Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 238 záznamů. Zobrazuji 166-180.

Životní hra či spíše Hra Života? Publikoval(a): Charentan | Básně » Ostatní

Smíření, tam by to mělo být :)

02.02.2008 10:25:00 | Dao dereagovat

Kdo je to Bůh? Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

Stávat se bohem znamená naopak rozmělňování pýchy, zbavování se jí. Aby došlo ke splynutí, musí člověk vnitřně dojít k tomu, že ego je pouhou iluzí, že tu není konatel. A k tomu lze dojít jen oslabování svého ega.
Jeden moudrý člověk řekl: "Dokud je zde konatel, bůh je pozorovatelem. Jakmile tu bude pozorovatel, bůh se stane konatelem."
To je nejvyšší moudrost. :)

Co se týče satana, satanem je každá myšlenka, která je tvořena v konatelově mysli (ten, který si myslí, že existuje individuální já (ego)), ať už dobrá nebo špatná. Je to jen metafora. Ve skutečnosti i satan je součástí boha, protože bůh je jednotou.

01.02.2008 14:46:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

C.Alwen:
Promiň, končíme, máš pravdu ;)

31.01.2008 17:17:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Klidně mi říkej Petře ;)
Jsem rád, že to znáš. Nečekám, že budeš jíst kostky cukru, cukr se do pokrmů přidává, i do čokolády, tedy mléčné.
Je to jednoduché
Špatná funkce žaludku měla příčinu ve špatné stravě, ať už před tím, nebo i samotným jogurtem.
Rafinovaný cukr ti rychle dodá energii, ale velmi krátkodobě, potom nastává deficit a ty energii ztrácíš. Jistě nějaký doktor by to vysvětlil lépe.
Není, co já vím tak fruktóza obsahuje méně nebezpečné cukry. Kdyby fruktóza byla nebezpečná, neprodávala by se pro diabetiky. Ale ona se prodává, i když to také není nejlepší alternativa.
Jistě, polysacharidy jsou v pečivu, pečivo je obilovina.
Mléko jsem pil, vím jak chutná. Nejsem tele, takže vím, že je pro mě špatné, protože jsem člověk, navíc to bylo prokázáno i vědecky. Víš jak chutná meditace?
Proč ne? Když tobě dělají dobře, jez je, mně nedělají, já je jíst nepotřebuju, psal jsem to za sebe, ne za tebe. Nicméně to obecně platí i od jiných zdrojů než jsem já.

31.01.2008 14:38:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Vladan:
Z nadměrného využívání tzv. rychlých rafinovaných cukrů vzniká cukrovka. Není to jediná příčina, ale je jednou z hlavních příčin.
Jsou tři druhy cukrů.
Rafinovaný, ten je nebezpečný, v těle se rychle štěpí, proto dochází sice k rychlé dodávce energie, ale rychlým štěpením a rychlým zpracováním následně dochází k rychlému úbytku energie. Tím dochází v těle k nerovnováze, která se negativně projevuje navenek.
Dále je tu fruktoza, cukr obsažený v ovoci. To je cukr, který není tak nebezpečný, nicméně se ovoce musí jíst ne tak často, protože potom dochází ke stejnému účinku jako u cukrů rafinovaných.
Třetím typem jsou tzv. polysacharidy. Jsou to pro tělo nejideálnější cukry, protože se v těle štěpí velmi pomalu, tím dodávají tělu dostatek cukru, tělu dodá energii a nezpůsobí žádné energetické výkyvy. Ty jsou obsaženy v obilovinách a luštěninách.
Snad ti to trošku osvětlí, jaké druhy jsou a jak fungují. Nejsem odborník, ale jistě pokud tě to bude zajímat, najdeš spousty literatury.
Myslet si můžeš co chceš, na to máš právo. ;)

Mléko jsem nikdy nemiloval. Co jsem jedl byly jogurty a sýry. Ještě nedávno jsem sýry jedl.
Naopak způsobovaly mi problémy, proto jsem je odstranil. Mám citlivé tělo a poznám okamžitě, co mě překyseluje. Sladké a mléčné výrobky mě překyselovaly, tak jsem je odstranil. Takže nic subjektivního. Veg strava je obecně zásaditá, i doktoři vědí, že kyselá strava je příčinou řady nemocí.

Ne, extrém je vaše strava, alespoň co se týče mého subjektivního názoru :), já svou stravu beru jako přirozenou. Ostatní? Až budou všichni vraždit a krást a já se budu vymykat a dělat to nebudu, budu pro tebe, co krást budeš opravdu extrém. To máš pravdu. Jenže já ze své pozice to budu vnímat docela jinak. :)

Jak jsem vysvětlil, rafinovaný cukr je příčinou cukrovky. Mléko způsobuje jiné problémy. Pohyb je samostatná kapitola, to je další průšvih.

Ještě jsem se nedotknul toho, že strava je také důležitá pro mysl a ovlivňuje tak člověka i po duchovní stránce. Říká se, že agresivita může být způsobena masitou stravou. Podle rostoucí agresivity dnešních lidí bych se ani nedivil, že by na tom nebyl kus pravdy. Někteří představitelé náboženství možná věděli co dělají a proč to dělají, ať už kvůli etice a soucitu nebo jen pro duchovní rozvoj a zklidnění mysli.

31.01.2008 11:08:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Daniel:
Každý máme nějaké zvyky a každý si tvoříme svůj jídelníček a i tvou pyramida lze v zásadě brát jako hodnotnou a zdravou. Člověk prochází různým vývojem a i tuto pyramidu, jak jsi ji napsal, jsem také aplikoval. V zásadě pořád zkouším optimální pyramidu, je to cesta poznávání a získávání ať už pozitivních nebo negativních zkušeností.

31.01.2008 10:32:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Vladan:
Jenže ty žádné zkušenosti s meditací nemáš (alespoň to tak vypadalo v jiných vláknech), jen o tom mluvíš. Nic si nevyzkoušíš, nic si neověříš, jen řekneš, je to jen v mysli a tím to pro tebe hasne. A tahle tvá teorie se dá v podstatě aplikovat úplně na vše. Tomu se říká subjektivnost, chybí ti objektivita, komplexní náhled.
V tom je ten rozdíl. Já se přece taky stravuju a získávám zkušenosti, dříve jsem se stravoval jako ty a měl jsem problémy. Tak jsem to změnil. Obyčejná moje zkušenost. Každé tělo je jiné a každý má jiné dispozice, já měl problémy od malička. Někdo není nemocný celý život, ať spořádá co chce.
Extrém nejsem, jsou i větší. To je jen tvůj subjektivní názor. :)
Co se týče čokolády, nemusíš mít cukrovku, viz mé vyjádření, že každý jsme jiný. Ale čísla dokazují, že cukrovka a obezita budou v budoucnu díky nadměrných tuků a cukrů problémem číslo jedna a obezita už vede. :)
Ty problémy přijdou, u někoho dříve u někoho později. Můžeš se divit, jak se kolikrát, že během pár let se ti sesype všechno a potom můžeš běhat už jen po doktorech. Tělo je schopno žít podstatně déle, než co si myslíme.

31.01.2008 09:42:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Tak to nevím. Říká se ale, že kefíry a jogurty jsou přece jen stravitelnější a lepší než mléko jako takové. Nicméně ten základ je stále stejný, stejné látky, které nejsou pro nás v pozdějším věku vhodné.

Mimomochodem včera jsem si koupil časopis Meduňku, číslo 2/2008 a je tam článek o vegetariánství. Začíná to dopisem, který napsala paní podobného ražení jako jste vy. Odpovídá tam paní, která je odbornice na výživu, vychovává 3 děti, které jí veg stravu a jsou tam i fotky těch dětí a vypadají spokojeně. Vím, že fotka není průkazná a mnozí si řeknou, že až děti vyrostou, rozpadnou se na kusy, ale to je velmi subjektivní názor, viz rozlícená paní na začátku článku. Káže tam, jak si někdo může vzít na svědomí děti (reaguje původně na článek o veg mateřských školkách) a hazardovat s jejich zdravím. Myslím si, že je těžké určit, kde je pravda. Já zase říkám, že hazard pro děti je v současné době strava založená na mléku, cukru, apod. potravinách. Ukazují to i čísla, kdy už děti mají cukrovku, všelijaké atomické ekzémy a alergie.
Takže mluvit o správné stravě pro děti je těžké. Abych řekl pravdu, já sám bych měl těžkou hlavu s tím, zda dítě, které bych živil, živím dobře. Něco jiného je stravovat se za sebe a něco jiného je dítě a zodpovědnost za jeho zdraví.

31.01.2008 09:22:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Vladan:
Právě osobní zkušenost je pro mě dostatečný důkaz a proto nepotřebuju rady lékařů, jak se správně stravovat.

Vím, já reklamu použil, abych ukázal, jak stačí spot v televizi a všichni důvěřivci hned běží nakupovat.
Souhlas, viz můj příměr k chipsům, lidé jedí co jim chutná a ne to, co je pro ně zdravé či přirozené. Podobné je to s čokoládami, mléčnými výrobky a cukrovinkami. Ale potom ať tedy ti tlouštíci nebrečí, že mají cukrovku, rozhadrovanou imunitu, vysoký krevní tlak a že nemůžou za svou váhu.

30.01.2008 17:38:00 | Dao dereagovat

Identifikace jedince. Publikoval(a): fabb | Úvahy » Ostatní

Těžká otázka. Nikdy jsem se nad tím nezamyslel. Já bych v tom nehledal nějaký smysl, asi nahodilý jev, jen další prázdný jev mezi miliony prázdných jevů.
Ale kdo ví? :)

30.01.2008 14:49:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Vladan:
samozřejmě vyjímka potvrzuje pravidlo. :) Ne vždy tomu tak je, ale jestli jsi vysoký halama a ještě k tomu přičtu tvé názory, tak bych tomu i věřil. :) Ne samozřejmě neber mě vážně, jen si z tebe utahuju, občas to dělávám :) Neber si to prosím osobně. :) Legrace :)
Samozřejmě k tomu přispívají i geny. Zlomeniny jsem také neměl a to už několik let jsem nepil mléko ani nejedl jogurt. :) Mléko jsem stejně nikdy nemusel. To bude asi tím, že si vápník beru z plodin, které nejsou v reklamách v televizi, kde straší na nedostatek vápníků a mikroflóry ve střevech, když nespořádáte jeden jogurt denně. Vše je business, stejně jako doktoři nepotřebují své pacienty vyléčit, tak nepotřebují velké firmy přijít o své zákazníky. Tak jednoduše podplatí doktory a ti straší a straší a lidé kývají a kývají. :)

30.01.2008 14:32:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Daniel:
Nevím co pila, už se jí zeptat nemůžu. Potvrdit ani vyvrátit to nemůžu.
Danieli, člověk dělá tolik věcí co není třeba a přesto spoustu věcí dělá. Dělá to proto, že to dělají ostatní, že ho to někdo naučí, že něco odkouká a nese se to historií a nikdo se nezeptá, proč (viz tví Mayové, atd.).
Proč lidé konzumují chipsy, když ví, jaké je to svinstvo. Jednoduše, protože jim to chutná. A dá se žít bez chipsů? Dá. Úplně stejná situace je to s masem, vajíčkama, mlékem. Pozorovat tělo potom co se tímhle nacpeš, pozorovat úbytek energie, těžký žaludek, únava a další znaky, které se projevují později jsou dobrým měřítkem, potom nejsou třeba studie.
Jde jen o přeprogramování, přeformátování předsudků, o ničem jiném. Já nikdy nešel s davem. Vždycky jsem měl otázky a pochybnosti. Pátrám, zkouším, ptám se. Nekývu a nečtu studie, které mě utvrzují v mém starém názoru, čtu jiné věci, abych se na to mohl podívat z různých směrů a mohl zkusit něco jiného. Když něco fungovalo, proč bych měl jít pořád ve stádu. Když neustále slyším, život je: manželství, rodina, děti, stáří, důchod, smrt, ptám se, je to tak? Může to být jinak? Když jdu podchodem při přestupu v metru a jde pěkná holka se sukýnkou doprava a všichny chlapi jdou jak na provázku také doprava, já jdu schválně doleva. :)

Víš ono je vegetariánství a vegetariánství. Jestli jim naordinovali špatnou veg stravu a klidně to mohli udělat úmyslně, potom lze z veg člověka udělat trosku. To jistě jde. Ale když se podívám okolo sebe, tak těch trosek všežravců vidím víc než veg trosek.
Moc zajímavá je makrobiotika, ta povoluje jíst ryby (v určité míře). Je to vlastně původem z Japonska, jejich normální strava, kde oni neznají (teď už tedy vinou globalizace ano) cukry, mléko a podobné sajrajty. Je postavena na vyváženosti stravy z hlediska energií Jin-Jang. Dá se aplikovat i na naše poměry. Kdyby do té studie dali makrobiotika a ne člověka, který chudák musí jíst jenom zeleninu, tak by jistě celou studii vyhrál. :)

Co jsem slyšel, tak ho většinou pojídají syrové. Navíc jak jsem řekl, eskymáci nemají možnost volby. A je to taková uzavřená komunita, že klidně mohlo dojít k určitému evolučnímu zvyku na maso, třeba na genové úrovni (mají děti neustále mezi sebou).

Existují studie (světové studie), které maso a jiné živočišné bilkoviny nepovažují za NUTNÉ k přežití lidského druhu, to ani od útlého věku. Takové studie jsou napsány, podržte se doktory (ne českými samozřejmě)

30.01.2008 14:32:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Vladan:
taky si myslím, že se v tomto plně shodneme :)

Daniel:
Nesrovnávej mateřské mléko s kravským. Já mluvil o kravském. Kravské mléko není pro lidi, je pro telata. Má úplně jinou strukturu než mléko mateřské. Tele musí rychle vyrůst, proto obsahuje látky k tomu vytvořené. Mateřské mléko má látky pro vyvinutí mozku. Proto se doporučuje dlouhodobé kojení dětí, děti jsou potom bystřejší a chytřejší, mají větší šanci nebýt alergické. Naopak děti, kterým je ordinováno mléko od krav jde úplně jiným směrem. Žádný savec v přírodě nepožívá mléko delší dobu, než je nezbytně nutné, potom se živí úplně ničím jiným. Kravské mléko ani žádné jiné by se nemělo konzumovat vůbec, není pro nás, nejsme telata, tedy někteří lidé možná jsou :) , mateřské mléko jen do určitého věku, kdy je tělo schopno tyto látky využít. Potom už není třeba. Nevím, zda je to díky spotřebě mléka a růstovým hormonům uvnitř mléka, ale děti jsou v současnosti mohutnější, větší, ale přirozená inteligence jim trochu chybí. Možná, že i tohle je důsledkem špatné stravy. :)
Vápno je i v jiných látkách, jen lidé si myslí, že když je mléko bílé, jen tam že musí být vápník. Je to nesmysl. Sníh je taky bílý a je tam tolik vápníku? :)

Já taky nikoho neodsuzuji, je to každého věc, jen by lidé neměli zavírat oči a dělat, že nic neslyší a nevidí. Soucit by se neměl vztahovat jen k lidem, ale ke všem bytostem. Láska není jen láska k jednomu objektu touhy, láska nezná hranic a zvířata by proto neměla být za hranicema.

30.01.2008 10:07:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

C.alwen:
Vladan mluví ke mně.
Nejde tady o nějaké strádání a snahy se dožít dlouhého věku. Tady jde o etiku a já to beru jako přirozenost, cítím se lépe, svobodněji. Nestrádám. Maso nepotřebuju, nemám na něm závislost, takže si ani nemůžu nic odpírat. Jím, abych žil. Nežiju, abych jedl.

Vladan:
Nic takového neříkám, vím, že maso jíst pořád nelze.

29.01.2008 23:02:00 | Dao dereagovat

Krišnismus Publikoval(a): C.alwen | Úvahy » Bůh, víra

Daniel:
Ještě abys byl :)
V indii je vegetariánství už hodně dlouho.
Pleteš se historie vegetariánství u nás sahá mnohem více do historie.
Pleteš se, i takový kickboxer v ČR může být vegetariánem, sice lakto-ovo vegetariánem, přesto nepotřebuje maso a přesto vyhrává :)
Moje babička žila chudě, maso měli jen v neděli, přesto celá rodina tvrdě pracovala na polích a díky dobrému základu z dětství se dožila vysokého věku, tvá teorie je tedy špatná.
Eskymácí nemají jinou možnost, my ji máme.
Nevěř komunistickým učebnicím. Taky nám říkali, že člověk bez jídla umírá po 7 dnech a to už bych musel být být alespoň 4x mrtvý. Také nám říkali, jak je mléko zdravé a teď se zjistilo, že zahleňuje, odvápňuje a díky němu může vzniknout i alergie.
Udělej si hydrokolon střev a potom sněž kus flákoty. Potom už nic nejez a počítej dny, kdy půjdeš znovu na záchod. :)
Vím, že jedli, ale nemuseli :)
Zemědělství je nouze? A čím se asi krmí ty zvířátka zamčené ve stájích, které nikdy neviděli slunce?
Kazy jsou hlavně ze sladkého. Proč vy jako všežravci používáte pořád párátka, když ty naše zuby jsou na maso přímo dělané? :) Kolik jsi viděl zubů u vegetariánů? Přijeď ukážu ti zuby. :)
Boháči vysokého věku, ty dřív umírali na přežírání a na dnu, proto měli lepší zuby, protože umřeli dřív. Chudí umírali na nemoce a mory, to se stravou nemělo nic společného. Moje babička byla dlouho živá se svými zuby a také byla dlouhá léta chudá.

Když holduješ křesťanství, slovo "nezabiješ" neberu pouze jako vraždu člověka, ale i zvířete. Jak řekl G.B. Shaw: "Zvířata jsou mí přátelé a já své přátelé nejím." Nejím maso hlavně z etických, ekonomických a ekologických důvodů. Víš, jsou to zajímavá čísla, když se dozvíš, že kdyby v USA snížili spotřebu masa o cca 5%, tak z ušetřených peněz na jeho zpracování by nasytili celou hladovějící Afriku. Víš kolik zemědělské půdy slouží pouze pro potravu těmto zvířatům, kteří to mají spočítané? Víš kolik pitné vody se spotřebuje na jatkách? Je to všechno o soucitu a hledat skulinky a výmluvy umí dělat každý. To je jako bych řekl, kradou všichni, tak já budu taky. Každý musíme začít od sebe, jinak se nikam nepohneme a morálka upadne v zapomění, jako se to děje. Já to beru jako normální stav věcí, v ničem se neomezuju a kdo to tak vnímá, je to jeho vnitřní problém.
Co se týče energií, dělal jsem spousty pokusů s tělem a zjistil jsem, že jakákoli strava je pro tělo zatěžující, tělo může fungovat i na jiných principech (viz "dýchači" v Indii, jogíni vysoko v himalájích, kteří roky jedí jen jednu plodinu, apod.), ale o tom tu nechci mluvit, kór když si to možná přečte Vladan, kterému bych tím nechtěně rozšířil pole působnosti jeho skepticismu.

29.01.2008 23:02:00 | Dao dereagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel