Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.
Václav Havel - proč pro něho netruchlím? Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Ostatní
vzhledem k tomu, že si moc z komunistického temna nepatuješ to neplatí zcela; ale opět by mě zajímalo, v čem je podl tebe úvaha demagogická.
Plíst se můžeme všichni, otázka je kdo a v čem.
I když z určité tradice souhlasím s tím, že když např. nesahám ani po kotníky, neměl bych se plést... jenže pak zase můžu vyrábět modly.
Čistě hypoteticky byste mi mohli za komunismu říct, ať nekritizuju Gottwalda, protože mu nesahám po kotníky...
Na druhou stranu netoužím po nějakém flamewaru; příspěvků je tu i tak dost. :)
Václav Havel - proč pro něho netruchlím? Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Ostatní
Lépe než aravara bych to nenapsal, mohl bych se pod to podepsat.
08.04.2015 17:00:11 | Miro Sparkusreagovat
Václav Havel - proč pro něho netruchlím? Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Ostatní
Nic jiného než ST dát nemůžu.
Jarda, rodák ze Slušovic, které jsou nyní tam, kde jsou, právě i díky tomu ožralému šmejdovi.
08.04.2015 10:31:49 | reagovat
Václav Havel - proč pro něho netruchlím? Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Ostatní
Já bych to zbytečně nerozepisoval být tebou, prostě Havel byl Svobodný zednář v tom "záporném" smyslu.Jen pomlouvej toho, komu je to už úplně jedno, že. Kryla nemohu vystát už jen z toho důvodu že ze sebe dělal zosobněnou pravdu. Kdyby u nás v republice žil LaVey, hlasoval bych pro něj na post prezidenta! Nebo jako ministr spravedlnosti by byl naprosto ideální. Jinak politika mě absolutně nezajímá, přišla Epocha, kdy se poprávu stává přežitkem a přichází na scénu vláda Pravé Vůle člověka.
07.04.2015 02:32:38 | Adonai 2030reagovat
Václav Havel - proč pro něho netruchlím? Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Ostatní
tato úvaha se vynořila víceméně náhodně díky úpravám systému...
Přesto by podle mě stálo za to uvést důvody, v čem je demagogická.
Každé politické téma má v sobě prostor pro spory...
Václav Havel - proč pro něho netruchlím? Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Ostatní
Že revoluce v r. 1989 nebyla žádná revoluce a že nebyl Havel stoprocentní není žádné tajemství. Byl to snílek, který ani netušil, že dává nesplnitelné sliby. Kdydybys znal souvislosti více do hloubky, nenapsal bys takovouto zhovadile demagogickou úvahu, která se tváří jako pravdivá, zatím co upravuje a překrucuje některé věci s nimiž se takto pracovat dá... Pravděpodobně jsi neprožil, to co já - celé období komunistického temna, protože bys leccos chápal jinak. Truchlit nemusíš, neboťnevíš proč, ale nekopej do mrtvého, který už se nemůže bránit a jemuž nesaháš přes jeho malou postavu ani ke kotníkům.
Po napsání kritiky jsem se podíval s kým mám čest. Mám starší vnuky, než jsi ty a proto asi tvůj elaborát je stejně pitomý, jako kdybych já kritizoval Masaryka, že nenosil kravatu, ale motýlky... Tohle téma není na nějaký pamflet, to je téma pro vědeckého pracovníka na celý život.
Kolaps euroamerické civilizace Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické
V mnohem Ti davam za pravdu. Globalizace, snaha o uniformitu musi selhat. Historie se bude opakovat a nic netrva vecne. Solidni uvaha. Uncle Marty
Kolaps euroamerické civilizace Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické
...nic netrvá stále...jednou skončí každá "věčná říše"...i ta naše...základní poučení historie...a kdy to bude je ve hvězdách a to je dobře :-) a máš pravdu multikulturalismus nefunguje; ne spojování ale rozdělování je způsob vývoje a globalizace je dekadence...ale dobrý článek mám historii rád
SSM Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické
http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-mocna-sila-probuzena-pohadkou-o-karlovi-fhc-/p_spolecnost.aspx?c=A130131_195403_p_spolecnost_wag
Technologická revoluce roku 2014 Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Sci-fi
Súhlasim
01.01.2014 20:45:23 | WhiteRaynereagovat
Technologická revoluce roku 2014 Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Sci-fi
Zní to opravdu fantasticky, nemám ale důvod Ti nevěřit. O tom, že vědecko-technický pokrok umožňuje neuvěřitelný růst produktivity práce a možnost stále lepšího uspokojování potřeb všech lidí na planetě, není třeba pochybovat. Otázkou spíš je, jakým způsobem se výsledky dostanou skutečně ke všem lidem. V zájmu globálních finančních korporací není bohužel spravedlivé rozdělování výsledků tohoto pokroku pro všechny, ale naopak tendence bohatnutí superbohatých a chudnutí všech ostatních, dokonce celých států, včetně odbourávání sociálních vymožeností širokých vrstev i v tzv. vyspělých ekonomikách je nejméně od konce bipolárního světa zcela zřejmá. To bohužel nevyřeší technologický pokrok sám o sobě, ale jen změna ve způsobu rozdělování tak, aby pokrok sloužil skutečně všem, ne jen hrstce vyvolených. V tomto ohledu nás čekají neméně přelomové věci v sociální struktuře společnosti a následně i v politických procesech - nezbytnost návratu ke skutečné demokracii ve zcela nové kvalitě pro všechny formou přímé demokracie a z toho plynoucí nezbytnost odstranění škodlivé partykracie pod taktovkou globálních finančních korporací je už také leckomu zřejmá. Nikdo zatím pouze netuší, jak k tomu dojde - 1% vyvolených se nebude chtít pochopitelně svých výsad vzdát dobrovolně. I když nevylučuji ani formu víceméně samovolného zhroucení, jako se to stalo např. s tzv. "světovým komunismem", a to formou totálního zhroucení světové ekonomiky, což už nyní nevypadá jako vyslovená utopie. Pak může dojít k rychlému vytvoření nového modelu společenských vztahů na zcela kvalitativně novém, moderním a humanistickém základě...
Všeobecný základní příjem Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické
Naše masmédia proti VZP brojí, zatím jsem dostával jen negativní informace, kde se zdůrazňovavala "lenost" a "prochlastání/prožrání", následně totální ekonomický úpadek pro všechny.
Dík za pohled i z druhé strany - ST
P.S. moje milované Švýcarsko opět na špici, jak jinak :-)
Všeobecný základní příjem Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické
Vypadá to sice bláznivě, ale je to vize, která reflektuje paradox současného prudkého vzestupu produktivity práce, kterému ale neodpovídá stále asymetričtější způsob rozdělování, kdy většina vyrobeného bohatství mizí v kapsách malého procenta vyvolených, zatímco zbytek společnosti nesmyslně chudne, krachují celé státy a jsou odbourávány sociální vymoženosti, které se zdály být ještě nedávno již nezvratitelnou samozřejmostí. Vyřešil by se tím i problém nezaměstnanosti, která za součaného systému může už jen trvale růst a prohlubovat společenské deformace až za únosnou mez.
Není podle mne otázkou, zda bude VZP zaveden (či nějaká jeho obdoba), ale kdy a za jakých podmínek se to stane. Zda se privilegovaná menšina vzdá dobrovolně aspoň části svých nesmyslných a ničím rozumně nezdůvodnitelných zisků ve prospěch celé společnosti nebo bude k tomu donucena, ať už demokratickou či jinou cestou. To není návod, ale tam, kde jsou zablokované přirozené demokratické mechanismy, což je momentální stav finančními skupinami či rovnou mafiemi ovládané partykracie v zemích s absencí občanské společnosti a prvků přímé demokracie, jako např. u nás, se frustrované většiny v příhodných podmínkách vždy rád někdo ochotně ujme...
Sýrie a spol. Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické
Opravdu doporučuji - je to jeden z mála "českých" ekonomů, který má skutečnou vizi a vidí pod povrch jevů. Navíc jeho "americký" nadhled mu umožňuje vidět věci opravdu v podstatných globálních souvislostech, ne jen ze zorného úhlu našeho zasmrádlého dvorečku, který přeci jen není úplně přesným obrazem toho, co hýbe světem. A chce-li člověk současným procesům porozumět, bez globálních souvislostí to už nejde. Ne, že bych se tomu systematicky věnoval, ale když na něco od něj narazím, tak to je vždy studnice zajímavých úhlů pohledu a souvislostí.
Sýrie a spol. Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické
Zelenýho jsem neznal... a z toho co vidím, tak se dá číst :)