu pouštět do těchto diskusí,tak
tentokrát mi to nedalo.Rozumím Ti,o co Ti jde, a je mi jasné,že ve všem,
pokud je člověk dobře veden,se může člověk posunout,rozvinout ,má li tzv.tah
na branku a velkou dávku vůle spojenou s chtěním.
Jen bych chtěla poznamenat ,a ber to jako můj čistě subjektivní názor,že
schopnost dobře psát tak,aby to zaujalo a něco to se čtenářem udělalo
má každý dobrý autor v sobě.Podle mého se to nedá naučit a kritika jako taková to
nějak nevylepší.Ano,lze upozornit na stylistické prohřešky,gramatické
chyby nebo na to,ža text drhne...atd.Ale pokud "TO"tam není,tak
ani "tisíc"rad nějak zásadně nepomůže,snad jen v drobnostech/"technické záležitosti"/.Každý Ti může říci svůj dojem na první dobrou,pokud čte a
nemusí být "kritik".
Důležitý je cit pro jazyk a velká míra imaginace,schopnost mít nápady,
umět je vyjádřit,bohatá slovní zásoba a mohla bych toho vyjmenovat
ještě víc.I Ty nejobyčejnější záležitosti někdo umí velmi neobyčejně
a naprosto originálně vyjádřit,to je DAR a také velká míra pracovitosti a možná tzv.vypsanosti a přemýšlení na vlastním textem.
Ale ta schopnost se nezaměnitelně vyjadřovat prostě buď je nebo není.
Mohu se dle pravidel naučit psát obchodní dopis,ale nemohu se naučit
psát bez toho,abych našel originalitu sama sebe,je to poznávací
znamení.A to si musí každý,kdo po tom touží,najít sám.
Pokud chceš lépe zvládat "techniku"psaní,pak je nejlepší si najít
nějaký kurs tvůrčího psaní,tam Ti mohou v tomto pomoci,navést Tě.
A ještě k té kritice,nejsem žádný odborník,pouze mám pocit,že nějaký
ten cit pro jazyk mám,takže jsem párkrát dělala něco jako korekturu,kdy
jsem si pročetla dílo,navrhla úpravu věcí,které se mi dle mého nezdály
a řekla názor...ale pozor,nikdy bych to neudělala v případě,kdybych
dotyčného neznala a neměla i pozitivní vztah k textu jako takovému,protože dle mého to bez toho nejde,je to něco
velmi subtilního a je to otázka dialogu a důvěry.
Přijít,rozrazit dveře a říci,to je špatně,tam to skřípe,to je k ničemu,
to nikam nevede.Navíc,pokud někdo zajde do vulgarit,tak je to úplně o ničem.
Základem je vzájemný respekt,pak z toho může něco vzejít.
Kritika podložená dialogem,to opravdu vyžaduje více času a dle mě,
i nějaký vztah autora a kritika/nemyslím teď profi kritiky,kteří píší
do novin,i když mnozí určitě kritizované autory znají osobně/.
Takže hledej sám v sobě,čti,piš,ptej se,diskutuj,pěstuj sebereflexi,jdi
do soutěží
ale neočekávej tady,na amatérském Literu,že Ti někdo nastaví profi
kritické zrcadlo,jak Ty si představuješ.Jak říká Odnikud,tady se lidé
ve velké většině přišli uvolnit a nemyslím si,že by zdejší pochvaly
byly totálně přeslazené,to by"smrdělo"falší a přetvářkou.
Prostě si lidé chtějí udělat radost a myslím si,že komentují opravdu jen to,co
je osloví.Chceš li "tvrdší" prostředí,jdi jinam nebo se konfrontuj
v soutěžích.Toť vše,je to jen můj úhel pohledu a nikomu ho nevnucuji.
Ji./úsměv/

03.01.2018 22:09:29 | nepřihlášený komentátorreagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

souhlasím že vulgární kritika není zrovna to pravé.Jak říkám té opravdu dobré tu je moc málo.Horatio byl pro liter něco jako osina v zadku ale alter tu mělo a má dost lidí:-) on asi byl trochu máklej ale psát uměl.Rozhodně v té době musel literu z druhé strany zvednout sledovanost;-) návštěvnost je pro liter.server důležitá.Ale tím nechci zas obhajovat vulgaritu.Občas však měl trefný názory.V současné podobě literu jsou tu dobří kritici jako kudrnatá nebo hanele od těch ráda dnes už kritiku přijmu.A ano liter je pro zábavu ale opět tvrdím a stojím si za tím že kritika k literu patří.Jednou jsme se rozhodli jít veřejně s kůží na trh tak musíme počítat i s odvrácenou stranou slunce.A ano pamatuji si tě jako správce ..no byla to tehdy divoká ale okouzlující všehochuť literu i koření je třeba:-) jo já už jsem tu skoro taky pravěk;-)

03.01.2018 21:19:58 | reagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Horatio psal hodně dobře, to klidně potvrdím; my dva jsme byli jaksi v klinči editor - autor kvůli tomu, že vytvářel alternicky a urážel ostatní autory - obávám se, že do kritik to mělo daleko.

Bohužel - to bychom mohli jako platnou formu literární kritiky přijmout následující, cituji: "primeros dias, hovada. Tak jo, kreténi, plácejte se tu po zádech. (jméno autora) polib mi prdel." Autorem této brilantní literární kritiky sice nebyl Horatio, ale i tak to má "šťávu".

A tak bych mohl pokračovat ještě dlouho, protože jsi mě přiměla otevřít můj archiv s nicky blokovanými mnou kdysi na Literu... je to pozoruhodné čtení :-)

03.01.2018 20:54:51 | reagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Rozumím tomu, co tu píšeš o kritice. Ale tenhle server nemá nikde vyloženě napsané, že by to tu bylo o tom, že když sem vložíte dílo, dostanete profesionální kritiku. Má v popisu doslova: "bavte se psaním, vkládáním a komentováním nových básní, povídek, a ostatních děl." Myslím, že spousta lidí si sem chodí odpočinout od svého reálného života. Píšou si prostě jen tak pro radost a mají radost, když si tu můžou trochu pokecat a oprostit se od každodenních starostí. A třeba ani o žádnou kritiku zájem nemají. Třeba jí mají dost v jiné oblasti. Myslím, že tu klidně vedle sebe můžou koexistovat lidé, kteří o kritiku stojí a chtějí ji zároveň i dávat. A lidé, kteří si přišli prostě jen tak amatérsky zablbnout. A není potřeba jednu či druhou skupinu jakkoli shazovat.

03.01.2018 20:19:35 | odnikudreagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

"nefunfuje" - Zdeňo, ty jsi packal :-)

03.01.2018 19:44:05 | reagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

ježíš já jsem blbej, máš úplnou pravdu... tak já to s tvým dovolením zkopnu, a pošlu mu to přes sebe, pokud teda souhlasíš...

03.01.2018 19:38:43 | reagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

no konečně kritika :-D já vím ale furt se učím to je na dlouho;-)

03.01.2018 19:36:00 | reagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

No Jezero :-) kritika k psaní patří stejně jako i pozitivní komenty.Takže i jezer a jinejch vod je na literu třeba. Ale dobré a konstruktivní kritiky je tu sakra málo.Ale jsou tu lidé kteří ji sem tam dají není jich tady moc ale jsou tu a umí ji dát ale ego autorů to těžko stráví.Škoda že se z literu stává dobrákov a jen skoro pořád ti samí lidé v žebříku oblíbenosti:-) Musím s odstupem času říct že i mě kdysi kritika vytáčela ale jen proto že jsem byla tak zaslepená svou tvorbou:-D no to ego bohaje sviňa někdy.Teď je mi kritika milejší už jen proto že mě nakopne nasere ale když je opravdu přínosná nejde ji ignorovat ,je posun.Třeba takovej Nikotin tady kdysi byl lavina kritik a i by ji uměl dát kdyby chtěl dobrou jen to ale stačilo liter kosmicky nakopnout Pak Horacio hm , drsnej a celjem tady šlápl na kuří oko lidem .Psát uměl byl to takovej osamělej vlk co ho srala atmosféra vlesdoprdelkovství.Takže za mě kritika k psaní patří.Bez ní je psaní jak ryba bez vody.A to jezero ví že bez vody to nejde;-)no tak a teď už budu totálka zlá xo :-D

03.01.2018 19:28:47 | reagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Jezírko, musíš to napsat pod Kudlanku, jinak se to nedoví... i když ono je to vlastně jedno, po mě holky taky moc nejedou :-)

a teď přemýšlím, jak jsi na tom s protějškem ty, snad ten svůj kritický přístup netaháš i do vztahů: "No, ten guláš je spíš jen taková hnědá majda, málo cibule, maso na velký kousky, je to nějaký sražený... já tě lásko miluju, to snad víš, a kritizuju tě jen pro tvé dobro, aby to bylo příště lepší..." myslím, že jsi singl, že jo? :-)

jen tě zlobím, jistá míra kritiky (myslím dobré kritiky díla, ne autora... ach, jenže my jsme tak vztahovační... tvorba je jako naše dítě, nejhezčí a nejchytřejší ze všech, třeba v porovnání s těma sousedovic harantama... :-D) je určitě fajn... ovšem (stejně jako třeba lásku druhého) si ji nemůžeš vykřičet a vynutit, a to ani na literárním webu, tak to nefunfuje...

03.01.2018 19:25:26 | reagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Pokud jsi nabyl dojmu, že jde jen o haldu výmluv, nemám v úmyslu ti to nijak vyvracet :-)

03.01.2018 19:06:45 | reagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Tip dávám za to, že se snažíš povzbudit kritiku na Literu pozitivním příkladem. Nikdy určitě neškodí se nad tím zamyslet, čas od času se tu objevují hlasy volající po větší kritičnosti komentátorů, nejsi určitě jediný - momentálně jsi jen nejhlasitější. Každé očekávání, které autor směrem k Literu má, je určitě legitimní a má právo na existenci i na diskusi, které ses tu ostatně v míře bohaté a zamyšleníhodné dočkal. Třeba Tě někdo i vyslyší a začne Ti dobře míněné rozbory a rady k Tvým textům pravidelně psát - přál bych Ti to, i když možná sis některé z těch, co rádi kritizují druhé, už proti sobě trochu netakticky popudil... ;-)

Jinak se ale plně ztotožňuji s tím, co tu napsali hledač i paulmathiolle - pod všechno bych se klidně připodepsal taky... :-)

03.01.2018 15:57:00 | Amonasrreagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Dneska se kritika nenosí.(Všechno je přece originální neboli dokonalé!) A musel by se navíc najít kritik tak dobrý, že ví o čem mluví. A pak je otázka, jestli by se našel někdo, kdo by ho dobrovolně poslouchal. :-))

03.01.2018 12:52:06 | Lighterreagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Zdenku,
excelentně vystiženo. M.K.K.

03.01.2018 12:16:51 | kudlankaWreagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Neznám povídku, neznám onoho hocha, takže jeho kritiku nemohu tak docela soudit. Nejsem rozhodně kritik, ale dovolil bych si napsat pár slov:

1) pokud chceš kritiku, musí si dílo přečíst někdo, koho to dílo natolik zaujme, že si ho opravdu poctivě přečte (nebo je to na vyslovenou žádost vznesenou ke konkrétní osobě). V opačném případě se maximálně dočkáš více či méně stručného komentáře, v horším případě ti to dílo někdo jen tipne. Statistiky (např. kolikrát bylo dílo přečteno) jsou zavádějící, to víme oba - stačí dílo "rozkliknout" a je to +1 přečtení navíc, i když máš za sebou leda tak nadpis a anotaci.

2) Řada lidí - podle mého názoru - komentuje stručně, případně jen tipuje z toho důvodu, že se nechtějí dostat do nějakých slovních přestřelek; nemám tím ani tak na mysli samotného autora, jako spíš reakci dalších lidí, jimž komentář (nebo kritika, tady je to asi jedno) nebyl určen. Pokaždé, když jsem byl požádán o kritiku, přišla mi žádost soukromou poštou a kritiku jsem také soukromou poštou odeslal. Dnes bych tady na něco takového nereagoval vůbec, protože razím zásadu, že odeslaná i přijatá pošta jsou soukromou záležitostí - dál to nebudu rozvádět. Výjimku dělám u lidí, které osobně znám.

3) Napsat delší komentář netrvá pár minut, napsat kritiku trvá ještě déle. V podstatě jde o dílo. Mě kupříkladu pár autorů o sepsání kririky požádalo a otevřeně říkám, že to pokaždé - alespoň pro mě osobně - byla práce na minimálně několik hodin; jak jsem psal, kritikou se nezabývám. Proto ta doba - možná je to tím, že nechci někam odeslat paskvil, možná je to tím, že jsem oligofrenní jedinec. To ale nebudu soudit já sám. Podotýkám, že třeba v případě poezie bych žádost o kritiku jednoznačně odmítl, stejně jako jednolitý text a la SMS.

4) Takový úsměvný bod (nejde sice o kritiku jako takovou) - před časem jsem byl požádán o korekci pravopisu v jednom dílku. No, stalo se, autorovi jsem odeslal - a dostalo se mi od něj rozhořčené reakce, že jsem korekcí pravopisu zasáhl do jeho autorských práv. Strašlivě se divil mému odmítnutí jeho další žádosti o totéž u jiného díla.

03.01.2018 10:41:12 | reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel