Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 10 záznamů. Zobrazuji 1-10.

Rudo, něco ti řeknu... Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

souhlas...dobra scena...

03.03.2008 22:14:00 | Antoine Roquentinreagovat

Chcete se zasmát, nebo si zabrečet? Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

jo jo, tohle mě taky sere...pryč jsou časy Riegrovy, Kramářovy a Kazlovi, kdy se pobírání platu za politickou činnost bralo za ostudu.......je to jen zasněné staromilství,vím...dnešní politika se neobejde bez profesionálů to je jasný...jde spíš o ten přístup, ale s tím, dokud budou kandidátkx schvalovat stranické sjezdy, bohužel nic nenaděláme, ani když půjedme volit

01.03.2008 16:13:00 | Antoine Roquentinreagovat

Rudo, něco ti řeknu... Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Je to paradoxní, ale komunismus prošel nejvíce reformami a revizemi ze všech ideologií.
Nejdynamičtější stranou v českém a československém prostředí je KSČ(M) - zde nemám namysli cirkulaci kádrů, ale politickou linii....naprostý obrat v pojetí státu (přehodnocena tzv. dvoustupňová strategie), od internacionalismu k strážení národních zájmů, od revolučnosti k politickému konzervatismu

01.03.2008 16:05:00 | Antoine Roquentinreagovat

Rudo, něco ti řeknu... Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

pěkně blbý video....jinak ta úvaha je zajímavá. To že si to nechtěl připustit ani to, že by se něco v první půlce padasátek dělo, to ja fakt síla...

Mimochodem velice zajímavé interview s Jiřím Dolejšem http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10095690193-pred-pulno
ci/208452801290222-22.02.2008-23:32-komuniste-60-let-po-uno
ru.html Podnětný dialog mezi vzdělaným komunistou z reformního křídla a otevřeným redaktorem (žádné anti-komunistické skřeky jak je známe od Daniely Drtinové a spol, ale rozumné otázky spíše teoretického rázu)

Komunisty nestřílet, nevěřit, nevolit, ale pozorně naslouchat a studovat....ale hlavně nezakazovat

29.02.2008 22:59:00 | Antoine Roquentinreagovat

Odstavme víru a filosofii… Publikoval(a): A.N.D.Y. | Úvahy » Ostatní

Zajímavá úvaha, ztotožňuji se s tvým důrazem na kontextuální čtení a interpretativismus, ne však tolik s diskursivním (ty to tam nazýváš "dialogickým") pojetím norem ("pravdy", podle tebe).Ale to je asi věc světonázoru. V mích očích je morální konstruktivismus nebezpečným podnikem - hříšný člověk jako řádotvůrce. "Statická autoritativní pravda" se pak v tomto světle jeví spíš jako imunitní reakce na strach před sebou samým.
Jinak s tím vztahem myšlení a víry bych souhlasil, snad je ale trochu vyhraněný. Je mi trochu záhadou ten kauzální vztah "filosofie", "myšlení", "rozum" (jestli to chápu dobře). Stejně tak jako neracionální filosofie (mystika, fil.transcendence, volutarismus, Freud,...) byli i pokusy o racionální pojetí víry.

29.02.2008 22:40:00 | Antoine Roquentinreagovat

Kdo je to Bůh? Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

PUVOD ZLA PODLE BIBLE (to Sebastian la Croix)
S Augustýnovým "zlo je jen projevem nedostatku dobra" si dnes vystačí jen velký církevní fanda.
Zlo je produktem svobodné vůle člověka, nadaného schopností hřešit. Nevědomé i vědomé upadání do hříchu je trestem za prvotní hřích. Prvotní hřích je označení pro první porušení smlouvy Bůh-člověk (hřích předpokládá existenci zákona)Trestem za hřích je smrt (realita Starého zákona), proč pak tedy křesťané věří v posmrtný život když sami přiznávají že jsou hříšní? odpověď=např. evergreen Jan 3,16 (všimni si, že "trestem za hřích je smrt" je naplňěno a posunuto do jiné roviny)
Jo a co ten Satan? Podle Bible byl stvořen jako dobrý bytost....nastává však u něj obrat (svobodná vůle)...Bůh Satanovi(někde v knize Ezechiel):"Pro tvou krásu se stalo tvé srdce domýšlivým, pro svou skvělost jsi zkazil svoji moudrost."...Snadné svedení Božích tvorů na Zemi je důvodem jeho setrvávání na Zemi. Proč Bůh zlo nevyhladí? Protože větší( a zároveň svobodnou vůli zachovávající) pokoření zla je svobodné konání dobra uprostřed něho (všeho zla)

25.02.2008 18:08:00 | Antoine Roquentinreagovat

víra Publikoval(a): makky | Úvahy » Bůh, víra

Já osobně vidím velký rozdíl mezi "vírou" a "důvěrou". Ano ,lze důvěřovat lidem,smyslům či kauzálním vztahům. Hume má nesporně pravdu v tom, že tato "důvěra" má původ ve "zvyku a pravděpodobnosti". "Víra" však znamená "odevzdání se, promítnutí se do objektu víry", "víra" není "přesvědčení, že někde něco je, nebo že někde něco funguje, a proto s tím budu do budoucna počítat"

24.02.2008 23:18:00 | Antoine Roquentinreagovat

Vím, jen se mě neptejte... Publikoval(a): A.N.D.Y. | Úvahy » Ostatní

jistě, souhlas...pojmy lze pochopit jen ve vztahu, samy od sebe nic nezajímají (nemluvím o grafickém smyslu,jazykovém rozboru, ale o významu)...pojem "světlo" nemá žádného významu nezahrnuje-li "tmu" atd....viz strukturalistická lingvistika...de Saussure...J.Derrida...

23.02.2008 17:04:00 | Antoine Roquentinreagovat

milovat či nenávidět? Publikoval(a): vincent christian böll | Úvahy » Ostatní

Nenávist a zlost vznikla kdysi v přírodním stavu odtržením od milovaného objektu. Nenávist je zmetek lásky, své matce se však nepodobá.

03.05.2007 22:22:00 | Antoine Roquentinreagovat

Je filosofie nudná??? Publikoval(a): A.N.D.Y. | Úvahy » Ostatní

Sdílím tvé nadšení pro Platóna. Je strhující. Zrovna před týdnem jsem si smlsnul na Faidrovi. Platón je pro mě beletrie. Jeho pojetí fysis, člověka a společnosti je dávno překonáno, v základních metafyzických rysech je však i dnes inspirací.

Fenomenologii ducha jsem po dvaceti stranách odložil, nikdy jsem se k němu nevrátil a kdo ví jestli vrátím.

Filosofovat slovem prostým je někdy větší umění než vyrukovat se zaběhlými floskulemi, souhlasím...Dnes jsem si například četl Rousseauovo Pojednání o původu nerovnosti mezi lidmi...prosté až prostinké a naivní...ach ten švýcarský citlivka...

03.05.2007 22:08:00 | Antoine Roquentinreagovat

Stránky: 1
© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel