Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 368 záznamů. Zobrazuji 16-30.

Stát plný ateistů Publikoval(a): Sasanka18 | Úvahy » Bůh, víra

Zajímavá úvaha. Jen se zamysli, co můžeš dělat bez víry. Teď nemyslím víru v Boha, ale víru obecně. V životě věříš, že si najdeš dobrého kluka nebo muže, se kterým strávíš život. Věříš, že uděláš maturitu. Věříš, že když jsi nemocná, tak se uzdravíš. Bez víry se nedá život. Víra je nedílná součást tvého života i života každého člověka.

Píšeš, že se bojíš, co by se mohlo stát, kdyby se víra v Boha vrátila zpět s takovou silou jako kdysi? A myslíš, že svět bez Boha je lepší? POdívej se na politiku v naší zemi, která je bez Boha. Jak to tam vypadá? Podívej se, co dělají lidé bez víry v Boha. Kolik je dnes rozpadlých manželství, kolik lidí se uchyluje k návštěvám psychiatrů, protože život prostě nezvládají? Protože nemají smysl života. Osobně si myslím, že život bez Boha je život bez kořenů. Člověk žije beze smyslu. Jen proto, že sem byl vržen.

Víra v Boha (opravdového Boha) dává člověku úžasné možnosti. Když se člověk opravdově řídí Desaterem a žije křesťanským životem, přináší světu mnohonásobný užitek. Samozřejmě, že i mezi věřícími jsou fanatici všelijakého druhu. Ale kde nejsou? Tím se vysvětluje upalování kacířů a "svaté" války, což je stále bolavá rána církve.

Racionalita a víra v Boha vůbec nestojí v protikladu. Např. Einstein nebo Pascal byli věřící. A Einstein je považován dnes za největšího vědce. Věda a víra nestojí v protikladu, jak nás krmí moderní média. A jaké vysvětlení nám vlastně racionalita dává? Že si můžeme dělat, co chceme? Že můžeme klidně zabít a co se stane? Macimálně půjdeme na pár let do vězení. Že jednou zemřeme a někdo na nás nasype sto kilo hlíny a bude konec? To nejsou moc dobré vyhlídky :-)) Bůh dává mnohem lepší vyhlídky, ale to si přečti v Bibli :-)

26.04.2009 18:21:00 | Hippyreagovat

Bůh ukrytý v paradoxech Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

Bože, chraň mě před tvými uctívači - to je opravdu dobré, to si taky musím zapamotvat :-))

Na druhou stranu, spíše bych napsal - Bože, chraň mě před uctívači světa. To jen tak na okraj.

Taog: Ale vždyť já vůbec netvrdím, že Církev je dokonalá. Vždyť jsi ode mě četl už mnoho úvah, tak už bys to mohl vědět. Lidé v Církvi vraždí, lžou, podvádí, znásilňují, kradou - ano, je to tak. Naprosto s tebou souhlasím. Nehledám pro to nejmenší výmluvy.

Ježíš řekl, že Církev nikdy nezanikne - brány pekelné ji nepřemohou. Ale mluví snad někde o tom, že v Církvi budou jen samí světci? Ani na jediném místě. Naopak - říká, že po jeho smrti do Církve proniknou vlci. Mnozí se odvrátí od Boha a budou Církev využívat jen jako zástěrku pro získání peněz a moci. Ano, vím o tom. Ježíš to také věděl. Ale přestože to věděl, Církev nezavrhnul. Jsou v ní lidé, kteří se řídí dobrými pohnutkami a žijí s Bohem v úžasném vztahu. Stejně tak jsou v ní lidé, kteří jsou zlí atd.

Jidáš kradl, Petr nevydržel a zradil a utekl. Už Ježíšovi apoštolové nebyli dokonalí. A v Církvi je mnoho takových, kteří zradí. Ale to mi stejně nebrání v tom, abych Církev nepovažoval za svůj domov.

Myslím, že každý člověk považuje svět za svůj domov. A to přesto, že v něm žijí vrazi, zloději - stejně jako lidé dobří. To bych musel hned spáchat sebevraždu, kdybych se měl řídit pravidly, které mi tady překládáte. Ale nikdo z nás to tak nedělá, každý svět považuje za svůj domov, přestože není vždy ideální. Stejně je na tom Církev.

Kdeyž se mám ještě zastavit u toho uzdravování - člověk, který uvěří v Ježíše se opravdu mění a uzdravuje - minimálně duchovně a psychicky. Viděl jsem desítky lidí, kteří přijetím víry přestali fetovat, pít, kterým se spravilo manželství - to vše ne tím, že by jen tak uvěřili v něco. Uzdravení se událo skrze víru v Boha, v jeho principy a hodnoty.

S fyzickým uzdravením je to horší. Tisíce lidí, kteří žili nebo ještě žijí, ví o tom, jak uzdravoval např. pater Pio. Ví o jeho stigmatech. Byl prověřován doktory. Samotná Církev dokonce zakázala na chvíli jeho působení. Toto nelze popřít. Nelze popřít, že měl dary, které jsou nevysvětlitelné. Nelze je popsat běžnými slovy, ani vědecky vysvětlit. Takže ano, fyzické uzdravování lze skrze Boha prožít (ale je to velmi výjimečná situace).

21.04.2009 20:19:00 | Hippyreagovat

Bůh ukrytý v paradoxech Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

Taog: Ježíš je pro mne Božím Synem. V tom máš pravdu. Že se neřídím Biblí? Ježíš řekl: "Ty jsi Pwetr (Skála). Na této skále zbuduji svou Církev a brány pekelné ji nepřemohou." Sám říkáš, že Ježíš by nelhal a dobře věděl, co říká. Tato slova to jebn potvrzují. Takže zanechal na zemi Církev a Petra ustanovil, aby ji vedl. Do této Církve já patřím.

Co se týše jejího bohatství, v některých případech souhlasím. Byl bych raději, kdyby Církev prodala přebytečný majetek a rozdala jej chudým. Osobně si myslím, že majetek často škodí - a to i v církevních kruzích. Na druhou stranu, díky majetku může Církev pomáhat. Čím by prospěla, kdyby neměla ani korunu? Například v naší farnosti se každé Vánoc a Velikonoce vybírají peníze a předávají těm nejchudším rodinám. To je gesto lásky. Peníze slouží k projevení lásky - v tomto případě.

Ježíš nestvořil Církev schválně. Sám tvrdí, že nás budou pronásledovat a vláčet před soudy a synagogy, protože věříme v Jeho jméno. Že mnozí se odvrátí. Že mnozí podlehnou světu a falešnému učení. Takže nechápu, čemu se pořád divíte? Církev je na jednu stranu svatá, na druhou stranu hříšná (mamon, touha po moci, sexuální úchylky). Ukaž mi nyní to utrpení, které Církev činí, když už se o něm zmiňuješ - já naopak vidím v posledních desetiletích v Církvi jedinou organizaci, která pomáhá postíženým, nemocným, opuštěným, humanitárním organizacím - pomáhá modlitbami, skutky i penězi (očekávám, že opět vzpomeneš tisíc let staré události, kdy Církev vraždila - ono se totiž vždycky něco najde, když docházejí argumenty :-)

Církev je pro mne navíc domovem. Ježíš jí neustanovil nerozumně, ale proto, aby se v ní lidé společně scházeli k modlitbám, aby se podporovali ve víře, sdíleli své skutky a pomáhali si navzájem i pomáhali jiným. Jako ty nechápeš mne, tak zase já nechápu tebe. Církev totiž vede k tomu, že člověk žije pro druhé. Víra nebo duchovní život žitý individuálně (předpokládám, že jsi ve svém duchovním životě osamocen nebo možná patříš do nějaké malé skupinky: možná se pletu, oprav mne, pokud ano) vede alespoň podle mne k duchovnímu egoismu, který člověka vede, že si sám v něco věří.

12.04.2009 11:25:00 | Hippyreagovat

šrouby do hlavy Publikoval(a): angelicek | Úvahy » Bůh, víra

Předpokládejme, že jsi stále tedy nějakým způsobem věřící, ale odmítáš Církev, protože je hanebná, nedokonalá atd. Žiješ podle toho, co po tobě chce Bůh? Miluješ bližního svého? Nezabiješ, nepokradeš? Nikdy v životě jsi tato pravidla neporušila? Vůbec nikdy? Pochybuji. Spíše si myslím, že tato pravidla porušuje každý z nás denně. I ty. Jsi tedy obrazem Boha? Stěží. Možná se mu trochu podobáš, ale máš své chyby.

Co tím chci říct? Sama nejsi dokonalá, jsi lidská, ale vymezuješ se z Církve, protože je také zčásti lidská? Ne vždy božská? Má své chyby, své nedokonalosti, své hříchy. Stejně jako ty.

Takže útěk z ní nebo dokonce případná nevíra není řešením. Je to jen útěk. A zamysli se, kam tě vlastně tento útěk dovede? Už nejsi dítě, můžeš sama přemýšlet. Do Církve a k Bohu tě již nikdo nenutí, můžeš se sama rozhodnout.

29.03.2009 19:57:00 | Hippyreagovat

Náboženská tolerance Publikoval(a): ajinecka.ch | Úvahy » Bůh, víra

Manipulace s dvaem? Sděl mi několik opravdu rozumných důvodů, proč by měla církev zde v České republice manipulovat s lidmi. Co to Církvi, té děsivé fanatické smečce neschopné vyjít z vlastních představ, přináší? Připnu si na sebe bomby, když mi to řekne farář, a půjdu se odpálit na Hrad?

Nebo se postavím doprostřed náměstí a začnu vykřikovat křižácká hesla? S praporem a mečem v ruce začnu rubat dav lidí na ulici?

Zapomeňte proboha na tyhle věci. Ano, dříve mnohdy (díky špatným lidem) byla víra prostředkem k manipulaci lidí a k velkému finančnímu zisku. Ale, a to se pohybuji v církevním prostředí již nějakou dobu, v současné době nevidím jediného člověka, který by byl pod vlivem jakési masové manipulace. Spousta lidí v Církvi si z Boha dělá loutku, která jim pomáhá, když zavolají. To nepopírám! Ale Církev jako manipulátor - to již dávno není pravda. Lidé jsou natolik svobodní a sečtělí, že jen stěží podlehnou náboženského fanatismu. Alespoň u nás v České republice.

29.03.2009 19:44:00 | Hippyreagovat

VÍRA - Co člověku dává a co mu bere? Publikoval(a): Nikytu | Úvahy » Bůh, víra

Ale já nemluvím o tom, aby ses vzdala svého rozumu. A už vůbec ne tomu, aby ses odevzdala nějakému fanatismu. Toho jsem celkem daleko :-) Aspoň doufám.

Ale mysl neustále hledá pro vše racionální vysvětlení. Stále potřebuje vše podpořit výsledky. Představ si situaci, kdy žena čeká dítě. Vezměme dobu před sto lety, kdy ještě neexistovalo lékařské vybavení jako dnes. Nevěřila ta žena co nejpevněji, že se dítě narodí živé a zdravé? A přesto pro to neměla žádné odůvodnění. Dětí v té době umíralo jako máku. Takže víra v narození oproštěná prakticky úplně od čehokoli racionálního. Víra, že se dítě narodí v pořádku.

Takových situací, kdy člověk musí věřit a musí se obejít bez rozumu, jsou tisíce.

Píšeš, že situace, kdy se poddáš víře, ti nic nemusí dát. Jenže taky může. A dokud to nezkusíš, nezjistíš to. Většina lidí to nezkusí a pak neustále přemýšlí, jaké to asi je být věřící. Je asi Bůh anebo není? Co když jo? Co když ne? Takže je jediná odpověď. Zkus se modlit, zkus přečíst kousek Bible a uvidíš. Buď ho najdeš nebo ne :-)

22.03.2009 20:41:00 | Hippyreagovat

Úvaha nad vírou Publikoval(a): voedor | Úvahy » Bůh, víra

Já osobně pochybuji, že by svět stvořila nějaká energie, síla. Ta sama o sobě nedává život. Už jsi někdy viděl, že by energie nebo jakási síla darovala život? Ano, slunce, voda a vzduch a nějaké živiny mohou v jisté kombinaci způsobit vznik určitého života. Ale člověka mohla stvořit jen živá bytost, živá osoba. Myslím, že to právě je Bůh. Bůh je živá osoba, osobnost.

Bůh je vševědoucí, všemocný atd., jak píšeš. Postavím vedle sebe dva lidi s rozdílnými vlastnostmi. Jeden lže, podvádí, krade, zabíjí, nemá nic v úctě. Druhý je poctivý, čestný, stará se o rodinu, je vzorem pro druhé. Kterého z nich si vybereš? Každý normální člověk samozřejmě řekne, že toho druhého. Poctivého, dobrého, laskavého. Jeden ty dobré vlatnosti a schopnosti má, druhý nikoli. Je mezi nimi obrovský, přímo propastný rozdíl. Jeden má vlastnosti obdivuhodné, druhý zavrženíhodné. Co když je to stejné i s Bohem, když to tak může být u lidí? Když máme tak rozdílné vlastnosti a schopnosti, nemůže on mít také vlastnosti naprosto odlišné od našich?

Nerad cituji z Bible, když jsi tak proti tomu, ale na začátku stojí, že člověik mluvil s Bohem, znal Boha a byl nesmrtelný. Vše ztratil až svou touhou být jako Bůh.

Šachová hra? V jistém smyslu ano. Ne však tak, že jsou rozmístěny figurky a pak hráči odchází a nechávají je tak. Je to šachová hra, jejímž cílem je odehrání nádherné, zábavné partie. Partie v tomto světě, kdy člověk má žít podle přírodních a božích zákonů.

22.03.2009 20:28:00 | Hippyreagovat

Náboženská tolerance Publikoval(a): ajinecka.ch | Úvahy » Bůh, víra

V podstatě z každého náboženství se dá udělat peklo, když se "moci" ujmou extrémisté.

Lidé stále hledají svou víru. Bez víry se totiž nedá žít. Člověk ve svém životě potřebuje víru. Potřebuje věřit, že ho má někdo rád, musí najít smysl svého života.

Myslím, že Evropa se potřebuje vrátit ke svým kořenům, tedy ke křesťanství. Je ale třeba vzít to od správného konce. Křesťanství - to znamená život z víry, důvěra v Boha, ochrana přírody, morální zásady. Všichni asi vidíme, že Evropa a vůbec celý svět jde bez víry do kytek.

Rozvody, terorismus (často způsobený extremismem náboženství), stoupající násilí, neúcta k druhým lidem, netolerance, chorobná touha po majetku.

Návrat ke kořenům je asi to jediné, co nám zbývá.

22.03.2009 20:10:00 | Hippyreagovat

VÍRA - Co člověku dává a co mu bere? Publikoval(a): Nikytu | Úvahy » Bůh, víra

Nestačí jen v Boha věřit, musí dojít i k obrácení. Člověk se musí obrátit zcela a opravdově k Bohu, to znamená změnit a proměnit celý svůj život. Zapomenout na sebe a odevzdat se tomu Nejvyššímnu. Což je docela problém pro většinu lidí.

Ano, ve víře má rozum své velké a nezastupitelné místo ale.....Aby člověk žil skutečně s Bohem, musí zapomenout na rozum, mysl a jejich našeptávání a prostě do toho skočit rovnýma nohama.

07.03.2009 14:07:00 | Hippyreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

Anne L. - tak jsem rád, že je tady zase další křesťan. Aspoň nemusím pořád něco psát jenom já :-) Musíš se připravit na to, že v naší zemi (a tedy i na Literu) je více nevěřících nebo odlišně věřících, než křesťansky orinetovaných lidí. A ti s tebou budou diskutovat, budou mít odlišné názory, budou ti předávat vlastní zkušenosti nebo se ti budou třeba i posmívat a ponižova tě. Ale to je normální. Diskuse a názory jiných lidí by tě měly upevnit ve víře a naučit tě vysvětlovat hlediska víry i vůči lidem, kteří toto odmítají. Takže se připrav, že to tak bude i tady.

S tvými názory i s touto úvahou víceméně souhlasím. A k té diskusi - diskutuj a přesvědčuj, ono v těch lidech občas něco zůstane :-) A pak si na to vzpomenou právě ve chvílích, kdy by to sami nejméně čekali.

S požehnáním

07.03.2009 13:51:00 | Hippyreagovat

Sobec? Publikoval(a): Rauha | Úvahy » Láska

Zrovna k tomu mám co říct. Než jsem si vzal mou nynější ženu, chodil jsem občas taky někam s kamarády. Ale bylo to třeba jen jednou nebo dvakrát do měsíce, více ne.

Manželka to nneměla ráda, taky mi to vyčítala. Časem jsem pochopil, že není žárlivá. Prostě jí jen vadilo, že dokážu jít někam bez ní. Najednou jsem zjistil, že má pravdu. Začala mi chybět. Seděl jsem někde s kamarády a ona tam nebyla. Cítil jsem se nesvůj. Tak jsem to přestal dělat. Jasně, někdy si zajdu s kámošema na pivo, ale jen hodinku nebo dvě. Nemám už tu potřebu. Miluji ji a potřebuji s ní být všude.

Zkus to svému příteli takto podat. Láska je o tom, že dva jsou jedno a nemohou být ani chvíli bez sebe. Samozřejmě to nejde vždy a všude, ale nemělo by se to stávat předmětem častých rozbrojů.

01.02.2009 19:29:00 | Hippyreagovat

Krása Publikoval(a): le_loulou | Úvahy » Ze života

Říká se:"Nedělej druhým to, co nechceš, aby oni dělali tobě." Je v tom kus pravdy.

Lidé pomlouvají, hodnotí, posmívají se. Tobě samé také není příjemné, když tě hodnotí. Nedělej to druhým. Alespoň tak, že to přestaneš sama dělat, změníš maličký kousek světa k lepšímu. A možná se tyto věci začnou měnit okolo tebe. Lidé uvidí, jaká jsi a sami se zamyslí, jestli to, co činí, je skutečně správné.

01.02.2009 19:15:00 | Hippyreagovat

Čeho se tak bojím? Publikoval(a): the.boss | Úvahy » Ostatní

V Bibli se celkem 365x píše: "Neboj se!" Myslím, že to má své opodstatnění. Člověk se bojí sám sebe i druhých. Bojí se, že ho někdo zraní a že to bude bolet. Má strach z odpovědnosti.

Nevymlouvej se na to, že když se ti nepovede tady, zvládneš to v dalších životech. Život je třeba žít, přijmout odpovědnost a bojovat proti vlastním slabostem.

Neboj se! Ono to skutečně jde. Nikdy ti není naloženo více, než sama sneseš.

Když budeš stále říkat možná, zůstaneš někde na půli cesty. Prostě si řekni, že na to máš, odvaž se a skoč. Jen tak naplníš život. Když ho budeš žít jen napůl, nikdy nebudeš šťastná. A ty přece chceš být šťastná. Chce to každý z nás.

Hodně štěstí :-))

01.02.2009 19:10:00 | Hippyreagovat

Štěstí Publikoval(a): Bejby | Úvahy » Ze života

Štěstí prožívají ti, kdo umí svou lásku, čas a radost rozdat druhým. Toto štěstí jim nikdo nevezme.

27.01.2009 17:55:00 | Hippyreagovat

Nemám Je ráda Publikoval(a): Annia-tha | Úvahy » Ostatní

Jaké si to uděláš, takové to máš. Vánoce jsou svátky klidu a pohody pro křesťany. Očekávají příchod Božího syna. Problémem je, co Vánoce znamenají pro nevěřícího člověka? Je to jen nakupování dárků, rodinné sešlosti? Nebo něco víc?

Nedivím se, že ti Vánoce lezou krkem. Všichni si dávají co nejlepší a nejdražší dárky, nadávají, stresují. To by mě taky nebavilo.

Tak je třeba objevit pravou hloubku Vánoc. Pak je prožiješ šťastně.

27.01.2009 17:49:00 | Hippyreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel