Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 836 záznamů. Zobrazuji 421-435.

Srbsko a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Opravdu bychom měli doladit pojmy... ALe chtěl jsem říct jen jednu věc... Ano, jsou lidé, kteří tvrdí, že jsou křesťané, ale ve skutečnosti jimi nejsou. Jsou lidé, kteří názvu křesťan dovedou zneužít. Ale nic to nemění na tom, že když budu potřebovat někde zůstat na noc nebo budu potřebovat útočiště, tak mi slůvko křesťan OTEVŘE SPOUSTU DVEŘÍ. Kdo z vás by otevřel dveře na noc díky tomu, že by řekl, že je čech? Nebo že by řekl že je poctivý člověk? Slůvko křesťan otevírá dveře. Ano, občas je to naivní a možná i hloupé. Ale přesto toto slůvko otevírá dveře... a většinou i u těch okradených.
A proč přejímám, to co je v Bibli? protože jako jediná "svatá" kniha nepředkládá pravdu, ale její hledání. Bible není dogma, ač si to spousta lidí myslí. Bible nebije po hlavách za nechápání. Je v ní obsaženo dva tisíce let hledání, přes pět stovek pisatelů, stovky příběhů různých lidí, tisíce postřehů života. Svědčí o pravdě i omylu o lidech silných i slabých o selhání i vítězství.
Jasně, pokud si vezmeš jednu věc a začneš ji propírat a říkat vidíš, to nám bible servíruje jako pravdu, tak se můžeš dost zmýlit. Ale já prostě čtu něco, co sbírá svědectví stovek lidí i národů a s údivem zjišťuji, že mi to má co říct.
Jsem křesťan, protože se hrdě hlásím k odkazu Ježíše Krista a k jeho filozofii života. Hlásím se k jeho zásadám, jeho výrokům a myslím si, že styl života, jaký hlásil, je dodnes nepřekonán a dodnes nikdo nepřišel s ničím, co by zasahovalo dál a hlouběji než jeho zvěst. Nepřejímám to bezhlavě nebo bez kritiky a zkoumání, ale zkoumám to na vlastním životě.

06.04.2008 21:06:00 | Daniel S.reagovat

Srbsko a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Já mám s těmi přáteli dohromady celou jednu Bibli. To je o dost víc myšlenek než jenom jedna. A nejenom, že si budeme notovat, ale nechají mě přespat, pomohou mi, postarají se o mě. A to všechno jen na základě toho, že jsme stejné víry. Nebudou se mě bát a nebudou přede mnou schovávat peněženku, protože vědí, že křesťani nekradou. Nebudou přede mnou schovávat dceru, protože vědí, že křesťani mají sex až po svatbě. Jsme si sobě bratry a sestrami. Říkejte si tomu jak chcete, ošklíbejte se, kritizujte to, ale když bych si vzal batoh a vyrazil na východ, tak budu mít každý den kde přespat... Několik mých přátel takhle procestovalo pěkný kus světa...

04.04.2008 14:03:00 | Daniel S.reagovat

Irán a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Ano, zhruba takhle to může být. Zajímavé je, že přímo v Íránu je prezident Ahmadínežád hodně kritizován, protože v době, kdy má jeho země našlápnuto k pořádnému ekonomickému a nezávislému růstu, tak zbytečně provokuje USA a Izrael svými řečmi. V Íránu si spousta lidí říká: Co když je ten Busch opravdu takový idiot, že by sem zaútočil? Asi by to nezvládl, ale rozhodně bi zemi pořádně zbombardoval. Je nutné teď dělat ramena? Stačí čekat.
Stejně tak si nedovedu představit, že by Írán nebo Korea nebo jakákoliv jiná zemička středního východu vzala ty své dvě až tři atomovky a střelila je na USA a pak čekala, jak se USA zachovají. Dalo by se předpokládat, že USA by nelenily a udělaly z celé arabské pouště jedno velké sklo. Stejně tak Izrael.

04.04.2008 06:33:00 | Daniel S.reagovat

Srbsko a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Zajímavé... Je tolik různých lidí, ale přesto jsou křesťanů dvě miliardy. A neřekl bych, že nejsme jednotní. Jistě, jsou různé církve s různě formulovaným přístupem, ale je to přístup k tomu samému. Zatím ještě nikdo nenašel tolik věcí, které sjednocují jako křesťané. Ať pojedu na filipíny, do číny, venezuely, USA, Kanady, Německa, Norska, Ruska, Indie, Mongolska, všude najdu naše lidi.
Nemluvil bych o tom, jak církve lidi rozdělují, protože to není pravda. Mám po světě dvě miliardy kamarádů.

04.04.2008 06:22:00 | Daniel S.reagovat

Srbsko a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Tak zkusím odpovědět na všechno postupně...

1. Na začátku jsem reagoval nikoliv na muslimské nebezpečí (které je podle mě asi takové, jako divočáci v lese - sice existují nebezpečná prasata, ale pravděpodobně se s nimi nikdy nepotkáme) Ale na druhou stranu oni jsou jednotní alespoň ve svém postoji vůči Evropě. Rozhodně nejsem příznivcem Jirky Křováka a jeho zbrojení. Nechtěl jsem budit strach z muslimů.
2. Aby něco lidi sjednocovalo a semklo (nemusí jít o náboženství) tak to musí být idea a nikoliv jen prázdný pojem. Musí jít o konkrétní ideál s konkrétně formulovaným programem, protože jen pokud máte společný cíl, tak můžete zapomenout na nějaké malé konflikty a spory. A Mystiku - tvoje sjednocnení v lidství je staré jak civilizace sama, ale pořád je to jen prázdný pojem. Za touto frází se neskrývá žádný konkrétní program. není za tím žádná formulace něčeho. Je to jen prázdná fráze bez obsahu. Není za ní ani pomoc chudým, ani pomoc třetímu světu, ani požadavek konce válek, ani požadavek odzbrojení náboženství, atd... Je to jen fráze. A pro fráze ještě nikdo nebyl ochoten nasadit ani život ani jakoukoliv jinou oběť.
3. Každý ideál si žádá nějaké ty slzy, pot, a někdy i oběti. Demokracie nebylo dosaženo řečněním, ale krví. Aby mohl člověk stanout na Měsíci, nejprve museli jiní kosmonouti shořet ve svých raketách. Žádná budoucnost se neobejde bez úsilí současného.
Proto tvrdím, že fráze typu lidství a podobné řeči zůstanou jen řečmi dokud nebudou formulovat konkrétní a jasný program. Naopak se lidstvo bude sjednocovat pod náboženstvími nebo ideologiemi nebo i jinými idejemi, ale jedině tehdy, budou-li mít program, který jim dá táhnout za jeden provaz. Ani křesťanství by dnes nebylo mírumilovné, kdyby předtím nemělo tisíce obětí na životech. A ani muslimové nebudou mírumilovní, dokud se to vlastními obětmi a krví nenaučí. tím ovšem neříkám, že bychom na ně měli útočit nebo je snad vyhnat z Evropy.
Křesťanství je smysluplný porgram, rotože je jasně formulovaný a církev je společnství lidí, kteří to cítí stejně. Něco to s námi udělalo v duši a proto se scházíme a vyměňujeme si o tom zkušenosti a názory. Křesťanství přesahuje člověka jak po filozofické tak i etické stránce - je ideálem, který sjednocuje. Dává zapomenout na dílčí neshody na jinou politickou orientaci, jinou výšku, inteligenci, jinou asertivitu. Je to ideál, který má pro nás křesťany smysl. Je jasně formulovaný, podložený, je pro každého.
Nic proti tobě Mystiku, ale až budeš mít skutečně dobrý program, až tvoje lidství nebude jen fráze, ale bude to ideál, který bude přesahovat osobní egoismus jednotlivce, tak to třeba bude i fungovat. Ale zatím je to jen prázdá fráze bez obsahu.

03.04.2008 09:19:00 | Daniel S.reagovat

Srbsko a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Nemáš pravdu Mystiku... Ale to nemůžeš vědět, protože nechodíš do kostela. Chtěl jsem jen upozornit, že muslimové jsou svým náboženstvím spojeni a mají jeden společný cíl... My nejsme spojeni ani lidstvím ani ničím jiným ani nemáme žádný společný cíl. Žádný váš ateismus, žádné vaše lidství a liberalismus lidstvo nespojil, nestmelil... Vy jste zatím dokázali lidi tmelit jenom válkami.
Poslední v Evropě, kdo ještě mají nějaký cíl a táhnou za jeden provaz jsou křesťané. A samozřejmě muslimové. Ti táhnou za jeden provaz tak, že stačil jeden víkend a v Paříži shořelo 60.000 (slovy šedesáttisíc) aut.

Nemusíš dělat křížovou výpravu, nemusíme být jednotní... A až si tvoje žena bude muset vzít burku a ty budeš muset odříkat Alláh akbar, pak ještě budeš s nostalgií vzpomínat na hodné liberální křesťany.

02.04.2008 08:55:00 | Daniel S.reagovat

Hra Publikoval(a): Sokolička | Básně » Ostatní

Hezký jinotaj... I když já osobně bych priority stavěl jinak... Ale to nemění nic na pěkném zpracování.

02.04.2008 08:49:00 | Daniel S.reagovat

Pro Vás, pane Publikoval(a): Sokolička | Básně » Láska

A ten poslední verš tam zapadá... "Ač" je částice a jako taková nemá přízvuk, takže to sedí úplně perfektně...

02.04.2008 08:48:00 | Daniel S.reagovat

Pro Vás, pane Publikoval(a): Sokolička | Básně » Láska

Jo... tohle jsi vždycky uměla. Když jsi měla dobrý nápad, tak jis ho taky uměla zpracovat. Kdyby se ještě dávala procenta, měla bys 100 a víc... perfektní.

02.04.2008 08:46:00 | Daniel S.reagovat

Srbsko a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Nepřítel naší křesťanské civilizace je za branami... Ale my už nejsme křesťané. Do kostelů chodí v neděli hodně málo lidí. Zato ti druzí jsou v mešitách pořád. Jsme liberální, ale už nemáme nic, čemu bychom věřili, co by nás sjednocovalo. Zato ti druzí jsou jednotní až příliš. Podporujeme menšiny, ale ony nepodporují nás. Zato ti druzí menšiny ničí.
A místo abychom si uvědomili, že jen díky křesťanství dnes nemusí naše ženy nosit burku. Ale místo toho se vysmíváme těm, co nosí křížek na krku... Zato ti druzí žádnoun kritiku nepřipouštějí...

Pokud si naše společnost neuvědomí hodnoty jako křsťanství, čest a věrnost, nebude mít šanci přežít. Dokud budeme podporovat dealery drog, mafiány a zločince, dokud budeme podporovat válečné štváče a lupiče, tak to nemůže být lepší...

30.03.2008 22:15:00 | Daniel S.reagovat

Manipulace s davem Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Ze života

Otázka co bylo dřív, zda vejce nebo slepice není na místě... Myslím, že možné je obojí. Nejdřív je vůdce, který vytvoří dav. Někdy je nejdřív dav, kde se najde vůdce.
Nejčastěji ale je dav vytvořen hloupými a řevnivými politiky, kteří se perou o svá koryta a na ty pod sebou zapomínají. Taková situace je líheň pro všechny diktátory a manipulátory.

A co s tím? Práce a prosperita pro všechny a ne jen vyvolené. Velmi kvalitní školství zaměřené ne na omílání pouček, ale používání mozku, respekt před vyšším principem mravním... myslím, že pro začátek by to mohlo stačit.

12.03.2008 13:50:00 | Daniel S.reagovat

Obhajoba lorda Voldemorta Publikoval(a): Monte Carlo | Úvahy » Humor

Hm trochu vtipný to je, ale popsáno přesně stylem Funguse a dalších. Takže styl vyprávění je úplně mimo a hlavně zlikviduje jakýkoliv pokus o pointu.
Kdybys něco takového napsal v mojí třídě, dal bych ti pro jistotu hned dvě pětky naráz. Jednak to není vůbec žádná obhajoba, protože jsi nepoužil ani jeden slohotvorný prostředek, který je pro obhajobu typický a navíc jsi psal vyprávění, které se zadaným tématem nesouvisí ani volně...

06.03.2008 10:03:00 | Daniel S.reagovat

Inteligentní Shazovač proti teorii gravitace Publikoval(a): Ylly | Úvahy » Bůh, víra

Jo, jo... američtí evangelíci... To je kapitola sama pro sebe. Zajímavé je, že před sto lety by ani v USA nikoho takvá kravina nenapadla. To až teď, když je jejich školství na takové úrovni, že se v 17ti letech učí obsah kruhu a úpravy rovnic a nerovnic se dělají až na vysoké škole...
ALe tohle ještě nic není. Ti stejní evangeličtí kreacionisté spočítali, že všechna zvířata se skutečně vešla do Noemovy archy, doložili to výpočtem a videe, které trvalo hodinu a když se dostali na konec, tak zapoměli, že podle Bible byl od každého zvířete ne jednotlivec, ale pár. Přišli na to, že dinosauři běhali ještě ve středověku a mamuti a draci vlastně nevyhynuli.
Já sám jsem také věřící... ale od těchto "géniů" dávám ruce pryč.

28.02.2008 08:45:00 | Daniel S.reagovat

Tresty Publikoval(a): Tomama | Úvahy » Ostatní

Tak jednou věcí je, jak trestat skutečné kriminálníky a jak zabránit tomu, aby byl jako skutečný kriminálník potrestán nevinný. A raději nepopravit deset vrahů, než popravit jednoho nevinného...
Ale na druhou stranu, samozřejmě, že zločinci mají být zavření. A ne jen sedět na cele, nudit se a vymýšlet pitomosti. Kouli na nohu, sbíječku do ruky, rubat v kamenolomu a za záda stráž s brokovnicí. Ale to už je jiná otázka. Proto říkám, že je třeba reformovat justitci, vězeňský systém, posílit funkci rodiny a společnosti. Pak by se zjistilo, že trest smrti není vůbec zapotřebí. Kromě toho, někoho popravit, to je jednoduché. Ale lepší by bylo, aby celý život pěkně dřel na své oběti a pozůstalé...

27.02.2008 08:45:00 | Daniel S.reagovat

Tresty Publikoval(a): Tomama | Úvahy » Ostatní

Jako odpůrce trestu smrti poukazuji na jednu jedinou věc a tou je vysoká omylnost justice. I v USA je to skoro třetina případů. Pokud podporuješ trest smrti, měl bys především podporovat takovou justici, kde bude omyl zcela vyloučen. Když odsoudíš nevinného na doživotí, je tu šance na obnovení procesu, nové důkazy, apod. Ale když ho popravíš, už se s tím nedá nic dělat.
Kromě toho statistiky ukazují, že trest smrti nijak nesnižuje kriminalitu, naopak je brutálnější, protože případní vrazi se spíše zbavují svědků. Mnohem důležitější je výchova v rodině, ale jaká je asi výchova, když se polovina manželství rozvede? Jaká je asi výchova, když hlavním krédem je udělat něco pro sebe, nikdo mi nic nedá a tak já nikomu nic nedám...

Voláš-li po nižší kriminalitě, volej po dobrém rodinném zázemí, dobré a kvalitní výchově, dobrém školství a dobrém uplatnění ve společnosti. To je mnohem jistější a efektivnější cesta než trest smrti.

25.02.2008 12:27:00 | Daniel S.reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel