Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.
Jak mě pozvali cikáni na oběd Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Povídky » Ze života
..jsem moc rád Honzo, žes to napsal...hezké vzpomínky na cikány už málokdo zveřejní...
ČÁGO
degeš j-Frr
Jak mě pozvali cikáni na oběd Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Povídky » Ze života
Kamarádil jsem se taky s jedním a jeho rodinou. Byl už starší a jmenoval se Josef a byla s ním neskutečná sranda. Uměl si dělat legraci sám ze sebe a z toho, že je prostě Cikán. Jednou přišel a zeptal se mě, jestli vím, proč Cikáni nesmí jezdit Závod míru. Trochu vyjeveně jsem na něj pohlédl a on ze sebe hned vypálil: „No protože vy bílí byste si poznali svoje kola.“ Tím mě dostal. Sbíral tyhle vtipy o Cikánech a rád je vyprávěl a strašně se jim smál.
Po revoluci jsem mu jednou řekl: „Buď zdráv Rome“, a on hned, „Nazdar bílej. Nenadávej mi. Já jsem Cikán! Jako Cikán jsem se narodil a jako Cikán i umřu. Jsem Cikán a jsem na to hrdej.“
Patřil ke třem původním rodinám u nás ve městě a ani s jednou nebyly potíže.
Taky měl přísnou manželku, která ho držela zkrátka. Proto ke mně vždycky v hospodě přišel ke konci měsíce a půjčoval si ode mě stovku. Po výplatě mi ji pokaždé vrátil. Takhle to šlo asi tři roky. :-)) Dej mu pánbůh svatý nebe.
Jak mě pozvali cikáni na oběd Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Povídky » Ze života
já používám cigáni, vždycky se to u nás tak psalo a říkalo, a žádnému to nevadí... jako kluk jsem byl u přessousedů Perských na cigánské svatbě, dodneška vzpomínám, vdávali 2 dcery najednou v obrovském vojenském stanu na dvoře, tři dny jsem tam skoro bydlel :-)
08.05.2018 07:43:28 | reagovat
Za dobrotu na žebrotu Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Ze života
Cikáni byli exkomunikováni v Evropě už od středověku, výrazná data jsou od 16.století.
K odebrání kol kočujících cikánů došlo po uvedení tohoto zákona: Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. zákon č.117/1927, k vládnímu návrhu zákona (tisk 1135) o potulných cikánech a podobných tulácích.
Komunisti /tak se nazývali, nevím co to přesně vyjadřuje/, vydali zákon v roce 1958 o začlenění.
Zažil jsem na stavbách při konání autorského dozoru všelicos. Když byl přede mnou člověk starší než já, pozdravil jsem první. Jedno, zdali to byl kopáč, řemeslník, ouřada. Většina dobrých a schopných. Pár netáhel bylo vyhozeno a už nikde si v našem rankingu neškrtli.
Pokud autor mířil na současnou migrační vlnu, je to závažná věc. Matně si pamatuji, dle ročenky UNICEF / OSN, že jen v Africe umíralo ročně 12 mil. dětí do 15let (cca před 20lety). Kdo si myslí, že je to nepravda, může dohledat.
05.05.2018 14:03:31 | reagovat
Za dobrotu na žebrotu Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Ze života
Jevevzduchuněco:
"Dnes se toto uplatňuje všude ve světě, nejvíce v USA(černošská geta), jelikož místo cikánů tam mají problémy s černochama. "
Nejsem expert na menšiny v Americe... Ale zhruba řečeno, segregaci v jižních státech chtěli odstraňovat v 60. letech, protože segregace je zkrátka proti lidskejm právům. (ale co to ty lidský práva jsou, žejo...)
Byli lidi tuším jako Martin Luther King... Ti něco říkali.
Tvoje řešení aspoň tak mu rozumím, stojí na několika předpokladech:
1) tvoje "olej a voda": jisté kultury se nesnášejí. To, které to jsou většinou určuješ ty, ale to nebudeme řešit. Je to zkrátka předpoklad.
2) řešení, aby nedošlo ke konfrontaci je pak izolace (to vlastně asi nebude předpoklad, spíš důsledek předpokladu jedna). Což zní vpodstatě rozumně, ale opět musíš stoprocentně věřit tezi "olej a voda". Pokud olej a voda neplatí nebo platí jen někdy, proč segregovat?
K segregaci:
Ač s tím nesouhlasím, neumím to ani vyvrátit, nicméně si myslím, že tohle jde aplikovat např. na Černochy v Africe, těžko to aplikuješ na obyvatelstvo v jedné zemi, to naopak povede k prohloubení problému, který ve společnosti je. Bude z toho větší rasismus, větší nezaměstnanost, víc vyloučených komunit, víc nezaměstnanosti. Tj. myslím si, že řešení segregace je špatné i v případě platnosti teze "olej a voda". Ale připouštím, že moje teze není zcela logicky čistá. Píšu to spíš narychlo.
Co bys v případě segregace musel vybudovat je národní stát té dané menšiny. Aby byla skutečně plnoprávná, ne to že je někam uklidíš, aby "nevadili".
Za dobrotu na žebrotu Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Ze života
Mě taky naštval... s jevevzduchu má jednu výhodu, dá se s ním aspoň trochu mluvit. Někteří jiní si to napíšou a tím to hasne. :-)
tohle by tě možná mohlo bavit... btw. je to součástí širší diskuze na blistech o tom, co by se v ČR mělo:
https://blisty.cz/art/90841-lidi-nejsou-racionalni-bytosti-jednaji-na-zaklade-emoci.html
Byl tam i jeden takovej rasistickej:
https://blisty.cz/art/90803-zrusme-neziskovky-omezme-vliv-lidi-se-zahranicni-zkusenosti-a-zavedme-prisnou-ostrahu-hranic.html
Ale nechci to zcela rozebírat, bych se v tom moc utopil.
Za dobrotu na žebrotu Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Ze života
Tento příspěvek mě naštval hned na několika rovinách. Jsem Rom, vysokoškolák, s technicko/matematickým vzděláním a mohu autora ujistit, že moje geny jsou sakra v pořádku!
Obsah příspěvku jako takový by možná jako rasistický vnímán být nemusel, ale anotace rozhodně ano. Ale to je za mě úplně ok. Mě nevadí, že jsou někteří lidé rasističtí. Daleko víc mě ubíjí absence logiky.
A přesně logiku tento příspěvek nemá. Žádnou. Autor totiž nepochopil rozdíl mezi korelací a příčinou. Je to totiž opačně. Ti lidé jsou na tom mizerně a chovají se mizerně, protože žijí v ghetu. Ne naopak.
Jak se mají přistěhovalci naučit zvyklostem země, do které se přistěhovali, když budou žít jen mezi svými? Proč je sestěhovávání "lidské" ba dokonce "nejlidštější"? Autor by nás možná mohl obohatit svými myšlenkami, kdyby přidal vysvětlení ke svým tvrzením a ne jen deklaroval tvrzení.
Vím, že můj komentář je poněkud prudký, ale tento příspěvek si nic jiného než prudkost a jasný nesouhlas nezaslouží. Na druhou stranu nabízím diskusi. Jsem ochotný změnit svůj názor. Jsem ochotný autorovi příspěvku dát ve všem za pravdu. Když své postoje vysvětlí a přesvědčí mě.
Nicota neexistuje Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Bůh, víra
Je svým způsobem spravedlivé, že nikdo neví, co bude, až tu nebude - všichni jen v cosi věří. Jedni v existenci duše a druzí v její neexistenci. Mně se zdá hezčí a smysluplnější ta první, proto volím ji. Ovšem zároveň přeju svobodu volby každému, ať si věří nebo nevěří v cokoliv, v co věřit nebo nevěřit chce. A diskuzi na podobná témata vnímám jako zajímavou inspiraci, co vše se může lidem honit hlavou, pokud jde ovšem skutečně o diskuzi, kdy účastníci rozhovoru jsou schopni nejen vysílat, ale i přijímat. K žádnému definitivnímu společnému závěru ale taková diskuze stejně z podstaty věci vést nemůže. Každopádně je ale lepší diskutovat, než se kvůli víře mlátit pěstmi nebo dokonce vraždit... :-)
Víra Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Ostatní » Bůh, víra
Lidé věří v cokoliv, protože nemůžou věřit lidem. Včetně jich samých. Tam je zakopaný pes. :-)
Maminka. Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Ostatní » Ze života
Hezké vyznáníčko. Maminka je prostě maminka, i když nás občas pěkně prudila. ;-) Ale od toho mámy taky jsou.
Maminka. Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Ostatní » Ze života
Moc hezké. ST
DOŠEL JSEM K ZÁVĚRU. Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Ostatní » Bůh, víra
Ano - svoboda rozhodování...nebýt nepřehlédnutelných okolností, které nás zavedou naprosto jinam, než bychom očekávali....*ST*
DOŠEL JSEM K ZÁVĚRU. Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Ostatní » Bůh, víra
Všichni jsme herci, to máš pravdu. Ale jako ve filmu nelze příběh pozměnit, zkus se někdy sám na sebe podívat z dálky a uvidíš, jak Ti to bude připadat všechno vtipně jednoduché.
13.03.2018 20:12:20 | Šípková Růženkareagovat
DOŠEL JSEM K ZÁVĚRU. Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Ostatní » Bůh, víra
někdy si připadám
taky jako herec
který zaspal
svoje vlastní představení...
Ještě to na světě nestojí všechno za hov.. Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Ostatní » Ze života
Moc krásné
28.02.2018 15:52:15 | Básník Karelreagovat