Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 1454 záznamů. Zobrazuji 166-180.

Před volbami 2017 Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické

hnutí trikolora oznámeno 10. 6. 2019

https://www.lidovky.cz/domov/klaus-ml-predstavil-hnuti-trikolora-chce-hajit-konzervativni-hodnoty.A190610_153118_ln_domov_vlh

14.06.2019 11:32:42 | ewonreagovat

Před volbami 2017 Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické

nevystoupil, byl vyloučen:
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/vedeni-ods-vyloucilo-ze-strany-poslance-vaclava-klause-mladsiho/1733397

asi 16. 3. 2019

14.06.2019 11:31:00 | ewonreagovat

Živíme-li v dětech hloupost odstraňováním překážek, budeme sklízet aroganci a pohrdání Publikoval(a): Clairvoyant | Úvahy » Ze života

Část 2:
Ve své podstatě bych ani nechtěl z toho udělat úvahu o školství, ale nejspíš to k tomu spadne.
Přijde mi, že ta zásadní otázka v titulku je vlastně: jak děti vychovávat, jak je motivovat, jak s nimi pracovat... A tahle otázka nesměřuje primárně na učitele, ale na rodiče.
No a jako nerodič a přístupem spíš jako dítě, co k tomu dodat...

Co mi přijde taky a co jsi v úvaze ilustroval je podle mě ten stav, řekněme na základce, kde na jedné straně jsou ty "nové a pokrokové" teorie a hrubě se střetávají s tím, jak ty děti jsou "nevychované a hloupé". Teď budu předstírat psychologické vzdělání. Kolik z toho "hloupé" je reálně nízké IQ? Jak vysoké je IQ rodičů? Co dělala matka během těhotenství? Kouřila? Pila?
"Nevychované"... kolik z toho lze popsat nejrůznějšími syndromy ADHD, autismus, LMD, poruchy chování. Kolik z toho je léčitelné a jakými odborníky... kolik by to všechno stálo?
Realita je taková, že před třídou dětí s X diagnózami (některé třeba dosud neznámé) stojí jedna strhaná učitelka a někdy jedna strhaná asistentka (i ony možná mají nějakou diagnózu: úzkosti, závislosti, syndrom vyhoření, syndrom jsem sama na tři děti). S velkou pravděpodobností by potřebovali další vysokou školu, aby měli šanci vůbec porozumět diagnózám svých žáků (které ale ještě navíc nemusí být stanovené správně). Takže prakticky to řeší stejně citem a podle své povahy.

Problémy školství v jistém smyslu vždy vyžadují element Božího zásahu v tom smyslu, že nějaký nedokonalý prvek nahradíme dokonalým. Tím prvkem může být: žák, rodič, učitel, ministr, osnovy.
Nejjednodušeji se asi mění ministr a pak osnovy.

06.06.2019 10:05:31 | ewonreagovat

Živíme-li v dětech hloupost odstraňováním překážek, budeme sklízet aroganci a pohrdání Publikoval(a): Clairvoyant | Úvahy » Ze života

obecně se mi tvůj styl líbí, ale tady tak nějak nevím. Přijde mi to opravdu složitější a vlastně nevím, co bych na tom vylepšil.

06.06.2019 09:49:07 | ewonreagovat

kombajny potají po horách odpadků... Publikoval(a): m.n. - čas od času | Básně » Příroda

mě se líbí ten citát. :) A ta poslední lajna mi nevím proč nesedí, možná rytmem. Ale jinak dobrý.

04.06.2019 13:29:01 | ewonreagovat

Z podvědomí do vědomí aneb jak se otevřít Publikoval(a): Anež | Úvahy » Filozofické

chápu to správně, že tenhle text je odtud?

http://www.zotaveni.cz/zotaveni-nazivo/item/149-z-podvedomi-do-vedomi

03.06.2019 21:48:22 | ewonreagovat

Hoteliér a svoboda projevu Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické

stručně: líbí se mi tvůj typ úvah, ale tady by to stálo za trochu hádání (polemiky). Uvidíme, jestli se k tomu vrátím.

07.05.2019 18:53:36 | ewonreagovat

Jak je to se světem? Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Sci-fi

já už téměř netuším, o čem byla ta úvaha... A jak říkám, přesně ani nevím, na co reaguješ ty. (to jsou řekněme moje limity soustředění a paměti)... No, já mám prostě za to, že mozek tak nějak jede tak jak potřebuje, není zrovna extra důvod jet na sto procent. Ale ani není jasné, co je těch sto procent kdo a jak na to přišel.
A když to vezmu z trochu jiného konce evoluce. Dinosauři se tu vyvíjeli kolik? 200 milionů let? ryby ještě déle. Savci mají trochu větší mozek, ale až u člověka to trochu víc narostlo (za poslední 2 miliony? a to asi přeháním). Evoluce zdá se moc myšlení nepotřebuje, nebo není jednoduché ho vytvořit (sám nevím, jak to je).
A ta mírně sadistická otázka je, jak dlouho tu člověk bude a co bude po něm. To hádat je ještě horší než to, co bylo.
Z mnohem kratší časové perspektivy desetiletí se říká, že lidé píšou lépe IQ testy. (asi to znamená, že jsou chytřejší).

08.04.2019 22:35:23 | ewonreagovat

Z diaľky Publikoval(a): Ally | Úvahy » Ze života

čárky bych nepoznal... Jde mi čistě o to nevidět tohle

Polo-mŕtva ,polo-živá ,tak som zvykla odjakživa. => Polo-mŕtva, polo-živá, tak som zvykla odjakživa.
ambície , sny => ambície, sny

03.04.2019 08:13:57 | ewonreagovat

Z diaľky Publikoval(a): Ally | Úvahy » Ze života

já chápu, že tady jsou duše citlivé a básnické a filozofické, ale za všechny grammar nazzies. (sakra píšu to správně?)

SLOVO, SLOVO (takle na se píšou čárky za slovem)

02.04.2019 10:46:06 | ewonreagovat

uznání Publikoval(a): ewon | Básně » Ze života

a já nevim, možná i jo :)

02.04.2019 10:42:43 | ewonreagovat

Jak je to se světem? Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Sci-fi

to úplně nechápu... Jako že mozek je počítač...?
No, tak viděl jsem film Lucy. Ale taky jeden známej jendou říkal, že mozek jedoucí na "sto procent" to je takovej permanentní epileptickej záchvat.
Jinak velice zhruba řečeno je problém v tom, co má lidský mozek za úkol. Nemyslím si, že by to primárně bylo filozofické nebo fyzikální poznání. No a taky se to liší člověk od člověka. Atd atp...

02.04.2019 10:41:56 | ewonreagovat

Jak je to se světem? Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Sci-fi

o tom že má lidský mozek limity se myslím přesvědčuji dnes a denně. :))

15.03.2019 11:28:59 | ewonreagovat

Neslučitelná se životem Publikoval(a): Jasmin de Paris | Básně » Ostatní

diamonds and rust... neznám

12.03.2019 14:08:13 | ewonreagovat

Jak je to se světem? Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Sci-fi

Celý to je dost na palici, když nad tím člověk začne přemýšlet. :)
Svýho času jsem to trochu pitval ale asi zas z jiný strany, úhlu. Otázka je, jestli existuje nějakej fundamentální konec fyzikálního poznání. Je to asi jako z otázkou, jak filozofové přišli na atomy. Vymysleli si, že musí být konec "aby se to nerozpadlo". :)
Nebo jestli budeme svůj pohled zpřesňovat a zpřesňovat dokud to půjde... A pak jsou takový ty otázky mimo vesmír... Potřeboval vesmír stvořitele? A potřeboval stvořitel stvořitele? A jakým zákonům stvořitel podléhá? Žádným? Je potřeba, aby do vesmíru nějak zasahoval, nebo už se o něj dále "nestará". A pak praktická otázka: jde to vlastně testovat?
Uf...

11.03.2019 00:06:40 | ewonreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel