SLOVO

SLOVO

Slovo je plné a prázdné zároveň.

Autor paradoxy, 01.08.2022
Přečteno 382x
Tipy 17
Poslední tipující: Tootsie, Frr, Fialový metal, Vivien, Marten, šerý, jitoush, mkinka, Protos1182, Krahujec, ...
ikonkaKomentáře (27)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

prý umírá jen co se narodí.

20.09.2022 10:59:14 | Nevyhledáš

líbí

Taky jsem o tom někde slyšela...

20.09.2022 11:01:38 | paradoxy

líbí

...někdo ho slyší poloprázdné, někdo poloplné...;-)podle povahy každýho...

01.08.2022 22:05:32 | Marten

líbí

A k tomu můžu dodat jen jedno:)
Slovo je prázdné, poloprázdné, poloplné a plné zároveň:D

02.08.2022 08:03:52 | paradoxy

líbí

;-D.."já su hluchééé..."

02.08.2022 18:35:22 | Marten

líbí

:D , v pohodě, tady se slova čtou...:D

02.08.2022 19:40:28 | paradoxy

líbí

..."já su slepéé"...;-)ne, jen si na to hraji, některý slova prostě rád zasklím...

02.08.2022 21:07:44 | Marten

líbí

Děláš dobře, někdy ani nic jinýho nezbejvá...

03.08.2022 07:58:09 | paradoxy

líbí

Pro mě dost zavádějící, slovo vždy něco znamená, proto nemůže být prázdné, vždy něco vypovídá aspoň o tom, kdo ho vypustí .) Je to napsáno moc jednoduše v tomto případě, takže je to zavádějící a vlastně nic neříkající v té absurditě zvané dualita .) Hloupej člověk jako já by se zeptal; jak něco může být něco a nic zároveň? Co je plné a prázdné zároveň? :o) Vždy je něco přece .) pěkný večer, Paradoxíku .)

01.08.2022 20:53:40 | Constantine

líbí

Zkusím to jinak a uvědomuji si, že slova mohou být zavádějící. Slovo může vypovídat něco o tom, kdo ho vypustí a i o tom, kdo ho přijme. Oba to prázdné slovo něčím vyplňují, jinak je to jen vzduch. Vzduch jako jednota vybarvená různými aspekty:D. Prázdné je taky něco není to nic:) jsme oba hlupáci constantine, i tobě krásný večer.)

01.08.2022 21:08:01 | paradoxy

líbí

Spíše mě fascinuje, co lidi dokáží vypustit .) měj se

01.08.2022 21:10:41 | Constantine

líbí

No jéje, a někdy to i smrdí, taky se měj:)

01.08.2022 21:11:57 | paradoxy

líbí

Slovo je důležité, jak je přijato a jak vnímáno i jak je řečeno a s jakou láskou.
Filozofie, která se táhne po staletí věků.
Zajímavé zamyšlení.

01.08.2022 20:40:10 | mkinka

líbí

Ano, děkuji Jituško. Je třeba se nad to povznést a uvědomit si, že jakémukoliv slovu řečenému nebo slyšenému dáváme náboj my sami. Jinak je skutečně prázdné, prostě jenom slovo

01.08.2022 20:48:28 | paradoxy

líbí

.....Lépe pomlčet,než když slovo zazní prázdnotou....jen možná záleží,kdo slovo vysloví a kdo jej zaslechne.....jedno a totéž vyslovené slovo,jednomu významem plné a jinému připadne prázdné...........a také záleží na fantazii.....někdo zaslechne určité slovo a spustí se v něm řetězení asociací....když se vrátím k "Tvému" jablku,
tak můžeme skončit třeba až v Ráji u Adama a Evy nebo u kolene.....případně u krále...../úsměv/.....a když se tak "nahlas"zamýšlím,tak možná ani žádné slovo není "prázdné"...má vždy nějaký obsah a význam,jen v nás individuálně něco pocitově vyvolává....tož tak,konec mudrování.....vlastně v poezii se slova mnohdy naplňují nějak ještě nad rámec běžného používání,dostávají v jazyce poetů jiný význam,jakoby se proměňují díky autorovi a jeho sdělení a navíc i čtenář svým vnímáním textu a jeho uchopením jakoby vytahuje své "čidlo",něco jako kouzelnou hůlku,kterou dále ono slovo,či více slov promění ku obrazu svému................Ji./úsměv/

01.08.2022 20:28:14 | jitoush

líbí

Se mi díky tvému komentáři jitoush vybavil pan Horníček, mistr slova, který pouhou intonací jednoho slova (konkrétně to bylo slovo TAK) dokázal vytvořit geniální příběh (možná tu "scénku" znáš, jak vytahuje milostný dopis z šuplíku)

02.08.2022 12:04:07 | Vivien

líbí

Poklona a souzním, Bylinko Jitusch* Jádro významu, lépe již ani vyloupnout nejde* Super.

01.08.2022 21:09:04 | šerý

líbí

Naprosto přesně řečeno:). Slovo buď znamená pouze technický popis něčeho, abychom se dorozuměli nebo do něho člověk vkládá sebe. Mohu třeba já bez jekéhokoliv citového zabarvení někomu říct nějaké slovo (nebo třeba veselé naladěné) a ten jiný si ho zabarví a náplní podle svého ( třeba i ošklivé naladěné).

01.08.2022 20:36:17 | paradoxy

líbí

.....Nedávno jsem zachytila toto:Cituji...."Každým Slovem,které vyslovíme nebo napíšeme,tvoříme.Tvoříme buď šat pro Bytost Krásy a Moudrosti,a nebo svou bezmyšlenkovitostí a zlou vůlí pomáháme vytvářet těla Přízrakům,které chtějí lidskou bytost zničit."...."Každé slovo je bytost,která začíná žít vlastním životem sotva je ústy vyslovena."...

01.08.2022 20:44:53 | jitoush

líbí

Bohužel jsem se opět dostala do paradoxů, omlouvám se. Tvoříme i netvoříme, protože je spousta faktorů, které nejsme schopni pochopit.

Ale líbí se mi, že každé vypuštěné slovo si žije vlastním způsobem:) ale to už se zase dostáváme na začátek, že si to slovo každý vyplní podle sebe.

01.08.2022 21:02:12 | paradoxy

líbí

A to je podstatou, Paradoxy! A je prima, že jsi tento význam čtenářům chutně "upekla" a my jen dle svého porcujeme.*

01.08.2022 21:13:31 | šerý

líbí

Trvalo mi to celých 39 let než jsem to pochopila:) já děkuji mým trpělivým čtenářům včetně tebe za nadhled :*

01.08.2022 21:17:40 | paradoxy

líbí

Nadhled je převlečená tolerance. Je elegantní a sluší jí to. Tak i Tobě*

01.08.2022 21:27:31 | šerý

líbí

Říci může hodně, i nic ...

01.08.2022 19:25:46 | Protos1182

líbí

To máš pravdu. A k tomu se sluší ještě připsat pro lepší pochopení, že třeba takové slovo JABLKO může v někom vyvolat pocit odporu, v jiném dobré mňamky, jiný si v něm představí bez jakéhokoli citového zabarvení červené jablko a pro jiného je to slovo naprosto prázdné, protože v něm nic kromě informace o něčem, čemu jsme si navykli říkat jablko, není. Takových úhlú pohledu na jablko může být mraky a furt je to pouze popis něčeho kulatého, co na podzim padá z něčeho, čemu říkáme strom:)

01.08.2022 19:36:23 | paradoxy

líbí

Tedy, to máš pravdu. Úhlů jsou spousty.

To je jako slovo může pohladit i zranit. Ale přitom může jít i o jiný tvar stejného slova.

Jsme každý originální a máme svůj styl vnímání :0)

02.08.2022 08:06:12 | Protos1182

líbí

No ano, o tom to celé je. Jednoho stejné slovo může zranit a druhý nehne brvou.

02.08.2022 08:08:52 | paradoxy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel