Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.
Před volbami 2017 Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické
hnutí trikolora oznámeno 10. 6. 2019
https://www.lidovky.cz/domov/klaus-ml-predstavil-hnuti-trikolora-chce-hajit-konzervativni-hodnoty.A190610_153118_ln_domov_vlh
Před volbami 2017 Publikoval(a): ewon | Úvahy » Politické
nevystoupil, byl vyloučen:
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/vedeni-ods-vyloucilo-ze-strany-poslance-vaclava-klause-mladsiho/1733397
asi 16. 3. 2019
Živíme-li v dětech hloupost odstraňováním překážek, budeme sklízet aroganci a pohrdání Publikoval(a): Clairvoyant | Úvahy » Ze života
Část 2:
Ve své podstatě bych ani nechtěl z toho udělat úvahu o školství, ale nejspíš to k tomu spadne.
Přijde mi, že ta zásadní otázka v titulku je vlastně: jak děti vychovávat, jak je motivovat, jak s nimi pracovat... A tahle otázka nesměřuje primárně na učitele, ale na rodiče.
No a jako nerodič a přístupem spíš jako dítě, co k tomu dodat...
Co mi přijde taky a co jsi v úvaze ilustroval je podle mě ten stav, řekněme na základce, kde na jedné straně jsou ty "nové a pokrokové" teorie a hrubě se střetávají s tím, jak ty děti jsou "nevychované a hloupé". Teď budu předstírat psychologické vzdělání. Kolik z toho "hloupé" je reálně nízké IQ? Jak vysoké je IQ rodičů? Co dělala matka během těhotenství? Kouřila? Pila?
"Nevychované"... kolik z toho lze popsat nejrůznějšími syndromy ADHD, autismus, LMD, poruchy chování. Kolik z toho je léčitelné a jakými odborníky... kolik by to všechno stálo?
Realita je taková, že před třídou dětí s X diagnózami (některé třeba dosud neznámé) stojí jedna strhaná učitelka a někdy jedna strhaná asistentka (i ony možná mají nějakou diagnózu: úzkosti, závislosti, syndrom vyhoření, syndrom jsem sama na tři děti). S velkou pravděpodobností by potřebovali další vysokou školu, aby měli šanci vůbec porozumět diagnózám svých žáků (které ale ještě navíc nemusí být stanovené správně). Takže prakticky to řeší stejně citem a podle své povahy.
Problémy školství v jistém smyslu vždy vyžadují element Božího zásahu v tom smyslu, že nějaký nedokonalý prvek nahradíme dokonalým. Tím prvkem může být: žák, rodič, učitel, ministr, osnovy.
Nejjednodušeji se asi mění ministr a pak osnovy.
Živíme-li v dětech hloupost odstraňováním překážek, budeme sklízet aroganci a pohrdání Publikoval(a): Clairvoyant | Úvahy » Ze života
obecně se mi tvůj styl líbí, ale tady tak nějak nevím. Přijde mi to opravdu složitější a vlastně nevím, co bych na tom vylepšil.
kombajny potají po horách odpadků... Publikoval(a): m.n. - čas od času | Básně » Příroda
mě se líbí ten citát. :) A ta poslední lajna mi nevím proč nesedí, možná rytmem. Ale jinak dobrý.
Z podvědomí do vědomí aneb jak se otevřít Publikoval(a): Anež | Úvahy » Filozofické
chápu to správně, že tenhle text je odtud?
http://www.zotaveni.cz/zotaveni-nazivo/item/149-z-podvedomi-do-vedomi
Hoteliér a svoboda projevu Publikoval(a): Racek | Úvahy » Politické
stručně: líbí se mi tvůj typ úvah, ale tady by to stálo za trochu hádání (polemiky). Uvidíme, jestli se k tomu vrátím.
Jak je to se světem? Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Sci-fi
já už téměř netuším, o čem byla ta úvaha... A jak říkám, přesně ani nevím, na co reaguješ ty. (to jsou řekněme moje limity soustředění a paměti)... No, já mám prostě za to, že mozek tak nějak jede tak jak potřebuje, není zrovna extra důvod jet na sto procent. Ale ani není jasné, co je těch sto procent kdo a jak na to přišel.
A když to vezmu z trochu jiného konce evoluce. Dinosauři se tu vyvíjeli kolik? 200 milionů let? ryby ještě déle. Savci mají trochu větší mozek, ale až u člověka to trochu víc narostlo (za poslední 2 miliony? a to asi přeháním). Evoluce zdá se moc myšlení nepotřebuje, nebo není jednoduché ho vytvořit (sám nevím, jak to je).
A ta mírně sadistická otázka je, jak dlouho tu člověk bude a co bude po něm. To hádat je ještě horší než to, co bylo.
Z mnohem kratší časové perspektivy desetiletí se říká, že lidé píšou lépe IQ testy. (asi to znamená, že jsou chytřejší).
Z diaľky Publikoval(a): Ally | Úvahy » Ze života
čárky bych nepoznal... Jde mi čistě o to nevidět tohle
Polo-mŕtva ,polo-živá ,tak som zvykla odjakživa. => Polo-mŕtva, polo-živá, tak som zvykla odjakživa.
ambície , sny => ambície, sny
Z diaľky Publikoval(a): Ally | Úvahy » Ze života
já chápu, že tady jsou duše citlivé a básnické a filozofické, ale za všechny grammar nazzies. (sakra píšu to správně?)
SLOVO, SLOVO (takle na se píšou čárky za slovem)
Jak je to se světem? Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Sci-fi
to úplně nechápu... Jako že mozek je počítač...?
No, tak viděl jsem film Lucy. Ale taky jeden známej jendou říkal, že mozek jedoucí na "sto procent" to je takovej permanentní epileptickej záchvat.
Jinak velice zhruba řečeno je problém v tom, co má lidský mozek za úkol. Nemyslím si, že by to primárně bylo filozofické nebo fyzikální poznání. No a taky se to liší člověk od člověka. Atd atp...
Jak je to se světem? Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Sci-fi
o tom že má lidský mozek limity se myslím přesvědčuji dnes a denně. :))
Neslučitelná se životem Publikoval(a): Jasmin de Paris | Básně » Ostatní
diamonds and rust... neznám
Jak je to se světem? Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Sci-fi
Celý to je dost na palici, když nad tím člověk začne přemýšlet. :)
Svýho času jsem to trochu pitval ale asi zas z jiný strany, úhlu. Otázka je, jestli existuje nějakej fundamentální konec fyzikálního poznání. Je to asi jako z otázkou, jak filozofové přišli na atomy. Vymysleli si, že musí být konec "aby se to nerozpadlo". :)
Nebo jestli budeme svůj pohled zpřesňovat a zpřesňovat dokud to půjde... A pak jsou takový ty otázky mimo vesmír... Potřeboval vesmír stvořitele? A potřeboval stvořitel stvořitele? A jakým zákonům stvořitel podléhá? Žádným? Je potřeba, aby do vesmíru nějak zasahoval, nebo už se o něj dále "nestará". A pak praktická otázka: jde to vlastně testovat?
Uf...