Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 836 záznamů. Zobrazuji 76-90.

Důvod proč se stávkovalo Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Vladane... přesto v tomto státě existjí občané, kteří se na zavinění problému podíleli. Pro ty už ale platí trochu něco jiného ne? Ti by měli bručet a celoživotně splácet škody.
A ještě víc je tu občanů, kteří se sice na zavinění nepodíleli, ale nechtějí se ani podílet na tom uskromnění. To je ten náš český problém. Nemyslím si, že je problém pochytat nakonec ty mizerné kradoucí papaláše, ale jak koukám je problém domluvit se s lidmi, aby se také uskromnili. A chtít po nich kus ctnosti, aby se uskromnili tak nějak automaticky, přestože nic nezavinili a přestože oni nikdy nebyli a nebudou propuštěni z práce, přestože oni nikdy nebyli a nebudou nemocní, přestože oni nikdy neživili a nebudou živit hromadu dětí, to nám jaksi nejde.
A právě v tomto společenském koncezu, že se pamatuje na ty, které něco postihlo a kteří to nezavinili a připravenost jim pomoci svým uskromněním (třeba zrušením zastropování pojistého, které by hodně přispělo k vyřešení zdravotních i důchodových problémů), to je občanská ctnost. Ti ostatní jsou jen kecálci, kteří si na vzájemnou pomoc vzpomenou až jim samotným poteče do bot.

17.06.2011 11:26:00 | Daniel S.reagovat

Důvod proč se stávkovalo Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Se mnou můžeš Aťane počítat...

17.06.2011 11:18:00 | Daniel S.reagovat

Důvod proč se stávkovalo Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Sio - souhlasím.

17.06.2011 11:02:00 | Daniel S.reagovat

Jdu blejt vaše svatá velebnosti, aneb restituce, stávka a revoluce verze 1.1 Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické

V pararelní diskusi jsem jasně vysvětlil, jak se to má s tím fašistou.

17.06.2011 10:58:00 | Daniel S.reagovat

Jdu blejt vaše svatá velebnosti, aneb restituce, stávka a revoluce verze 1.1 Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické

Nevšiml jsem si, že by někdo vzal vidle... naopak vidím obrovskou úctu před zákonem, že byla použita jediná dovolená forma a když ji soud minulý týden zrušil, byla poctivě přesunuta. Byly splněny všechny náležitosti, pod tlakem veřejnosti byly zrušeny blokády. To nejsou vidle. Ale skutečně, pokdu vláda bude ignorovat hlasy veřejnosti a bude nadále odmítat změny a nebude brát v úvahu nesouhlas veřejnosti s reformami a nebude ochotná umožnit veřejnosti protest jinou formou než stávkou, tak holt bude zase stávka. A časem se to může vyhrotit na vidle... ostatně jeslti mají právo jinde ozbrojeně povstat proti utlačovateli, mohou to tady udělat taky. vláda nemá právo ignorovat veřejnost. A veřejnost má právo udělat něco víc než jen hodit lístek do urny. A pokud nemáme zákon na obecné rferendum a další¨zákony, měly by se rychle přijmout. nebo se použije ten jediný, který máme - stávka.

17.06.2011 10:58:00 | Daniel S.reagovat

Důvod proč se stávkovalo Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Vladan:
Chci zareagovat na tu část tvého komentáře o tom že je "život pes a my jeho patníky". Tedy to, že někdo je propuštěn, zemřel, onemocněl, zda se musí nebo nemusí uskromňovat - přeci to nezavinil.
Tak chci říct, že taková sotuace znamená vždycky uskromnění. I dnes (a to existují nějaké sociální programy) pokud člověk přijde o práci nebo vážně onemocní, tak to znamená omezení. Pochybuji, že v této zemi ěnkdo očekává, že v příapdě vyhazovu dostane stejné peníze, jako kdyby do práce chodil.
Ovšem výrazem lidskosti a občanské odpovědnosti je to, že společnost takto postiženému člověku vyjádří nejen slovně svou účast a soustrast, ale že mu posktytne svou podporu. Přišel jsi o práci, protože je krize, ale my ti pomůžeme, protože jsi jeden z nás. Onemocněl jsi, je to smůla, nikdo za to nemůže, ale přesto ti pomůžeme, protože jsi náš a příště zase ty pomůžeš nám. Ba dokonce považuji za výraz občnaské zodpovědnosti to, že taková pomoc je automatická. Nikoliv vyžebraná a závislá na konkrétním rozpoložení dárce. Jistě, život je pes, ale jsi občan naší společnosti a proto se budeme snažit, aby byl míň pes a aby krize, která dopadla jaksi na tvůj hrb, aby byla rozebrána i na naše záda.
to také předpokládá i opak - když je mi dobře, jsem úspěšný a mám všeho dost, tak to rozmělním i na ostatní. Dopřeju i ostatním, aby se na tom úspěchu podíleli. A zase je výrazem občanské ctnosti, když to nezávisí na momentální náladě dárce.

17.06.2011 10:32:00 | Daniel S.reagovat

Jdu blejt vaše svatá velebnosti, aneb restituce, stávka a revoluce verze 1.1 Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické

Omlouvám se Stalkere, ale ještě jednou musím...

Kdyby u nás existovaly standartní západní zákony třeba o obecném referendu jako snad kdekoliv jinde v západní evropě, tak by se místo stávky sbíraly podpisy na uskutečnění referenda o reformách a dalších krocích vlády. Nemusela by stát jediná tramvaj.
Kdyby u nás existoval zákon o odpovědnosti veřejných činitelů a jejich odvolatelnosti, což mají také skoro všude v západní evropě, tak se opravdu nemuselo stávkovat. Místo toho by se podepisovalo... Stávka je jediný negitimní nástroj, který naše zákony (a ústava) uznávají. K ostatním jsme se tu jaksi nedopracovali. Stávka skutečně není primárně vhodná - je to v tomto ohledu nástroj těžkopádný, nedokonalý a navíc poškozuje ekonomiku. A já budu jedině rád, když vláda schválí zákon o obecném referendu a celý balíček zákonů občanské participace. Tyto zákony jsou dávno připravené, ale odkládané, aby se jaksi hlavouni nemuseli o moc dělit.
Jestliže mají občané právo pouze volit a pak slovy "pana knížete" držet hubu do dalších voleb, tak tu není žádná demokracie. A mohu se celkem oprávněně obávat, že pokud je stávka jediný povolený prostředek, tak holt se bude stávkovat.

17.06.2011 08:57:00 | Daniel S.reagovat

Jdu blejt vaše svatá velebnosti, aneb restituce, stávka a revoluce verze 1.1 Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické

Nechci to už otevírat, ale budiž... To, že nejsi demokrat neříkám proto, že používáš invektivy. To si klidně používej. Ale diskuse pak ztrácí smysl, stává se jenom hnojačkou. Myslel jsem si, že by se tohle vzájemné kydání hnoje mohlo přerušit tím, že vstoupím do diskuse a budu úzkostlivě korektní. Ale zdá se, že minulost je minulost a co jsme si řekli předtím, to bude znovu vybaleno a znovu vykydáno. Pak nemá diskuse smysl. Pochybuju, že má Stalker zájem číst vzájemné nadávky. Nemusel by si všimnout, že je mezi námi rozdíl.
to že nejsi demokrat jsem napsal na základě tvého komentáře: Občané mají plné prvo sesadit jakéhokoliv politika, pokud mají pocit, že pracuje proti nim." - kde ho vzali? Kde, v kterém zákoně je to PRÁVO napsáno? V žádném? Tak ho mají od Boha?
jednak existuje jistý koncept lidských a občanských prvá vyjádřený nejen naší ústavou ale i množstvím mezinárodních úmluv. Mezi jiným z nich vyplývá, že vláda je tu kvůli občanům a ne naopak. A právo vyměnit vládu je právo přirozené, protože občané jsou jediným zdrojem moci a nikdo jiný.
Takže občané nepotřebují zákon, kterým by mu elita milostivě dovolila, jak se může podílet na moci, jestli má právo jen hodit lístek do urny a pak má do dalších voleb držet hubu. Vláda není nositelem moci, jen vykonavatelem.
Pokud toto neuznáváš, pak nejsi demokrat jak tomuto termínu rozumím já a jak mě tento termín vyučovali na občanské nauce. Já vím tebe v občance ještě učili "lidovou demokracii," ale to opravdu není totéž.

a abych své příspěvky ukončil... způsob včerejšího rpotestu pomocí stávky byl použit proto, že neexistuje žádný zákon politické participace občanů. Další věc která nás odlišuje od západních zemí. Ti mají celý zákon na to, jak mezi volbami protestovat, jak vyjádřit souhlas i nesouhlas, jak vládu donutit, aby nedělala věci, které skoro nikdo nechce, apod, apod. Tento zákon umožňuje občanům participovat i jinak než jen volebním lístkem. U nás není. Proto se kvůli vládě stávkuje.
Tím končím, nemám už co bych dodal.

17.06.2011 06:50:00 | Daniel S.reagovat

Jdu blejt vaše svatá velebnosti, aneb restituce, stávka a revoluce verze 1.1 Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické

Stejně tak nemá smysl mluvit, když si pod pojmem demokracie představuješ to, co jsi napsal níže. Jen mám přání, aby se u nás nenašlo moc takových, co si občanskou společnost představují jako ty. Myslím, že zde už se nedá mluvit o pravici nebo o levici, tady už jde o fundament demokracie jako takové. Původně jsem si myslel, že je problém v tom, že jsi pravičák a hluboce bych se chtěl omluvit všem pravičákům. Problém je v tom, že nejsi demokrat.

16.06.2011 20:03:00 | Daniel S.reagovat

Jdu blejt vaše svatá velebnosti, aneb restituce, stávka a revoluce verze 1.1 Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické

Ano Vladane, máš pravdu. Končím tuto diskusi. Do invektivů už se znovu nepustím. Pokud máš na mě takový náhled, nemá smysl diskutovat.

16.06.2011 19:25:00 | Daniel S.reagovat

Jdu blejt vaše svatá velebnosti, aneb restituce, stávka a revoluce verze 1.1 Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické

o tom okrádání Vladane... ano, ten kdo koupí potraviny za 10.000, ten zaplatí na DPH víc. Dokonce i ten kdo koupí nějaké pitominky domů za milion, tak samozřejmě zaplatí na daních víc. Ale zapoměl jsi, že tento milionový frajer má snížené jiné daně, ktré tehdy platil. V konečném důsledku tak zaplatí stejně jako před reformou za stejný život. Jen za některé aspekty zaplatí víc a za jiné míň.

Náš chudák ovšem zaplatí jedině víc. Přímé daně se mu snižují nepatrně nebo vůbec a ty nepřímé mu vzrostou. Ve srovnání s předchozím stavem zaplatí za stejný život víc. Některé aspekty budou stejné a jiné dražší. Rozhodně ale žádné nebudou levnější.

A to je hodně hodně nefér.

16.06.2011 13:58:00 | Daniel S.reagovat

Jdu blejt vaše svatá velebnosti, aneb restituce, stávka a revoluce verze 1.1 Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické

Tak za prvé - jesltiže je v textu Ha ha ha a to velmi ironicky, velmi snadno z toho vzniká dojem, že se mi vysmíváš... Pokud tomu tak není, jsem jen rád.
No a za druhé - Já nijak nepopírám, že by tu snad mohlo být několik milionů voličů, kteří si nepřejí levicovou vládu. To dokonce považuji za krajně pravděpodobné.
Nicméně podle všech anket si tuto konkrétní a jednoznačně určenou vládu nepřeje 80% lidí. Nepopírám, že by se mohlo najít stejných 80% lidí, kteří by si nepřáli určitou konkrétní levicovou vládu ať už by vypadala jakkoliv.
Ale podotýkám, že současná stávka není na podporu jakékoliv levicové vlády, ani na odmítnutí nutnosti reforem (žádný Paroubek či Sobotka na hrad), ale je výrazem odmítnutí této konkrétní vlády a těchto konkrétních reforem. Znovu opakuji, že tuto vládu odmítá 80% lidí a 70% lidí odmítá tyto reformy. A jak psal Paul výraz nevolit nemůže být chápán jako známka nezájmu o situaci, naopak může být vyjádřeným názorem "ať jdou hlavouni do prdele všichni" a rozhodně není možno tyto nevoliče odmítnout, že nemají právo do věci mluvit.
Svou podporou stávky také nijak nepodporuji nějaký samovolný převrat, který by měl dosadit novou "správnou" vládu, ale naprosto obyčejné volby, které by rozdaly znovu karty, protože politici se nám už "vodkopali" a teď je načase jim jejich aktivitu zhodnotit. Nijak nepopírám, že z voleb může vzejít znova nějaká pravostředová koalice, ale také doufám, že v ní budou nová jména a její reformy budou vypadat tak, aby je odmítalo méně než 50% lidí. Stejně i vládu by mělo odmítat méně než 50% lidí. Občané mají plné prvo sesadit jakéhokoliv politika, pokud mají pocit, že pracuje proti nim. Pád vlády Nečas-Kalousek-John vůbec neznamená podporu vládě Sobotka-další. Zjednodušování typu, že když tato špatná "pravicová" vláda odejde, nutně přijde "levicová" se nezakládá na pravdě.

16.06.2011 12:40:00 | Daniel S.reagovat

Jdu blejt vaše svatá velebnosti, aneb restituce, stávka a revoluce verze 1.1 Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické

A Vladane, zase už ukazuješ svojí převahu? Zase už se vysmíváš? V tom případě končím debatu. Své jsem řekl, další zájem nemám.

16.06.2011 09:58:00 | Daniel S.reagovat

Jdu blejt vaše svatá velebnosti, aneb restituce, stávka a revoluce verze 1.1 Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické

Pokud je několik milionů voličů, kteří s vládou nesouhlasí, tak má vláda odstoupit a vyhlásit nové volby. Vláda není spolek spasitelů, vláda je volená instituce a je zde jen a pouze z vůle občanů. Pokud si občané vládu nepřejí (a to ještě v počtu několika milionů) tak to chce jinou vládu. V demokracii nemá ani dokonalá a úžasná vláda s dokonalým rozhledem, přehledem a perfektními reformami žádný nadstandartní mandát vyplývající z její dokonalosti, ale má mandát pouze a jen díky svým voličům. A pokud si voliči místo perfektní a dokonalé vlády budou přát vládu špatnou a mizernou, tak k tomu mají zcela plné právo. To je demokracie. Pokud s tím nesouhlasíš, tak se neshodneme ani v pojetí této poměrně základní věci.

Jinak v Řecku zadlužení provedla pravicová vláda... a ano, pokud vláda nejprve zdalužuje na stejném rpincipu jako vlády u nás - korumpuje si vrstvu lidí, kteří si na úkor zbytku dobře žijí a podporují vládu (a je lhostejné zda jde o podnikatele a straníky a nebo o státní zaměstnance, kteří pak tuto vládu volí) a pak tato zvěrstva přehodí na občejné lidi, aby je zaplatili, tak ano v takovém případ je na místě použít i zápalné lahve a tyče... a to obzvlášť, když jsme za celých řeckých protestů neslyšeli o jediném okradeném občanovi demonstranty nebo o případu lynčování nebo bitky.
Ostatně pokud máš rpoti sobě poliejní těžkooděnce v kevlaru se štíty a pendreky, může i vědomí, že protivníci mají taky zbraně - klacky a molotovy - zajistit jakousi rovnováhu sil a "zákopovou válku" kdy ani jedna strana nemá zájem na vyhrocení situace. A to se také v řecku děje. Řecké generální demonstrace za celý půlrok nezpůsobily ani desetinu škod, které způsobí jediná demonstrace v Paříži, kdy se počítá průměrně 50000 zničených aut na jednu demonstraci.

16.06.2011 09:58:00 | Daniel S.reagovat

Jdu blejt vaše svatá velebnosti, aneb restituce, stávka a revoluce verze 1.1 Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Politické

A skutečně nešvidím žádný rozdíl mezi stavem, kdy protestující zastaví práci a tím svému zaměstnavateli udělají ztrátu a mezi stavem, kdy protestující zablokují komunikace, případně postaví barikády a tím způsobí také ztráty mnoha firmám. Rozdíl je jen kosmetický a náhledový. Nicméně jakýkoliv protest kdekoliv v evropě proti vládě (a že jich je) znamená velké ztráty pro ekonomiku.
Mimochodem v Řecku je generální stávka... a také to není kvůli platům, ale kvůli vládním škrtům. Něco podobného bylo i na Islandu a v Anmglii se to právě chystá. O Španělsku ani nemluvím.

15.06.2011 20:37:00 | Daniel S.reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel