Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 29 záznamů. Zobrazuji 16-29.

Víra nebo pohádka, vyber si. Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Bůh, víra

A ještě jedna věc k zázrakům. Podívej se všude kolem sebe, na celý vesmír nebo na své tělo. Není to samo o sobě zázrak? Tak nějak jsem si zvykli všechno studovat vědecky, všechno vypátrat, vysvětlit. Ale co je to třeba láska? Jaká je její vědecká definice? Kde končí vesmír a končí vůbec někde? Co je to duše? Protože většina filozofů a moudrých lidí tvrdí, že každý má duši a sídlí v našem srdci. Ukažte mi ji někdo...

Zázrak je vysvětlitelný jednoduše. Pokud existuje Bůh, který stvořil celý svět i s jeho zákony, pak jakákoli malá změna proti těmto zákonům je pro něj naprosto snadná (pro nás jde však o zázrak). Já se např. nevyznám v letadlech, je to pro mě španělská vesnice. Neuměl bych sestavit ani kolo. Ale přesto existují lidé, kteří letadlo sestaví a je to všechno pro ně logické a možná i snadné. Možná že to, co připadá mně složité a neuvěřitelné, je pro Boha velmi snadné.

O zázracích nepochybuji, neboť jsem jich sám zažil mnoho a znám i lidi, u nichž došlo např. k uzdravení lékařsky naprosto nevysvětlitelnému. Nevidím se tomu, neboť v poslední kapitole evangelií Ježíš říká: Kdo uvěří v mé Jméno, toho budou provázet tato znamení - a vyjmenovává tam, jak budeme schopni uzdravovat nemocné a vyhánět zlé duchy.

No nic - doporučuji si evangelia přečíst. Není to z mé strany proselytismus (násilné vnucování víry), nýbrž nabídka na obohacení života. Když se člověk setká s něčím dobrým, má chuť o tom mluvit a nabízet to druhým. To je asi i můj případ :-) Každopádně si myslím, že tím nelze nic ztratit, jen získat.

18.11.2017 17:13:38 | Aldareagovat

Víra nebo pohádka, vyber si. Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Bůh, víra

Někdy v té době jsem potkal svou manželku, která byla křesťanka. Začal jsem jí pokládat různé otázky a ejhle - ona většinou znala odpověď, která mi připadala správná. Dokonce mnohdy logická.

Zašel jsem párkrát do kostela, ale nijak extra mne to nenadchlo. Říkal jsem si, že křesťanství je asi fajn, ale nic moc pro mě. Pak jsem ovšem vzal do ruky evangelia - a vše se změnilo.

Když čteš evangelia pomalu, pár stránek denně, začne na tebe působit Ježíšova osobnost. Jeho slova se ti zařezávají pod kůži jako meč. Jsou to zvláštní slova - jen namátkou: miluji bližního svého jako sám sebe. Anebo známý příběh, když před něj přivedli prostitutku a řekli, že zákon přikazuje, aby byla kamenována. Co říkáš ty? A Ježíš odpověděl: Kdo jsi bez viny, hoď kamenem jako první.

Anebo např. "Slyšeli jste, že bylo řečeno - Nezabiješ. Já vám však říkám, že už ten, kdo se hněvá na svého bratra, tak hřeší.

A tak dále. V těch evangeliích je zaznamenáno, že lidé, kteří Ježíše slyšeli, v něj uvěřili a říkali - mluví jako nikdy nikdo nemluvil. To je zvláštní, že? Mluví jako nikdo nikdy nemluvil. A pak je tam dodatek - uvěřili v něj, protože v jeho slově byla Moc.

Každopádně evangelium mne dostalo natolik, že jsem jen začal aplikovat na sobě, tj. miluj druhého jako sebe, buď milosrdný, dodržuj Boží přikázání, nelži, nepodváděj, pomáhej druhým atd. - a něco se stalo. Najednou jsem pak přišel do kostela, koukl jsem na kříž a věděl jsem, že to všechno je pravda. Neumím to vysvětlit. Nebyla to nějaká sugesce. Prostě se to najednou stalo. V samotné Bibli se uvádí, že víra je Boží dar. A tak nějak se to stalo u mne.

18.11.2017 17:06:01 | Aldareagovat

Víra nebo pohádka, vyber si. Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Bůh, víra

Ewone, líbí se mi na tobě jedna věc. Že se nad věcmi zamýšlíš :-) To je opravdu cenná vlastnost, vůbec ne ledajaká. Navíc tvé otázky jdou často k jádru věci. Když tak tvé úvahy, otázky a závěry čtu, lehce se u toho usmívám, neboť se domnívám, že takových lidí není mnoho.

Ale konec chválení :-) Otázek je mnoho, a kdybychom měli na všechny odpovědět (a vzít v potaz, že u mnohých se zasekneme na pěkně dlouho), tak si tady budeme psát ještě v příštím století.

Použiji jako odpověď můj vlastní život. Do 20 let jsem byl naprostý ateista a veškeré duchovno mne nechávalo naprosto chladným. Nicméně někdy po dvacítce jsem začal mít pocit, že jako...tohle je všechno?!? Život je jen přijímání potravy, vylučování, pozorování, sexování? A nic víc?

Začal jsem hledat. Sympatický mi byl buddhismus, ale po pár měsících jsem zjistil jednu věc. V buddhismu člověk na všem maká sám, musí se snažit zlepšit, medituje, čte atd., ale pakliže to srovnám s křesťanstvím (vysvětlím později), je nějaká duchovní podpora mizerná. Nedařilo si mi najít odpovědi, dojít k nějakým vysvětlením, přiblížit se cíli.

18.11.2017 16:43:27 | Aldareagovat

O víře Publikoval(a): Alda | Úvahy » Bůh, víra

A že Církev ovládá lidi? To si děláte legraci nebo to myslíte vážně? TO je argument, který by obstál možná v 16. století, kdy míra vzdělanosti byla mizerná. Ale v dnešní době? Každý umí číst a psát, lidé mají běžně maturitu a spousta lidí vystudovala vysokou školu. To mi chcete tvrdit, že tyto vzdělané lidi někdo opije jen tak rohlíkem? To je absolutní nesmysl, zamyslete se.

Sám patřím do Církve, patnáct let se stýkám s věřícími i kněžími, ale ještě ani jednou jsem nenarazil na jakoukoli manipulaci. Právě naopak, většina lidí, které znám, jsou velmi příjemní jedinci, kteří se snaží žít dobrý život.

Zkuste uvést nějaké opravdu racionální argumenty, kromě toho, že se vám chce zvracet. Rád budu pokračovat v dialogu (na vysvětlenou: dialog = uctivý rozhovor mezi dvěma lidmi za dodržení morálních pravidel a bez osočování druhého, doporučuji Vám to vyzkoušet), pokud bude založen na rozumných názorech.

16.11.2017 18:09:44 | Aldareagovat

O víře Publikoval(a): Alda | Úvahy » Bůh, víra

Je to velmi zvláštní. Já uvedl čtyřstránkový text, z toho asi 2-3 strany určitých argumentů. Vy jste neuvedl nic, jen to, že věřící lidé jsou slaboduší. Na základě čeho tak usuzujete? Pokud byste pozorně přečetl můj text, pak byste musel vědět, že větší polovina lidí na naší planetě je věřících. To jsou všichni slabomyslní?

Že se víra vůbec nevylučuje s rozumem je třeba příklad jednoho z nejlepších vědců lidstva - Blaise Pascala. Nebo i jej chcete označit za prostoduchého? Tento váš argument je dosti slabý.

Mluvíte o tom, že jste humanista a máte etický kodex. Jaký etický kodex Vám dovolil označit mne (respektive polovinu lidstva) za slaboduché jedince? Je to přesně tak, jak uvedl kolega. Sice mluvíte o humanismu, ale stěží víte, co to je, neboť již z několika Vašich řádků lze poznat, že tím nežijete.

16.11.2017 18:04:02 | Aldareagovat

Víra nebo pohádka, vyber si. Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Bůh, víra

Každopádně doporučím jednu věc, ale ve vší svobodě a pohodě. Přečti si Nový Zákon - věřím, že jsi ho četl. Zkus to znovu, 2-3 strany denně, bez předsudků, s otevřenou myslí a srdcem.

Domnívám se, že pokud to člověk udělá skutečně, nemůže zůstat nezasažen. Ježíšova slova a skutky jsou tak radikální a rozdílné od našeho života a představ, že já sám jsem po prvním přečtení zůstal v šoku (a musím říct, že hned jsem věděl, že tohle je něco zvláštního, něco s čím jsem se ještě nikdy nesetkal, a to jsem předtím prošel kdečím - nakonec jsem prošel konverzí :-)

Nicméně - po evangeliích následují Skutky apoštolů, které jednají o prvních Ježíšových následovnicích. A ejhle - i tady se odehrává zázrak po zázraku, neuvěřitelné věci. A když člověk přečte evangelia a pak čte, jakých skutků byli schopni Ježíšovi učedníci, všechno do sebe zapadá.

Tohle prostě nemohl nikdo vymyslet:-) Je to tak nereálné, neuvěřitelné a přitom tak hluboce lidské, že to prostě MUSÍ být pravda :-) A sám za sebe musím říci, že už jsem byl svědkem věcí, které nelze normálně vysvětlit, takže jsem vlastně potvrzením toho, že to vše je pravda.

13.11.2017 22:00:15 | Aldareagovat

Víra nebo pohádka, vyber si. Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Bůh, víra

Když čteš evangelia, uvidíš, že sami Židé Ježíšovy zázraky zpochybňovali. Na jednom místě se dokonce uvádí, jak se radili, co s ním udělat - říkali: "udělal zjevný zázrak. Co s ním? Když uznáme, že udělal zázrak, lidé se nás zeptají, proč ho nenásledujeme?"
Tedy, o zázracích nejsou pochybnosti. Nejde však o ně samotné. Ježíš nepřišel kvůli zázrakům, ale kvůli poselství, že Bůh existuje, má člověka rád a nabízí mu určitou cestu.

Co se týká Ježíšovy smrti a toho, že jeho zmrtvýchvstání není podstatné :-) Právě že to nejpodstatnější věc. Ježíš sám říká, že nikdo nemá větší lásku než ten, kdo dává život za své přátelé. Tedy, on sám má největší lásku, protože se vydal na kříži.

Po jeho zmrtvýchvstání ho vidělo cca 500 lidí při různých příležitostech. Vzhledem k následnému rozšíření křesťanství je přece zjevné, že to nemohlo být jen ledajaké učení o morálce, nýbrž že první učedníci se museli setkat s něčím zcela mimořádným.

13.11.2017 21:50:17 | Aldareagovat

Víra nebo pohádka, vyber si. Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Bůh, víra

Ewon - mýlíš se, že Ježíš je jen historická postava a stěží doložitelná. Koukni na 4 evangelia - napsali je 4 různí lidé ve 4 různých obdobích a všechna se sobě podobají, přestože vykazují určité změny, což je činí ještě věrohodnějšími (logicky - napsali je různí lidé, kteří je pojali z různých pramenů). O Ježíšovi se zmiňují také nejdůležitější prameny té doby a historici (pokud bude zájem, mohu uvést jména a konkrétní spisy). Že Ježíš skutečně existoval, je naprosto nezpochybnitelné.

Co se týká zázraků, také zde není pochybností - Ježíše následovaly tisíce lidé. V evangeliích jsou záznamy o až pěti tisících mužů, vyjma žen a dětí. Když vezmeme v potaz mnohem řidší osídlení v tehdejší době, byla to pěkná sumička. Proč za ním šli? Protože hezky mluvil? Mimochodem, mluvit uměl nadmíru poutavě, ale na několika místech je uvedeno, že k němu přiváděli nemocné a on na ně vkládal ruce a uzdravoval je.

13.11.2017 21:42:41 | Aldareagovat

Vakuum hodnot Publikoval(a): Alda | Úvahy » Filozofické

Zdravím,

píšeš, že si vážíš lidí kvůli tomu, co mají v hlavě. Pokud tedy něco máš ve své hlavě, pak jsi musel pochopit, že článek je logicky zjednodušený. Nemohu přece vyjmenovat všechny nešvary dnešní doby. Pokud nevidíš, jak upadá úcta, laskavost nebo např. pomoc druhému člověku, pak na to není co říct. Každý, kdo má něco v hlavě, to přece vidí...

Z tvého příspěvku jsem nepochopil nic jiného než jen nesmyslný útok bez jakékoli hlavy a paty. Na základě přečtení asi 3 mých článků, které mám na Literu, jsi šmahem poznal, jaký jsem člověk, jak smýšlím a jak žiji. Gratuluji - zřejmě budeš mimořádně zdatný psycholog.

Z jednoho článku jsi poznal, že jsem zlý a hloupý, výborně. Jen uvažuji, jestli to svědčí něco o mne nebo spíše o Tobě.

Příště poprosím o trochu více konstruktivního myšlení, aby se na to dalo reagovat a rozproudila se alespoň nějaká debata. Jak typicky české - když s něčím nesouhlasím, hned se začnu navážet do druhého.

22.10.2017 13:49:09 | Aldareagovat

Volby 2017 Publikoval(a): Alda | Úvahy » Politické

Tak samozřejmě, že je volit MOHU :-) Naštěstí žijeme ve svobodné společnosti, kdy MOHU. Tedy MOHU, ale NECHCI :-)

21.10.2017 14:20:08 | Aldareagovat

Vakuum hodnot Publikoval(a): Alda | Úvahy » Filozofické

Těch několik málo zkušeností je jen vrcholek ledovce. Stačí se podívat sem tam na zprávy (i když já nesleduji TV :-)), na FB nebo jiné sociální sítě, poslechnout si lidi v hospodě a člověk prostě pozná, že ten úpadek je velký. Totéž se děje ve školství...

Bohužel je to tak a můžeme s tím bojovat jedině tak, že my sami budeme jiní a budeme ukazovat, že to jde i jinak, než jen si stěžovat, brblat a nadávat.

27.09.2017 11:23:13 | Aldareagovat

Matka Tereza Publikoval(a): Alda | Úvahy » Bůh, víra

Samozřejmě její organizace nyní čítá tisíce lidí a tudíž nelze vyloučit (jako v jakékoli jiné organizaci takové velikosti), že se v ní najde někdo, kdo bude chtít zpronevěřit peníze. Je to však velmi nepravděpodobné, neboť do Misionářek a Misionářů lásky vstupují lidé, kteří se dobrovolně zavazují žít v nám nepředstavitelných podmínkách chudoby, čistoty a služby bližním. Vzdávají se tedy všeho...

21.09.2017 10:39:38 | Aldareagovat

Matka Tereza Publikoval(a): Alda | Úvahy » Bůh, víra

Jako u každé známé osobnosti, i tady se samozřejmě našli lidé, kterým její práce vadila, začali hledat peněžní podvody apod.

Snažím se být vždy objektivní a kriticky zhodnotit situaci a podle svých znalostí Matka Tereza mohu s nejlepším svědomím říci, že si myslím, že její život byl opravdový a čistý. Někdo vyčítá, že do její organizace proudily miliony dolarů - jenže Matka Tereza dále bydlela ve svém pokojíčku s postelí a židlí a skříní a umývala záchody. Pokud by toužila po penězích, proč by šla s několika dolary v kapse do nejchudšího slumu? To naprosto postrádá logiku. Nedivím se, že lidé tohoto světa to nedokážou pochopit a hledají, jak to vlastně bylo - kde se stala chyba? Co to s tou Matkou Terezou je? To je určitě nějaký podvod!

21.09.2017 10:37:35 | Aldareagovat

Matka Tereza Publikoval(a): Alda | Úvahy » Bůh, víra

Zdravím.
Já mám rád, když se najdou ALE lidi, kteří neberou vše jako jistotu, ale rádi objevují, diskutují a hledají... :-)

Ano, Matka Tereza trpěla tzv. duchovní nocí. Je to stav, který je známý od několika dalších mystiků. Byli velmi blízko Bohu, ale najednou v určitém okamžiku pocítili, že jsou od něj naprosto odděleni. Proč? To se s jistotou nedá říci - může to být zkouška víry...Co vím od jiných duchovních osob a samozřejmě také sám od sebe, jistota víry není pevně stanovená. Někdy je člověk jako by na vlně radosti a jisté víry, jindy pochybuje nebo dokonce může víru na chvíli (někdy i delší) ztratit.

Matka Tereza neztratila víru, nýbrž jistotu víry, jak je správně uvedeno. To, že pochybovala, už správně uvedeno není. Četl jsem její osobní korespondenci, která vyšla v knize Pojď, buď mým světlem a skutečně se zhruba od roku 1950 potýkala s duchovní temnotou a nemožností pocítit Boží dotek. Přesto víru neztratila a nemyslím si (alespoň z té korespondence, kde jsou tisíce dopisů), že by trpěla pochybnostmi. Spíše ji určitým způsobem svírala otázka PROČ?

Právě proto je ale obdivuhodné, že se nevzdala a oproti tomu všemu pokračovala ve své službě. Uváděla, že duchovní noc zažívala možná proto, že pak trpícího Krista viděla ve všech trpících lidech. Že se ho vlastně dotýkala svýma rukama každý den.

21.09.2017 10:34:12 | Aldareagovat

Stránky: [1] 2
© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel